Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


Lekker laten dragen wat hij wil. Jij hoeft het niet aan. Het is een kind met een eigen smaak, stijl en mening. Voor hetzelfde geldt vindt hij jouw groen niet eens mooi. Jouw smaak hoeft niet zijn smaak te zijn. En dat ga je nog lang meemaken. Ze willen erbij horen en meedoen, dus met iedere hype wordt je als ouders min of meer voor t blok gezet door je kinderen.

Ik vind een spijkerbroek bij mijn dochter leuk staan. No way dat ze dat aantrekt. Vind ze niks. Een jurk met een rand erin of een touwtje om haar middel. Nope. Een legging? Doe niet zo raar. Joggingbroeken, daar doe ik haar een plezier mee. Vind ik het mooi? Meh. Maar ja zij loopt erin ik niet. Ze is 6 by the way.

Mijn kinderen mogen best shirts met Pokemon of andere prints hebben. Joggingbroeken mag ook, sommige joggingbroeken mogen wel naar school omdat die wat meer gekleed zijn, ze hebben er ook een paar die meer voor buiten spelen en zo zijn.  Schoenen met lampjes mogen ook.
Naar school mogen ze bepaalde prints niet aan doen omdat de school dat liever niet heeft (christelijke school en ze hebben liever geen magie terwijl van mij bijvoorbeeld Harry Potter wel mag.)

Je kleed je verder naar de gelegenheid dus bijvoorbeeld naar de kerk gaan ze wat netter gekleed dan als ze naar de speeltuin gaan.

Mijn kinderen mogen al vanaf hun kleutertijd zelf kiezen wat ze willen dragen. Zij moeten zich er prettig invoelen. Ik draag ook wat ik het prettigste vind. En Pokémon en Ninjago horen wat mij betreft ook gewoon bij jongetjes tussen de 5 en de 10.

 Ik zorg altijd wel dat ze één of twee setjes met 'nette kleding" hebben en  ze weten dat, als er een speciale gelegenheid is waarbij ik zeg dat ze dat aan moeten, dat dat dan geen discussieonderwerp is. En omdat ze 99 van de 100 keer zelf mogen kiezen wat ze dragen, protesteren ze daar ook niet tegen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 05:38

Due-scimmie schreef op 16-06-2022 om 22:51:

[..]

Maar jij hoeft het toch niet aan? Wat is dat toch dat men zijn of haar eigen mening belangrijker vind dan die van een kind. Het gaat om kleding, neit om iets permanents als een tatoeage.

Nee maar ik moet het wel betalen en ik (zij ook niet) koop dit soort troep niet. 

Ik vind het nogal ver gaan om die kleding "troep" te noemen 

Joggingbroek krijgen ze van mij ook niet aan naar school.
Maar jongste kind had die wel in de tas als reserve kleding toen hij jonger was en nog wel eens een ongelukje had.

Prima toch als ze geen kleding met dat soort printjes hebben.
Doe dan iets van pyjama of ondergoed, vaak zijn kinderen dan ook wel tevreden 

hier mogen ze zelf weten wat ze dragen.behalve jongingsbroeken/ trainingspakken, maar dat vinden ze zelf ook niks dus dat scheelt. Verder koop ik geen dure merkkleding.

Idioot, die ouders die hun eigen kledingsmaak opleggen aan hun kinderen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 07:30

Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 07:19:

Idioot, die ouders die hun eigen kledingsmaak opleggen aan hun kinderen.

Euh sowieso leg je je eigen keuzes op aan je kind en dat dagelijks dus ik zie niet in wat er zo idioot aan is. 

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 07:30:

[..]

Euh sowieso leg je je eigen keuzes op aan je kind en dat dagelijks dus ik zie niet in wat er zo idioot aan is.

Als ie een goede ouder bent leg je alleen keuzes aan je kinderen op als het nodig is voor veiligheid of gezondheid, of om pedagogische redenen. Niet omdat het je smaak niet is, kinderachtig gedoe vind ik dat. Koop lekker een pop om aan te kleden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 07:42

Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 07:34:

[..]

Als ie een goede ouder bent leg je alleen keuzes aan je kinderen op als het nodig is voor veiligheid of gezondheid, of om pedagogische redenen. Niet omdat het je smaak niet is, kinderachtig gedoe vind ik dat. Koop lekker een pop om aan te kleden.

Ja dat is jouw vreemde definitie van een goede ouder, niet de mijne. En aangezien wij hier nog steeds de kleding kopen zal hij vooral dragen wat wij geschikt achten.  Daar mag hij dan uit kiezen. 

Als mijn kind iets niet aan wil dan gebeurt dat ook echt niet, dus ik heb het al snel opgegeven om (in mijn ogen) leuke kleding voor hem te kopen die dan vervolgens ongedragen in de kast blijft liggen.
Ik koop dus dingen waarvan ik zeker weet dat hij ze aan zal trekken. En als we samen winkelen dan probeer ik hem soms wel wat te sturen, of is iets soms echt een harde nee.
Maar verder laat ik hem helemaal vrij... Dat hij dan in een combinatie loopt die ik wat bedenkelijk vind, dat is dan maar zo.
Hij draagt dus alleen jogging(achtige) broeken en t-shirts.

En als je er echt een bezwaar tegen hebt, dan zou ik kijken voor de wat minder in het oog vallende kledingstukken om een beetje aan hem tegemoet te komen. Ondergoed, sokken etc.

Draai het eens om: jij moet dragen wat hij leuk vindt. Hoe zou je dat vinden?

Dochter wilde toen alles van Dora. Dus haar ondergoed en pyjama waren zo. En een joggingspak waar ze mee buitenspeelde. Dat gelukkig voor haar voldoende  

Binnen budget hadden die van mij altijd eigen keus. Zelfs een shirt met skull heeft jongste hier gedragen maar niet naar de kerk. 

Edit, afbeeldingen van wapens mochten niet van mij. 

Lastig onderwerp dit. Mijn zoon is pas 1,5 en mort niet over wat ik hem aantrek. Ik heb zelf een achtergrond in mode, en vind kinderkleding ontzettend leuk. Ik geniet er dan ook enorm van om hem te kleden in leuke (duurzame) merkjes, kleuren en stoffen die hem mooi staan. Ik struin Marktplaats en Vinted af voor mooie vondsten. Hij krijgt altijd veel complimenten over zijn outfits. Overigens kleed ik hem wel gewoon als een kind, hij loopt niet in oncomfortabele spijkerbroeken, chino's of polo's, of in te volwassen kleding. Ook vaak genoeg in leuke joggingpakjes. Vandaag draagt hij bijvoorbeeld een supergaaf legergroen boilersuit met sneakers.

Maar, de dag komt hoogstwaarschijnlijk dat hij zelf een mening gaat krijgen over wat hij mooie kleding vindt. Ik sta in de opvoeding over het algemeen zo dat hij zelf mag kiezen, zolang het veilig is en binnen grenzen van kwaliteit. Ontvlambare polyester kleding en merken die voor veel milieuafval en slechte werkomgevingen zorgen, vermijd ik. Ook overdreven commerciële kleding met allerlei figuren erop, heb ik liever niet in huis. Mocht hij heel erg graag een keer iets willen met een bepaald tekenfilmfiguur, zal ik daar niet te moeilijk over doen. Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik niet hoop dat hij later deze hobby met mij zal delen, en dat onze smaken niet te ver uit elkaar zullen liggen! Ik denk ook wel dat meeweegt wat andere kinderen op school zullen dragen.

Mijn man kreeg vroeger altijd echt suffe kleding aan, vaak een soort kopie van zijn vaders outfits. Fleece vesten, geblokte overhemden met korte mouwen, broeken zonder model en 'praktische' wandelschoenen of sokken in sandalen, oude mannen bril. Die heeft daar echt een trauma aan en heeft ook ondervonden dat het echt uitmaakt in hoe je wordt behandeld in het leven. Ook hij vindt het dus wel belangrijk dat onze zoon er mooi en modern bijloopt. Maar ik vind het wel interessant waar je als ouder daarin ophoudt met bemoeien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.