Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Buitenspelen en aanbellen bij anderen

yasmijn27 schreef op 13-05-2025 om 11:29:

[..]

Iemand had gillende buurjongens op een trampoline

dat werd idd genoemd, maar het begon erover dat kinderen vanaf 12 uur pas naar buiten zouden mogen

Broadway schreef op 13-05-2025 om 11:30:

[..]

dat werd idd genoemd, maar het begon erover dat kinderen vanaf 12 uur pas naar buiten zouden mogen

Ze mogen best eerder naar buiten maar niet aanbellen om 10 uur om te vragen of Pietje of Truus buiten mag. Wacht maar gewoon tot Piet/truus zelf naar buiten komt en anders mag je rond 12 aanbellen. 

FruitMoeder schreef op 13-05-2025 om 11:17:

[..]

Met 12 is het buitenspelen wel afgelopen. Op de middelbare school hoor je toch nooit iemand het hebben over buitenspelen. Ik zou het gewoon tegen die jongen en die ouders melden als je er last en schade van hebt. Als je enige klacht het geluid is dan komt het wat zeurderig over. Maar als hij tegen je ramen schopt direct melden.

Wat een onzin, toen ik 12 jaar was speelde ik nog rustig buiten.

Due-scimmie schreef op 13-05-2025 om 11:15:

[..]

Mijn oudste speelt graag buiten maar niet alleen. Dus hier geldt zeker wel dat ze gewoon mogen aanbellen en niet dat ze al buiten zijn als ze buiten willen spelen.

Na 9 uur aanbellen vind ik prima.

Ik woon aan een flink grasveld waar eigenlijk altijd de jongere kinderen spelen en veel huizen kijken uit op dat grasveld. Bij mij konden ze dus vanuit huis zien wie er al buiten was en dan sloten vanzelf meer kinderen aan.

Naminokurashi schreef op 13-05-2025 om 12:08:

[..]

Wat een onzin, toen ik 12 jaar was speelde ik nog rustig buiten.

Oh nee toen ik 13 werd vond ik het nogal genant om op het klimrek of de schommels te gaan.

FruitMoeder schreef op 13-05-2025 om 14:14:

[..]

Oh nee toen ik 13 werd vond ik het nogal genant om op het klimrek of de schommels te gaan.

Die memo hebben ze hier in de buurt gemist denk ik. Bij bijna iedere speeltuin hier in de buurt met schommels zitten er in de avond pubers te kletsen en schommelen.

[..]

Waarom genant? Voor schommels zijn geen leeftijden

Naminokurashi schreef op 13-05-2025 om 14:35:

[..]

Ik ga nu ook niet schommelen.

FruitMoeder schreef op 13-05-2025 om 14:41:

[..]

Ik ga nu ook niet schommelen.

O,  heerlijk toen wij nog een schommel hadden zat ik daar regelmatig even op vroeg in de avond.  Mijn zennn momentje.

[..]

Kinderen vanaf 12 doen nog steeds skeeleren, tafeltennissen en voetballen 

Dat is allemaal buiten

Ik heb mijn kinderen verteld dat ze zelf met de ouders van andere kinderen afspraken moeten maken over wanneer ze langs mogen komen.

zelf zou ik het erg irritant vinden als de deurbel steeds afgaat.

Naminokurashi schreef op 13-05-2025 om 14:35:

[..]

Haha mijn 16-jarige vindt dat nu nog heerlijk. Lekker hangen en een beetje wiegen.

oh mijn brugklasser speelt elke avond buiten. Hij is nu aan het skeeleren, gisteravond deden ze jachtseizoen. En mijn zestienjarige zoon gaat vaak voetballen (op de voetbalvelden). 

Schommelen, heerlijk (ook op mijn 46e nog!) En klimrekken hebben ook een grote aantrekkingskracht op mij, het is dat ik van mijn puberkinderen niet meer mag... 

Mijn kind was ook een buitenspeel kind. Regel was voor 10 uur bel je niet aan op zondagochtend. Zaterdagochtend had ze ballet met haar vriendinnen in de buurt, dus dan speelde dit niet. Voor de rest was ze altijd buiten tenzij het hard regende. Dan kwam de hele bubs bij ons. Want hier geen broertjes en zusjes, die hun lastig vielen. Heerlijke tijden vond ik dat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.