Danny1
14-02-2026 om 23:35
Filmpje bedelende kinderen
Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.
Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.
Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.
Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen
Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?
Decembermamma
15-02-2026 om 21:27
Rosehip schreef op 15-02-2026 om 16:56:
[..]
Het is verboden.
Hoezo? Her zal openbare ruimte zijn geweest
Rosehip
15-02-2026 om 21:38
Decembermamma schreef op 15-02-2026 om 21:27:
[..]
Hoezo? Her zal openbare ruimte zijn geweest
Filmen mag, verspreiden en/of publiceren niet.
Engeltje
15-02-2026 om 21:48
Rosehip schreef op 15-02-2026 om 21:38:
[..]
Filmen mag, verspreiden en/of publiceren niet.
Ik mag toch hopen dat elk weldenkend mens dat sowieso wel snapt, dat je niet de beelden van andermans kinderen zomaar het www op gooit...?!? Los van dat het wettelijk verboden is, zoiets doe je gewoon niet!
Rosehip
15-02-2026 om 21:55
Engeltje schreef op 15-02-2026 om 21:48:
[..]
Ik mag toch hopen dat elk weldenkend mens dat sowieso wel snapt, dat je niet de beelden van andermans kinderen zomaar het www op gooit...?!? Los van dat het wettelijk verboden is, zoiets doe je gewoon niet!
Kennelijk niet iedereen hier.
Anoniemer
16-02-2026 om 06:37
Ik leef kennelijk in een andere bubbel, maar weet je wat ìk nou raar vind? Massa's kinderen achter dranghekken die om supermarktzegeltjes staan te roepen. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Ik zal eens wat beter opletten. Misschien wel zo bijzonder dat ik ze ook ga filmen. Oh nee, toch masr niet, haha ![]()
Euphoria
16-02-2026 om 07:35
Decembermamma schreef op 15-02-2026 om 16:19:
[..]
Onze zoon heeft ooit zegeltjes gespaard voor autootjes bij de supermarkt waar wij zelfden boodschappen deden. De zegeltjes kwamen allemaal van familie en de buren, hij heeft daarvoor nooit bij de supermarkt staan bedelen en heeft dat ook nooit gewild. Heeft wel altijd zelf de autootjes opgehaald en kreeg dan van wildvreemden zegeltjes, maar dat kwam ook dat als hij een dubbele had hij ze aan aanwezige kinderen gaf.
Aai over je bolletje hoor.
haarklover
16-02-2026 om 08:44
Anoniemer schreef op 16-02-2026 om 06:37:
Ik leef kennelijk in een andere bubbel, maar weet je wat ìk nou raar vind? Massa's kinderen achter dranghekken die om supermarktzegeltjes staan te roepen. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Ik zal eens wat beter opletten. Misschien wel zo bijzonder dat ik ze ook ga filmen. Oh nee, toch masr niet, haha
Het hangt af van het moment waarop je boodschappen doet.
Op woensdagmiddag zal het druk zijn, na etenstijd niet.
(en er moet natuurlijk wel een of ander actie lopen bij de supermarkt)