Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Filmpje bedelende kinderen

Rosehip schreef op 15-02-2026 om 16:56:

[..]

Het is verboden.

Hoezo? Her zal openbare ruimte zijn geweest

Decembermamma schreef op 15-02-2026 om 21:27:

[..]

Hoezo? Her zal openbare ruimte zijn geweest

Filmen mag, verspreiden en/of publiceren niet.

Rosehip schreef op 15-02-2026 om 21:38:

[..]

Filmen mag, verspreiden en/of publiceren niet.

Ik mag toch hopen dat elk weldenkend mens dat sowieso wel snapt, dat je niet de beelden van andermans kinderen zomaar het www op gooit...?!? Los van dat het wettelijk verboden is, zoiets doe je gewoon niet!

Engeltje schreef op 15-02-2026 om 21:48:

[..]

Ik mag toch hopen dat elk weldenkend mens dat sowieso wel snapt, dat je niet de beelden van andermans kinderen zomaar het www op gooit...?!? Los van dat het wettelijk verboden is, zoiets doe je gewoon niet!

Kennelijk niet iedereen hier. 

Ik leef kennelijk in een andere bubbel, maar weet je wat ìk nou raar vind? Massa's kinderen achter dranghekken die om supermarktzegeltjes staan te roepen. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Ik zal eens wat beter opletten. Misschien wel zo bijzonder dat ik ze ook ga filmen. Oh nee, toch masr niet, haha

Decembermamma schreef op 15-02-2026 om 16:19:

[..]

Onze zoon heeft ooit zegeltjes gespaard voor autootjes bij de supermarkt waar wij zelfden boodschappen deden. De zegeltjes kwamen allemaal van familie en de buren, hij heeft daarvoor nooit bij de supermarkt staan bedelen en heeft dat ook nooit gewild. Heeft wel altijd zelf de autootjes opgehaald en kreeg dan van wildvreemden zegeltjes, maar dat kwam ook dat als hij een dubbele had hij ze aan aanwezige kinderen gaf.

Aai over je bolletje hoor.

Anoniemer schreef op 16-02-2026 om 06:37:

Ik leef kennelijk in een andere bubbel, maar weet je wat ìk nou raar vind? Massa's kinderen achter dranghekken die om supermarktzegeltjes staan te roepen. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Ik zal eens wat beter opletten. Misschien wel zo bijzonder dat ik ze ook ga filmen. Oh nee, toch masr niet, haha

Het hangt af van het moment waarop je boodschappen doet.
Op woensdagmiddag zal het druk zijn, na etenstijd niet.

(en er moet natuurlijk wel een of ander actie lopen bij de supermarkt)

Euphoria schreef op 16-02-2026 om 07:35:

[..]

Aai over je bolletje hoor.

Dat vind ik het waard! Zo vreselijk van die gillende en schreeuwende kinderen voor een zegeltje. Dan heb je echt iets misgegaan in je opvoeding als je dat toelaat. 

haarklover schreef op 16-02-2026 om 08:44:

[..]

Het hangt af van het moment waarop je boodschappen doet.
Op woensdagmiddag zal het druk zijn, na etenstijd niet.

(en er moet natuurlijk wel een of ander actie lopen bij de supermarkt)

Kan best. Maar hier is het toch echt gelukkig niet.

Ik zou me kapot schamen. 

Mijn kinderen mochten het vroeger nooit, maar dat wil niet zeggen dat ze het nooit gedaan hebben.  Ze zullen vast ook wel eegens hebben staan schooien. Als iemand ze dan gefilmd had en dit ook nog rondgestuurd had,  had je aan mij een kwaaie gehad. 

Kimdekim schreef op 16-02-2026 om 11:08:

Mijn kinderen mochten het vroeger nooit, maar dat wil niet zeggen dat ze het nooit gedaan hebben. Ze zullen vast ook wel eegens hebben staan schooien. Als iemand ze dan gefilmd had en dit ook nog rondgestuurd had, had je aan mij een kwaaie gehad.

Dit, helemaal. Bij mij mochten ze dat niet maar als de moeder van een vriendje het wel goed vond dan gingen ze toch staan schooien. Als ik daar beelden van had gezien dan was ik woest geweest.

Decembermamma schreef op 16-02-2026 om 09:20:

[..]

Dat vind ik het waard! Zo vreselijk van die gillende en schreeuwende kinderen voor een zegeltje. Dan heb je echt iets misgegaan in je opvoeding als je dat toelaat.

Gelukkig aas jij helemaal niet op complimentjes.

Je weet toch nooit wat je kinderen uitspoken.

Zoon mocht van ons niet de deuren langs voor kinderpostzegels of scouting, mama bestelde een flinke voorraad bij acties.

Alleen Sintmaartenlopen mocht wel omdat hij er dan zelf nog iets voor moest doen (liedje zingen).

Poezenmeisje schreef op 16-02-2026 om 12:09:

Je weet toch nooit wat je kinderen uitspoken.

Zoon mocht van ons niet de deuren langs voor kinderpostzegels of scouting, mama bestelde een flinke voorraad bij acties.

Alleen Sintmaartenlopen mocht wel omdat hij er dan zelf nog iets voor moest doen (liedje zingen).

Voor een erkend goed doel als kinderpostzegels of grote clubactie mochten mijn kinderen wel langs de deuren, dan weten mensen wat het is en waar het geld naartoe gaat. Daar leerden ze van dat ze iets konden doen voor een ander.

De sponsorloop voor een speeltoestel op het schoolplein mocht niet, vooral oudste kon dan niet goed uitleggen waar het voor was en uit het geknutselde lijstje van de juf werden mensen ook niet helemaal wijs. Daar vulde ik enthousiast opa's en oma's in en mezelf om toch een lijstje te hebben met meerdere sponsoren.

Gedoneerde narcissen verkopen in de winkelstraat (opbrengst voor de sportclub) mocht ook. Mensen konden zelf daarnaartoe komen, werden niet overvallen in hun eigen huis met geleur aan de deur.

Ik vind het wel grappig dat ze zo bedelen. Ben blij dat ze buiten zijn en niet binnen voor de IPad hangen. Wat ik wel raar vind is dat jij ze gaat filmen. In mijn tijd waren er ook van die plaatjes, heb ik ook aan mensen gevraagd of ik ze mocht hebben. Dus ik snap niet waarom dat zo nieuwswaardig is. En kinderen in het algemeen filmen vind ik zelf heel creepy. Zou ook best boos op je worden als ik die moeder was.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.