Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

21-09-2010 om 23:14

Dekbedovertrek 7-jarige

Hoi,

Mijn oudste heeft nog van die kinderdekbedovertrekken, zoals een Cars-overtrek en een piratenovertrek. Op welke leeftijd wisselen jullie naar wat ander beddengoed?

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

22-09-2010 om 06:56

Liora

Mijn zoons waren daar rond hun 10e/11e wel klaar mee.
Bastet

Vic

Vic

22-09-2010 om 08:59

Hier

Oudste had het rond haar 8e wel gehad met haar Prinsessen- en Winx-dekbed. Toen kreeg ze er een met paarden, en sinds kort (11) heeft ze een 'volwassen' dekbed met blauwe ruitjes.
Volgens mij ga ik wel altijd net iets te lang door met 'kinderdingen'. Ik moet er altijd om denken dat ik haar een glas geef i.p.v. plastic beker, als ze een vriendin te spelen heeft.

Puck

Puck

22-09-2010 om 09:40

Zolang ze het zelf willen

Van de week was ik aan het opruimen en toen wilde ik een overtrek met kabouters en eentje met bijtjes wegdoen. Dat mocht pas na uitgebreid overtuigen van mijn bijna 9 jarige dat ze toch echt niet meer in haar roze/goren gepimpte kamer pasten. Maar wat haar betreft hadden ze dus nog wel mogen blijven.

hier wil dochter van net 6 geen prinsessendingen meer want 'dat is voor baby's'. Dit is sinds ze dit jaar begonnen is in groep 3, opeens voelt ze zich veel te oud voor prinsessen, mega mindy enzovoort.

de dekbedovertrekken heb ik weg gedaan en vervangen door neutrale, effen (maar wel vrolijk gekleurde) exemplaren.

Hier

toevallig deed mijn dochter van 7,5 daar een uitspraak over, ze heeft een dekbedovertrek met bloemen en boompjes (meisjesachtig) en ze vond het meer iets voor mandarijntje. Ik heb dus nu bij de h&m een hip/modisch dekbedovertrek gekocht en ook een hippe handdoek, die krijgt ze met sinterklaas of als ze haar b diploma haalt met zwemmen (even een kado momentje afwachten).

Nooit gedaan

Althans, niet van die heel specifieke cars/elfjes/prinsessendingen.
God wat ben ik toch een muts. Oudste had indertijd een roze fase en ik ben toen heel bewust gaan kiezen welke dingen ik wel en niet in het roze zou kopen. Beddegoed kan zo lang meegaan, dat viel af. Hij heeft toen wel roze pyjama's en een roze riem gekregen. En roze sokken.

Maar goed, inmiddels had zich dus hier de beleidslijn vastgezet dat spullen die lang meegaan enigszins leeftijdneutraal moeten zijn. Ik heb wel drie kindersets, bijvoorbeeld de onderwaterdekbedhoes van Ikea, maar dat kan ook nog voor volwassen logees. In de rijke tijd is er nog een dubieuze van Ikea bijgekomen bedenk ik nu, met muizen die in wortelautootjes rijden... ik denk dat die straks bij de pubers af zal vallen.

koentje

koentje

22-09-2010 om 11:05

Hahahahaah

hier een 12 jarige die slaapt zonder problemen onder een cars; raceautootjes en een eekhoorntjes dekbedhoes!
Sterker nog, hij gaat ermee uit logeren en ik heb nog nooit een onvertogen woord gehoord!

Lou

Lou

22-09-2010 om 11:27

Op verzoek

Gewoon op verzoek. Mijn dochter van 9 heeft al drie jaar geleden haar roze prinsessenovertrek weggegeven aan een jonger kind. Toen kreeg ze van een ouder kind een Winx-overtrek waar ze heel gelukkig mee was. Maar met acht jaar heeft ze die ook weggegeven. Nu heeft ze een blauwe met vissen, een rood-paarse met abstracte motieven en een donkerblauwe met witte bloemen. Alleen die met vissen kwam nog uit de kindercollectie en die heeft ze nu twee jaar ongeveer.

Dekbedhoezen gaan inderdaad lang mee maar omdat wij nogal in een doorgeefcultuurtje zitten vind ik het niet erg om af en toe te wisselen. Dochter wordt altijd heel blij van een nieuw overtrek, dat kan ook de oude van de overburen zijn.

liora

liora

22-09-2010 om 11:47

Rodebeuk

Haha, ik laat moeiteloos logees onder een piratendekbed slapen hoor!

Ik denk dat als mijn jongste naar een groot bed gaat, ik voorzichtig zal opperen dat de oudste dan wat andere overtrekken krijgt. Oh nee, dat is niet handig met jaloezie en zo. Nou ja, ik zie wel!

Leuk om al die verschillen te lezen!

Liora

Liora

vlinder72

vlinder72

22-09-2010 om 11:49

Hier ook hoor

Mijn 8 jarige slaapt onder een pokémonovertrek. Ik denk ook niet dat hij snel daarvan af wil. Even off topic. Ik had ook nieuwe onderbroeken voor hem gekocht. Zonder plaatjes want ik dacht dat hij dat zelf wou willen. Met plaatjes is misschien wat kinderachtig. Zeker als hij gaat gymmen of bij de voetbal. Maar nee hoor, hij vond effen onderbroeken maar niets. Er mogen gewoon plaatjes op staan (zolang het wel stoer is en geen Winnie de Poeh of zo).

Julia64

Julia64

22-09-2010 om 13:01

Hier

Hier slaapt zoon van 9 onder een dino-overtrek. Die is favoriet; verder heeft hij nog een zwart witte met mieren en een met allerlei gekleurde cijfers erop (beide IKEA). Volgens mij kunnen die nog wel een tijdje mee omdat ze niet al te kinderachtig zijn. Maar je weet maar nooit;ik herken erg wat Vic zegt, dat ik de neiging heb om te lang in de kinderfase te blijven hangen met bepaalde dingen.
Zo wil zoon nu alleen nog maar boxershorts aan en absoluut geen gewone onderbroeken meer.Schoenen met klittenband en sandalen kunnen ook niet meer. Maar dergelijke zaken moet hij echt aangeven, ik loop altijd achter de feiten aan lijkt het wel (of ik wil gewoon niet accepteren dat het zo snel gaat allemaal..

Plastic beker

ik geef mijn volwassen gasten ook wel eens een plastic beker hoor, daar hebben we er namelijk zo veel van dat er van die soort altijd wel een schone te vinden is.

Oh en idem borden

hele stapels plastic hema borden, je grijpt nooit mis, dus vandaar.

Maylise

Maylise

22-09-2010 om 13:45

Hier

Mijn zoon van 10 heeft o.a. een pokemon ovetrek, star wars overtrek, onderwater ovetrek en dragon ball overtrek. Dat mag allemaal nog van hem. Winnie de Poeh wil hij niet meer maar tot mijn verbazing wil mijn dochter van bijna 14 Winnie nog wel evenals Hello Kitty. Hello Kitty is eigenlijk van mijn nichtje van 8 maar laatst ging mijn dochter haar eigen bed verschonen en kwam Hello Kitty er op want die vond ze eigenlijk nog wel. Verder heeft ze vooral neutrale dekbedovetrekken met ruitjes/stipjes/bloemen en zo.

Maylise

emma43

emma43

22-09-2010 om 15:06

Stoere jongens en pubermeisjes

Mijn zoon 10,maakt het nog niets uit waar hij onder slaapt,ook zijn lichtblauwe zeekamer,vindt hij nog niet kinderachtig.Vriendjes hoor ik er ook niet over,dus ga ik nog niet verven.
Ja,grappig Maylise,hier ook zo een 15 jarige puber.Heeft haar lichtroze Winnie de Poe dekentje weer op haar bed liggen.Disneyspulletjes ,alles wat lang kinderachtig was ,is weer supercool.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-09-2010 om 15:42

En kleding

kleding met cars erop? of spiderman ofzo?
( ja voor jongens dan van meiden heb ik geen verstand)
Mijn zoons wilde dat niet meer aan vanaf groep 3 ( gelukkig, ik vond het verder voor al niet meer leuk)
Maar ik zie nog wel eens jongens lopen die even oud of ouder zijn als middelste ( 9) met dat soort kleding, en dat vind ik persoonlijk geen gezicht.

Oudste zoon zit nu in groep 8 en ik gaf hem en zijn vrienden laatst ook ranja uit plastic ikea bekers, later bedacht ik me dat dat natuurlijk eigenlijk niet meer kan.

groet, pol

Vera*

Vera*

22-09-2010 om 16:32

Polly

Iedereen met nog KLEINE kinderen thuis heeft toch een heel goed excuus?

Vera

Bastet

Bastet

22-09-2010 om 18:25

Cookie

Mijn zoon van 13 draagt een kobaltblauw shirt met het enorme gezicht van Cookiemonster erop.En Nijntje is ook heel "in" bij de meiden op het VO.
Bastet

Astrid

Astrid

22-09-2010 om 19:00

Dekbedovertrekken moeten hier matchen met de kamer (anders komen

Mijn man geeft de volwassenen gasten ook een plastic Ikea beker als ze blijven lunchen. Ik pak dan zelf meestal een glas. Maar goed, daar hebben we er niet veel van want wij drinken alleen maar uit die Ikea bekers. De musli eten we uit een Melamine schaaltje van De Hema. Gewoon effen of met zo'n kinder figuurtje er in. De Melamine borden ui tdie zelfde serie staan tegenwoordig wel achterin de kast.

Mijn oudste, 2e klas VO, slaapt nog onder een Dino dekbed overtrek. Het interesseert hem echt 3x niks. Die dino's vind ik nog best wel kunnen. Daarnaast Hema overtrekken met print.

Ik heb 3 hoeslakens en 3 overtrekken per kind. Ieder z'n eigen serie overtrekken in kleuren passend bij de kamer. Onderling niet uitwisselbaar. Tenzij ze 3x per nacht een schoon bed moeten met ziekte e.d.

De meiden (bijna 10 en 7) slapen ook onder overtrekken die bij de inrichting van hun kamer passen. Ben ik nog extremer in, dan bij zoon. Past het er niet bij, hoe leuk ook, dan komt hij er niet. Die overtrekken kies ik uit, want ik wil het wel verantwoord hebben. Ze mogen, binnen bepaalde grenzen, wel meebeslissen. Maar het moet wel matchen met de rest van de kamer. En dan weer niet een geijkte match, maar wat ik een leuke combi vind. En dat is zeker geen Disney, Winxx o.i.d. die komen mijn huis echt niet in! Ik heb truien e.d. daar ook altijd van tegengehouden. Een badpak daar van mag weer wel.

Voor die van 7 kon ik voor haar nieuwe kamer geen overtrek vinden. Alles was te druk (bij haar drukke) inrichting, Ik heb er wel 10 in huis gehad, super leuke van de Hema, maar alles weer terug gebracht. Ik ben er nu maar 1 zelf aan het maken. Wordt geweldig, al zeg ik het zelf.

Die van bijna 10 wil haar hele kamer restylen. Qua smaak is het niet meer mijn smaak, maar zolang ze het een soort van 1 geheel maakt, vind ik dat prima. Dochter kan dat wel, is zeer creatief. In dit geval betekent het ook weer nieuwe dekbed overtrekken, al zijn de huidige nog prima. De oude gebruiken we voor de loge's.

Plastic jip en janneke bekers

De plastic jip en janneke bekers (half eraf gewassen, maar als je goed je best doet kan je het nog zien) inderdaad van de HEMA zijn hier favoriet bij puber+vriendinnen. Kan je namelijk zo lekker opstapelen. Dus links bekers (10 stuks ofzo) en rechts pak of fles drinken en hoppa naar boven om te 'chillen' zoals dat heet.
Soms heb ik hier nog amper wat over...(voor brugpieper+aanhang) en ik heb er toch héél véél.
Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of dat nog kan.
En brugpieper slaapt ook nog onder d'r totaly-spice dekbed. Hoewel....dat heeft meer met de kleur (past in kamer) dan met de afbeelding an sich te maken. Volgens mij kijkt en keek ze dat werkelijk nooit..(kijkt zowiezo amper t.v. alleen met ons 's avonds ofzo).
groeten albana

Of is het winxx?

Of is het nu een Winxx-dekbed?? Nou ja maakt ook niet uit.En voor de geinteresseerden. Hij is roze (beetje) met paars en zilver/grijs.
groeten albana

liora

liora

22-09-2010 om 21:12

Polly

Hoi Polly,

Mijn zoon zou geen kleding meer willen met Cars of Spiderman. Maar hij is wel nog heel blij met zijn Cars pyjama.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hoeveel dekbedovertrekken?

Wat hebben jullie kinderen allemaal VEEL verschillende dekbedovertrekken!

Misschien ben ik lui, en zijn mijn kinderen saai, maar ze hebben hier allemaal 1 favoriete overtrek, en behoudens ongelukjes ligt die ALTIJD op hun bed. Als ik de boel verschoon dan haal ik de bedden af & mik 's avonds dezelfde overtrekken er weer fris op. Scheelt vouwen en zo. In de kast liggen tig 'oude' overtrekken van eerdere 'kinderfases', en een paar met neutrale bloemetjes en zo. Maar die worden alleen gebruikt voor logees, of als er idd eens iets fout gaat in de nacht (zelden).

De diddl overtrek op mijn dochters bed ligt er volgens mij al jarenn op. Ze vindt hem nog steeds mooi, en hij was van super kwaliteit. Zoons hebben een half jaar terug allebei een nieuwe gescoord, maar daarvoor heb ik werkelijk wel een jaar of 5 tegen een pokemon en spiderman bed aangekeken. Daarvoor was het iets met dino's geloof ik. En idd beertje paddington & dat werk.

Ingrid

Valt wel mee ingridt

hier 2 dekbedden, eentje rood met witte stippen die nog ok bevonden is en eentje geel met gekleurde bloemen en boompjes die nu naar het afvoerputje gaat (lees: haar zusje).

En dan heeft ze straks weer 2, want ze krijgt dan die nieuwe hippe.

Margriet*

Margriet*

22-09-2010 om 22:53

Bij ons

hebben ze ook drie overtrekken per kind en da's gewoon omdat ik niet jaren tegen hetzelfde wil aankijken. Bovendien ben ik een luie wasser en is het dekbed of nog in de droger of ergens in een wasmand of ergens aan de lijn. Uit de kast pakken is sneller. Hier geen Winx, Disney etc. De enige 'kinderachtige' is er een met dieren van de Hema. Ik houd niet zo van dat soort motieven. Dochter heeft wel een met bloemen maar het liefst heb ik ze neutraal en met weinig opdruk matchend in de kleuren van de kamers. Hier dus strepen of ruitjes. Zoon heeft eigenlijk alleen maar zelfgemaakte met een geborduurde ster/maan en zon erop. In de creatijd dat de kinderen nog vroeg in bed lagen vond ik het leuk om aparte hoezen te maken.

Maylise

Maylise

22-09-2010 om 23:07

Hoeveelheid

Ik heb wel een redelijke stapel overtrekken liggen die ik door de jaren heen verzameld heb. De kinderen vinden het zeker als ze kleiner zijn vaak leuk om af te wisselen omdat ze dan allemaal favoriete series en dergelijke hebben waar ze overtrekken van willen. Mijn zoontje heeft vier overtrekken die echt van hem zijn en die hij nu gebruikt. Dan heb ik nog wel wat overtrekken leggen die hij ook gebruikt. Mijn jongste dochter gebruikt er meer want ze heeft en overtrekken van vroeger die nu dus weer populair zijn zoals Winnie en nog een paar van zichzelf en nog een paar van oudere zussen. Ik gebruik die overtrekken ook voor nichtjes en dergelijke die hier slapen. Overigens hebben ze allemaal ook nog een sprei op hun bed dus wat dat betreft zijn leuke overtrekken eigenlijk onzin want als ze op hun kamer spelen/leren zien ze die niet eens.

Logees krijgen overigens ook gerust overtrekken met cartoons of zo er op als die toevallig schoon zijn.

Maylise

Lou

Lou

22-09-2010 om 23:21

Ja drie

Ook uit luiheid. Bovendien hebben we geen droger. De overtrekken hangen hier soms over de kastdeur in onze slaapkamer totdat ik de bedden weer ga verschonen, dus opvouwen doen we ook al niet altijd. Nog makkelijker!

Maar ik moet zeggen dat ik me de lol van af en toe een ander printje op je bed ook wel kan voorstellen, hoor. Mijn dochter wordt daar heel blij van en we schuiven af en toe wat heen en weer met andere gezinnen, dus ik heb daar geen moeite mee. Met verbazing lees ik het verhaal van Astrid, die tien keer een overtrek koopt en hem dan weer terugbrengt omdat ze niet "matchen bij de inrichting". Daar kan ik me nou weer niets bij voorstellen. In dochters kamer matchen alleen de kleuren op de muren enigszins met elkaar, verder is het een georganiseerde overvloed aan kleuren en stijlen. Waarom ook niet? Het is haar mijn kamer en als zij zich daar prettig voelt is het goed.

Bastet

Bastet

23-09-2010 om 06:48

Pelle

Ik deel je verbazing!
Bastet

Hier matchen ze ook

Beide kinderen hebben andere smaak en andere kleuren in de kamer, wel zelf uitgekozen. De dekbedden matchen daar bij. Maar ze mogen ze gewoon zelf uitzoeken en als ze écht een totaal andere kleur zouden zijn zou ik hoogstens iets zeggen als : "vindt je dat leuk staan dan op jouw kamer?" En dan snappen ze het heus wel. Eigenlijk is dat nog nooit voorgevallen.Want ze weten echt wel wat hún kleuren zijn en hebben nog nooit zoiets voorgesteld.
Waar ik dan weer wel op let is de prijs. Ik koop geen dekbedhoezen van 60 euro en liever ook niet van 40 euro. En ook de kwaliteit, het liefste HEMA (goede ervaringen mee) en anders zeker vergelijkbaar, dus geen losse flodder dekbedhoesjes.
Buiten de kleuren op de muren/dekbed enz. is het toch bij beiden al een ongeorganiseerde bende van bonte kleuren dat ik dat matchen om eerlijk te zijn meer voor de 'rust' in de kamer doe dan om wat anders.
En nee ik ga er niet mee terug als het net een andere kleur is...(ik zou het denk ik niet eens zien).
Ze hebben er hier overigens ook 2. Alleen jongste heeft er 1 extra. Een flanellen...omdat die het altijd zo gauw koud heeft in de winter.
groeten albana

maan.

maan.

23-09-2010 om 11:48

Scheelt per kind

Oudste hier was met zeven jaar al helemaal klaar met de disneyprints; slaapt tegenwoordig onder bloemen, natuurprint of snoopy.

Jongste is nu met tien jaar nog steeds idolaat van tweety, daarnaast nog een 101-dalmatiersdekbed en een bloemendekbed.

ze hebben ze ooit zelf uitgezocht (op tweety na dat was een kadootje).

Als je kind tevreden is met zijn cars-dekbed, gewoon blijven gebruiken!! En mocht ie ooit in de winkel een leuker dekbed zien dan kun je altijd nog voorstellen dat die dan de cars mag vervangen..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.