Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

25-12-2008 om 18:58

Opblijven op 31-12?

Gewoon even nieuwsgierig vanaf hoe oud jullie kinderen wakker bleven/blijven met oudejaarsavond. Ik denk dat onze 6-jarige het dit jaar voor het eerst gaat redden. Het is hem dit jaar al 2 keer eerder gelukt zolang op te blijven dus we gáán ervoor!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

25-12-2008 om 20:25

Natuurlijk!

Ik weet niet beter of kinderen blijven wakker met oud en nieuw. Wijzelf als kind, en ons kind ook. Vanaf dat ze één jaar oud is. Hoewel er toen nog wel middagslaapjes gedaan werden natuurlijk. De vraag waarom is simpel om te beantwoorden. Het is hier geen probleem, kind is een avondmens. En ze vindt het zo ontzettend bijzonder om tot middernacht op te mogen blijven! Het is bovendien een leuke avond en mijn kind hoort erbij.

Prulletje

Prulletje

Prulletje

25-12-2008 om 20:34

Pelle

Ik weet nog van vroeger dat wij ook een keer oud en nieuw vierden met vrienden. De kinderen waren net als jouw kinderen. Maar omdat wij opbleven mochten en wilden zij ook. Rond een uur of tien lagen ze op de bank te slapen En daar begrepen wij helemaal niets van!

Prulletje

Jesse_1

Jesse_1

25-12-2008 om 20:36

Toevallig voor het eerst overwogen

Vanaf een jaar of 4 maakten we de kinderen voor twaalf uur wakker, en dan om een uur of één weer in bed.
De oudste van ruim 8 mag dit jaar voor het eerst kiezen: óf hij blijft wakker met het risico dat hij om 12 uur doodmoe in slaap is gevallen, óf hij gaat eerst een paar uurtjes slapen zoals zijn broertjes. Hij gaat waarschijnlijk voor optie 2.
(Op zich slaapt hij relatief weinig, hij zou het wel kunnen redden tot 12 uur denk ik)
Jesse

Guinevere

Guinevere

25-12-2008 om 21:40

Omdat....

Omdat het Spannend is? En omdat we dan lekker de hele avond lang spelletjes kunnen spelen en omdat het maar 1 keer per jaar oudjaar is? En omdat ik hem beslist niet meer wakker krijg als hij eenmaal slaapt? En wie weet is er ook wel een vet coole film op tv?
Als je te maken hebt met een kind dat het eigenlijk niet trekt, dan zou ik het ook liever niet doen hoor! Maar die 6-jarige van mij is nooit zo'n slaapkop geweest.
Wat is niet begrijp, Pelle, is dat het jou verbaasde dat zwager en co zonder overleg hadden besloten dat hun kind mocht opblijven. Het is toch hun eigen kind? Dat jij in een "lastig" parket kwam is vers 2 natuurlijk.

Linda99

Linda99

25-12-2008 om 22:25

Hier noodgedwongen

Dochter van 7 is nogal angstig wat betreft vuurwerk. Slapen is dus geen optie omdat dat haar gewoon niet lukt met alle knallen buiten die 's middags natuurlijk al flink aan de gang zijn.

Sinds vorig jaar hebben we een goede oplossing zodat zij een beetje uitrust en wij de conferences kunnen kijken. Ik zet luisterboeken op een mp3 speler en die gaat met koptelefoon mee naar bed. Slapen doet ze dus niet maar zo heeft ze geen last van de knallen.

Tussendoor is ze dan af en toe beneden en vanaf 23.00/23.30 mag ze beneden blijven.

Prulletje

Prulletje

25-12-2008 om 23:45

Wat doen we zoal?

Tsja, wat we de rest van de dag ook doen. Eh, behalve boodschappen doen en buiten spelen dan. Spelletjes, tv kijken,kletsen. Maar dan meestal met meer mensen en meer hapjes en drankjes. Dus gezelliger. En vervelend wordt mijn kind echt niet hoor. Dan zou het opblijven ook niet mogen, denk ik.
Overigens had ik toen kind vijf of zes was even ruzie. Ik had gezegd dat ze naar bed mocht wanneer ze wilde. Daarmee bedoelde ik voor middernacht naar bed of niet naar bed. Maar toen ik om één uur zei dat ze moest gaan slapen werd ze boos. Want ze wilde nog niet en ik had gezegd dat ze het zelf mocht beslissen. Oeps!

Prulletje

Maylise

Maylise

26-12-2008 om 00:37

Opblijven

Mijn zoontje van 9 blijft al jaren op. Nu hebben we ook oudere kinderen dus dat gaat vanzelf dat hij als jongste ook op mag blijven. Dit jaar zijn de logerende nichtjes van 3 en 7 er ook bij. De 7 jarige zal zeker opblijven. Dat is net zo'n energie bonk als mijn zoontje. De drie jarige ga ik denk ik wel proberen naar bed te doen maar ik vrees dat het niet ga lukken. Vanavond zat ze er ook tot 22:00 bij. Die gaat niet willen slapen als ze het idee heeft dat er iets Leuks en Spannends staat te gebeuren.

Overigens is het niet alleen omdat hij de jongste is dat mijn zoontje al jaren opblijft. Ik kan me herinneren dat mijn oudste kinderen met een jaar of vijf ook opbleven.

Wat we dan doen? spelletjes spelen, eten, proberen een goed gesprek te voeren of iets interessants op de televisie te zien en onderwijl de kleintjes wat entertainen. Meestal is het wel gezellig en is er genoeg te beleven om ook de jongsten redelijk tevreden te houden.

Maylise

Niets bijzonders

Ze zijn hier eigenlijk allebei alle jaren wakker geweest om middernacht.
Nooit aan gedacht om iets speciaals te doen om ze bezig te houden - jengelig betekent wat mij betreft slaperig, dus dan ga je een dutje doen. Nou en ben je wakker dan ben je wakker, maar verder ziet de avond er niet echt anders uit dan andere avonden.

Vorig jaar zijn we geloof ik allemaal om een uur of 10 naar bed gegaan, waar we nu wonen is Oudejaarsavond niet zo bijzonder en vuurwerk bestaat hier niet.

Bastet

Bastet

26-12-2008 om 09:27

Sinds vorig jaar blijven de twee jongsten op.Slapen is toch lastig,er wordt al aardig wat afgestoken her en der op oudjaarsavond.De enige die 'smiddags een dutje doet is het enige ochtendmens in huis,dat ben ik...
Bastet

Nely

Nely

26-12-2008 om 10:57

Eerst een paar uurtjes slapen

en dan om half 12 wakker gemaakt worden. Zo gaat het hier met onze bijna 10 jarige zoon. Hij mag uiteraard opblijven tot middernacht maar wilt zelf rond half 10 een paar uurtjes slapen. We maken dan altijd de afspraak dat we hem op tijd wakker maken voor het vuurwerk want dat wilt hij graag zien.

Wij blijven trouwens gewoon thuis met ons drietjes, eten op ons gemak (gourmet) en daarna kijken we tv ofzo.

Sjillie

Sjillie

26-12-2008 om 12:26

Hier

gaan 6 en 4 jarige rond 19:00u/ 19:30u naar bed en halen we ze er weer tussen 22:45u en 23:45u uit bed en gaan ze rond 1:00u weer terug.

Hier

De oudste (6,5) mag proberen om wakker te blijven, tenzij hij omdat hij moe is onwijs gaat lopen stieren
De middelste en jongste (4 en 22 maanden) gaan gewoon om 19.00 naar bed, de middelste maken we wakker en de jongste laten we slapen. Als hij dat wil tenminste, als hij wakker word van het vuurwerk mag er wel even uit. En dan gaan ze gewoon om 1 uur weer hun bed in.

Naar bed

hoi,
hier gaan de kids gewoon rond half 9 uiterlijk naar bed hoor.ik wil zelf ook nog wat aan mijn avond hebben zij willen anders of film kijken, of playstation of spelletjes doen.
helaas zijn onze kinderen altijd vroeg wakker. jongste van 2 rond 6 uur en de anderen half 7-7 uur. die houden het gewoon niet vol. en ik ook niet,als ik al de hele dag met ze bezig ben.
we maken de oudsten rond 11 uur wakker en kleintje laat ik slapen als ze er zelf doorheen slaapt.

Ligt er aan

Vorig jaar waren we bij vrienden en heeft mijn zoontje met het zoontje van mijn vriendin heel de avond boven gespeeld.
Dit jaar blijven we thuis met zijn 3tjes, redt ie het niet (6 jaar) dan breng ik hem gewoon naar bed en maak hem voor 12en wakker.
Blijft ie gezellie en vrolijk dan mag ie van ons wel n avondje opblijven hoor.
Evt. misschien nog n middagdutje, moet kunnen (kan mama mee slapen haha)

Conferences hou ik absoluut niet van op oudjaarsavond (andere avonden eigenlijk ook niet hihi) dus dat wordt n filmpje misschien, of anders spelletjes?
En dan vuurwerk kijken, misschien nog even de straat op om goeie vrienden n gelukkig nieuwjaar te wensen en daarna mag meneertje naar bed.

gula

Kind weg!

ik heb nog een leuk nieuwjaarsverhaal, écht gebeurd!
wij vierden toen jongste bijna 2 was oud en nieuw bij ons met mijn hele schoonfamilie (ongeveer 10 volwassenen en 15 kinderen). de kinderen speelden beneden in de speelkamer en wij zaten in de huiskamer boven. alleen jongste had ik dus in bed gelegd. er was nogal wat kabaal met al die volwassenen en ook op straat werd al behoorlijk geknald. tot mijn verbazing sliep jongste door alles heen en normaal is ze zó'n lichte slaper! ook schoonmama kon het niet geloven (jongste is d'r oogappeltje) en ging nog een paar keer kijken. 12.00 uur naderde en ik overlegde met schoonmama wat te doen met jongste? nu ze zó diep sliep?? in eerste instantie had ik haar eruit willen halen om 12.00 uur, maar ja ik had ook niet verwacht dat ze überhaupt in slaap zou vallen met al dat kabaal....
gezamelijk besloten schoonmama en ik dat ze in bed zou blijven en we zouden afwachten of ze doorsliep....(man was ondertussen met z'n broers niet écht helder van geest meer...) het werd 12.00 uur en de nodige felicitaties werden rondgekust. schoonmama had d'r oor aan de babyfoon, maar nee, het bleef stil.....
ondertussen stroomde de halve buurt naar binnen, onze mannen waren met de kinderen naar buiten, vuurwerk afsteken. de buren wilden wat drinken/gelukkig nieuwjaar hier en daar....ik rende me de benen uit m'n gat. schoonmama ging de trap op om écht te kijken bij jongste. ik schenk drinken in. man komt helpen. even later schoonmama achter me....."euh, in welk bed hebben jullie jongste gelegd?" (huh, wat een rare vraag ze was toch al eerder wezen kijken?) schoonmama kijkt een beetje onwezelijk.....en stamelt al voor we echt antwoord kunnen geven......."ik kan d'r niet vinden!" ge-allameert rennen man en ik naar boven.....een leeg bed. niks geen geluidje....(ja van buiten), zelfs geen bobbel in de deken. ik beklop het bed (of het echt leeg is) en man checkt alle hoeken en gaten en kijkt onder het bed. we hebben groot licht aangedaan en man rent ondertussen de andere kamers in.....hoe kan dat nu? zo'n klein kind kan toch niet stiekum zonder dat iémand het merkt 2 trappen af???ik heb al 'wanen' van dode kinderen die uit het raam zijn gesprongen en in de tuin liggen....en ik kijk in de kast...en zie ondertussen de gang volstromen met buren familie en schoonmama. nog 's in 't bed. bij het opentrekken van het bed (hele deken eraf) zie ik opeens een handje....dáár is ze! ze heeft zich onder de deken in 't stukje dat je instopt gewurmd......(ja superlenig kind) van angst!! voor dat rottige vuurwerk! ik trek haar d'r uit en pak d'r op de arm. de hele gang juigt!! en man vliegt uit 1 van de kamers en komt ook in de vreugde delen! vol van blijdschap en opgelucht druipt iedereen weer af naar beneden. inclusief wij en jongste. die ik die nacht maar bij me in 't grote bed heb gehouden.....
maar élk oud en nieuw komt de verdwijning van jongste wel weer een keer te sprake....de schrik én de opluchting. tsja 't was wel een 'raar' begin van 't nieuwe jaar....
groeten albana

Wow albana

wat n schrik zal dat geweest zijn en idd n hele opluchting toen de kleine weer gevonden was....
Jeetje zeg.......

Wel n goeie verstopplek overigens

gula

Zoon 7 blijft op

Hallo,

Mijn zoon blijft sinds 2 jaar, sinds zijn 5e, op.
En dat gaat prima. Super gezellig en oud op nieuw is maar eens per jaar.....

Pleegje leg ik denk ik een paar uur op bed. Daar ben ik nog niet uit, is jonger, heeft zo en zo meer slaap nodig. (5 jaar) Dat zie ik de 31ste wel en hoe het dan met pleegje is.

's middags een uurtje plat, ik erbij, en dan heerlijk de leuke avond tegemoet.

Zeelbauw

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-12-2008 om 20:48

Opblijven

Zoonlief van bijna 8 blijft gewoon op, net als de vorige jaren. We doen spelletjes, kijken tv, eten lekkere hapjes en op het grote moment gaan we buiten vuurwerk kijken en kindervuurwerk afsteken. Om een uur of 1 gaan we dan lekker naar bed. Nu is het wel zo dat we oud en nieuw vieren samen met een vriend en zijn net zo oude zoontje dus die kids vermaken elkaar wel en houden elkaar wakker

Ja hoor

Toen zoontje 4 was is hij voor het eerst opgebleven, wren toen in een vakantiehuisje met vrienden en andere kinderen. Toen hij 5 was waren we thuis en is hij ook wakker gebleven. Lekker op de bank, dekentje erbij, spelletje, filmpje, hapje en een drankje. En als hij even wil slapen gaat hij lekker languit op de bank. Dit jaar hetzelfde (hij is nu 6) en hij vindt het fantastisch dat hij zo laat op mag blijven... Om 12 uur even naar buiten en voor 1 uur ligt hij dan uitgeteld in zijn bed!
Eerst slapen heeft hier niet zoveel zin. Hij wil dan zijn bed niet meer uitkomen

koentje

koentje

29-12-2008 om 12:40

Kan aan mij liggen, zeeblauw

maar de uitdrukking 'pleegje' stuit me tegen de borst!

Niet

hoi
mijn meiden zijn meestal om zeven uur helemaal uitgeteld, die houden het hooguit tot negen uur vol maar niet de hele nacht. daarom doen we het net als vorig jaar. van te voren met z'n vieren gourmetten, daarna gaan ze rond 7 uur naar bed terwijl wij naar een leuke conference ed kunnen gaan kijken.
tegen 11 uur leggen we matrassen beneden neer met wat dekens, halen we de meiden uit bed die dan rustig wakker worden. overal kaarsjes en lekkere hapjes... relaxed. Als het 12 uur is kinderchampagne en dan naar buiten, waar ook veel buren en buurkinderen zijn.

vorig jaar ging dat erg goed, waren ze daarna tot half twee zo enthousiast, vonden het zo leuk!

Groetjes
Gruffalo

Voor het tweede jaar pas

dat ze hier opblijven.
Oudste is nu 11 en jongste 8.
Oudste wilde nooit opblijven ja oke tot ze 3 jaar was dan ( lag er altijd laat in toen wilde gewoon niet gaan slapen)maar andere jaren weleens wakker gemaakt maar dan super chagarijnig dagen lang.
Vorig jaar wel opgebleven met broertje en papa en opa's en oma's. Ik was aan het werk tot 23.00 toen ik thuis kwam lag de oudste te slapen op de bank en jongste was met de oma's een spelletje aan het doen.
Dit jaar zijn we voor het eerst met z'n vieren en hoef ik niet te werken(al word iedereen ziek van de collega's , voor het eerst vrij met oudjaar na dit 3 jr gedaan te hebben)dus we gaan er een gezellige avond van maken met gourmetten en spelletjes en de oudejaar conferance gaan we echt wel kijken hoor, wat zijdan doen zoeken ze maar uit.

Iedereen fijne jaarwisseling toegewenst.

gr Ingmyr

Prulletje

Prulletje

29-12-2008 om 15:16

Zeeblauw en koentje (o.t.)

Ik vind Pleegje juist heel lief klinken!

Prulletje

Koentje

Bedoel ik niets mee koentje. Gewoon een afkorting die op pleegzorgforum gebruikt wordt en ik alleen op forum gebruik. Anoniemer dan pleegdochter/pleegzoon.
(al gebruikte ik eerst ook wel eens hij en later zij in een ander topic)

Nieuwsgierigheid, wat stuit dat je tegen de borst bij de term pleegje, waar ik mijn lieve pleegkind mee bedoel??

Gr Zeeblauw

Guinevere

Guinevere

01-01-2009 om 10:43

Tot 01.00

Nou, meneer is zonder één centje pijn wakker gebleven tot 1.00. Jammer was wel dat hij vanmorgen om 8.30 al weer klaarwakker bij ons bed stond....Gaap!

Nely

Nely

01-01-2009 om 10:46

Tussendoor plat

onze zoon viel tussendoor in slaap op de bank, net als ik trouwens. Tegen middernacht hebben we hem wakker gemaakt en rond 1 uur is hij naar bed gegaan.

1 wel en 1 niet....

We waren bij zwager en schoonzus en hun 2 kleintjes gingen om 9.40 naar bed
Onze dochter van 11 is wel opgebleven, das zowiezo meer een nacht dier en zoon van 9 riep om 22.00 uur; oo, ik ben moe! Wil je naar bed?
Ja! Dus hij sliep zo in bed van tante...nadat neefje van 4 nog even geinspecteerd had of hij er wel in lag zei hij vanochtend,haha!
Moeilijk wakker te krijgen om 23.45 hoor.....Kwam er toen toch uit voor het vuurwerk.
En neefje heeft niks van t vuurwerk gezien, wilde wel mee maar sliep op de bank gewoon verder!
Om 00.30 was r vuurwerk zo goed als op...komt zoon naar binnen...."en nu wil ik naar bed hoor!"
Nou we waren dus zo thuis want ook tnate en ik waren niet lekker....rust dus om 1 uur in huize lilian

Niet dus

De oudste mocht opblijven maar lag toen puntje bij paaltje kwam om 19.30 gewoon plat. Om 23.15 hebben we hem en dochter wakker gemaakt, nog even wat drinken, hapje mee pikken en om 23.45 broek en trui aan over de pyjama. 0.00 gelukkig nieuwjaar wensen en naar buiten, vuurwerk gekeken, man en ik wat vuurwerk afgestoken en de buren gelukkig nieuwjaar gewenst. Om 0.30 zijn we weer naar binnen gegaan (brrr, wat was het koud!!) en om 1.15 allemaal naar bed.
En de jongste heeft, geheel tegen onze verwachting in, overal doorheen geslapen en was vanochtend ook pas tegen 9 uur wakker. Net of hij het aangevoeld heeft

Bianca 1971

Bianca 1971

01-01-2009 om 20:28

Hier wel

Beide dames (bijna 7 en 9) zijn opgebleven, om 0.00 uur proosten en naar buiten om vuurwerk af te steken en de buren de beste wensen te doen. Om ongeveer 1 uur waren we weer binnen en om 1.30 uur lagen de dames in bed, wij een half uurtje later. Vamorgen was er 1 dame om half 11 wakker, en de andere om 11 uur! Zelf hebben we ook heerlijk tot half 11 gelegen, en toen moest manlief zich nog haasten, die moest om 12 uur weg om te gaan werken!

De beste wensen allemaal!

hier is zoonlief wel wakker gebleven al koste het hem de nodige moeite
Om 12 uur met zijn 3tjes geproost geknuffeld en gekust en toen even naar het vuurwerk gekeken. Toen de ergste knallen voorbij waren, naar opa en oma gewandeld om hun n gelukkig nj te wensen, nog wat gedronken en toen storte meneertje in op de bank.
Was tegen 1 uur.....

Mocht ie daar blijven slapen en dat heeft ie gedaan tot half 11.
Wij het rijk alleen thuis en ook heerlijk tot half 11 geslapen

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.