Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Roblox geld terugkrijgen

Rosehip schreef op 25-06-2025 om 14:45:

[..]

Dit verbaast mij ook. Betalen ze dit gewoon uit aan TO zonder verdere stappen?
Ik snap dat die verdere stappen lastig zijn maar op grond van welke reden wordt er dan vergoed?

Dat vraag ik me dus af, anders kan iedereen wel vanalles via de rechtsbijstand terug gaan halen. Het lijkt mij dat ze toch wel enige vragen hebben over hoe kind aan zoveel geld kwam. 

Ik zou ook niet tegen je dochter zeggen dat je het geld terug hebt. Wel jammer dat je nu alsnog niet met haar naar Duinrell kunt gaan natuurlijk, mocht je dat echt van plan geweest zijn.  Voor dit leermoment moet je zelf ook nog wat overhebben..... (of je geeft het aan jezelf uit

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 14:48:

[..]

Dat vraag ik me dus af, anders kan iedereen wel vanalles via de rechtsbijstand terug gaan halen. Het lijkt mij dat ze toch wel enige vragen hebben over hoe kind aan zoveel geld kwam.

Het is toch een verzekeringsmaatschappij; die keren uit als je een punt hebt. Het geld komt van de premie/contributie die klanten betalen. 

Aangezien 150 euro zo op is aan manuren als ze er werk van zouden maken om dat te verhalen bij de winkelier, is het waarschijnlijk de goedkoopste optie voor de rechtsbijstand, bij relatief kleine bedragen.

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 14:57:

[..]

Het is toch een verzekeringsmaatschappij; die keren uit als je een punt hebt. Het geld komt van de premie/contributie die klanten betalen.

Aangezien 150 euro zo op is aan manuren als ze er werk van zouden maken om dat te verhalen bij de winkelier, is het waarschijnlijk de goedkoopste optie voor de rechtsbijstand, bij relatief kleine bedragen.

Nee. Een rechtsbijstandverzekering biedt advies en juridische hulp. Ze vergoeden de kosten van juridische bijstand, maar niet de geleden "schade" zelf.
Normaal gesproken dan.

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 14:57:

[..]

Dus kort gezegd keert een rechtsbijstand verzekeraar uit bij diefstal omdat ze geen zin hebben om het uit te zoeken? Maar dan kan iedereen toch wel zeggen dat hun kind onrechtmatig geld heeft uitgegeven wat bovendien gestolen was en dat ze dat geld terug willen? 

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 15:07:

[..]

Dus kort gezegd keert een rechtsbijstand verzekeraar uit bij diefstal omdat ze geen zin hebben om het uit te zoeken? Maar dan kan iedereen toch wel zeggen dat hun kind onrechtmatig geld heeft uitgegeven wat bovendien gestolen was en dat ze dat geld terug willen?

Inderdaad, wie controleert dat dan? Ik vind het maar een raar verhaal, maar dat zal wel aan mij liggen

Naminokurashi schreef op 25-06-2025 om 15:12:

[..]

Inderdaad, wie controleert dat dan? Ik vind het maar een raar verhaal, maar dat zal wel aan mij liggen

Ik denk dat dit verhaal ook niet echt is.

mana_sutiyuq schreef op 25-06-2025 om 12:27:

[..]

Als het voor €150 al te veel gedoe is voor je dan heb je ruim voldoende geld om rond te komen. Voor anderen is dit wel of niet de maand met voldoende eten halen.

Fijn te weten dat ik voldoende geld heb, niet dat ik jou daarvoor nodig zou hebben. Je (ver)oordeelt zonder mij te kennen. Dat zegt meer over jou dan over mij....

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 15:07:

[..]

Nee, ze keren niet uit bij diefstal, ze keren uit omdat een winkelier ten onrechte een minderjarige geld heeft laten besteden in zijn winkel. De winkelier had dat niet mogen doen, het kind valt niets aan te rekenen omdat die ontoerekeningsvatbaar is. 

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 15:20:

[..]

Nee, ze keren niet uit bij diefstal, ze keren uit omdat een winkelier ten onrechte een minderjarige geld heeft laten besteden in zijn winkel. De winkelier had dat niet mogen doen, het kind valt niets aan te rekenen omdat die ontoerekeningsvatbaar is.

Ze keren uit omdat ze wel vinden dat TO waarschijnlijk een punt heeft, maar ze de zakelijke afweging maken dat ze liever de zaak afkopen dan dat ze procederen. TO krijgt dus het geld en zij gaan er verder niet achteraan. Bij een groter belang zouden ze dat waarschijnlijk wel doen. Hier kost het ze teveel voor het relatief kleine bedrag dat het zou opleveren.

Schoondochter schreef op 25-06-2025 om 15:26:

[..]

Ze keren uit omdat ze wel vinden dat TO waarschijnlijk een punt heeft, maar ze de zakelijke afweging maken dat ze liever de zaak afkopen dan dat ze procederen. TO krijgt dus het geld en zij gaan er verder niet achteraan. Bij een groter belang zouden ze dat waarschijnlijk wel doen. Hier kost het ze teveel voor het relatief kleine bedrag dat het zou opleveren.

Eh ja, dat zei ik een paar berichten eerder ook al?

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 15:20:

[..]

En dat doen ze binnen enkele dagen en er hoeft niks nader uitgezocht te worden? Geen bewijs overlegd te worden?  Ja sorry maar daar geloof ik dus helemaal niets van. En het kind ontoerekeningsvatbaar?  Ik veronderstel dat je hier wat termen door de war haalt. Als jouw kind iets stuk maakt op een ander en je hebt geen wa blijf jij als ouder verantwoordelijk voor de kosten. 

Yumi schreef op 25-06-2025 om 15:19:

[..]

Fijn te weten dat ik voldoende geld heb, niet dat ik jou daarvoor nodig zou hebben. Je (ver)oordeelt zonder mij te kennen. Dat zegt meer over jou dan over mij....

Nee, dat zegt alles over hoe jij naar geld kijkt. En dat zegt van alles over jou en niets over mij.

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 15:28:

[..]

Eh ja, dat zei ik een paar berichten eerder ook al?

Ja, sorry ik had niet gezien dat jij dat ook was geweest. Maar het leek erop dat mensen dat deel ervan niet begrijpen. Het was dus als aanvulling op jou bedoeld, niet als een ontkenning.

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 15:32:

[..]

En dat doen ze binnen enkele dagen en er hoeft niks nader uitgezocht te worden? Geen bewijs overlegd te worden? Ja sorry maar daar geloof ik dus helemaal niets van. En het kind ontoerekeningsvatbaar? Ik veronderstel dat je hier wat termen door de war haalt. Als jouw kind iets stuk maakt op een ander en je hebt geen wa blijf jij als ouder verantwoordelijk voor de kosten.

Het bewijs is toch dat het kind bij die winkelier 150 euro heeft uitgegeven zonder toezicht en toestemming van een volwassene? Die winkelier had daar niet in mee mogen gaan. 

Eh ja, kinderen onder de 12 worden als ontoerekeningsvatbaar gezien. En dus, als jouw kind iets stukmaakt, hoeft die het dus niet zelf te betalen, dat moet jij als ouder of voogd (of diens verzekering). Als je kind een winkeldiefstal pleegt ben jij als ouder ook verantwoordelijk, maar in dit geval is er geen sprake van winkeldiefstal. 

Ik zou zeggen dat het eerder richting heling gaat, omdat de winkelier onrechtmatig verkregen waar (het contante geld) heeft aangenomen. Stel dat jullie kind zomaar een dure fiets van jullie verkoopt (om Robux te kopen), dan is degene die de fiets koopt fout, want die had moeten bedenken dat een 11-jarige niet zelfstandig iets waardevols als een fiets mag verkopen. Of stel dat kinderen aan de deur met het theezakjesspel iets heel duurs komen ruilen, dan mag je daar ook niet in meegaan. Zoiets?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.