Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 18:34

Leene schreef op 17-06-2022 om 15:47:

[..]

Ik heb even getwijfeld maar ga het nu toch zeggen: STEL JE NIET AAN.

De manier waarop jij omgaat met de keuze van je kind is lelijk. Nou nou... Wat een beschuldiging. Van mij mogen kinderen best een eigen smaak hebben ( met wat kleine sturing van ons). Andere ouders sturen iets meer So what??

Echt bizar dat je je druk maakt daarover. Daar maak ik me dan weer druk over.


Haha, stel je niet aan, kijk even maar je eigen reactie. Wie gaat er dood als een kind een Pokemon T-shirt aan heeft. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 18:40

Mevrouw75 schreef op 17-06-2022 om 16:02:

[..]

Ik vind dat ouders daar best een beetje in mogen sturen. Ook dan ontwikkel je smaak.
Veel ouders sturen ook gewoon zonder dat ze het weten. Mag kind wel een Ninjago shirt aan, maar niet eentje die nét te korte mouwen heeft, of een broek met een gat erin, of een joggingbroek.

Zoals BR het brengt is het geen sturen, hij betaalt, dus bepaalt . Snap heus wel dat je een kind van 7-8 liever niet met een ketting met spikes laat dragen, of dingen waar het geweld vanaf spat, maar het gaat hier om Pokemon en tekenfilmfiguren 

Ik besef dat het niet de bedoeling is van dit topic, maar ik merk dat ik mezelf door de vraag en door sommige reacties een beetje aangevallen voel. Alsof mijn kinderen niet goed genoeg waren, dat ik ze soms wel in dergelijke kleding naar school liet gaan en alsof ik het daardoor als moeder volgens de maatstaven van anderen niet goed genoeg deed.

Er is hier niemand die benoemt dat een ander dat niet zou mogen doen, maar het komt op mij over alsof het als minderwaardig wordt gezien. En als het op mij zo over komt, zou het ook op anderen zo over kunnen komen en dat gevoel wil ik mijn kinderen liever niet geven. Ik hoop dat mijn kinderen iedereen waarderen om wie ze zijn, ongeacht wat ze dragen of hoe ze eruit zien. Ik denk dat het daarom mijn voorkeur heeft om de mening van mijn kinderen te accepteren. Als ik dat bij hen al niet zou doen, wat ben ik dan voor een voorbeeld?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 19:15

Tickel schreef op 17-06-2022 om 18:40:

[..]

Zoals BR het brengt is het geen sturen, hij betaalt, dus bepaalt . Snap heus wel dat je een kind van 7-8 liever niet met een ketting met spikes laat dragen, of dingen waar het geweld vanaf spat, maar het gaat hier om Pokemon en tekenfilmfiguren

Want jij kent mij , mijn zoon of mn vrouw persoonlijk? Nee dus. 

Ik zie geen enkele reden om mijzelf te verdedigen voor hoe ik wat breng aan mijn zoon, ons kind dus onze beslissingen, het lijkt me niet dat ik me dusdanig laat beïnvloeden/aanpraten dat ik een slechte ouder ben want ik weet zelf beter, dat jij jouw kind anders opvoed vind ik helemaal oke, ik voel geen noodzaak om commentaar te leveren op jouw normen/waarden/opvoeding of de noodzaak om te zeggen dat iemand het helemaal fout doet volgens mij in tegenstelling tot jou. Ik ga ook niet bij islamitische vrienden klagen dat zij hun dochters geen vrije keus geven wbt hoofddoeken. Deels uit desinteresse ( waarom zou ik mij er druk om maken?) en deels uit respect voor de ouders die vast niet op mijn ongevraagde mening of advies zitten te wachten tenzij ze er rechtstreeks naar vragen, misschien kun jij jezelf dat ook aanleren? Zou je sieren

PinkFlower schreef op 17-06-2022 om 18:06:

[..]

Je leest met je neus. Ik zeg niet dat het kind zich dan zoooo vreselijk ongelukkig voelt en dat het geluk van kleding af hangt.

Maar het is gewoon een feit dat je je beter en gelukkiger voelt in kleding waar je je prettig bij voelt en wat jij mooi vind. Ik voel me in een mantelpakje ook niet prettig, dat heeft wel degelijk invloed op iemands geluksgevoel. Dat geldt ook voor kinderen.

Ik denk dat dit best wel kan kloppen. Maar, tegelijkertijd, bepaalt kleding óók in bepaalde mate hoe anderen op jou reageren. En dat overzien kinderen nog niet altijd zo goed. Terwijl je schooltijd er wel een stuk fijner/of juist minder fijn door kan verlopen. Dit zijn vraagstukken die dus per kind en gezin heel anders kunnen zijn en anders worden aangepakt. Prima toch?

PinkFlower schreef op 17-06-2022 om 18:06:

[..]

Je leest met je neus. Ik zeg niet dat het kind zich dan zoooo vreselijk ongelukkig voelt en dat het geluk van kleding af hangt.

Maar het is gewoon een feit dat je je beter en gelukkiger voelt in kleding waar je je prettig bij voelt en wat jij mooi vind. Ik voel me in een mantelpakje ook niet prettig, dat heeft wel degelijk invloed op iemands geluksgevoel. Dat geldt ook voor kinderen.

Ja, want ik doe dochter van 10 ook elke dag een mantelpakje aan naar school ja  ow wacht, nu lees ik vast ook weer met mijn neus. Als je even terug lees, lees je dat dochter zelf gewoon mag kiezen, maar dat ik het OOK leuk moet vinden. Alles wat ze draagt vind ze zelf dus ook leuk hè. En als er dan eens wat tussen zit wat ik niet leuk vind, is dat geen ramp verder. Aangezien ze dus elke dag kleding aan heeft die ze zelf ook gewoon gekozen heeft en leuk vind. Dus wat is daar mis mee? Dat ze niet alles krijgt wat ze leuk vind? Nou, daar zal ze inderdaad wel ongelukkig door zijn ja.

Overigens heeft dochter hier gewoon een Harry Potter trui en ook 2 shirts van Animal crossing. En toen de Toca Boca kleding bij H&M in de collectie zat in haar maat, kreeg ze die ook. Waarom? Omdat ik die kleding zelf ook leuk vind. Animal crossing spelen we samen en zijn we gek op, Harry Potter kijken we samen en Toca boca vind ik leuk qua uiterlijk en lekker kleurrijk. Het is dus helemaal niet zo dat dochter geen kleding met tekenfilm-figuren oid aan mag. Maar ik moet het leuk vinden. Bumba kwam er hier dus niet in, vind ik vreselijk. Net zoals Bob de Bouwer, paw patrol, Pokémon, Roblox en Fortnite. etc. Peppa big daarentegen, die is gewoon geweldig En tot story mag hier ook altijd, daar ben ik zelf ook weg van. Dus dochter komt echt niks te kort wat dat betreft hoor. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 19:55

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 19:15:

[..]

Want jij kent mij , mijn zoon of mn vrouw persoonlijk? Nee dus.

Ik zie geen enkele reden om mijzelf te verdedigen voor hoe ik wat breng aan mijn zoon, ons kind dus onze beslissingen, het lijkt me niet dat ik me dusdanig laat beïnvloeden/aanpraten dat ik een slechte ouder ben want ik weet zelf beter, dat jij jouw kind anders opvoed vind ik helemaal oke, ik voel geen noodzaak om commentaar te leveren op jouw normen/waarden/opvoeding of de noodzaak om te zeggen dat iemand het helemaal fout doet volgens mij in tegenstelling tot jou. Ik ga ook niet bij islamitische vrienden klagen dat zij hun dochters geen vrije keus geven wbt hoofddoeken. Deels uit desinteresse ( waarom zou ik mij er druk om maken?) en deels uit respect voor de ouders die vast niet op mijn ongevraagde mening of advies zitten te wachten tenzij ze er rechtstreeks naar vragen, misschien kun jij jezelf dat ook aanleren? Zou je sieren

Je reageert op een openbaar forum waar iedereen een mening mag geven. Daar zijn de topics namelijk voor. 

Tickel schreef op 17-06-2022 om 19:55:

[..]

Je reageert op een openbaar forum waar iedereen een mening mag geven. Daar zijn de topics namelijk voor.

Dan kan je nog wel gewoon iemands visie hierop respecteren toch? Dat respect zie ik niet terug in uitspraken als “ik vind de manier waarop je omgaat met de keuze van je kind lelijk”. 

@to: ik los het op door ervoor te zorgen dat het geheel er netjes uit ziet. Thema shirts en truien, prima. Combineren met een mooie broek en leuke schoenen en kind ziet er goed uit. Ik ben all for zelf uit laten kiezen. Hij is diegene die erin rond moet lopen, dus hij bepaalt.

Een andere poster zei al dat ze 2 nette setjes heeft liggen voor gelegenheden. Dat vind ik een mooie oplossing voor situaties dat zelf kiezen niet zo'n goed idee is.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 20:05

Tickel schreef op 17-06-2022 om 19:55:

[..]

Je reageert op een openbaar forum waar iedereen een mening mag geven. Daar zijn de topics namelijk voor.

En met enige beschaving of nuance  reageren is niet mogelijk? Een openbaar forum is in jouw ogen sowieso een afvoerputje waar je gewoon alles kunt zeggen? Want daar zijn topics namelijk voor dat jij even je onderbuik zonder enige logische onderbouwing leeg kunt laten lopen?  Echt hoor.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 20:05

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 20:01:

[..]

Dan kan je nog wel gewoon iemands visie hierop respecteren toch? Dat respect zie ik niet terug in uitspraken als “ik vind de manier waarop je omgaat met de keuze van je kind lelijk”.

De manier waarop hij schreef hoe ze het thuis regelen mbt kind vind ik lelijk lelijk ja en als je het hebt over respect, ook zonder dat. En daar blijf ik bij. Het is mijn mening, niet de absolute waarheid. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 20:06

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 20:05:

[..]

En met enige beschaving of nuance reageren is niet mogelijk? Een openbaar forum is in jouw ogen sowieso een afvoerputje waar je gewoon alles kunt zeggen? Want daar zijn topics namelijk voor dat jij even je onderbuik zonder enige logische onderbouwing leeg kunt laten lopen? Echt hoor.

Misschien moet je zelf eens naar je eigen bijdragen op het forum kijken voordat je naar een ander wijst.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 20:13

Tickel schreef op 17-06-2022 om 20:05:

[..]

De manier waarop hij schreef hoe ze het thuis regelen mbt kind vind ik lelijk lelijk ja en als je het hebt over respect, ook zonder dat. En daar blijf ik bij. Het is mijn mening, niet de absolute waarheid.

Och in twee posts gaat jouw fantasie kennelijk al met je op de loop en begin je zelf allerlei aannames te doen en er dingen bij te verzinnen en vooral oordelen te vellen zonder dat jij mij of ons kent. Mijn zoon heeft een kast vol mooie kleertjes om uit te kiezen en nee niet alle ouders laten hun kind per definitie zelf beslissen over vanalles en nog wat Er is geen wet die zegt dat jij jouw kind een vrije keuze zult geven en immer rekening zal houden met de keuze van het kind en er is geen verplichting om dat wel te doen en wat jij vind moet je op je eigen kinderen toepassen. Niet op de kinderen van anderen. Dus vind jij dit soort kleding met tekenfilmfiguren geen probleem? Dat is prima maar probeer om jouw visie niet als de enige juiste te zien.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 20:16

Tickel schreef op 17-06-2022 om 20:06:

[..]

Misschien moet je zelf eens naar je eigen bijdragen op het forum kijken voordat je naar een ander wijst.

Nee hoor, ik ben 100% mezelf en ventileer mijn eigen mening, ook al is die sociaal ongewenst. Ik heb dan ook nergens geclaimd dat ik een vriendelijke man ben ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.