Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 09:01:

[..]

Dat maak jij er dan weer van. Ons kind draagt gewoon de kleding die wij voor hem kopen en zelf dus ook leuk vinden, kleding met schreeuwerige tekenfilm figuurtjes komen er hier niet in. Ik begrijp dus ook absoluut niet dat je hier zo’n punt van moet maken, doe je dat ook bij ouders die hun kind vegetarisch/veganistisch opvoeden? Of gelovig opvoeden? Want daar zit ook niet echt een eigen keus in, volgens jouw definitie zijn dat dan dus slechte ouders want ze geven hun kind geen eigen keus. Dat vind ik dus van de zotte, laat mensen gewoon hun kind opvoeden zoals ze dat zelf willen ipv jouw denkbeelden wbt eigen keuze aan anderen op te leggen en zij die dat niet doen persoonlijk te veroordelen als slechte ouders.

Wie maakt hier nou een punt van😂.

Ik vind er wat van, dat gebeurt nou eenmaal als je je mening op internet plempt, of je het leuk vindt of niet. Wen er aan, zou ik zeggen. 

Ik ga nu niet meer op je reageren, want het gaat nergens meer over.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 11:02

Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 10:59:

[..]

Wie maakt hier nou een punt van😂.

Ik vind er wat van, dat gebeurt nou eenmaal als je je mening op internet plempt, of je het leuk vindt of niet. Wen er aan, zou ik zeggen.

Ik ga nu niet meer op je reageren, want het gaat nergens meer over.

Nou jij. En ik weet meteen weer waarom ik jou onder negeren heb staan. En grappig genoeg reageer je alleen op mij terwijl ik lang niet de enige ben die zulke dingen nooit voor zn kind zou kopen aan de overige reacties te zien, blijkbaar vind jij het dus gewoon leuk om mensen veilig vanachter je scherm online af te zeiken, lelijke eigenschap van je. 

Koffietje schreef op 17-06-2022 om 10:48:

Ik lees vaak op het forum dat het not done is om je kind met een joggingbroek naar school te sturen. Vraag me dan af of dat zo'n cultuurdingetje is ofzo? Ik woon in een Scandinavisch land en hier draagt zo goed als elk kind "mjukisbyxor" tot ze ongeveer puber zijn. Sterker nog, ik herinner me dat de opvang (1-6 jaar) in het begin van het schooljaar vroeg om je kind liefst in dit soort broeken (of leggings) te brengen, wegens goedkoop, rekbaar, droogt relatief snel en ze hoeven geen 20 keer per dag jeansbroeken dicht te ritsen/knopen.

Ik denk dat echt elk kindje in de klas minstens 1 versie van deze set heeft: https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0869561013.html

Wat TO betreft, tja, kinderen hebben zo hun eigen smaak. Ik koop de kleren voor mijn kinderen (4 en 6 jaar) en kan hun geen groter plezier doen dan daar af en toe eens iets spuuglelijk tussen te steken. Een Pikachu t-shirt, of een dinosaurus trui met glitters, of iets van Mario/Sonic/Ninjago... Maakt mij eigenlijk niet uit en ik steek ze nog liefst in dat soort kleren op de dagen dat ze naar school gaan. Overigens koop ik 90% gewoon wat ik mooi vind, dus dan zijn ze extra blij met hun lelijke t-shirt (en oh wat jammer als die in de was zit).

Not done vind ik een stap te ver gaan. Zoals eerder vermeld mag de mijnes een joggingbroek aan naar school, maar we beperken het wel tot 1 dag in de week. Ik vind joggingbroeken er over het algemeen wat slonzig uitzien en ik wil wel dat mijn kind enigzins netjes op school verschijnt. 

Bijtje82 schreef op 16-06-2022 om 23:29:

[..]

Ik sluit mij hier bij aan.

Ik ook. Zolang ik betaal, bepaal ik wat er gedragen wordt. En ze heeft echt wel inspraak, maar tot op zekere hoogte. We moeten het beide leuk vinden en dat gaat vooralsnog al 10 jaar prima

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-06-2022 om 12:11

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 09:01:

[..]

Dat maak jij er dan weer van. Ons kind draagt gewoon de kleding die wij voor hem kopen en zelf dus ook leuk vinden, kleding met schreeuwerige tekenfilm figuurtjes komen er hier niet in. Ik begrijp dus ook absoluut niet dat je hier zo’n punt van moet maken, doe je dat ook bij ouders die hun kind vegetarisch/veganistisch opvoeden? Of gelovig opvoeden? Want daar zit ook niet echt een eigen keus in, volgens jouw definitie zijn dat dan dus slechte ouders want ze geven hun kind geen eigen keus. Dat vind ik dus van de zotte, laat mensen gewoon hun kind opvoeden zoals ze dat zelf willen ipv jouw denkbeelden wbt eigen keuze aan anderen op te leggen en zij die dat niet doen persoonlijk te veroordelen als slechte ouders.

Dit gaat helemaal niet over opvoeden maar de ontwikkeling van een kind. Als hij nou enorm blij wordt van een t-shirt met een tekenfilmfiguur, hoe worden jullie als ouders daar dan slechter van als hij deze draagt.

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 11:55:

[..]

Ik ook. Zolang ik betaal, bepaal ik wat er gedragen wordt. En ze heeft echt wel inspraak, maar tot op zekere hoogte. We moeten het beide leuk vinden en dat gaat vooralsnog al 10 jaar prima

Klinkt voor mij een beetje rigoureus. Jouw dochter heeft nog niet de keus om kleding zelf te betalen. Maar als dit voor jullie zo werkt, prima  

Mijn dochter is ontzettend makkelijk wat betreft kleding. Ik denk dat kleding haar ontzettend weinig interesseert. Zolang het niet meisjesachtig is  is het allemaal prima. 

Ik koop regelmatig dingen voor haar op vinted (kleding nieuw vind ik echt veel te duur) en bij alles trekt ze het zonder morren aan. Mocht ik ooit iets gekocht hebben wat ze niet mooi vindt, nou ja dan niet. Bewaar ik het voor de volgende  

Nova1982 schreef op 17-06-2022 om 11:50:

[..]

Not done vind ik een stap te ver gaan. Zoals eerder vermeld mag de mijnes een joggingbroek aan naar school, maar we beperken het wel tot 1 dag in de week. Ik vind joggingbroeken er over het algemeen wat slonzig uitzien en ik wil wel dat mijn kind enigzins netjes op school verschijnt.

Joggingbroeken zijn heel erg in. En lang niet meer zo slonzig als vroeger. 

Caroline80 schreef op 17-06-2022 om 09:58:

Als ik kleding lelijk vind (in mijn geval ook de Pokemon / Ninjago kleding) dat koop ik dat niet voor mijn kinderen. Voor een kleuter vind ik het overigens nog wel kunnen, maar niet meer voor mijn 10 jarige zoon. Gelukkig vraagt hij er ook niet na en vind alles prima wat ik koop.

Met 10 zijn ze daar toch ook weer beetje doorheen vaak lijkt me. Tenminste de 10jarige hier draagt al minstens 2 jaar geen tv figuren op haar shirt. 

Due-scimmie schreef op 17-06-2022 om 12:43:

[..]

Met 10 zijn ze daar toch ook weer beetje doorheen vaak lijkt me. Tenminste de 10jarige hier draagt al minstens 2 jaar geen tv figuren op haar shirt.

Mijn bijna 11 jarige (jongen) heeft daar nog geen problemen mee 
Hoewel het nu eerder Fortnite, Minecraft, Mangapersonages is heeft hij geen moeite met Ninjago of Spiderman.
Maar goed, hij is ook een verstokt joggingbroek drager want 'het moet zacht zijn'.
Hij kan ook niet slapen als z'n boxers een naad over de bil hebben... 

Aiden schreef op 17-06-2022 om 10:00:

Overigens: oordeel niet te snel over kinderen in joggingbroeken. Mijn neef kon een strakke broek echt niet verdragen en heeft dus inderdaad heel lang met een jogging/trainingsbroek naar school gegaan en hij is verre van sportief. Zitten met een broek met een harde rand was voor hem onprettig.

Onze kleuter wil momenteel ook echt geen spijkerbroeken aan. Zeker lange spijkerbroeken niet, korte af en toe maar ook liefste zachte broeken.  

Nova1982 schreef op 17-06-2022 om 11:50:

[..]

Not done vind ik een stap te ver gaan. Zoals eerder vermeld mag de mijnes een joggingbroek aan naar school, maar we beperken het wel tot 1 dag in de week. Ik vind joggingbroeken er over het algemeen wat slonzig uitzien en ik wil wel dat mijn kind enigzins netjes op school verschijnt.

ach ja, wees blij dat jouw kind niet kind was in de tijd van afgezakte broeken met bovenuitstekende onderbroek. Daar doe je weinig aan hoor, Of in de tijd van de kapotte spijkerbroeken. 

De broek die hierboven als voorbeeld werd getoond is qua stof en model een joggingbroek maar als je serieus vindt dat dat er slonzig uit ziet dan wijk je wel heel erg af van wat normaal slonzig gevonden wordt. Het is dan vooral de boord onderaan die nog duidt op een joggingbroek. 

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 11:55:

[..]

Ik ook. Zolang ik betaal, bepaal ik wat er gedragen wordt. En ze heeft echt wel inspraak, maar tot op zekere hoogte. We moeten het beide leuk vinden en dat gaat vooralsnog al 10 jaar prima

Wees blij dat jouw kind zo op jou lijkt qua smaak of dat het je is gelukt om jouw kind jouw smaak over te laten nemen. Wat had je gedaan als dat niet zo was? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 13:23

Tickel schreef op 17-06-2022 om 12:11:

[..]

Dit gaat helemaal niet over opvoeden maar de ontwikkeling van een kind. Als hij nou enorm blij wordt van een t-shirt met een tekenfilmfiguur, hoe worden jullie als ouders daar dan slechter van als hij deze draagt.

En in welke zin belemmer je de ontwikkeling als je gewoon zegt dat je dit soort dingen spuuglelijk vind en zeker geen geld aan uit wil geven? Want hier word je dan meteen afgeschilderd als geen goede ouder want kind heeft geen eigen keus en en wat de ouders willen is het belangrijkst. En dat vind ik dan onzinnig dat goed ouderschap blijkbaar afhangt van of je kind lelijke ninjago en pokemon shirts aan mag. Je kunt een kind ook gewoon leren dat ze niet alles krijgen of mogen wat ze willen. 

Aiden schreef op 17-06-2022 om 13:01:

[..]

Wees blij dat jouw kind zo op jou lijkt qua smaak of dat het je is gelukt om jouw kind jouw smaak over te laten nemen. Wat had je gedaan als dat niet zo was?

Geen idee, want dat is niet van toepassing. En nu vind ze soms ook wel iets leuk wat ik niks vind hoor. Dat koop ik gewoon niet. Afspraak is dat we het beide leuk moeten vinden en onze smaak komt gelukkig redelijk overeen. Ik heb zelf ook mijn gothic periode gehad, roze haar, dreads en skate-broeken. Dus ik ben de beroerdste niet qua kledingsmaak

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 13:23:

[..]

En in welke zin belemmer je de ontwikkeling als je gewoon zegt dat je dit soort dingen spuuglelijk vind en zeker geen geld aan uit wil geven? Want hier word je dan meteen afgeschilderd als geen goede ouder want kind heeft geen eigen keus en wat de ouders willen is het belangrijkst. En dat vind ik dan onzinnig dat goed ouderschap blijkbaar afhangt van of je kind lelijke ninjago en pokemon shirts aan mag. Je kunt een kind ook gewoon leren dat ze niet alles krijgen of mogen wat ze willen.

Daarmee zeg je ik vind wat jij mooi vindt lelijk dus is mijn mening belangrijker en koop ik het niet . Als je kind mijn neefje was zou hij dus een heerlijk pokemon oid shirt voor zijn verjaardag of random krijgen. Dan gaat je excuus over geld niet meer op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.