Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Juf vergeet zoon van 7 jaar

Vandaag heeft de juf van mij zoon vergeten dat hij op de gang stond voor straf. Na de middagpauze ging de juf voorlezen. Blijkbaar vond mijn zoon her verhaal niet interessant en ging hij irritant moter geluiden maken. Juf waarscuwde hem maar ging toch door. En werd hij dus voor straf naar de gang gestuurd. Toen aan het einde van de dag de bel ging stond mijn zoon er nog. En de juf had pas toen in de gaten dat hij erg nog stond. Ze zei wel sorry tegen hem.

Mijn buurvrouw haalde mijn zoon van school omdat ik nog op mijn werk was. Buurvrouw geloofde het niet maar haar dochter die bij mijn zoon in de klas zit bevestigende het ook. Heb nog zelf niks van de juf gehoord wat ik wel vreemd vind. Moet ik nog zelf contact met haar opnemen of teach afwachten? 

Ik zou het laten, ze heeft sorry gezegd en je zoon heeft geleerd dat hij de les niet moet verstoren met irritante geluiden  

Hoe is je zoon er onder? Ik zou het zelf laten gaan en geen contact verwachten met de juf. Fouten maken is menselijk en er is niks gebeurd waarvan ik zou denken dat het nu besproken moet worden. Hij is na de middagpauze naar de gang gestuurd en is daar waarschijnlijk zichzelf gaan vermaken? Dan zal het ook geen uren geduurd.

Heeft je zoon ook sorry gezegd?

Ik denk dat het belangrijk is dat de leerkracht morgen excuses maakt aan je zoon. Ze moeten het hele jaar nog samen door een deur kunnen en dat kan lastig worden als het vertrouwen niet hersteld wordt. 

Onze zoon is ook eens het vertrouwen in de leerkracht in de eerste maand verloren en dat pakte de leerkracht goed op door de volgende dag sorry te zeggen en even extra aandacht aan hem te geven. 

Als het een goede leerkracht is hoef je hier als ouder niet achteraan. 

Verder eens met Nick

Ik zou geen bericht van de juf verwachten. Er is niks ernstigs gebeurd, hij was veilig.

Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 18:43:

Ik denk dat het belangrijk is dat de leerkracht morgen excuses maakt aan je zoon. Ze moeten het hele jaar nog samen door een deur kunnen en dat kan lastig worden als het vertrouwen niet hersteld wordt.

Onze zoon is ook eens het vertrouwen in de leerkracht in de eerste maand verloren en dat pakte de leerkracht goed op door de volgende dag sorry te zeggen en even extra aandacht aan hem te geven.

Als het een goede leerkracht is hoef je hier als ouder niet achteraan.

Ze heeft toch al sorry gezegd? 

Nick90 schreef op 09-09-2025 om 18:52:

[..]

Ze heeft toch al sorry gezegd?

Klopt maar toen zat dit kind waarschijnlijk vrij hoog in zijn emotie. Ik zou verwachten dat de leerkracht morgen weer nog even op terugkomt gewoon om de dag met goed vertrouwen te starten. Misschien ook een afspraak te maken met de hele klas. 

Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 18:57:

[..]

Klopt maar toen zat dit kind waarschijnlijk vrij hoog in zijn emotie. Ik zou verwachten dat de leerkracht morgen weer nog even op terugkomt gewoon om de dag met goed vertrouwen te starten. Misschien ook een afspraak te maken met de hele klas.

Ja dat is aan de juf zelf, niet iets wat to af kan dwingen. En zoon was ook gewoon vervelend dus de straf was niet onterecht 

sas-1982

sas-1982

09-09-2025 om 19:00 Topicstarter

Mijn zoon zelf is er eigenlijk heel rustig onder. Heb ook tegen hem gezegd dat niet handig is om niet naar de juf te luisteren. En dat vind hij zelf ook. Denk dat ik het voor deze keer wel bij laat. Alleen mijn buurvrouw vind wel dat ik de juf moet gaan aanspreken. 

Nick90 schreef op 09-09-2025 om 19:00:

[..]

Ja dat is aan de juf zelf, niet iets wat to af kan dwingen. En zoon was ook gewoon vervelend dus de straf was niet onterecht

De lengte van de straf was misschien wel enigszins te lang. En dat maakt het onterecht. Hij heeft de les na voorlezen ook gemist.

Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 18:57:

[..]

Ja dag, juf heeft al sorry gezegd, nu kind nog.

hoelang duurt de middag nog na het voorlezen? 
Wat vind je er zelf eigenlijk van? Buurvrouw vindt iets maar wat vind je zelf?

Poezie schreef op 09-09-2025 om 19:30:

[..]

Ja dag, juf heeft al sorry gezegd, nu kind nog.

De juf is in dit verhaal de volwassene en de professional. Het schooljaar is net begonnen, de juf moet investeren in een goede vertrouwensband met de leerling. 

Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 19:42:

[..]

De juf is in dit verhaal de volwassene en de professional. Het schooljaar is net begonnen, de juf moet investeren in een goede vertrouwensband met de leerling.

Het kind is vervelend en verstoort het voorlezen en dan moet de juf investeren in een goede vertrouwensbasis?? Ze heeft een hele klas die ze moet begeleiden hè? Ze is het kind vergeten, heeft daarvoor sorry gezegd, kind was veilig in de school, het zal heus geen uren hebben geduurd en zoon ziet zelf ook in dat het niet slim is om de boel te verstoren, niks aan de hand dus.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.