Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

01-10-2009 om 22:52

Dat lust ik niet (brutale vriendinnetjes)

Een aantal vriendinnetjes van mijn dochter vind ik erg brutaal. Ten eerste zeuren ze om snoep, terwijl ze al wat gehad hebben en ten tweede zeuren ze dat ze iets niet lusten wat ik ze aanbied (en dan ben ik echt zo'n moeder die dan verschillende dingen aanbiedt ook nog)
Ik erger me hier groen en geel en blauw aan en vind dat kinderen niet zo brutaal horen te zijn bij een ander in huis. Mijn kinderen zouden het niet in hun hoofd halen om zoiets te zeggen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

01-10-2009 om 23:43

Vergis je niet...

... soms zijn kinderen bij een ander anders dan thuis.
Thuis zal mijn zoon nooit vragen om nóg een snoepje (want hij weet dat hij dat niet krijgt), bij een ander krijgt hij het soms wel, dus daar probeert hij het wel.
Ik weet niet precies wat je vraag is, maar kinderen die 'doorzeuren' zeg ik gewoon duidelijk dat nee=nee en dat ze het niet nog eens hoeven te vragen en dat accepteren ze dan prima. Kinderen weten over het algemeen heel goed dat in verschillende huizen verschillende regels gelden, maar ze moeten er natuurlijk wel eerst even achter komen welke regels (of gewoontes) er in jouw huis gelden?!
Jesse

MariaV

MariaV

02-10-2009 om 09:31

Jouw regels gelden

In jouw huis gelden jouw regels. Dus als er niet om snoep gezeurd mag worden, dan kun je dat volgens mij rustig zeggen tegen bezoek. Misschien gaan wij een beetje ver daarin, maar wij zetten ook wel eens vriendjes op de trap als ze echt te ver gaan en ze luisteren naar een vriendelijk verzoek het anders te doen. Laat het maar duidelijk zijn. Meestal is dat één keer en nooit weer. Ik ben ervan overtuigd dat kinderen snakken naar regels. Dat betekent niet dat je een autoritaire dragonder moet zijn, maar wel dat er grenzen zijn en dat je die bewaakt.
Maria

Pippin

Pippin

02-10-2009 om 09:32

Mooi juist

Als er hier kinderen komen die zich onbeleefd gedragen, kan ik dat mooi later met mijn kinderen bespreken, als praktijkvoorbeeld. Dan vertel ik wat het kind zei, of deed. Wat voor een gevoel ik erbij kreeg, en dat ik hoop dat mijn kinderen niet zo zullen doen bij een ander.
Tegen het kind zelf zeg ik er overigens ook gelijk wat van.

Heirthe

Heirthe

02-10-2009 om 09:42

Oei maria

Dat zou ik niet eens durven, vriendinnetjes op de trap zetten... krijg je dan geen boze moeders achteraf?
Ja ik vind ook dat hier mijn regels gelden maar wil ook weer geen boze moeder zijn die de kinderen niks lekkers geeft, want zo gaan ze naar huis dan he.. Vind het dan ook weer sneu om ze niks te geven als mijn dochter dan wel iets heeft, dus haal ik maar weer iets anders lekkers uit de kast terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
Zoon had een vriendje die werkelijk niets lustte wat ik in huis had, tot ik een keer choco as in huis had, toen zorgde ik er altijd voor dat er altijd een pak choco as in huis was Toen was dat iig opgelost.
En ik heb meestal echt wel genoeg lekkers in huis hoor dus daar ligt het niet aan. Sommige kinderen willen gewoon alleen maar wat ze thuis ook krijgen.
Mijn dochter was ook eens een keer ergens waar ze het drinken niet lustte, maar die zegt dat echt niet hoor. Ze laat het dan gewoon staan, maar ik erger me dan wel aan zo'n moeder die dan niet even wat anders voor haar inschenkt omdat ik dat zelf wel zou doen...

Balletmama76

Balletmama76

02-10-2009 om 09:50

Ik had eens een oppas-kind...

...dat zich zo gedroeg. Erg irritant inderdaad.

Het was al een heel klusje om hem eraan te laten wennen, dat hier bepaalte regels gelden en dus ook voor hem, als hij hier is - dus niet met open mond kauwen, niet slaan, spuggen en dat soort dingen.

Echter, ik kan echt snoeihard zijn bij zoiets - als je dit niet wil eten, dan eet je maar niks. Op gegeven moment ging hij mij uitschelden, dat ik een rot-duitse ben en zijn moeder vond dat nog grappig ook.

Dat was het dan voor mij, ik heb zowel moeder als gastouderbureau gemeldt, dat ik niet meer op hem wilde passen - moeder vond het best, want ik was te streng in haar ogen...

Ja maar foske

... wat wil je nou?
Je ergert je aan kinderen die vragen wat ze willen, maar je geeft ze wel wat ze willen, en je dochter gedraagt zich naar jouw mening prima want die vraagt niet wat ze wil, maar als ze dan ook niet krijgt wat ze wil vind je dat eigenlijk ook weer niet goed van die andere ouders want zelf geef je andere kinderen wel wat ze willen hoewel ze er eigenlijk van jou niet om mogen vragen.

Ja, ik schrijf het expres zo zeurderig op

Ik zou denken: ouders zijn de baas in hun eigen huis, en bepalen wat daar op het menu staat. Eigen kinderen en bezoek doen het daar maar mee, en anders is er altijd nog kraanwater om te drinken (en van een keer niks eten krijgen ze niks).
Maar zoals een eerdere poster al zei: je kan het die kinderen niet verwijten dat ze het proberen, natuurlijk. Dus als je geen gezeur wilt zeg je gewoon 'Pietje, je kan kiezen, dit koekje of geen koekje' en bij herhaalde pogingen 'wat had ik nou gezegd'

Maar voor jouw dochter geldt dan uiteraard hetzelfde. Ze kan erom vragen (nou ja, tenzij ze dat van jou niet mag natuurlijk), krijgt ze het niet: jammer dan.

Groeten,

Temet

Pippin

Pippin

02-10-2009 om 09:57

Foske

Jeetje, doe je dat echt, iets speciaal voor een vriendje in huis halen? Dat is echt nog nooit bij me opgekomen! Hier is het snoep heel vaak op. Jammer dan.
En als kinderen het niet lusten, hebben ze echt pech gehad.
En jou laatste zin, daar wordt ik helemaal onrustig van. Het gebeurd hier echt heel erg vaak dat het speelkind drinken laat staan. Het is nog nooit bij mij opgekomen om dan te vragen of ze het niet lusten. Ze mogen bij mij altijd zelf kiezen wat ze drinken, als ze het dan niet opdrinken, dan maar niet.
Je krijgt er echt helemaal niets van als je een paar uurtjes zonder snoep of drankje moet doorbrengen. Ik hoop dat kinderen die dorst hebben, zo beleefd zijn om dan zelf even aan mij, of aan een van mijn kinderen te vragen of ze iets mogen drinken.
En het kind van een ander op de trap zetten, dat zou ik echt nooit doen. Als ze zo ondeugend zijn, zou ik ze door de ouders op laten halen. Maar dat is nog nooit gebeurd.

Yaron

Yaron

02-10-2009 om 10:11

Zeuren

Ik ben het niet helemaal met je eens, ik vind het niet zeuren als een kind zegt dat hij iets niet lust. Mijn zoons houden niet van de meeste soorten limonade, als ze dat bij een vriendje krijgen, dan zeggen ze wel dat ze dat niet lusten en vervolgens vragen ze om een beker water. Geen probleem lijkt mij. Met koekjes en snoep vind ik dat anders, dan mogen ze van mij ook niet om iets anders vragen, dat is er en lusten ze het niet dan hebben ze pech.

Vragen om snoep doen sommige kindjes hier ook, maar ik zeg dan dat ze het straks wel krijgen. Het gebeurt trouwens ook vaak dat een vriendje tegen mijn zoon zegt dat hij om een snoepje moet vragen. Zoon is dan zo eerlijk (naief) om dat tegen mij te zeggen. Als dat gebeurt dan krijgen ze vaak geen snoep en zeg ik er wat van tegen het vriendje.

Iets in huis halen

Dat doe ik tegenwoordig wel voor 1 vriendje, die komt hier zó vaak, en vindt onze standaardkoekjes (soort Sultana) écht niet lekker. Ik heb nu gewoon wat anders in huis, waarvan ik weet dat-ie het lekker vindt (zoute sticks of soepstengels) en dat krijgen ze dan allemaal. Verder krijgen ze iets lekkers te drinken (chocomel of sap) en anders water. Heb verder geen ervaring met kinderen die blijven doorzeuren.
Overigens heb ik dat vriendje wel eens op de trap gezet hoor. Ik weet niet meer wat-ie flikte, maar het lag in de geweldssfeer en kon niet door de beugel. Maar goed, dat jochie is hier kind aan huis, en zijn moeder (aan wie ik wel rapporteerde) vond 't prima.

Zeggen

ik zou dat wel willen weten als mijn kind zich zo slecht gedraagt bij een ander ! En mijn dochter heeft zich ook wel eens zo gedragen bij een ander thuis, ik was blij dat ik het te horen kreeg want dan kan ik er nog wat mee.

Ik heb geen snoep in huis, ze krijgen een koekje en sap en verder moeten ze gewoon leuk samen gaan spelen en niet gaan mekkeren want daar hou ik niet van. En ik vraag van te voren (waar het kind dus ook bij is) aan de ouder of ze alles lust, nou dan krijg ik doorgaans altijd te horen dat ze gewoon brood en melk thuis te eten krijgen dus dat is dan meteen feest als ze hier ipv melk een glas sap krijgen.

Ik merk ook dat nu mijn dochter en vriendinnetjes (allemaal nu tussen de 5,5 en 7 jaar oud) ouder aan het worden zijn ik minder hoef te regelen als ze hier zijn.

Iets niet lusten

Ik vind het niet erg als kinderen hier iets niet lusten als ze dat dan op een normale manier zeggen. Meestal zitten er verschillende soorten snoepjes in de snoeppot en als ze daar niets van lusten kunnen ze een biscuitje (of iets soort gelijks wat in de koektrommel zit) krijgen en anders hebben ze pech. Alleen meerdere keren op één middag om snoep vragen of nog erger de ander opstoken om het te vragen, heb ik wel een hekel aan. En het op een zeurderige toon melden dat ze iets niet lusten valt ook niet echt in de smaak. Maar opzich kan het toch gebeuren dat ze iets niet lekker vinden, liever dan gewoon zeggen dan er mee te gaan zitten smeren/kledderen.

MariaV

MariaV

02-10-2009 om 11:27

Ouders juist blij

Wb het op de trap zetten van vriendjes: wij bespreken het natuurlijk wel achteraf met vriendje en ouders. Tot nu toe waren de ouders altijd blij dat we het gedaan hadden. Niet dat het elke week gebeurt hoor, en ook niet bij elk akkefietje

Hanne.

Hanne.

02-10-2009 om 11:51

Wat heet zeuren

Wat heet zeuren?

Een kind dat zegt dat hij/zij dat wat ik aanbied niet lekker vindt krijg (vaak) een alternatief aangeboden. Dat heb ik liever dan dat ik het voor ze neerzet/inschenk en achteraf moet weggooien omdat ze het niet lusten. En soms heb je kinderen die heel weinig lusten. Tja het houdt een keertje op natuurlijk, maar dan nog probeer ik iets te zoeken wat ze lekker vinden.

Van de week was hier een vriendinnetje wat vanuit huis geleerd had niets te vragen. Halverwege de middag kreeg ik opeens te horen, ik wil naar mamma. Toen ik vroeg waarom wat het antwoord 'dan kan ik tenminste een boterham krijgen want ik heb zo'n honger'

En dat vind ik dan triest, dat een kind honger heeft omdat het niet om eten mag vragen. (Ze heeft overigens 2 boterhammen en een stuk fruit opgegeten, dus ik ben er van overtuigd dat ze echt honger had)

Ja dat is weer het tegenovergestelde hanne

als ze honger hebben dan moeten ze dat vooral zeggen.

Maar "waarom hebben jullie geen snoep? ", "heb je geen lekkere koekjes", "ik wil sinas/een ijsje" daar heb ik echt een hekel aan.

Ik wil ............................

Dat vind ik een heel vervelend begin van een zin. Maar dat geldt dan ook voor mijn eigen kinderen en niet alleen voor die van een ander.

Maxime.M

Maxime.M

02-10-2009 om 14:22

Drinken aanbieden

Hoi,

Toen mijn kinderen (en hun vriendjes dus) kleiner waren bood ik op een gegeven moment geen drinken meer aan, want ze lieten het in de drukte van hun spel toch altijd staan. Ik wachtte gewoon tot ze erom kwamen vragen en dan kregen ze (en hadden ze dus dorst en werd het meteen opgedronken) Snoep had ik toen zelden in huis, wel wat koekjes. Toch had mijn dochter toen een vriendinnetje waarvan de moeder speciaal terug kwam fietsen om wat snoep te brengen voor in de middag !? (ik had gezegd toen die moeder vroeg of er snoep was, omdat haar dochter een voedselallergie heeft wilde ze weten wat ik had, dat ik helemaal geen snoep in huis had) en dat kind kon blijkbaar niet zonder een middagje geen snoep....

Maxime

picobello

picobello

02-10-2009 om 14:51

Kast vol snoep

oei, maar ik heb altijd van alles in huis, mijn eigen kinderen lusten graag allemaal wat anders en ze mogen kiezen. Ha en zelf lust ik ook wel eens wat.
Maar hier standaard wordt eerst de fruitschaal geplunderd en sta ik voor iedereen fruit klaar te maken.
Drinken vragen ze meestal om als ze dorst hebben. Maar door de week is dat limo of thee, water/sap en in het weekend prik. Nog nooit problemen mee gehad. Hier drinken de meeste kinderen thuis/school water.
bij 1 dochter geef ik standaard een trommel met wat koekjes en snoepjes mee ivm voedselallergie, vaak komt die gewoon vol mee terug, hebben ze geen tijd gehad om te snoepen, beter toch.

Goh

Ik vind het echt niet brutaal hoor als een kind zegt dat hij iets niet lust. Wat moet hij dan zeggen?

Ik houd er ook niet van als kinderen om snoep zeuren.

Heirthe

Heirthe

02-10-2009 om 16:32

Ontevreden

Ik vind het zo ontevreden overkomen als kinderen zo zeuren, en van dat drinken, idd aan een glas water heb ik nog nooit gedacht Ik had ook niet speciaal voor dat vriendje die koekjes in huis hoor, we lusten ze zelf ook wel, maar haalde ze welke elke week met de boodschappen. Ik ben denk ik gewoon veel te gek, wil niet dat vriendinnetjes thuis komen met verhalen dat ze niks mochten...

Jade

Jade

02-10-2009 om 16:42

Sorry foske,

"Mijn dochter was ook eens een keer ergens waar ze het drinken niet lustte, maar die zegt dat echt niet hoor. Ze laat het dan gewoon staan, maar ik erger me dan wel aan zo'n moeder die dan niet even wat anders voor haar inschenkt omdat ik dat zelf wel zou doen..."

Als ze niet aangeeft dat ze het niet lust hoe moet ´zo´n moeder´ dan weten dat ze het niet lust?? En je dan ook nog eens ergeren aan het feit dat ´zo´n moeder´ niks anders inschenkt, alleen omdat jij dat WEL doet....kom op zeg.....

Hier vraag ik wat ze voor drinken willen hebben, ik zeg wat ik in huis heb, en ze geven aan wat ze graag willen drinken. Er is een vriendinnetje die het meestal laat staan, maar die drinkt niet zoveel.

Ik heb een snoeptrommel waar ze uit kunnen kiezen, soms willen ze een koekje, is ook prima. Maar ik ga daar niks extra´s voor aanschaffen: het is eten wat hier in huis is en anders niet)

Jade

Jade

02-10-2009 om 16:47

Foske,

als de vriendjes en vriendinnetjes zoveel zeuren kan ik me voorstellen dat je denkt dat ze niet tevreden zijn.

Hier is het zeuren van vriendjes en vriendinnetjes over (van dochterlief alleen nog niet, maar toen ze nog wat jonger waren kon een meisje, die hier kwam spelen, er ook wat van. Sterker nog, ze deed eens de koelkast open om drinken te pakken, maar daar heb ik wat van gezegd.

En ik heb eens gehad (een paar keer al eerlijk gezegd) dat ze zo lief boven aan het spelen waren dat ik, voordat het vriendinnetje werd opgehaald, ze aan het drinken en eten heb gezet (onder het mom van - inderdaad -: ze zouden eens gaan denken dat ze hier niks krijgen

lukke

lukke

03-10-2009 om 00:31

Tja

Wat is brutaal? Jij vindt aangeven dat je iets niet lust ongepast, iets wat jij jouw kinderen niet leert. In mijn omgeving is daar weer helemaal niks mis mee.

Niet lusten

Ja, dat komt hier ook veel voor dat kinderen dingen niet lusten. Ik denk alleen niet dat dat persé brutaal is. Blijft wel dat ik het ronduit raar vind soms. Mijn kinderen lusten eigenlijk alles, alleen bij het avondeten zie ik soms weleens eens een zuur gezichtje. Maar het lust-ik-niet-lijstje van hun vriendjes/vriendinnetjes is best wel vreemd: bruin brood, pitjes/sesamzaadjes op of in het brood, melk, boter op brood, korstjes van het brood, water, sinaasappelsap, appelsap, hartig broodbeleg. Soms zit er dus een 8-jarige hier aan de lunch te miezemauzen met korstjes brood of begint te piepen omdat er een paar sesamzaadjes op het brood zitten. Ik begrijp gewoonweg niet dat hun ouders ze niet geleerd hebben om het gewoon op te eten. Sommige van die kinderen hebben dan nog een act rondom het niet lusten bijv zogenaamd braken of beweren allergisch te zijn terwijl dat niet zo is. Het 'ik-lust-geen-water' is in mijn ogen niets anders dan 'ik wil liever limonade'. Ik schaar het niet onder brutaal want ik denk dat het echt een beetje gebrek aan opvoeding is. Die kinderen horen m.i. geleerd te hebben dat je gewoon moet eten wat de pot schaft.
Maar omdat ik de vriendjes van mijn kinderen niet hoef op te voeden maak ik er niet zo'n punt van, dan eten ze desnoods maar niet en mogen ze het met een appeltje doen.

Dat vindt ik dus ook zorra

Wat kan het al die anderen schelen dat die kinderen zeuren, slecht opgevoed zijn, niks lusten of wat dan ook?
Ik maal daar echt niet om. T'is ja of nee en binnen onze grenzen/afspraken en wat er in huis is. Ik haal zelden of nooit iets in huis vóor kindervistite. Er is zat en ze lusten ergens er vast wel wat van en anders maar niet. Alleen voor allergiekinderen maak ik uitzonderingen (hier nog wel eens glutenvrij-kinderen)of om religeuze redenen maar dan moeten ze al blijven eten.
Het kan me gewoon niks schelen. Ze maken het zichzelf en hun ouders maar moeilijk. Het intersseert me echt niet. Ze zijn hoogstens een paar uurtjes hier zo nu en dan. Zou ik me daar druk om moeten maken? Pfff en die kinderen maakt het echt geen fluit uit hoor....die gaan gewoon vrolijk weer naar huis, houden daar hun ik lust niet riedeltje en ik wil riedeltje en de volgende keer is er weer wat anders.Eten ze niet? Nou dan maar niet....ze zijn hier op bezoek, ik ga daar niet voor die ene keer moeilijk over doen.Ze verhogeren heus niet in 1 middag of dagje. Er komt hier al járen een meisje die geen bruinbrood, brood met spikkeltjes, zaadjes etc. lust. Thuis eet ze alleen wit-brood. Nou hardstikke fijn hoor, maar wij hebben dat niet en ik ga niet elke keer als zij komt witbrood halen ofzo (zit ik weer met de rest van het brood dat nooit op komt), maar ze komt hier ondanks al ons gebrek aan snoepjes die zij wel lust en verkeerde chips en brood dat ze niet lust nog steeds....En blijft regelmatig logeren (eet dan 's morgens bij gebrek aan beter een bak yochurt of cornflakes). Want ze komt namelijk niet voor mij of voor ons eten/onze voorraad, maar voor oudste dochter.
groeten albana

Heirthe

Heirthe

03-10-2009 om 10:17

Zorra

Maar dat gaat dan weer om de maaltijd, ik bedoel kinderen die koekjes of snoep niet lusten.
Ik heb echt de bekendste merken in huis, ook al bewust, ja ik ben gewoon knettergek en dan steeds te horen krijgen dit lust ik niet en dat lust ik niet, soms bied ik ze verschillende dingen aan en ze lusten er niets van... Nou ja dan heb ik ook nog wel meelkoekjes in huis die lusten ze dan godzijdank nog wel Maar mijn ergernis groeit met elk koekje/snoepje wat ik ze aanbied! Een meisje wil alleen maar van die berenkoekjes van Lu, die had ik een keer maar de volgende keer had ik ze niet en toen vroeg ze nb of ik dan wel naar de winkel wou ze op te halen!!! Ze heeft toen met veel gemopper maar een meelkoekje gehad.
Volgende keer ga ik het toch anders doen hoor, ik heb geen zin om me steeds zo te moeten ergeren. Misschien moet ik ze ihv maar alleen meelkoekjes aanbieden hahaha

Jade

Jade

03-10-2009 om 10:53

Meelkoekjes,

heb erg moeten lachen om het feit dat de kinderen dan maar een meelkoekje eten, terwijl je lekkerder dingen in huis hebt, dus inderdaad gewoon maar meelkoekjes kopen

Weet je, ik heb me ge-ergerd aan kinderen die steeds liepen te miepen van "lusiknie", maar ik heb me gauw aangeleerd m´n schouders op te halen en ze dan niks te geven als ze niks willen. Ik zeg dan: "Het is dit of dat en anders niks".

Gewoon 2 dingen aanbieden (koekje of snoepje) en meer niet. Merk je dat ze niet meer zeuren kun je er een dingetje bij doen, maar het daar dan ook bij laten. Scheelt jouw ergernis en zij leren (hopelijk om niet zo te gaan zeuren

Niet lusten

Ik heb er zo een, die dus geen snoep lust. En hij lust ook geen dranken met prik, maar wél graag een beker water. Het commentaar dat ik daar al op heb gehad! Hij houdt namelijk ook niet van ijsjes...
"Wat een raar kind" "Hij wil gewoon niks behalve wat water" "Krijgt ie thuis wel eens wat?"
Alsof ik hem getraind heb om alleen maar water te lusten. Zijn broertje is wat makkelijker, die lust zo ongeveer alles van snoep en sinds kort zelfs priklimonade.
Wat betreft spelende vriendjes, hier komt altijd eerst fruit en drinken op tafel (appel, banaan, druiven, peer met sap, melk, ranja of water) en daarna gaan ze spelen. Tegen 16.00 uur is er dan een snoepje of een klein koekje. Lusten ze niet wat ik heb? Helaas. Is nog nooit een probleem geweest eigenlijk. Dat heb je wel eens, dat je iets niet lust. Volgende keer beter.
Ik heb liever dat een kind zegt dat ie iets niet lust dan dat ik iets inschenk wat vervolgens blijft staan. Dát vind ik dus weer ongemanierd, want die beker sap/ranja/weetikhet moet ik daarna weggooien.

Groet,
Tessie

Pippin

Pippin

03-10-2009 om 12:29

Niet belangrijk

Mijn kinderen lusten ook heel veel dingen niet. Ze vinden het niet belangrijk, of ze wel wat eten of snoepen.
Misschien is het een goed idee om gewoon te stoppen met je er druk om maken. Graag of heel niet. Hoe meer moeite jij doet, hoe meer ergernis als het niet gewaardeerd wordt.
En dat kind dat vraagt of je berenkoekjes in de winkel wilt gaan halen!!! Ik geloof dat ik niet meer bij zou komen van het lachen. Echt niet!

bibi63

bibi63

03-10-2009 om 13:03

Niet lusten en niet lusten

Volgens mij is er zowiezo een verschil in iets niet lusten en iets niet lusten: iets echt vies vinden of iets niet zo lekker vinden. Met avondeten hoeven mijn en andere kinderen iets wat ze echt vies vinden niet te eten, iets wat ze niet zo lekker vinden daar wordt gewoon (een beetje) van gegeten. Gaat het over koek en snoep: dan kan het me niets schelen of 'niet lusten' vies of niet zo lekker betekent. Dan krijgen ze het gewoon niet. Meestal zijn hier wel 2 soorten snoep, dus daaruit kan gekozen worden, lusten ze het niet prima, dan niet, daar lig ik niet wakker van.
Groetjes,
Bibi

Bastet

Bastet

03-10-2009 om 13:50

Anders

Ik heb zo'n kind,houdt niet van mierzoete snoeperigheden,pannekoeken en taart.Ja,hij zegt dat gewoon netjes: Danku,maar ik houd niet van snoep.
Ik zou het raar vinden als dat niet zou mogen!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.