Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-01-2022 om 07:16

Speelafspraken etiquette


Decembermamma schreef op 13-01-2022 om 21:58:

1 speciaal jongetje gehad die wilde spelen prima maar eerst naar huis om om te kleden en wat te eten (school is 5 dagen 14:00 uit) uiteindelijk kwam hij pas 15:15 ofzo......en ging 17:00 weer naar huis. Dan vind ik waardevolle speeltijd verloren want mijn kind gaat na school gelijk spelen en dan zit hij midden in zijn spel en komt dat kind alsnog binnen.

Overigens was dit sowieso een raar geval, die jongen zei op een gegeven moment dat zijn moeder mijn zoon maar een raar kind vond.

Met mijn zoons verjaardagsfeestje stond op de uitnodiging of ouders even wilden laten weten of hun kind zou komen. 3 dagen ervoor maar even moeder gevraagd of hij zou komen, o ja hij komt hoor was het antwoord. Tja dan is het dus lullig als.hij niet op komt dagen en moeder zegt dat hij bij de oppas zit.

Is ook niet handig, daar heb ik ook een hekel aan. Je belt af als je kind NIET kan. Ik ga echt niet doorgeven dat mijn kind wel komt. 

PinkFlower schreef op 14-01-2022 om 10:58:

[..]

Deze snap ik niet? Van samen brood eten krijg je geen corona hoor.

Je zit toch geen 1,5 m van elkaar aan tafel?

Caroline80 schreef op 14-01-2022 om 12:40:

[..]

Je zit toch geen 1,5 m van elkaar aan tafel?

Dus je laat iemand bij je thuis spelen en dan laat je de kinderen de hele tijd op minimaal 1,5 m zitten? Zodra je iemand bij je thuis laat komen kun je de kans niet meer verkleinen tenzij je dus die afstand houdt en goed ventileert. 

dan

dan

14-01-2022 om 12:42

Caroline80 schreef op 14-01-2022 om 12:40:

[..]

Je zit toch geen 1,5 m van elkaar aan tafel?

Als kinderen spelen, zullen ze vaak ook wel binnen die 1,5 meter zitten. 

Caroline80 schreef op 14-01-2022 om 12:40:

[..]

Je zit toch geen 1,5 m van elkaar aan tafel?

Ja en? Met spelen toch niet? Alsof je als de kinderen spelen wel de hele tijd 1,5 meter afstand houdt. Bovendien hoef je dat ook niet van kinderen. Op de scouting en op mijn werk bij de BSO sta ik echt niet steeds 1,5 meter van al die kinderen. 

MamaE schreef op 13-01-2022 om 17:10:

Zo'n app zou zoveel rustiger zijn als er alleen maar vaders inzaten. Dan krijg je sowieso geen twintig felicitaties als er iemand jarig is.

Er is ook een vader-whatsappgroep, mijn man zit daar niet in, want daar gaat het alleen over tieten en zuipen.

Jippox schreef op 13-01-2022 om 15:19:

[..]

Waarom alleen de moeders??

Ik woon in een dorp dat niet zo geëmancipeerd is. De oppermoeder van de klas zet elk jaar de ouders die dat willen in de whatsappgroep. Bij de meeste kinderen brengt de moeder de kinderen naar school (die werkt maximaal 20 uur in de week, binnen het dorp, dus geen reistijd), dat is dus de ouder waarvoor het jaarlijkse schoolontbijt of het kerststallen maken het meest relevant is.

MamaE schreef op 13-01-2022 om 15:34:

[..]

Wij hebben ook een klassenapp met alle ouders. Die staat bij mij op mute want er zijn mensen die het bij elke verjaardag van een kind nodig vinden om de ouders te feliciteren en dan komt de rest er achteraan.

Dingen als sportdag, schoolfotograaf etc. houden we zelf wel bij. Daar stuurt school namelijk ook een mail over dus zonder appgroep weten wij dat ook wel.

En je hebt wel alle telefoonnummers maar dan is het nog niet altijd duidelijk bij wie het kind hoort (sommigen hebben alleen een voornaam of kind heeft een andere achternaam dan de ouder die in de app zit en bij kinderen van gescheiden ouders moet je natuurlijk ook de ouder bellen waar het kind op die dag is.

Dat is niet de bedoeling, en dat begrijpen de meeste mensen ook wel. Dus als er gevraagd wordt “wie heeft de brief niet ontvangen”  moeten er niet 32 ouders meedelen dat zij hem wel gehad hebben. Als mensen daar niet mee om kunnen gaan, wordt daar meestal wel een opmerking over gemaakt.

De school stuurt ook mails, maar er zijn ook altijd wel ouders die de studiedag toch niet helemaal juist onthouden hebben.

wolkewitje schreef op 14-01-2022 om 13:16:

[..]

Er is ook een vader-whatsappgroep, mijn man zit daar niet in, want daar gaat het alleen over tieten en zuipen.

Oh nee, bedankt. Dat hoeft van mij ook niet.

wolkewitje schreef op 14-01-2022 om 13:35:

[..]

Dat is niet de bedoeling, en dat begrijpen de meeste mensen ook wel. Dus als er gevraagd wordt “wie heeft de brief niet ontvangen” moeten er niet 32 ouders meedelen dat zij hem wel gehad hebben. Als mensen daar niet mee om kunnen gaan, wordt daar meestal wel een opmerking over gemaakt.

De school stuurt ook mails, maar er zijn ook altijd wel ouders die de studiedag toch niet helemaal juist onthouden hebben.

Daarom staat die app bij mij dus op mute. Ik lees het af en toe echt wel maar ik heb geen zin in de hele dag felicitaties voor Pietje, Jantje of Marietje te lezen of twintig keer de melding dat het kind heel veel zin heeft in de sportdag of dat een bepaalde mail wel ontvangen is.

MamaE schreef op 14-01-2022 om 13:56:

[..]

Daarom staat die app bij mij dus op mute. Ik lees het af en toe echt wel maar ik heb geen zin in de hele dag felicitaties voor Pietje, Jantje of Marietje te lezen of twintig keer de melding dat het kind heel veel zin heeft in de sportdag of dat een bepaalde mail wel ontvangen is.

Ik zeg daar dan dus wat van. “Ik vind het fijn om herinnerd te worden aan de sportdag, maar als jullie daar allemaal op reageren komen er wel erg veel berichtjes, dus zou je alleen wat willen schijven als de andere ouders daar ook wat aan hebben? Dank je wel.” “Wens Pietje zijn moeder gewoon beterschap in een privebericht.”  Dat helpt.

dan schreef op 14-01-2022 om 12:42:

[..]

Als kinderen spelen, zullen ze vaak ook wel binnen die 1,5 meter zitten.

Het gaat niet om de afstand tussen de kinderen onderling. Want die zitten al de hele dag bij elkaar op school. Maar om de afstand tussen mij en andere kinderen. De regels kunnen wel zeggen dat dat niet hoeft, maar dat betekent nog niet dat kinderen mij niet kunnen besmetten.

Caroline80 schreef op 14-01-2022 om 14:41:

[..]

Het gaat niet om de afstand tussen de kinderen onderling. Want die zitten al de hele dag bij elkaar op school. Maar om de afstand tussen mij en andere kinderen. De regels kunnen wel zeggen dat dat niet hoeft, maar dat betekent nog niet dat kinderen mij niet kunnen besmetten.

Ook als je afstand houdt kun je pech hebben. En als ze je kinderen kunnen besmetten, kunnen die jou weer besmetten. Dus erg veel voegt niet mogen meelunchen niet toe aan het risico.

Lollypopje schreef op 14-01-2022 om 14:45:

[..]

Ook als je afstand houdt kun je pech hebben. En als ze je kinderen kunne besmetten, kunnen die jou weer besmetten. Dus erg veel voegt niet mogen meelunchen niet toe aan het risico.

Precies dat. Als jouw kind ziek wordt ga je het toch ook krijgen? 

wolkewitje schreef op 14-01-2022 om 14:33:

[..]

Ik zeg daar dan dus wat van. “Ik vind het fijn om herinnerd te worden aan de sportdag, maar als jullie daar allemaal op reageren komen er wel erg veel berichtjes, dus zou je alleen wat willen schijven als de andere ouders daar ook wat aan hebben? Dank je wel.” “Wens Pietje zijn moeder gewoon beterschap in een privebericht.” Dat helpt.

Wel eens gedaan maar dan krijg je reacties dat anderen het wel leuk vinden om elkaars kinderen te feliciteren. En de klas wisselt elk jaar omdat het een kleine school is met alleen combinatieklassen. Dus de mensen doen maar gewoon waar ze zich goed bij voelen en ik ook. Iedereen blij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.