Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje

Kampeerder schreef op 15-03-2026 om 08:43:

[..]

Daar als ik echt stijl van achterover. Bij mijn kinderen (10/15 jaar geleden) gaf ik zoiets uit voor het hele feestje. Meestal gewoon thuis, we hadden niet meer te besteden.

Nu zou ik 100 euro voor het hele feestje al heel veel geld vinden.

Die verschillen zijn er altijd geweest. Mensen die het liefst buiten de deur vieren en mensen die dat al snel te gek vinden.

Het verbaast mij een beetje dat in twee decennia (oudste is 26), de prijzen niet veel gestegen zijn. Voor lasergamen betaalde ik ca € 16 per kind, dat is nu € 20. Binnenspeeltuin nog iets goedkoper.

De leukste feestje waren die met de speurtochten, overnachten in een tent in de tuin. Minigolf spelen etc. De Winter feestjes waren altijd wat minder: maar die heb ik ook overleefd. Maar 400,- zou ik nooit uitgegeven hebben.

Hier liggen de prijzen per kind voor feestjes buiten de deur ongeveer tussen de 17 en 25 euro. Kan duurder (luxer pakket met vooral meer snoep/eten) maar hoeft niet. Zou niet weten wat 40 euro per kind zou kunnen kosten. Alhoewel ik vanuit mijn werk ook wel voorbeelden zie met bijvoorbeeld een limosine-rit langs meerdere activiteiten en luxe uit eten. Je kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk.

Lena55 schreef op 15-03-2026 om 09:12:

Hier liggen de prijzen per kind voor feestjes buiten de deur ongeveer tussen de 17 en 25 euro. Kan duurder (luxer pakket met vooral meer snoep/eten) maar hoeft niet. Zou niet weten wat 40 euro per kind zou kunnen kosten. Alhoewel ik vanuit mijn werk ook wel voorbeelden zie met bijvoorbeeld een limosine-rit langs meerdere activiteiten en luxe uit eten. Je kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk.

Voor de 12+ feestjes hebben ze hier wel eens etentjes of high tea gehad. Dan kom je wel aan zo’n bedrag maar mochten er ook geen zeven gasten mee.

Ik vind dit erg duur voor een kinderfeestje. Ik zou dan kiezen voor minder gasten of een goedkopere activiteit. 
Wij vieren de feestjes sinds groep 3 buitenshuis. Daarvoor is het aantal plekken in de auto leidend, maar dochter zit op een kleine school. Er komen doorgaans vijf meisjes en met dochter erbij zijn ze dan met zes. Plus wij als begeleiding, is meestal ook niet gratis.

Dochter wordt volgende maand 11 en wil een zwemfeestje. Dan kunnen we nog kiezen tussen daar of thuis eten, maar denk dat het wel daar wordt, voor het gemak.
Dan kost het 13 euro p.p. en hebben ze friet met snack en saus, een beker fris, een softijsje en de hele dag zwemmen. 

Zou dochter iets duurs willen doen, dan kunnen er minder gasten komen. Nadeel is wel dat je de kosten voor (een van) jullie als begeleiding dan evengoed hebt. 

Ik snap geloof ik niet zo goed waarom het een dilemma is. Natuurlijk wil zoon liever karten met zijn vrienden dan thuis kleffe cakejes versieren. Dit lijkt me een mooi opvoed-moment. Dit kun/wil jij niet betalen. Dus dit gaat niet.
In het kader van de oneliners uit een ander topic: nee is ook een antwoord! Bekijk samen alternatieven die jullie allebei prima vinden 

zwemfeestjes mocht die van mij niet. Die verantwoordelijkheid voor zoveel kinderen is nogal wat.
Uitgenodigd worden voor een zwemfeest is gelukkig nooit gebeurd. Had ik geen gerust gevoel bij gehad.
Gelukkig met mij de andere ouders ook waardoor het niet voor kwam.

Als jij €400 te veel geld vindt voor zijn feestje dan zeg je tegen zoon nee.
Je kan hem dan helpen iets anders te bedenken wat wel binnen budget past. Of de optie geven om minder kinderen uit te nodigen.

Het maakt verder weinig uit wat ik als 'normaal' bedrag zie voor een kinderfeestje. Dat is namelijk afhankelijk van mijn (onze) financiële situatie en bubbel. En daar kan jij dan weer niet zo veel mee.

Hier meestal 200 als max budget want vaak buiten de deur. En trampolienspringen is bijvoorbeeld al 20pp en dan met 8 kinderen. Er passen er 8 in 2 autos dus dat is max aantal

Herfstappeltaart schreef op 15-03-2026 om 07:28:

Voor onze kleinkinderen worden feestjes georganiseerd door mijn dochter en schoonzoon in de sfeer van : een zelfgemaakte speurtocht met een tijdje ravotten in een lokaal speeltuintje en daarna pannenkoeken eten gewoon thuis. Die mogen ze dan versieren met allerlei lekkers, bussen slagroom enz. Een kind of 6/7 in totaal.
Ze zijn 6 en 5 jaar. Vierhonderd euro vind ik totaal over the top.

Zo gingen de meeste feestjes ook van onze zoon, alleen in de bovenbouw met een klein groepje naar het zwembad geweest, het eten was wel thuis. 

Herfstappeltaart schreef op 15-03-2026 om 07:28:

Voor onze kleinkinderen worden feestjes georganiseerd door mijn dochter en schoonzoon in de sfeer van : een zelfgemaakte speurtocht met een tijdje ravotten in een lokaal speeltuintje en daarna pannenkoeken eten gewoon thuis. Die mogen ze dan versieren met allerlei lekkers, bussen slagroom enz. Een kind of 6/7 in totaal.
Ze zijn 6 en 5 jaar. Vierhonderd euro vind ik totaal over the top.

Zoiets hebben wij 2 keer gedaan. Voor beide kinderen 1x. Daarna snel weer buiten de deur gedaan. Voor kind en ons leuker. Maar wij hebben energieke jongens met idem vriendjes, ik kan me voorstellen dat dit bij rustigere kinderen anders is. 

Hier altijd feestjes buitenshuis gevierd, ook wij hadden drukke kinderen met drukke vrienden. Wij stelden de kaders wat betreft maximale kosten, maximaal aantal kinderen en maximale reisafstand en de kinderen mochten binnen die kaders kiezen. Zwemfeestjes hebben wij wel gedaan, maar dan wel met kinderen met zwemdiploma's en altijd twee 'toezichthouders'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.