Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Inlichten ouders Whatsapp


Maar goed, buiten het feit dat ik niet begrijp dat je collega's de berichtjes voor je dochter lezen, ben ik het wel met ze eens dat het taalgebruik en het gestook echt niet kunnen.



Ik vind heel veel dingen raar aan dit verhaal. Collega's die je berichten lezen, jij die niet weet dat je dat oppoppen van de gesprekken kan dimmen of je telefoon zo legt dat niemand het kan lezen... en een kind dat in appgroepen zit met nummer van haar moeder.

Waarom niet een telefoon geven en dat onder de voorwaarde doen dat je alles mag en kan lezen? Hebben wij ook gedaan.

En we hebben toen bij gedoe in de klassegroepjes haar geleerd dat ze er ook uit kan, ze vond de meeste kinderen echt lelijk doen.

En als er echt gepest werd, kwam dat ook op school bij de leerkracht terecht. Die gingen er dan mee aan de slag.

Heeft ze zelf geen last van gehad maar er werden soms echt lelijke dingen getikt in die algemene groepjes.

Maar is het een klasseappgroep? Of heel raar vriendengroepje?




Malin

Malin

16-08-2021 om 19:50 Topicstarter

DanGun schreef op 16-08-2021 om 17:43:

Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom je collega’s jouw berichtjes lezen?

Het is een zakelijke telefoon die ook privé wordt gebruikt. 

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:50:

[..]

Het is een zakelijke telefoon die ook privé wordt gebruikt.

Hoe dan? Door jullie allemaal? 

Raar dat je collega´s je berichten kunnen lezen.

Over het taalgebruik: Kennelijk vind jij het allemaal niet zo gek, betekent dat jouw dochter ook dit soort taal uitslaat?
Dan zou ik eens bij haar beginnen in plaats van meteen de ouders in te lichten.
Verder hadden mijn kinderen geen whatsapp gesprekken toen ze zelf nog geen mobiel hadden. Ze gebruikten mijn telefoon wel eens om een speelafspraak te regelen maar verder niet. Dat lijkt me ook nog niet echt nodig als je kind nog te jong is voor een mobiel.

TO, ik vind niet dat je collega's hier wat mee te maken hebben, maar voor je dochter lijkt het mij gezonder om uit die whatsapp groep te gaan en ik zou tevens dit soort appjes ook de school bespreken. Jij bent wat gewend, maar dit is echt niet normaal. Het is pestgedrag dat in stand wordt gehouden. Je kan dan denken zolang mijn dochter geen slachtoffer is, is het allemaal wel ok, maar dat is het niet en het is kwestie van tijd voor zij wel aan buurt is met een fittie. 

En je telefoon gebruiken zowel voor werk als privé daar zou ik meteen mee stoppen, wanneer dit het niveau is dan zou ik je prive telefoon in je tas laten op het werk. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

16-08-2021 om 19:57

Raar dat collega's jouw whatsapp berichten lezen. 

Dit is gewoon pestgedrag overigens, daar zou ik wel melding van maken. Als jouw dochter geen telefoon heeft, reageert ze dan via jouw telefoon in die whatsappgroep? En hoe en waarop reageert je dochter dan? Hoe moet ik dat voor me zien?

Ik zou er overigens niet aan beginnen, geen eigen telefoon dus dan ook geen whatsapp of andere apps, ingewikkeld gedoe zo.

Malin

Malin

16-08-2021 om 19:57 Topicstarter

Rosehip schreef op 16-08-2021 om 19:55:

Raar dat je collega´s je berichten kunnen lezen.

Over het taalgebruik: Kennelijk vind jij het allemaal niet zo gek, betekent dat jouw dochter ook dit soort taal uitslaat?
Dan zou ik eens bij haar beginnen in plaats van meteen de ouders in te lichten.
Verder hadden mijn kinderen geen whatsapp gesprekken toen ze zelf nog geen mobiel hadden. Ze gebruikten mijn telefoon wel eens om een speelafspraak te regelen maar verder niet. Dat lijkt me ook nog niet echt nodig als je kind nog te jong is voor een mobiel.

Mijn dochter vertelt weleens wat er op school wordt gezegd. Ik zou liever de school erop aanspreken maar die is dicht.

Dochter zit via mijn telefoon in de Whatsappgroep omdat de andere kinderen er ook in zitten. Gezien haar leeftijd mag ze van mij nog geen eigen telefoon.

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:50:

[..]

Het is een zakelijke telefoon die ook privé wordt gebruikt.

En het is nooit in je opgekomen om een losse telefoon voor privé te gebruiken? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

16-08-2021 om 20:01

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:57:

[..]

Mijn dochter vertelt weleens wat er op school wordt gezegd. Ik zou liever de school erop aanspreken maar die is dicht.

Dochter zit via mijn telefoon in de Whatsappgroep omdat de andere kinderen er ook in zitten. Gezien haar leeftijd mag ze van mij nog geen eigen telefoon.


Maar ze mag wel in een whatsapp groep met een dergelijke dynamiek? Ik zou dit sowieso afkappen.

Wat andere kinderen wel of niet mogen zou voor mij geen reden zijn, zéker niet als het er kennelijk niet leuk aan toe gaat.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-08-2021 om 20:01

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:57:

[..]

Mijn dochter vertelt weleens wat er op school wordt gezegd. Ik zou liever de school erop aanspreken maar die is dicht.

Dochter zit via mijn telefoon in de Whatsappgroep omdat de andere kinderen er ook in zitten. Gezien haar leeftijd mag ze van mij nog geen eigen telefoon.

School heeft er nu niks mee te maken dus ik zou ouders aanspreken en ik zou de app verlaten. 

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:57: 

Dochter zit via mijn telefoon in de Whatsappgroep omdat de andere kinderen er ook in zitten. Gezien haar leeftijd mag ze van mij nog geen eigen telefoon.

Maar waarom dan wel in de whatsapp groep? Dat begrijp ik niet. Te jong voor een telefoon = duidelijk ook te jong voor dit soort gedoe.

Malin schreef op 16-08-2021 om 19:57:

[..]

Mijn dochter vertelt weleens wat er op school wordt gezegd. Ik zou liever de school erop aanspreken maar die is dicht.

Dochter zit via mijn telefoon in de Whatsappgroep omdat de andere kinderen er ook in zitten. Gezien haar leeftijd mag ze van mij nog geen eigen telefoon.

Geen eigen telefoon = geen whatsappgroepen

Als whatsapp zooo nodig is, dus een eigen telefoon geven.

Als whatsapp niet nodig is, de andere kinderen blokkeren op *jouw* nummer. Zodra je dochter oud genoeg is voor een eigen telefoon, kan ze ze weer toevoegen.
Weten de andere kinderen dat het jouw nummer is? 

En hoe kan een collega vanaf 1,5 meter jouw appjes lezen? Zeker ver onder de 40....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.