Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sport kind van bijna 5 jaar


Bijtje82

Bijtje82

10-06-2023 om 22:06

Due-scimmie schreef op 10-06-2023 om 20:59:

[..]

Ik vind 1 sport naast zwemles geen moetje als het kind het wil.

Mijn kind wil ook wel eens wat, wil niet zeggen dat het ook het juiste is voor het kind. Die inschatting moet de eigen ouder maken. En aangezien deze dochter nog niet zwemt, is daar nog weinig van te zeggen.

Bijtje82 schreef op 10-06-2023 om 22:06:

[..]

Mijn kind wil ook wel eens wat, wil niet zeggen dat het ook het juiste is voor het kind. Die inschatting moet de eigen puber maken. En aangezien deze dochter nog niet zwemt, is daar nog weinig van te zeggen.

Lets agree to disagree

Due-scimmie schreef op 10-06-2023 om 20:59:

[..]

Ik vind 1 sport naast zwemles geen moetje als het kind het wil.

En dat mis ik in de OP.... dat het kind het wil. 

Ze vind uren schommelen leuk en fietsen. Elke dag  loopt of fietst ze 2 km heen en terug naar school en binnenkort op zwemles, dat lijkt mij voor een 4 jarige meer dan genoeg. 

Het voordeel van een individuele sport is dat het voor de rest van de groep geen probleem is als iemand er af en toe niet is.
Avondvierdaagse is echt heel wat anders dan een sport doen bij een club met een vast groepje. 

Ik zou in ieder geval beginnen met zwemles en eventueel één keer per week nog een uurtje iets erbij. Als het niet bevalt of te veel is kan stoppen altijd nog.
Ik zou wel eerst vragen of je dochter überhaupt op een sport of clubje wil.

Een sport die volgens mij nog niet genoemd is, skieen. Binnen op een indoorbaan of buiten op een bortselbaan. 
Of schaatsen (in de winter icm skaten (in de zomer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.