Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Groep 3 topic

na de vakantie gaat mijn zoontje naar groep 3. Hier heeft hij al veel zin in. Hij wil dan ook graag leren lezen en rekenen. Avi start boekjes kan hij nu ook al lezen. 

Hebben jullie kids zin in groep 3? Kortom een lekker kletstopic over de kids in groep 3


Hoi!
Mijn dochter gaat ook na de zomervakantie naar groep 3. Korte woordjes zoals Bos en dak leest en schrijft deze. Langere woorden met wat hulp, en natuurlijk ook haar eigen naam. Ze kan niet wachten.. ze wordt wel 6 in september, dus vroege leerling voor mijn gevoel. Benieuwd hoe snel ze e.e.a. oppikt

Ohja, soms doet ze wel 2 +2 is 4 onder het eten, en dan moeten we sommetjes onder de tien zeggen,en dan komen de vingertjes erbij. Zo grappig.

Is het je oudste/ eerste,of heb je al een kind in groep 3? 





Snowgirl

Snowgirl

20-06-2022 om 09:18 Topicstarter

zoon is de oudste. Hij is afgelopen week 6 geworden. Heb nog een zoontje en die is 3

Leuk! Mijn zoon gaat ook naar groep 3 na de zomervakantie.
Ze worden dan ook echt al groot he!

Hij wordt trouwens pas in oktober 6.

Schrijf graag mee met jullie

Hier ook eentje naar groep 3 na de zomer. Lezen doet ie nog niet, rekenen des te beter. Ik hou mijn hart vast, want in groep 3 beginnen ze nog uitgebreid met resultatief tellen.. En bij mijn andere kinderen heb ik gezien hoe het ging als ze dingen moesten leren die ze al konden. Niet best. Goed, duimen voor een fijne leerkracht maar. 

Het is trouwens toch heel normaal als ze in groep 3 6 worden? Hier gaan alle kinderen van voor 1 januari 2017 in principe naar groep 3. Als je in september 6 wordt, ben je hier dus geen vroege leerling. Maar op andere scholen is dat misschien anders. 

Snowgirl

Snowgirl

20-06-2022 om 11:54 Topicstarter

Peaches schreef op 20-06-2022 om 11:37:

Hier ook eentje naar groep 3 na de zomer. Lezen doet ie nog niet, rekenen des te beter. Ik hou mijn hart vast, want in groep 3 beginnen ze nog uitgebreid met resultatief tellen.. En bij mijn andere kinderen heb ik gezien hoe het ging als ze dingen moesten leren die ze al konden. Niet best. Goed, duimen voor een fijne leerkracht maar.

Het is trouwens toch heel normaal als ze in groep 3 6 worden? Hier gaan alle kinderen van voor 1 januari 2017 in principe naar groep 3. Als je in september 6 wordt, ben je hier dus geen vroege leerling. Maar op andere scholen is dat misschien anders.

Nou hier zijn de meeste toch echt 6 geworden in groep 2. Zoon dus afgelopen week 

Mijn dochter gaat na de zomer ook naar groep 3. Ze heeft er heel veel zin in! Ze gaat samen door met haar beste vriendinnen, dat was het belangrijkste haha.
Ze wordt net voor de vakantie 6.

jongste gaat na de zomervakantie naar groep 3 en is net 6 geworden, veel klasgenootjes zijn net 6 of moeten dat nog worden.
Ze heeft er wel zin in, maar loopt al wat voor qua stof dus ik hoop dat ze genoeg uitdaging krijgt. Maar de school kennende zal dat wel goed komen.

Hier ook een nu nog kleuter die na de vakantie naar groep 3 gaat, ze wordt in de vakantie 6 jaar. Aanstaande week krijgen we de klasindeling, hopelijk komt ze bij haar vriendinnetjes. Lezen kan ze al behoorlijk (E4 niveau) en rekenen weet ik niet zo goed. Hopelijk is er voldoende uitdaging, dat heeft de echt nodig anders wordt ze hangerig en klagerig over buikpijn ed. Maar tot nu toe pikte school het goed op dus ik heb er wel vertrouwen in. Het is onze oudste trouwens, dus de eerste keer groep 3, ben benieuwd of dat anders gaat zijn. Ze worden zo groot al

Mijn zoon heeft meerdere vriendjes die al 6 jaar zijn en ook naar groep 3 gaan, hij moet dus ook nog 6 worden.
Hier zijn de kleutergroepen,  groep 1 en 2, dus dat scheelt misschien ook. Er wordt ook niet naar leeftijd gekeken maar of ze het aankunnen in groep 3.

Hij kan wat letters lezen, en hele kleine woordjes zoals mmm mis pip etc.
Rekenen kan hij wel en doet hij (tot vermoeiend toe) de hele dag door.

Hier eind juni de klasindeling. Ben benieuwd!

Leuk topic! Mijn dochter gaat ook naar groep 3 na de zomer. Klasindeling is nog niet bekend. Dat horen we snel, ben heel benieuwd. Ze is al 6 en leest alles wat los en vast zit. Heb trouwens geen idee welk niveau? Ze leest gewoon kinderboeken of stripboeken. Schrijven doet ze in blokletters en nog veel in spiegelbeeld. Rekenen nog niet echt, ze telt wel haar zakgeld goed! Maar ze is tegelijk ook nog erg speels dus ben benieuwd hoe dat gaat. 

Wat leuk om te lezen, ook grappig om te zien dat elk kind zich eigenlijk op een andere manier ontwikkelt.

Klassenindeling komt in Juli.. heel benieuwd! 

Wat leuk om te lezen, ook grappig om te zien dat elk kind zich eigenlijk op een andere manier ontwikkelt.

Klassenindeling komt in Juli.. heel benieuwd! 

Snowgirl

Snowgirl

20-06-2022 om 21:07 Topicstarter

leuk dat jullie allemaal reageren. Ben heel benieuwd hoe ze het allemaal gaan hebben in groep 3

Krijgen jullie voor de klassenindeling echt een lijst met alle voor- en achternamen van de kinderen?
Bij mijn dochter tot nu toe niet gekregen dus geen idee wie er (behalve haar vriendinnen en namen die ze wel eens noemt) in haar klas zitten. Hoorde van de juf dat het er nu 36 zijn! Volgend jaar zit ze in groep 3/4 combi (kleine school). Ook dan is het een grote groep, want oa wordt voor die klas ingezet. Wel al meteen duidelijk naar welke klas ze dus gaat haha. Dat is dan wel weer makkelijk. 

Op de school waar ik werk gaat elk jaar de indeling van alle klassen (met dus voor- en achternamen) naar alle ouders. 

Hier gaat de indeling van nieuw ingedeelde klassen (kleuters en groep 3, hogere klassen blijven in principe intact en schuiven door) naar de ouders van de kinderen die in die klassen zitten. Met alleen voornamen, en eerste letter achternaam bij dubbelen. Ik vraag me af of het avg-proof is om elk jaar alle klassenlijsten naar alle ouders te sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.