Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Roblox geld terugkrijgen

Schoondochter schreef op 25-06-2025 om 15:38:

[..]

Ja, sorry ik had niet gezien dat jij dat ook was geweest. Maar het leek erop dat mensen dat deel ervan niet begrijpen. Het was dus als aanvulling op jou bedoeld, niet als een ontkenning.

Ah ja. Prima hoor 

mana_sutiyuq schreef op 25-06-2025 om 15:37:

[..]

Nee, dat zegt alles over hoe jij naar geld kijkt. En dat zegt van alles over jou en niets over mij.

En je vult weer iets in, en blijft veroordelend reageren, hele nare gewoonte. 

troelahoep schreef op 25-06-2025 om 16:11:

[..]

Het bewijs is toch dat het kind bij die winkelier 150 euro heeft uitgegeven zonder toezicht en toestemming van een volwassene? Die winkelier had daar niet in mee mogen gaan.

Eh ja, kinderen onder de 12 worden als ontoerekeningsvatbaar gezien. En dus, als jouw kind iets stukmaakt, hoeft die het dus niet zelf te betalen, dat moet jij als ouder of voogd (of diens verzekering). Als je kind een winkeldiefstal pleegt ben jij als ouder ook verantwoordelijk, maar in dit geval is er geen sprake van winkeldiefstal.

Ik zou zeggen dat het eerder richting heling gaat, omdat de winkelier onrechtmatig verkregen waar (het contante geld) heeft aangenomen. Stel dat jullie kind zomaar een dure fiets van jullie verkoopt (om Robux te kopen), dan is degene die de fiets koopt fout, want die had moeten bedenken dat een 11-jarige niet zelfstandig iets waardevols als een fiets mag verkopen. Of stel dat kinderen aan de deur met het theezakjesspel iets heel duurs komen ruilen, dan mag je daar ook niet in meegaan. Zoiets?

Ja maar het zal toch wel bewezen moeten worden dat die winkelier dat ook daadwerkelijk heeft gedaan? Kind was sluw genoeg om geld te jatten, die kaarten te gaan kopen en contant te betalen en die op haar account te zetten. Raar als de verzekering hier zomaar in mee gaat en het blijkbaar binnen 2 dagen afgewerkt heeft. 

Rosehip schreef op 25-06-2025 om 14:45:

[..]

Dit verbaast mij ook. Betalen ze dit gewoon uit aan TO zonder verdere stappen?
Ik snap dat die verdere stappen lastig zijn maar op grond van welke reden wordt er dan vergoed?

Omdat topicstarter gelijk heeft, maar omdat het voor de rechtsbijstand om een dusdanig laag bedrag gaat dat haar direct vergoeden goedkoper is dan de winkelier aansprakelijk stellen.

Daglichtlamp schreef op 25-06-2025 om 17:48:

[..]

Omdat topicstarter gelijk heeft, maar omdat het voor de rechtsbijstand om een dusdanig laag bedrag gaat dat haar direct vergoeden goedkoper is dan de winkelier aansprakelijk stellen.

Maar dan wordt dat jatten dus beloond dmv iedereen die daar premie betaald??  Kan toch niet?? 

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 17:56:

[..]

Maar dan wordt dat jatten dus beloond dmv iedereen die daar premie betaald?? Kan toch niet??

Het jatten van het kind heeft hier niets mee te maken, als het om eigen geld van het kind gegaan was, had de winkelier ook moeten controleren of kind toestemming had van de ouders. 

[..]

Maar dan wordt dat jatten dus beloond dmv iedereen die daar premie betaald?? Kan toch niet??

De rechtsbijstand is ingeschakeld voor de misstap van de winkelier. Die heeft een transactie geaccepteerd die niet past bij de leeftijd. Dat was niet jatten, dat was onnadenkend een klant accepteren. En idd, als bewijs er is in de vorm van een bonnetje, dan kan een verzekering snel uitkeren. (Of, als ze merken dat to alsnog de boel geflest heeft, haar meteen uit de verzekering zetten). 

De verzekering heeft niet betaald omdat dochter gejat heeft. Dat jatten; daar is moeder voor om haar de consequenties te laten merken. Zoals niet naar Duinrell. 

Ik vind het bijzonder dat de rechtsbijstand binnen twee dagen betaald heeft.
Aan een bonnetje is namelijk niet te zien of het kind wel of niet zonder ouders naar de winkel was gegaan. Ik snap wel dat ze hier geen tijd in gaan steken omdat het om een relatief klein bedrag gaat en dat qua manuren en inzet veel meer kost. 

Bij eigen geld van kind zou ik er zelf de moeite niet voor doen om het terug te krijgen. Dan was het gewoon een hele dure les. Mijn kind heeft ook geen honderden euro's in de spaarpot. Op een gegeven moment gaat dat naar de spaarrekening. Ze mag wel dingen kopen van haar eigen geld, maar niet alles en zeker geen dure dingen zonder toestemming.

MamaE schreef op 25-06-2025 om 20:27:

Ik vind het bijzonder dat de rechtsbijstand binnen twee dagen betaald heeft.
Aan een bonnetje is namelijk niet te zien of het kind wel of niet zonder ouders naar de winkel was gegaan. Ik snap wel dat ze hier geen tijd in gaan steken omdat het om een relatief klein bedrag gaat en dat qua manuren en inzet veel meer kost.

Bij eigen geld van kind zou ik er zelf de moeite niet voor doen om het terug te krijgen. Dan was het gewoon een hele dure les. Mijn kind heeft ook geen honderden euro's in de spaarpot. Op een gegeven moment gaat dat naar de spaarrekening. Ze mag wel dingen kopen van haar eigen geld, maar niet alles en zeker geen dure dingen zonder toestemming.

Aan dat bonnetje is uberhaubt niet te zien of het een kind is geweest. Dus ik koop contant iets duurs, vertel de rechtsbijstand dat mijn kind het vele geld heeft gepikt en dan krijg ik dat terug? Binnen een paar dagen?

[..]

Brieven van een advocaat, telefoontjes van diezelfde advocaat of zelfs een rechtszaak kosten een stuk meer dan 150 euro. Je bent verzekerd voor hulp bij juridische conflicten / problemen. Hoe die hulp eruitziet bepaalt de verzekeraar. 
Het stelen door het kind staat los van een juridische claim dat het kind het geld niet aan had mogen nemen. 
Ben het wel met jou en anderen eens dat het erg snel is, overigens. 

(Gewijzigd ivm aanvulling) 

AlisonH schreef op 25-06-2025 om 20:57:

[..]

Brieven van een advocaat, telefoontjes van diezelfde advocaat of zelfs een rechtszaak kosten een stuk meer dan 150 euro. Je bent verzekerd voor hulp bij juridische conflicten / problemen. Hoe die hulp eruitziet bepaalt de verzekeraar.
Het stelen door het kind staat los van een juridische claim dat het kind het geld niet aan had mogen nemen.

Ja en das allemaal in 2 dagen geregeld??

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 21:00:

[..]

Ja en das allemaal in 2 dagen geregeld??

Ik had aangevuld (maar net te laat) dat ik het ook snel vind. Verder blijft het speculeren wat ze hebben gedaan / gaan doen behalve dit geld terugbetalen.

Ik blijf het vreemd vinden. Een rechtsbijstand vergoedt juridische hulp. Dat dat meer dan 150 euro kost snap ik. Bovendien heb je meestal ook nog een eigen risiso.
Daarom zou ik denken dat een rechtsbijstand zegt: sorry mevrouw, hier kunnen we niks mee/dit is niet de moeite waard. In plaats van geld te storten en dan ook nog te zeggen dat het Roblox tegoed niet gebruikt mag worden. Dat zal hun toch een rotzorg zijn?

yasmijn27 schreef op 25-06-2025 om 20:37:

[..]

Aan dat bonnetje is uberhaubt niet te zien of het een kind is geweest. Dus ik koop contant iets duurs, vertel de rechtsbijstand dat mijn kind het vele geld heeft gepikt en dan krijg ik dat terug? Binnen een paar dagen?

Dat ook. Normaal keert een verzekering bij diefstal alleen uit als je aangifte doet van diefstal/vermissing. Dat moet dan bij de politie, ook al kan en zal die er niks mee doen.

Bij een diefstal thuis moeten er dan braaksporen zijn. Die zijn er niet als kind uit je portemonnee of een bepaalde opbergplek jat (tenzij een kluis die opengebroken is).

Sommige producten, zoals kleding of speelgoed, kan vaak teruggebracht worden naar de winkel als je de bon nog hebt. Bij diensten of dingen die verbruikt worden kan dat niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.