Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter wel of niet naar een partijtje gaan

Beste ouders,

Graag jullie advies.  Mijn dochter van 6jaar is uitgenodigd voor een partijtje van haar klasgenoot(jongen). Ik weet niet of ik haar moet laten gaan of niet, omdat ik niet weet of er nog andere meiden komen of er alleen maar jongens zijn. Ik vindt het een beetje lastig. Omdat jongens toch anders spelen dan meisjes en wil niet dat ze bij de feestje buitengesloten voelt door de jongens.
Alvast bedankt.


Dochter is op vele partijtjes geweest vanaf de peuterspeelzaal en het is nog nooit in me opgekomen haar niet te laten gaan omdat er veel, of alleen maar jongetjes zouden zijn. Wat een opmerkelijke houding heb jij hierover, echt nog nooit van gehoord. 

Kennelijk kan je dochter het goed vinden met dat jongetje, anders zou hij haar niet uitnodigen. Het idee dat jongetjes en meisjes heel anders spelen is vooral gebaseerd op verwachtingen. Mijn dochter kon prima spelen met jongetjes en met meisjes. Ze heeft ook altijd jongetjes en meisjes op haar feestjes uitgenodigd en dat ging uitstekend. 
Zoon heeft trouwens ook wel eens een meisje op zijn feestje uitgenodigd. Ook geen probleem.

Als ze er zelf zin in heeft, gewoon laten gaan. Waarschijnlijk gaat het prima, jongetjes zijn ook net mensen. 

Mijn dochter is heel vaak het enige meisje op een partijtje geweest. Die vond ze allemaal leuk behalve het game-partijtje waarbij ze de hele dag op een laptop spelletjes deden. Vond ik persoonlijk ook best een bijzondere invulling van een feestje.

Als ze wel eens met die jongen speelt, zou ik haar laten gaan.
Anders misschien even bij de moeder of vader van die jongen navragen of er meer meiden zijn uitgenodigd?

Wat een onzin dat ze niet naar een partijtje mag als ze het enige meisje is, en wat enorm achterhaald. Laat haar lekker gaan als ze een uitnodiging heeft ontvangen.

Kan je navragen, maar ik zou er geen consequenties aan verbinden. Ik zou het ook niet navragen. Want wat zou TS ermee willen? Geruststellend tegen dochter zeggen dat er gelukkig ook andere meisjes komen? Dan krijgt het kind de boodschap mee dat een groep jongens eng is. Iets wat ik pas zo laat mogelijk aan mijn dochter zou willen overbrengen, eerlijk gezegd

Als je dochter zelf wil gaan dan zou ik haar laten gaan. Hier ook wel eens feestjes met 5 meisjes en 1 jongen. Dat gaat ook prima.

Wat wil je dochter? Als zij graag wil gaan zou ik haar laten gaan. Niet alle jongens zijn hetzelfde.

Mijn zoon heeft ook wel eens meisjes uitgenodigd op zijn feestje, dat was altijd gewoon gezellig.

Tenzij je dochter zelf niet wil, laat je haar natuurlijk naar dat feestje gaan. Wat maakt het uit of er alleen jongens komen ( als dat al zo is)? Niet gelijk beren op de weg zien en oordelen dat jongens altijd anders spelen want dat hoeft niet zo te zijn. Mijn jongste dochter was onlangs het enige meisje op een feestje van een klasgenootje. Alle jongens vet ingemaakt met lasergamen ze vond het een geweldig feestje.

tot zo rond groep 4 gelden die verschillen helemaal niet. Gewoon gaan👍

Max88 schreef op 13-03-2023 om 10:51:

tot zo rond groep 4 gelden die verschillen helemaal niet. Gewoon gaan👍

En ook daarna kan het nog alle kanten op. 

Max88 schreef op 13-03-2023 om 10:51:

tot zo rond groep 4 gelden die verschillen helemaal niet. Gewoon gaan👍

Waarom zou er daarna wel een verschil zijn?

Temet schreef op 13-03-2023 om 10:57:

[..]

En ook daarna kan het nog alle kanten op.

Precies! Hier zijn het eigenlijk altijd gemengde feestjes. Uitsluitend jongens of meisjes feestjes  worden hier eigenlijk niet gedaan. 

Mijn uitgangspunt was vooral; wil mijn kind er heen.

Nou ik moet me bedwingen niet een enorm sarcastisch antwoord te schrijven maar goed..

natuurlijk maakt het geen bal uit of ze het enige meisje is of niet.  Ze is blijkbaar een vriendje van de jarige en dan kom je toch?   Hier heel vaak gehad in de kleuterklassen dat er 1 jongen op het feestje was of mijn dochters als enige meisje. Maakt niets uit.  
sterker nog, hoe genderneutraal je ook opvoed rond groep 5 verdwijnt het dan dan ineens is het heul stom een jongen uit te nodigen.  Heel jammer vind ik dat altijd. Drie dochters heb ik en allemaal hadden ze zulke leuke jongensvriendjes en ineens vonden ze het stom om ze uit te nodigen😟

serieus????  🤣🤣🤣🤣🤣
Wil ze zelf gaan ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.