Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Moederdag

Gingergirl schreef op 11-05-2026 om 10:27:

[..]

Als ze het echt zo zeggen met dat woordje " wel" erin dan schept dat inderdaad een verwachting. Als ze gewoon vertellen " je zus kwam langs met een bos bloemen", is het meer delen van wat er gebeurd is in een weekend. Tja, misschien vind je moeder moederdag heel belangrijk. Maar ook jouw goed recht er niks mee te willen doen.

Dat dus. Maar zeg dat dan, als je iets belangrijk vindt of iets verwacht. Zeggen dat je het niet nodig vindt, maar dan toch verwachtingen hebben, dat werkt voor mij niet.

Misschien volgend jaar een boek over auticommunicatie cadeau doen. Kunnen ze geloof ik wel gebruiken. 

Ik zie het zo: als er een gelegenheid is om iets te vieren, moet je dat vooral niet laten. Het hoeft van mij allemaal niet groots of met cadeaus, maar gezellig samen zijn vind ik altijd een feestje.
Hier hebben we met het hele gezin samen spelletjes gedaan en iets gegeten wat vooral ik erg lekker vind, gekookt door één van de kinderen. Die als extraatje ook nog experimenteel thee van gulden roede serveerde. (Mwah - de pesto van paardenbloem die hij laatst gemaakt had vond ik geslaagder)

Gisteren ontzettend verwent met oorbellen van MyJewellery van dochter en Nikes van manlief( zelf uitgekozen), ontbijtje ( niet op bed want dat vinden ik niks). Mijn moeder ook verwent net een kaartje voor André Rieu ( 2027 ivm ziekte van mijn kant) en een verwenpakketje met lekkere bodylotion e.d.  
Gezellig gebakje gegeten en hapjes gehad. Gewoon met elkaar. Mijn dochter en nichtje waren er niet bij want die moesten gewoon werken.

Moederdag wordt in ons gezin niet gevierd omdat ik kort ervoor jarig ben. Ook waren er al festiviteiten vanwege mijn pensionering. Daar volop verwennerij en chocola tot ik 70 ben!
Moeders van de oudere generatie zijn er niet meer.
Alle moeders van de aanstormende generatie heb ik per app een vrolijke dag gewenst

Ik geef niet om Moederdag en dat weten mijn kinderen. Gisteren kwamen jongste en vriendin eten en ze hadden een prachtige tuinplant en chocola voor mij bij zich. Heel lief, maar het had voor mij niet gehoeven, maar dat laat ik natuurlijk niet merken. Oudste stuurde een appje, vond ik ook lief. Tot mijn verbazing kwam hij vanmorgen met een grote doos chocola. Ook lief, maar niet nodig. Afgelopen jaren kreeg ik vaker niet dan wel een cadeautje en meestal niet van beiden. Helemaal prima, want ik houd niet van verplichtingen.
Mijn moeder, die inmiddels al jaren dood is, hechtte enorm aan Moederdag, misschien omdat ze niet zo’n goeie moeder was. Ik ging voor haar altijd op Moederdag naar haar toe. Zo makkelijk om iemand, zelfs de moeder waar ik weinig mee had, een plezier te doen.

Hier wordt het van beide kanten wel gevierd. Om praktische redenen vrijdagavond al bij mijn moeder langsgegaan, maar dat is dan ook prima. Maar even aandacht eraan besteden vind ik leuk en passend. Mijn moeder is voor het grootste deel van mijn leven mijn enige ouder geweest en dat heeft ze heel fijn en liefdevol gedaan (en nog steeds). Dus dat verdient best een cadeautje en een extra avond/middag/hoe het uitkomt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.