Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kerstvakantie-ideeën

Het duurt nog even, maar wij zijn alvast aan het nadenken over de invulling van de kerstvakantie. Vorige jaren gingen we altijd minstens een van beide weken op vakantie, maar nu blijven we thuis. We hebben drie pubers en een 6-jarige thuis. De oudsten hebben zelf ook wel wat suggesties (keertje naar de film, gaan bowlen), maar goede ideeën zijn welkom! We wonen in het midden van het land en hebben de beschikking over een auto, dus enige reistijd is prima  
 
Hoe vullen jullie de kerstvakantie? 


Bijtje82

Bijtje82

11-12-2022 om 16:28

Naar een grote kerstmarkt in Duitsland? 

IJsbeelden in Zwolle? (Weet niet of de pubers dat leuk vinden maar de jongste misschien wel?)

bezoek de Alpaca boerderij in Vorstenbosch, kerstmarkt, spoorwegmuseum; prachtig in kerstsfeer, shoppen in een andere stad dan je gewend bent, een escaperoom, lego experience Scheveningen, high tea, lasergamen,  openluchtmuseum Arnhem helemaal in kerstsfeer, schaatsen, dagje Amsterdam, winter efteling.

-Nienke-

-Nienke-

11-12-2022 om 17:59 Topicstarter

Joszy schreef op 11-12-2022 om 16:55:

IJsbeelden in Zwolle? (Weet niet of de pubers dat leuk vinden maar de jongste misschien wel?)

O ja, dat is misschien wel een idee! Dat vind ik in ieder geval zélf ook leuk, da’s ook wat waard Dank voor de suggestie! 

Kerstmarkt (in Düsseldorf) gaan we komend weekend naartoe (met overnachting). Dat vind ik altijd leuker vóór kerst. 

Ik heb zojuist een dagje Preston Palace voor ons gezin geboekt. Ik ben er nog nooit geweest dus heb geen idee wat ik kan verwachten, maar er is een zwemparadijs dus dan is kind sowieso al happy!

Oh heerlijk lekker uitrusten: ik ga helemaal niets doen. Nou ja, behalve kerst vieren en hele ontspannende dingen.

Zandsculpturenroute wandelen in het Kuinderbos en dan door naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest

- Pyjama/filmdag thuis
- kinderen zijn de baasdag 
- Dierentuin 
- Openluchtmuseum Arnhem 
- schaatsen 

Wij gaan een dag naar Toverland. Dat is helemaal in wintersfeer met een schaatsbaan, gluhwein, overal kerstbomen en lichtjes enz. Heel veel zin in!
Dag zwemmen bij CenterParcs? 

-Nienke- schreef op 11-12-2022 om 17:59:

[..]

O ja, dat is misschien wel een idee! Dat vind ik in ieder geval zélf ook leuk, da’s ook wat waard Dank voor de suggestie!

Kerstmarkt (in Düsseldorf) gaan we komend weekend naartoe (met overnachting). Dat vind ik altijd leuker vóór kerst.

Bovendien zijn de meeste kerstmarkten maar tot 24 december.

kasteel de haar, daar is een lichtshow achtig iets.
Theater/muziek voorstelling. 
Dochter gaat nog naar een sportclinic 
Schaatsen

Pippeltje schreef op 11-12-2022 om 20:00:

Oh heerlijk lekker uitrusten: ik ga helemaal niets doen. Nou ja, behalve kerst vieren en hele ontspannende dingen.

Helemaal niets daar zouden wij helemaal gek van worden! Zeker als je samen twee weken vrij bent!

Een keertje schaatsen er zijn vast wel (pop up) schaatsbanen in de omgeving. Een dagje zwemmen. Afhankelijk van het weer de bossen in en een puzzelspeurtocht uitzetten en doen.

Dagje shoppen. Ik ga uit van flinke opruiming na kerst. 30 december vertrekken wij op wintersport. In de 3 dagen na kerst ga ik een dagje met puberdochter shoppen in Utrecht. En dan moet ik nog 2  halve dagen werken. De rest wordt voor boodschappen doen en inpakken gebruikt. 

Is er nog opruiming tegenwoordig? Volgens mij is er het hele jaar door overal wel opruiming en aanbiedingen. Ik vraag me af of het na kerst meer zal zijn hoor. België heeft dat wel, januari en augustus zijn daar de maanden van de opruiming. Maar hier is het niet specifiek meer een bepaalde tijd volgens mij.

BlairW schreef op 11-12-2022 om 22:43:

Wij gaan een dag naar Toverland. Dat is helemaal in wintersfeer met een schaatsbaan, gluhwein, overal kerstbomen en lichtjes enz. Heel veel zin in!
Dag zwemmen bij CenterParcs?

Wel rekening mee houden dat de zwemparadijzen van Centerparcs erg koud zijn nu. Stond van de week op NU, dat ze ivm hoge stookkosten de temperatuur van het water fors omlaag hebben gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.