Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter 9 zweetlucht, welke deo?

mijn dochter van 9 (over 3 weken 10) ruikt sinds kort soms naar zweet. Dat past wel bij de andere ontwikkelingen die ik zie.

Tijd voor deo.

Welke deodorant vinden jullie geschikt voor een jong meisje? Wil geen heftige geuren oid maar wel iets dat werkt.

Ben benieuwd naar jullie tips.


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2021 om 16:12

Dove original roller

Loveli. Is zonder aluminium. Wel aan de prijzige kant, maar in stickvorm en gaat (dus) langer mee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2021 om 16:16

Poezel_en_Wip schreef op 20-07-2021 om 16:14:

Loveli. Is zonder aluminium. Wel aan de prijzige kant, maar in stickvorm en gaat (dus) langer mee.

Waarom is dat belangrijk?

Loveli is geweldig.

Imi

Imi

20-07-2021 om 16:20

En regelmatig douchen/wassen en de oksels dan goed inzepen, zeep laten inwerken, en ook weer goed afspoelen. Ook dat gaat soms nog niet helemaal goed.

Heeft je dochter er zelf geen mening over? Ik weet nog dat mijn allereerste deo zo'n deo was van vogue girl, mierzoet, maar een hele vrolijke verpakking.
Ik gebruik nu zelf nivea pure & sensitive, vanwege mijn parfumallergie, die is geurloos.

Sanex NaturProtect.

Laat haar lekker zelf een geur uitzoeken die zij lekker vind, in een prijsklasse die jij betaalbaar vind. 

loveli! Echt een aanrader tegen (puber)zweetlucht. Lijkt duur, maar is heel zuinig in gebruik, lief voor de huid en navulbaar. 
En daarvoor gebruikten wij thuis Rexona Maximum protection (zo'n stick met een soort van zalf)

Ysenda schreef op 20-07-2021 om 16:47:

Laat haar lekker zelf een geur uitzoeken die zij lekker vind, in een prijsklasse die jij betaalbaar vind.

Het is ook de bedoeling dat het wat doet toch? De meeste deo's van Vogue en 8x4 enzo (bestaat dat nog?) ruiken lekker, maar doen vrijwel niks tegen zweetlucht. Dan zit je dus met een chemische reactie van pré puberzweet + deo en dat kan echt bizar gaan stinken.

Wij gebruikten deo vroeger niet voor niks meer als body spray dan als deo. 

Ysenda schreef op 20-07-2021 om 16:47:

Laat haar lekker zelf een geur uitzoeken die zij lekker vind, in een prijsklasse die jij betaalbaar vind.

Dit!

Heel belangrijk voor een prepuber om zelf te kunnen bepalen welk geurtje ze wil.

Misschien vind jij de geur niet  lekker, so what?

Jij hoeft het niet te dragen.

Nou ik heb mijn zoon gewoon laten kiezen, dan gebruikt hij het gewoon want met een stick hoef je echt niet aan te komen bij die pubers bij het sporten. Nou wordt er hier best veel gedouched vanwege het vele sporten, dat maakt misschien ook uit. En die Axe luchten zijn ook niet allemaal even fijn in de neus (erg scherp) zelfde met Vogue en 8x4 en FA is ook altijd zo'n fijne qua penetrante geur.

_melon schreef op 20-07-2021 om 16:50:

[..]

Het is ook de bedoeling dat het wat doet toch? De meeste deo's van Vogue en 8x4 enzo (bestaat dat nog?) ruiken lekker, maar doen vrijwel niks tegen zweetlucht. Dan zit je dus met een chemische reactie van pré puberzweet + deo en dat kan echt bizar gaan stinken.


Ook belangrijk: zelf ervaren dat een lekker luchtje niet werkt!

noemmijmaarsuus schreef op 20-07-2021 om 16:54:

[..]

Ook belangrijk: zelf ervaren dat een lekker luchtje niet werkt!

Ik had als tiener graag geweten dat er betere opties waren. Een kind van 10 in een vieze lucht / niet werkende deo rond laten lopen vind ik ook wat sneu. 

Maar jullie als puber ouders zullen het beter weten. 

Ik ben iig blij dat ik na een jaar of 15 aanrommelen iets gevonden heb wat wel werkt. 

Wij hadden met onze jongste dochter in de puberfase een leuke discussie over deo. Mijn man en ik zweren bij Odorex rollers. Maar de jongste dochter wilde geen roller, want dat was niet cool. En een roller kun je ook niet delen na de gym, want dat is vies. Dus ja, dan toch maar sprays en ze mocht van ons zelf een spray uitkiezen in de supermarkt. Was nog een leuk 'opgroei'-momentje ook nog.

Leuk winstpuntje voor ons: dochter is nu 24 en gebruikt uit eigen keuze Odorex rollers

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.