Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Laatste weken basisschool


Decembermamma schreef op 07-07-2023 om 15:44:

[..]

Je mag er uiteraard wat van vinden maar als je vind dat iemand anders iets niet goed doet wil dat nog steeds niet betekenen dat je zijn/haar beroep maar moet overnemen. Dat is altijd zo'n onzin opmerking.

Nee dat betekent dat je dan een andere dienstverlener kiest. Dus dan kies je toch een andere school

AlisonH schreef op 06-07-2023 om 18:25:

[..]

Maandag laatste toetsen, maandagmiddag nakijken (fijn voor de docenten), maandag kort voor half 6 rapportlijsten uitdraaien, dinsdag en woensdag rapportvergaderingen (ik moet er zestien leiden, zin in…), woensdag aansluitend bellen, donderdagochtend nieuwe klassen indelen en rapportuitreiking. Donderdagmiddag en vrijdagochtend afhandelen van alle telefoon en mail van ouders die het niet met de beslissing eens zijn. Bijna niet te doen zo krap maar we redden het net. Alle hens aan dek!

 in 1 middag nakijken?? Als je de pech hebt de laatste dag van de toetsweek nog van 5 klassen 90 minuten toetsen terug te krijgen heb je die toch niet in 1 middag nagekeken? Ik heb in 1 middag 1 90 minuten toets nagekeken....

Bij ons zit er 1,5 week tussen laatste toets en vakantie. En dat is al aanpoten.

grasspriet1980 schreef op 07-07-2023 om 16:47:

[..]

in 1 middag nakijken?? Als je de pech hebt de laatste dag van de toetsweek nog van 5 klassen 90 minuten toetsen terug te krijgen heb je die toch niet in 1 middag nagekeken? Ik heb in 1 middag 1 90 minuten toets nagekeken....

Bij ons zit er 1,5 week tussen laatste toets en vakantie. En dat is al aanpoten.

Gelukkig de laatste dag alleen elektronische toetsen (adaptief, automatisch nagekeken) en inhaaltoetsen. Dan nog is het bijna niet te doen. Of eigenlijk niet te doen. Ik snap deze keuze ook niet. Die laatste lesweek mogen de docenten niet eens nieuwe stof behandelen, alleen herhalen. 

AlisonH schreef op 07-07-2023 om 18:03:

[..]

Gelukkig de laatste dag alleen elektronische toetsen (adaptief, automatisch nagekeken) en inhaaltoetsen. Dan nog is het bijna niet te doen. Of eigenlijk niet te doen. Ik snap deze keuze ook niet. Die laatste lesweek mogen de docenten niet eens nieuwe stof behandelen, alleen herhalen.

aaah ok, hier dinsdag de laatste toetsen gehad (ik kreeg toen nog 5 klassen bovenbouw VWO binnen). Woensdag en donderdag inhaaltoetsen en vanaf maandag rapportvergaderingen.

BlairW schreef op 06-07-2023 om 11:31:

[..]

Want dat werkstuk en die boekbespreking hoeven niet beoordeeld te worden en meegenomen in het schooladvies en in het rapport enzo? Dat kan je dus niet in de laatste week doen hè…

Nou ik denk persoonlijk inderdaad dat een schooladvies heel prima tot stand kan komen zonder een spreekbeurt en/of werkstuk. Laten we het ook niet ingewikkelder maken dan het is. Het is fantastisch dat het gedaan wordt, maar het maakt voor de verdere schoolcarrière geen klap uit als die ene spreekbeurt wel of niet gedaan wordt.

MamaE schreef op 07-07-2023 om 14:48:

Ik vind dat je een school ook best mag aanspreken op langdurig niks doen en gebrek aan lesstof. Voor filmpjes kijken hoeft een kind niet naar school. Dat je dat een keer doet, kan ik wel in komen, maar niet wekenlang elke dag. Daarmee ondermijn je als school ook de leerplicht en het draagvlak daarvoor. Die is er zodat kinderen iets leren en kunnen werken aan hun toekomst, in het belang van de kinderen zelf dus.
Je moet er dan als school voor waken dat het niet een principe op zichzelf wordt die ingevuld wordt met een soort 'ophokplicht'.
Er zijn echt zo veel meer dingen te verzinnen, ook op sociaal gebied, om die laatste weken mee te vullen dan hele dagen naar een scherm staren.

Ik ben normaal niet iemand die snel gaat klagen op school, want ik snap best dat je niet alles kunt bepalen en dat niet alles wordt aangepast aan jouw wensen. Maar hier zou ik ook niet blij mee zijn.
Vooral ook niet met het gebrek aan afwisseling en inspiratie. Er zijn zoveel leukere dingen te doen dan alleen naar een scherm staren. Ga iets cools knutselen/bouwen, ga een keertje zwemmen met de klas, kijk of er gastlessen gegeven kunnen worden door ouders met een cool beroep, iets van sport en spel, laat desnoods de kinderen in groepjes iets verzinnen voor een bepaalde dag. Daar leren ze ook van.

Ik ken geen school waar ze weken achter elkaar filmpjes kijken en afgaande op de beschrijving in de op doen de kinderen van to dat ook niet op school. 

Mevrouw75 schreef op 07-07-2023 om 21:58:

[..]

Ik ken geen school waar ze weken achter elkaar filmpjes kijken en afgaande op de beschrijving in de op doen de kinderen van to dat ook niet op school.

Ik vind de dingen die ze doen juist best leuk! Een stop Motion filmpje maken is echt tof zou willen dat de dat hier eens deden! Dan de normale dingen als schoolreisje, juffendag, de groep 8 musical en de klas schoon maken. Doen ze hier ook allemaal de laatste week.

BlairW schreef op 08-07-2023 om 07:03:

[..]

Ik vind de dingen die ze doen juist best leuk! Een stop Motion filmpje maken is echt tof zou willen dat de dat hier eens deden! Dan de normale dingen als schoolreisje, juffendag, de groep 8 musical en de klas schoon maken. Doen ze hier ook allemaal de laatste week.

Superleuk, maar supernuttig ook allemaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.