Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


Biebeltje schreef op 17-06-2022 om 12:49:

[..]

Mijn bijna 11 jarige (jongen) heeft daar nog geen problemen mee
Hoewel het nu eerder Fortnite, Minecraft, Mangapersonages is heeft hij geen moeite met Ninjago of Spiderman.
Maar goed, hij is ook een verstokt joggingbroek drager want 'het moet zacht zijn'.
Hij kan ook niet slapen als z'n boxers een naad over de bil hebben...

Ohja hier is oudste van man een meisje. Scheelt misschien ook. Die zoekt kleren uit die bij een jongvolwassene ook kunnen. En vermoed dat binnen 1 of 2 jaar damesmaat xs ook wel zal passen. 

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 13:25:

[..]

Geen idee, want dat is niet van toepassing. En nu vind ze soms ook wel iets leuk wat ik niks vind hoor. Dat koop ik gewoon niet. Afspraak is dat we het beide leuk moeten vinden en onze smaak komt gelukkig redelijk overeen. Ik heb zelf ook mijn gothic periode gehad, roze haar, dreads en skate-broeken. Dus ik ben de beroerdste niet qua kledingsmaak

Geldt deze regel andersom dan ook? Als zij iets van jouw kleding spuuglelijk vindt, trek jij het dan niet meer aan?

Due-scimmie schreef op 17-06-2022 om 13:30:

[..]

Geldt deze regel andersom dan ook? Als zij iets van jouw kleding spuuglelijk vindt, trek jij het dan niet meer aan?

Ik betaal mijn eigen kleding, mag zij straks ook doen als ze oud genoeg is. Tot die tijd betaal ik en bepaal ik. In overleg met haar. En dat gaat al 10 jaar prima, dus wat is het probleem? Prima dat een ander het niet zo doet. Maar laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen hoe ze hiermee om gaat. Als dit werkt bij ons, is dat toch gewoon goed?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 13:40

Due-scimmie schreef op 17-06-2022 om 13:28:

[..]

Daarmee zeg je ik vind wat jij mooi vindt lelijk dus is mijn mening belangrijker en koop ik het niet . Als je kind mijn neefje was zou hij dus een heerlijk pokemon oid shirt voor zijn verjaardag of random krijgen. Dan gaat je excuus over geld niet meer op.

Want kinderen willen die dingen omdat ze het mooi vinden of omdat andere kinderen erin lopen? En nee zulke cadeautjes worden hier vakkundig weggewerkt door mams, die wil dat haar zoon stijlvol door het leven gaat.

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 13:40:

[..]

Want kinderen willen die dingen omdat ze het mooi vinden of omdat andere kinderen erin lopen? En nee zulke cadeautjes worden hier vakkundig weggewerkt door mams, die wil dat haar zoon stijlvol door het leven gaat.

Hier gaat het in de was en blijft het een eeuwigheid in de wasmand liggen dan  is zo weer vergeten hoor

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 13:41:

[..]

Hier gaat het in de was en blijft het een eeuwigheid in de wasmand liggen dan is zo weer vergeten hoor

Nou mijn kinderen zouden dat echt niet vergeten. Die zouden vervolgens dagelijks vragen of dat shirt nu al gewassen is. 

Ik zie het probleem ook niet zo, als zij dat shirt nou leuk vinden wat maakt het uit? Zolang er geen kwetsende teksten/plaatjes opstaan dan is het toch helemaal niet belangrijk wat ik er van vind. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 13:48

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 13:41:

[..]

Hier gaat het in de was en blijft het een eeuwigheid in de wasmand liggen dan is zo weer vergeten hoor

Hier ook hoor, eerst even wassen zegt ze dan en vervolgens is dat dan zn nieuwe thuis, onder in de wasmand ergens. Tegen de tijd dat ie kleedgeld krijgt mag hij zn eigen kleding kiezen.

Aiden schreef op 17-06-2022 om 09:21:

[..]

Grappig dat je niet ziet dat merkkleding precies hetzelfde is als wat jij 'overdreven commerciële kleding' noemt. Of er nu Dora op staat of Tommy Hilfiger is mij om het even en beiden 'overdreven commercieel'

Jeetje wat een aanname. Tommy Hilfiger draagt hij zeker niet, en vind ik ook minstens zo commercieel. Dan zou ik hem nog liever in Paw Patrol laten rondlopen. Met merkkleding bedoel ik duurzame kinderkledingmerken die van biologische materialen gemaakt zijn, merkopdruk zit er zeker niet op. Denk aan Play Up, Yuki, Summer & Storm etc.

Kyana schreef op 17-06-2022 om 13:48:

[..]

Nou mijn kinderen zouden dat echt niet vergeten. Die zouden vervolgens dagelijks vragen of dat shirt nu al gewassen is.

Ik zie het probleem ook niet zo, als zij dat shirt nou leuk vinden wat maakt het uit? Zolang er geen kwetsende teksten/plaatjes opstaan dan is het toch helemaal niet belangrijk wat ik er van vind.

Dat jij dat niet belangrijk vind, wil niet zeggen dat iedereen dat vind natuurlijk. Ik vind het wel belangrijk hoe ze gekleed is. En dat mag gewoon hè.

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 13:37:

[..]

Ik betaal mijn eigen kleding, mag zij straks ook doen als ze oud genoeg is. Tot die tijd betaal ik en bepaal ik. In overleg met haar. En dat gaat al 10 jaar prima, dus wat is het probleem? Prima dat een ander het niet zo doet. Maar laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen hoe ze hiermee om gaat. Als dit werkt bij ons, is dat toch gewoon goed?

Ik vind het gewoon bizar. Mag toch. Ik was nog in illusie dat men tegenwoordig kinderen zelf kleding laat uitkiezen maar dat is dus schijnbaar niet overal. 

Leene

Leene

17-06-2022 om 14:07

Millie91 schreef op 17-06-2022 om 13:50:

[..]

Jeetje wat een aanname. Tommy Hilfiger draagt hij zeker niet, en vind ik ook minstens zo commercieel. Dan zou ik hem nog liever in Paw Patrol laten rondlopen. Met merkkleding bedoel ik duurzame kinderkledingmerken die van biologische materialen gemaakt zijn, merkopdruk zit er zeker niet op. Denk aan Play Up, Yuki, Summer & Storm etc.

Ja dat zou ik ook wel willen en ik koop wel duurzame kleding voor mijzelf. Maar voor kinderen... ieks zo duur..dat moet je dan wel kunnen ophoesten en ik heb geen zin, geen tijd en niet zoveel talent omdat allemaal tweedehands bij elkaar te shoppen. En kinderen zijn zo overal uit.
Verder is het wel een bepaalde stijl, ik kocht het wel eens maar zo rond de 5e groep wilden beide kinderen dit soort kleding niet meer aan. Want niemand anders droeg het. Dus ja.. zal er van af hangen op welk soort school en ik welke wijk je kind zit. 
Zo zit er in de klas van zoon ( groep 8)niet één jongen met lang haar. Maar op de school van neefjes wel. Die willen nu ook lang haar. Ben al lang blij dat hij dat niet wil want heel dik stug haar... dat wordt een drama om dat te laten groeien.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 14:07

Due-scimmie schreef op 17-06-2022 om 14:03:

[..]

Ik vind het gewoon bizar. Mag toch. Ik was nog in illusie dat men tegenwoordig kinderen zelf kleding laat uitkiezen maar dat is dus schijnbaar niet overal.

Nee niet alle ouders doen mee aan de vrije kleding of whatever keus voor iedereen beweging. 

Leene

Leene

17-06-2022 om 14:16

Due-scimmie schreef op 17-06-2022 om 14:03:

[..]

Ik vind het gewoon bizar. Mag toch. Ik was nog in illusie dat men tegenwoordig kinderen zelf kleding laat uitkiezen maar dat is dus schijnbaar niet overal.

Ik denk dat de mensen hier er niet zo'n drama van moeten maken. 
De een laat zijn nog jonge kinderen compleet vrij in het kiezen van eigen kleding, Dat lukt echt niet bij elk kind overigens, want die van mij hebben heel lang geroepen. 
"Maaaam, wat moet ik nu aaaaan"

Sommige kinderen willen wel persé zelf kiezen, nou ja oké dan. Maar ik vind ook dat ouders echt zelf mogen weten of ze wel of niet sturen daarin. Een kind wordt echt niet onderdrukt hoor als hij een keer "nee" te horen krijgt.
Ik vind het dan weer bizar dat je een kind geen strobreed in de weg legt ook al trekt hij of zij iets aan met rare teksten ( daddy's little slut!!!! zelf gezien vroeg me af of deze mensen engels konden en het wel helemaal begrepen maar goed dat was een extreem geval, er zijn wel andere teksten te bedenken waar ik ook niet blij mee zou zijn)

Verder verbied ik ze om afbeeldingen van doodshoofden en wapens te dragen. Verder maakt het me niet zo uit. Al ben ik niet blij met extreem korte minirokken. Gelukkig is mijn dochter meer van de broeken.

Maar om elkaar nu om de oren te slaan dat het vrésélijk is dat je je kind wel of niet laat kiezen. 
man man... de meeste ouders doen hun best. Zolang je je kind maar een stabiel huis biedt

Leene schreef op 17-06-2022 om 14:16:

[..]

Ik denk dat de mensen hier er niet zo'n drama van moeten maken.
De een laat zijn nog jonge kinderen compleet vrij in het kiezen van eigen kleding, Dat lukt echt niet bij elk kind overigens, want die van mij hebben heel lang geroepen.
"Maaaam, wat moet ik nu aaaaan"

Sommige kinderen willen wel persé zelf kiezen, nou ja oké dan. Maar ik vind ook dat ouders echt zelf mogen weten of ze wel of niet sturen daarin. Een kind wordt echt niet onderdrukt hoor als hij een keer "nee" te horen krijgt.
Ik vind het dan weer bizar dat je een kind geen strobreed in de weg legt ook al trekt hij of zij iets aan met rare teksten ( daddy's little slut!!!! zelf gezien vroeg me af of deze mensen engels konden en het wel helemaal begrepen maar goed dat was een extreem geval, er zijn wel andere teksten te bedenken waar ik ook niet blij mee zou zijn)

Verder verbied ik ze om afbeeldingen van doodshoofden en wapens te dragen. Verder maakt het me niet zo uit. Al ben ik niet blij met extreem korte minirokken. Gelukkig is mijn dochter meer van de broeken.

Maar om elkaar nu om de oren te slaan dat het vrésélijk is dat je je kind wel of niet laat kiezen.
man man... de meeste ouders doen hun best. Zolang je je kind maar een stabiel huis biedt

Dit inderdaad. Het is hier nog nooit een discussie geweest qua kleding. Wie weet hoe het anders was gegaan als dat wel elke dag aan de hand was geweest vanaf haar 2e. Wie weet had ik dan gewoon toegegeven in alles, geen idee. Maar hoe we het nu doen, in overleg met elkaar, gaat het prima en is dochter ook gewoon tevreden. Dus geen noodzaak om het anders te doen

Het enige wat hier pertinent niet binnenkomt (het liefst tot haar 18e) zijn jassen met bontkragen. Echt bont is natuurlijk not done, maar van die neppe bontkragen... wat verschrikkelijk lelluk. Vooral als de regen er een keertje overheen is geweest veranderd het in een kraag met trollenhaar  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.