Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuterverjaardag

Vorige twee verjaardagen zijn we met de verjaardag naar TunFun gegaan (Amsterdam-Centrum). Dit jaar wilde ik eens wat anders en ik dacht aan ruig spelen (onder begeleiding broodje bakken aan een stok boven een vuurtje) op Jeugdland (Amsterdam-Zeeburg). Maar dat schijnt (weer) gesloten te zijn. Nu zit ik een beetje met m;n handen in het haar voor een kleuterfeessie, eind oktober. Ik heb een tweeling en die willen het samen vieren. Ik zit waarschijnlijk aan een groep van 12-14 kinderen. Er zitten grenzen aan het vervoer (ov, alleen) en wat ik met de groep kan doen. Wie weet wat leuks met een grote groep kleuters?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

07-10-2011 om 08:50

Jeetje

Je bent wel ambitieus hoor. Met zoveel kinderen zou ik een zaaltje huren met veel speelgoed en iets van 2 korte spelletjes doen en ze lekker verder laten teuten!

Philou

Philou

07-10-2011 om 09:16 Topicstarter

Nahhh

Zoiets heb ik vorig jaar dus gedaan: tunfun (ondergrondsspeelparadijs) en dit jaar.. ze zijn echt te oud daarvoor (kleuters van 5+ en sommigen zijn al 6 (wat kinderen uit groep 3 die vorig jaar bij hen in de kleuterklas zaten). Jouw aanlokkelijke optie, kan niet meer. Ze zijn duidelijk toe aan een ander aanbod.
En misschien moeten we dit jaar het toch maar apart doen, als de groep te groot is. Kan ook

Allemachies

Begrijp ik dat jij in je eentje een groep van 12-14 kleuters moet begeleiden?

Zoon geeft volgende week voor het eerst een partijtje. Hij wordt 6. Hij heeft 6 jongetjes uitgenodigd en het aanbod bestaat vooralsnog uit taart en suffe spelletjes bij ons thuis, afgesloten met patat en ijsje toe. En dan heeft partner nog vrijgenomen ook.
(op deze school zijn ze qua partijtjes niet veel gewend, dus ik heb de lat laag laten liggen ).

Kortom: respect. Maar ik heb eigenlijk geen idee. Nou ja, ik heb éen idee, zelf vind ik het vreselijk maar die kinderen vinden het misschien wel prachtig: kinderfeestje bij MacDonalds. Zie de site. SAAAI, in mij beleving, maar zoon is een keer geweest naar een vriendje en vond het fantastisch (maar zoals gezegd, de lat ligt hier laag).

Wat mij leuk lijkt: Bounz. (www.bounz.nl). Maar dat ligt in een uithoek, kan je wel komen met OV maar het is wel een trip als je niet toevallig in Nieuw West woont. En best prijzig ook.
O ja, en nu schiet me te binnen: Circus Elleboog heeft ook mogelijkheden voor circusfeestjes. Indoor, lijkt me in dit weer niet verkeerd.
www.elleboog.nl

Groeten (en sterkte, zou ik bijna zeggen)

Temet

Philou

Philou

07-10-2011 om 11:25 Topicstarter

Temet

Nou, in mn eentje .. het zou me niet afschrikken hoor want als de groep echt groter is, is het ook wel makkelijker. Als je maar niet te veel wil. Maar man doet mee en ik overweeg een oppas in te huren . Al geen spelletjes thuis (dat vind ik met een groep al heel moeilijk). Dat Bounz klinkt goed.. eventueel met bus en tram (alleen zit ik dan met het gedoe met ov-kaarten, hebben ze er al wat op gevonden: reizen met een groep). Of kan ik op de uitnodiging vragen of ouders hun kind brengen en halen?

dc

dc

07-10-2011 om 11:25

Mijn 5-jarige zoon is net een paar weken geleden naar het verjaardagsfeestje van z'n vriendje gegaan bij hem thuis, en ze vonden het harstikke leuk. Er waren 8 kinderen. Ze hebben met een kasteel gespeeld, met ballonnen, pass the parcel, het was gewoon gezellig.

Maar ik zou er echt niet 14 tegelijk doen!

Judith

Voor reizen met groepen kinderen is er geloof ik nog steeds geen oplossing, of als die er is staat die in elk geval niet handig op de GVB-site. Je zou de kinderen kunnen vragen hun eigen OV-kaart mee te nemen, misschien.

Halen en brengen - Bounz ligt wel erg aan de rand van de stad. Als jijzelf en de ouders van de vriendjes in die hoek wonen is dat geen punt, maar er zijn best veel mensen in Amsterdam die geen auto hebben, als er autoloze ouders zijn die in - ik noem maar wat - Zeeburg wonen kan je, vind ik, niet van ze vragen dat ze hun kind halen en brengen naar Sportpark Ookmeer. Da's bijna niet te doen.

In welk deel van de stad wonen jullie eigenlijk? En geldt dat voor de meeste genodigden ook?

Groeten,

Temet

Izar

Wij hebben gelukkig een vrij ruime DVD-collectie, die in geval van nood kan worden ingezet.

Als het weer meezit kan ik ze naar buiten schuiven met een bal, maar daar durf ik niet op te gokken. Ik reken inderdaad wel op een hoop herrie en een knallende hoofdpijn aan het eind van de dag. En heb partner alvast gewaarschuwd dat hij niet raar op moet kijken als zoon een huilbui krijgt voor de dag om is

Groeten,

Temet

Temet

Sorry, Judith, ik heb voor jou geen tips. Wel een voor Temet: zorg dat je (los van je officiële programma) een paar kleine makkelijke spelletjes achter de hand hebt, voor als ze zz niet meer kunnen vermaken (en ook de tv geen uitkomst meer biedt). Wat hier een onverwacht doorslaand succes was, was: watje-blazen-over-tafel. Stelt niks voor en ze hadden enorme lol. Allemaal aan tafel met een rietje, één watje wordt over tafel geblazen, degene bij wie hij vd tafel valt, is af.
ff nieuwsgierig: doe je een dinofeestje?

Philou

Philou

07-10-2011 om 15:34 Topicstarter

Niet thuis

""Hij wordt 6. Hij heeft 6 jongetjes uitgenodigd". Ik wil je niet ontmoedigen, hoor. Maar ik vond zeven 6-jarige jongetjes een paar uur bij elkaar in een ruimte geen sinecure Succes ermee. "

Voor mij de reden om het niet thuis te vieren. Zelfs al niet als ik het in 2-en zou doen (wat overigens wel eens drama op kan leveren, een die het al viert en de ander die moet wachten met vieren).

Anneque

Ik kan je meedelen dat dit watjeblazen onderdeel is van het officiële programma Zoon had het laatst ergens anders (geen kinderfeestje) gedaan en had erg veel lol gehad. Wij hebben een lange eettafel, dus dit leek me erg geschikt.

Overigens toch zeer bedankt voor deze tip, want ik had gedacht het in teams te doen en piekerde al hoe dat dan moest met een oneven aantal. Maar wat jij zegt is veel handiger: ieder zijn eigen stukje tafel laten verdedigen.

Nee, geen dinofeestje. Ik zei het al, de lat ligt laag. Eerst basic feestje, dan volgend jaar een thema erin

De verjaarstractatie wordt trouwens wel dinokoekjes, hadden we bedacht. Met groen glazuur (zie draadje in Huis, Tuin en Keuken). Heb geen dinokoeksteker, maar wel een zandvormpje, zou toch ook moeten kunnen.

Groeten,

Temet

Thuis

Hier dus wel thuis om deels financiële, deels logistieke redenen. Ik heb geen zin om met een club het OV in te gaan, ze kunnen niet in een groep fietsen op deze leeftijd en in een auto past het ook allemaal niet. Het zijn allemaal kinderen uit de buurt, dus dit is gewoon het makkelijkst qua vervoer: lopen vanaf school naar ons huis, en na de patat iedereen weer lopend naar huis (hoppa, weer een activiteit!)

Groeten,

Temet

Philou

Philou

07-10-2011 om 16:44 Topicstarter

Temet

Temet: In centrum en het merendeel woont er ook. Waar zit jij ?

Judith-t

Osdorp. Dus als zoon wat groter is, is Bounz voor ons een reele optie, maar ik vond het nu net even te ver weg om te lopen. En ik kwam er trouwens ook wat laat achter dat dit een mogelijkheid was.

Ja, voor jullie is TunFun dan ideaal gelegen inderdaad. Circus Elleboog is dan trouwens ook geen gekke optie, zowel die in het centrum als in de Bijlmer (metro).

Wat je trouwens ook nog kan proberen, schiet me nu te binnen, is om een gymzaal te huren. Bij sommige scholen kan dat. Dan is het verder een kwestie van wat ballen etc meenemen, lijkt me zo.

Groeten,

Temet

liora

liora

07-10-2011 om 18:17

Judith

Ik vind tunfun nog prima kunnen met zes jaar hoor!
Verder zou je 't Landje kunnen proberen in het Rembrandtpark en dan iedereen daarheen laten brengen en daar op laten halen. Dat is hutten bouwen, heel leuk!

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2011 om 19:51

Gymzaal

Vriendinnetje van m'n zoon had, eind groep 2, haar feestje in een gymzaal, dat is juist geschikt voor een grotere groep kinderen. Gymzaaltje gehuurd, berg kinderen erin en spelletjes doen. Trefbal, voetbal etc. En voor die leeftijd ook erg leuk, want ze gebruikten het klimrek, touwen, ringen, allemaal dingen die ze uit de peuterspeelzaal niet kenden.

Asa Torell

Asa Torell

08-10-2011 om 13:59

Temet

Ik herinner me dat Manda altijd een preventief paracetamolletje neemt voor verjaarsfeestjes! Tegen de anders onvermijdelijke hoofdpijn.

Asa Torell

Asa Torell

08-10-2011 om 14:02

Judith

Ik ken tunfun niet maar hier zijn binnenspeeltuinen nog tot zeker de 7e verjaardag populair. En daarbij is halen/brengen door de ouders helemaal niet ongebruikelijk (en het gaat hier iha. om een gelegenheid aan de andere kant van de middelgrote agglomeratie waar ik in woon, dus een km of 10 verderop / algauw een half uur met de auto). Persoonlijk vind ik dat wel heel vervelend overigens, dat dan weer wel (de voornaamste reden hier waarom zoon daar nog geen feestje gegeven heeft).

"ze zijn duidelijk toe aan een ander aanbod"

Judith, ik krijg echt de indruk dat het in A altijd groter, verder en meer moet zijn. (niet persoonlijk bedoeld).
Hier, in een andere Randstadstad zijn groep 3 kinderen echt nog tevreden met een speurtocht rond het huis en een snoepspel. TunFun is hier al hyperextrasuper. Zelfs in groep 4. Sterker nog, ik ken een jongen in groep 6 die nu naar TunFun gaat voor zijn partijtje.
Downsizen zou mijn advies zijn! Lekker simpel, en dan al je energie erin stoppen dat jarige zich jarig voelt, en de gasten een speciale want andersdananders dag hebben.

Philou

Philou

08-10-2011 om 17:05 Topicstarter

Rodebeuk

Ik zoek niet iets groters, ik zoek iets anders dat ook binnen kan plaatsvinden.. behalve thuis (want dat is vast kleiner dan bij jou). Want in de hefst, is het buiten eerder slecht weer dan goed weer.
Jammer dat je je persoonlijke mening over Amsterdammers, op mij persoonlijk moet toepassen. Daar hebben deze twee nl niets aan .

Philou

Philou

08-10-2011 om 17:07 Topicstarter

Liora

"Ik vind tunfun nog prima kunnen met zes jaar hoor!

Verder zou je 't Landje kunnen proberen in het Rembrandtpark en dan iedereen daarheen laten brengen en daar op laten halen. Dat is hutten bouwen, heel leuk!"

klopt.. maar om dat nu elk jaar te doen? Naast natuurlijk dat we er buiten hun verjaardag ook te vinden zijn.

Philou

Philou

08-10-2011 om 17:08 Topicstarter

Rembrandtpark

"Verder zou je 't Landje kunnen proberen in het Rembrandtpark en dan iedereen daarheen laten brengen en daar op laten halen. Dat is hutten bouwen, heel leuk!"

Ga ik ook eens kijken of is dat echt alleen buiten?
Als er ook een binnen is, is het een goede optie.

Judith

Ik bén Amsterdammer. Geboren en getogen. Dus deze Amsterdammer kan het niet alle Amsterdammers naar de zin maken. Hoeft ook niet. Verder heb ik een novemberkind en tot nu toe heeft hij iedere verjaardag een zeer geslaagde buitenactiviteit gehad, rest van het feestje was binnen. En mijn woonkamer is 5 bij 5.

Het ging helemaal niet om een persoonlijke mening, het gaat om een indruk. De partijtjes die ik in mijn vriendenkring buiten A meemaak zijn niet zo zeer rustiger maar wel vaak dingen die kinderen in A al een jaar eerder hebben gedaan. Jij gebruikt de uitdrukking dat die kinderen 'aan iets anders toe' zijn. Hoe bedoel je dat dan? Aan iets anders toe?

Overigens was een van de buiten-successen voor mijn novemberkind een nachtfeestje. Precies bij deze leeftijd ook, met gemengd kleuters en groep 3-kinderen. Enorm succes. Het recept: beginnen om half vijf, patat eten, en als het goed donker is een kleine speurtocht buiten. Gewoon over straat en een klein stuk door een park. Teruggekomen langs de rand van de tafel snoepjes leggen, en met een volwassene erbij iets uit de keukenla bij wijze van kompasnaald omstebeurt laten aanzwengelen om het snoepzakje te vullen.
Kinderen werden om half acht weer opgehaald. Ik geloof dat we ook nog een eierkoek hebben versierd.

Die speurtocht was een lijst van dingen die ze in het donker moesten zoeken. Een autokenteken met de letter R erin, het donkerste hoekje van de wijk, een gestreept paaltje. Dat werk. De meeste kinderen zijn niet vaak op straat na etenstijd, dus ze vonden het geweldig en hadden helemaal niet door dat het nog erg vroeg was. Het regende die dag enorm, zoals de laatste dagen ook, en we hebben de buienradar erbij gehouden om niet te veel te verzuipen buiten. Door het donker leken de drukke kinderen ook een stuk rustiger, het geheel was prima te managen.

Nog steeds veel succes gewenst...

jeltje

jeltje

08-10-2011 om 22:07

T landje

Vandaag had zoon een feestje van groep 3/ers op t Landje. Geweldig! Ik denk dat ik het ook ga doen. KOst 20 euro voor de hele middag, je hebt dan een gezellige feestruimte (heel simpel) in een keet. Verder inderdaad hutten bouwen, een heleboel konijnen om te verzorgen, pony's en tafelvoetbal etc. Dus ook als het echt te koud is heb je wel wat binnen-dingen.

J

Philou

Philou

08-10-2011 om 22:31 Topicstarter

Rodebeuk

Amsterdam geboren en getogen ?
Je hebt een mening over Amsterdammers (dat zeg je zelf), en die pas je op mij toe, zonder -denk ik dan maar- goed gelezen te hebben. OK, ik stap even over je 'indruk' en reageer uit een vorm van beleefdheid met gezonde tegenzin.
Ken het wezen dat jij misschien hele speciale vrienden hebt? Met speciale kinderfeestbehoeftes. Onze kinderfeestbehoeftes, bij ons thuis, zijn niet zo speciaal: vooral heel praktisch .
In het kort: het gaat om een tweeling, die het samen willen vieren, kan niet thuis met 12-14 kleuters, ik hoef niets speciaals (als Amsterdammer weet je toch dat Jeugdland heel low profile is) maar wel iets anders dan Tunfun (en waarom moet ik dat opnieuw uitleggen? nou vooruit, omdat jij het bent afgelopen 2 verjaardagen naar Tunfun geweest, heel erg leuk (Rodebeuk: een aanrader!, moet je ook eens doen als het buiten te slecht is. Kan gewoon overdag. Is onder de grond.), gaan wel vaker naar toe... maar heeft niet (meer) dat speciale voor hun. Zoo jammer, want zo praktisch. Jij bent het er toch ook mee eens over speciaal en verjaardag? Het moet een binnen hebben want ja, zoals je buiten kan zien, is het herfst (kouder, netter, etc..).

Een nacht-feessie: leuk idee. Dat is echt anders dan anders: wat een luxe. Ik wou dat het kon, hier. Alleen met een tweeling en 12 genodigden? Eh, ik pass . Lijkt me heel erg leuk maar ik ben bang dat ik naast iets tegen de hoofdpijn ook een amfetamine nodig heb omdat ik zelf bekaf ben rond die tijd. [En de wallen zijn de wallen niet meer: waar zijn al die nachtapothekers toch heen? --> laatste stukkie Amsterdams cultuurgoed, weg]. Geen idee of de oppas dan nog wil. Daarbij moet ik er niet aan denken 1 in het donker te hebben achtergelaten. Vraag me ook af hoor.. of ouders van vriendjes dat zien zitten. Ik schat in van niet, maar dat is nog het minste. Daarbij kinderen zijn vanaf een uur of 5 meestal op. Een handvol is dan nog te doen, maar 14? Dan moet het feest hier nog beginnen en tot die tijd heb ik twee gespannen kinderen. Dus het kan niet zo speciaal als jouw feest. Helaas. Want zoiets onvergetelijks gun ik die twee van mij wel.

Ik heb geen idee wat jouw vrienden allemaal doen met kinderfeestjes maar hier zijn het hele gewone kinderfeestjes, hoor. .

Philou

Philou

08-10-2011 om 22:34 Topicstarter

Landje

"Vandaag had zoon een feestje van groep 3/ers op t Landje. Geweldig! Ik denk dat ik het ook ga doen. KOst 20 euro voor de hele middag, je hebt dan een gezellige feestruimte (heel simpel) in een keet. Verder inderdaad hutten bouwen, een heleboel konijnen om te verzorgen, pony's en tafelvoetbal etc. Dus ook als het echt te koud is heb je wel wat binnen-dingen."

Het ziet er heel leuk uit! Alleen vanaf 6 jaar. Ik ga nog wel even bellen maar m'n ervaring is dat het er niet voor niets bij staat. Het lijkt heel erg wat ze bij Jeugdland doen.

Adama

Adama

09-10-2011 om 02:59

Westerpark

In het Westerpark is een heel leuk spannend ruig land voor kinderen waar ook kinderpartijtjes georganiseerd worden: Het Woeste Westen. Bij noodweer kan het beperkt binnen. Vanaf 5 jaar. http://www.woestewesten.nl/wat-kun-je-bij-ons-doen/verjaardagsfeestjes
En een kinderboerderij waar kinderpartijtjes in de hooischuur gehouden kunnen worden, 25 `Euro per dagdeel incl. koffie en limonade: http://www.kinderboerderijwesterpark.nl/about/

Tram lijn 10, en een stukje lopen.

liora

liora

09-10-2011 om 09:52

Zweet

Het lijkt me niet verantwoord om met 14 kleuters en twee volwassenen in de tram te gaan en nog een stukje te wandelen.
Dus ik zou de kinderen door de ouders naar de locatie laten brengen en ook daar weer laten afhalen.

Goh judith

Aha.
Bij dit soort draadjes worden vaak aanvankelijk door de starter wat uitgangspunten neergezet. Antwoorden blijven daar dan binnen of morrelen toch wat aan die uitgangspunten. Zie je hier ook. Soms kan de draadstarter wat met dat gemorrel. Jij duidelijk niet.

Kan wel het ouderschap een stuk lichter maken hoor, af en toe wat herpositioneren.

Als het buiten "te slecht" is doen wij overigens "betere" kleren aan. En met een man en een oppas heb je dus groepjes van 4 kinderen voor een speurtocht. Maar hey, ik zal niet meer buiten jouw uitgangspunten treden.

Suffe spelletjes thuis

vonden ze hier enig ! En zo'n thuisverjaardaag is lekker goedkoop en hoeft echt niet langer dan 3 uur te duren.

Eens even denken wat we afgelopen jaren gedaan hebben aan spelletjes.

Met name het kadootje verstoppen in het begin (oudste wordt in februari 9 en vroeg of ze dat nog een keer mocht doen, goh...ehhh, nou als jij dat graag wil...) en dan met hints "warm/koud" laten weten of de jarige in de buurt is van een kadootje.

- tshirts kleuren met textielstiften (tshirts van de zeeman, textielstiften bij hobbyzaakje) vonden ze ook enig, heb je meteen iets om mee naar huis te geven.

- cakejes versieren (ipv taart eten) met veel spikkels en slagroom en andere zoete meuk.

- daarna naar buiten doen, want sugar high, en stoepkrijt en bellenblaas mee of gewoon wild rond rennen.

- weer naar binnen, 1 spelletje doen, 2x hebben we hier levend ganzenbord gedaan (velletjes papier met nummer op de grond plakken, af en toe wat vragen erin zetten, grote dobbelsteen van school lenen). Prijsjes (neem wel voor alle kinderen het zelfde, anders gehuil en geruzie).

- stoelendans met weer een prijsje (prijsjes zijn van die simpele dingen als verrassingsei, kleine verpakking stoepkrijt van de zeeman etc).

Het is toch bijna jammer dat de oudste nu op locatie haar verjaardag moet vieren, ik heb nog best zin het een keer thuis te vieren, lekker low budget, geen gedoe met auto's en vervoer. Hmm, misschien moet ik iets verzinnen. Dochter vond de 'nachtwandeling' erg leuk op de camping, met eng verhaal, hints en opdrachtjes. Misschien dram ik dat er gewoon door heen, dan mag ze ook een heleboel kinderen uitnodigen.

Gaan we eerst weer die kadootjes verstoppen, gourmetten en dan een 'nachtwandeling' doen door de hele wijk met opdrachten etc. Als kadootjes kan ik zoeken naar goedkope zaklampjes.

liora

liora

09-10-2011 om 14:10

Manda

Misschien nog net haalbaar met meisjes, maar niet met jongens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.