Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gespijbeld van school


Ook al zit je dochter nog maar kort op de basisschool, als een kind niet op school aan komt moet de school daar direct actie op ondernemen. Geen tijd is echt geen excuus. Het had ook om een veel jonger kind kunnen gaan. Of dat er iets gebeurd was.
Je dochter en haar vriendinnen hebben twee weken gedacht dat ze ermee weg zijn gekomen. Het geeft hen het idee dat school het blijkbaar niet belangrijk vindt als ze er niet zijn en dat dat dus zomaar kan. 
Bij mijn man op het VO moet elk gespijbeld uur dubbel ingehaald worden. 
Dat halve uurtje van maandag stelt dus niks voor. En dat ze op dinsdag niet meer na hoefden te komen omdat juf geen tijd had? Dat geeft opnieuw het idee dat school er niet zwaar aan tilt en het komt ook niet betrouwbaar/consequent over. 

Op de middelbare school (antroposofische) hadden wij veel vieringen met de hele school. Vanaf een bepaald jaar gingen we eigenlijk allemaal in plaats van naar de locatie van de viering te fietsen rechtstreeks naar huis, of de stad. Daar hebben wij nooit wat van gehoord. Ik kan me van de eerste twee jaar toen wij wel kwamen opdagen ook niet herinneren dat er een controle was op de locaties van of wij wel allemaal zijn gekomen.

Achteraf gezien en nu ik dit topic lees vooral heel dom dat onze school niet goed oplette met of iedereen die zich niet heeft afgemeld wel aanwezig is... En we ook nooit op ons gedrag zijn aangesproken.

Ik weet niet wat koningsspelen zijn maar ik herken wel heel erg dat een viering voor de hele school voor de oudere kinderen niet leuk is.

Frappant dat iemand van de school zegt geen tijd te hebben gehad om ouders/verzorgers direct te laten weten dat hun kind ongeoorloofd afwezig is. Waren er vele tientallen leerlingen afwezig dan?

En kinderen hebben in groep 8 toch meestal al zelf een mobiele telefoon met Whatsapp waarop hun leraar ze direct kon berichten?

Santucha

Santucha

02-06-2022 om 00:32 Topicstarter

Lisabette schreef op 15-05-2022 om 17:58:

Je gaat een kind toch niet van school laten wisselen voor die paar laatste weken? Wat intens zielig voor haar! Ik hoop dat de scholen hier niet aan mee gaan werken. Hoe slecht ik het ook vind dat je pas zo laat op de hoogte bent gesteld van het spijbelen.

Dit is nooit ter sprake geweest

Santucha

Santucha

02-06-2022 om 00:33 Topicstarter

MamaE schreef op 15-05-2022 om 21:24:

Ook al zit je dochter nog maar kort op de basisschool, als een kind niet op school aan komt moet de school daar direct actie op ondernemen. Geen tijd is echt geen excuus. Het had ook om een veel jonger kind kunnen gaan. Of dat er iets gebeurd was.
Je dochter en haar vriendinnen hebben twee weken gedacht dat ze ermee weg zijn gekomen. Het geeft hen het idee dat school het blijkbaar niet belangrijk vindt als ze er niet zijn en dat dat dus zomaar kan.
Bij mijn man op het VO moet elk gespijbeld uur dubbel ingehaald worden.
Dat halve uurtje van maandag stelt dus niks voor. En dat ze op dinsdag niet meer na hoefden te komen omdat juf geen tijd had? Dat geeft opnieuw het idee dat school er niet zwaar aan tilt en het komt ook niet betrouwbaar/consequent over.

Klopt daarom loopt er nu een klacht bij het bestuur. De directeur van de school blijft bij dat er geen tijd was en de school daarna twee weken dicht is geweest.

Santucha

Santucha

02-06-2022 om 00:34 Topicstarter

Jsf182 schreef op 23-05-2022 om 12:58:

Frappant dat iemand van de school zegt geen tijd te hebben gehad om ouders/verzorgers direct te laten weten dat hun kind ongeoorloofd afwezig is. Waren er vele tientallen leerlingen afwezig dan?

En kinderen hebben in groep 8 toch meestal al zelf een mobiele telefoon met Whatsapp waarop hun leraar ze direct kon berichten?

Dochter is met een groepje van zes weggeweest. Er is hier maar een groep 8 en over spijbelaars van de andere klassen heb ik niks gehoord. Of daar leerlingen hebben gespijbeld gaat mij natuurlijk ook niks aan. 


Er is in deze klas geen Whatsappgroep. Dat zorgde voor teveel gedoe en leerlingen en medewerkers mogen buiten school om alleen contact hebben via de ouders. De school heeft mijn nummer maar er niks mee gedaan. Pas na 2,5 week een mail "ter informatie".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.