Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Slaapfeestje

Ik logeerde ook al op die leeftijd bij vriendinnetjes en andersom. Vind het dus niet te vroeg als kinderen er aan toe zijn.  
Wel zou ik de nagellak zeker achterwege laten. 

Denk ook niet als ouders blij zijn als kinderen terugkomen met blauwe nagellak die er half opzit oid. Ze hebben misschien niet eens nagellak remover. 

Doe misschien een gezelschapsspelletje of een soort van mini-speurtocht in huis?

Wel leuk dat je zo bezig bent met het gezellig maken. 

Harstikke leuk toch. Ik vind ze ook niet te jong. En ik zou mij niet te druk maken over heimwee. Ik kreeg op mijn 20ste nog heimwee, dus tja je hebt het of je hebt het niet. Als die meiden de film niet leuk vinden zetten ze het wel uit. 7 jarigen zijn erg mondig. 

Wieder schreef op 08-06-2026 om 16:49:

[..]

Yep, slaapfeestje is net zo'n fout woord als was 😉

Sorry, die snap ik niet (domme belgische natuurlijk!)

Nadja90 schreef op 08-06-2026 om 12:41:

[..]

Nou, met maskertjes bedoel ik een geprakte banaan met honing hè! Een wellness-muziekje op de achtergrond en komkommertje op de ogen en afspoelen met een warm washandje. Mijn dochter vindt dit altijd prachtig..

( niet alles gelezen) 

Ehm….reken erop dat er misschien gasten zijn die dit heeel vreemd vinden. Geprakte banaan met honing op hun gezicht en een komkommertje op hun ogen. 

letterkoekje schreef op 08-06-2026 om 19:14:

[..]

Sorry, die snap ik niet (domme belgische natuurlijk!)

Hé zeg, ik ben reserve-Belg, woon op 3 minuten van de grens, ik zeg nooit domme Belg! Hooguit: "rij eens door Belg" als ze weer 65 rijden waar je 80 mag 😅. Maar bij een slaapfeestje draait het feest over het algemeen niet om slapen. Meestal wordt er namelijk niet veel geslapen dus is het eerder een niet-slaapfeest. En was, tja. Was is verleden tijd van is, en  bij mij thuis is was(goed) echt nooit verleden tijd, het is een alomtegenwoordig onderdeel van mijn huishouden. Dus allebei de woorden, slaapfeestje en was, impliceren het omgekeerde van hun betekenis, gebruikmakend van de dubbele betekenis van het woord was. En nu heb ik dus mijn woordgrapje uitgelegd en da's nooit goed 🙃

Mijn ervaring met zeer jonge logees is dat er altijd wel eentje op een achterlijk vroeg tijdstip wakker wordt. Ik heb er wel eens een gehad die om 6 uur klaar was voor de dag. Volgens zijn moeder was dat normaal. Dat was dus een eenmalige actie met dat jongetje. Mijn dochter vond het ook geen succes.
Dus ja, feestje klinkt leuk maar bereid je voor op een kort nachtje.

MMcGonagall schreef op 08-06-2026 om 19:46:

Mijn ervaring met zeer jonge logees is dat er altijd wel eentje op een achterlijk vroeg tijdstip wakker wordt. Ik heb er wel eens een gehad die om 6 uur klaar was voor de dag. Volgens zijn moeder was dat normaal. Dat was dus een eenmalige actie met dat jongetje. Mijn dochter vond het ook geen succes.
Dus ja, feestje klinkt leuk maar bereid je voor op een kort nachtje.

6 uur vind ik ook een normaal tijdstip om op te staan. Ik sta zelf rond 5:30 op. Snap niet dat je tot 8 uur in je bed blijft liggen. Dan is zowat de halve dag al om. Mijn dochter had vriendinnetjes die standaard tot 10 of 11 uur uitsliepen op zondag. Voor een kind vind ik dat echt niet gezond.

Duckie73 schreef op 08-06-2026 om 20:13:

[..]

6 uur vind ik ook een normaal tijdstip om op te staan. Ik sta zelf rond 5:30 op. Snap niet dat je tot 8 uur in je bed blijft liggen. Dan is zowat de halve dag al om. Mijn dochter had vriendinnetjes die standaard tot 10 of 11 uur uitsliepen op zondag. Voor een kind vind ik dat echt niet gezond.

Er zijn nachtmensen en ochtendmensen. 

Alletwee is normaal. 

kerstbeer schreef op 08-06-2026 om 16:54:

Ik logeerde ook al op die leeftijd bij vriendinnetjes en andersom. Vind het dus niet te vroeg als kinderen er aan toe zijn.
Wel zou ik de nagellak zeker achterwege laten.

Denk ook niet als ouders blij zijn als kinderen terugkomen met blauwe nagellak die er half opzit oid. Ze hebben misschien niet eens nagellak remover.

Doe misschien een gezelschapsspelletje of een soort van mini-speurtocht in huis?

Wel leuk dat je zo bezig bent met het gezellig maken.

Kindernagellak gaat eraf met water en zeep: https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up/nagellak/long-lasting-nagellak/nagellak-kids-op-waterbasis---2-stuks-11240099.html

Wat zien sommigen hier een hoop beren op de weg? Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt door alle rampscenario's, TO. Volgens mij wordt het een hartstikke leuk feestje.

MiniJCW schreef op 08-06-2026 om 20:58:

[..]

Wat zien sommigen hier een hoop beren op de weg? Ik hoop dat je niet ontmoedigd raakt door alle rampscenario's, TO. Volgens mij wordt het een hartstikke leuk feestje.

Sommige denken dat die meiden spontaan vlam vatten als ze ergens anders slapen.

volgens mij had ik ook een slaapfeestje rond de 7 jaar ergens. Super leuk! De schuine kant van het bad als glijbaan gebruikt, dus naderhand klaagde mijn moeder wel wat over het waterballet in de badkamer. 
Zorg dat je de dag daarna tijd overhebt om het huishouden in gewenste staat terug te brengen, en de nacht daarna uit kan slapen. Dan komt het allemaal wel goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.