Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vaderdagknutsel van school

Wat knutselden jullie (klein)kinderen voor Vaderdag? Bij dochter thuis kwamen de twee kleuters voor de dag met een versierd karton waarop een (volle) toiletrol aan een touwtje hing: ‘ je bent een scheet van een papa - je kleine drol- ‘ 

De leerkracht heeft kennelijk haar humor ingezet en aangehaakt aan ‘de belevingswereld van de kleuter’. 

Ik moest even schakelen, maar ja ik ben van vroeger 🤓


Geweldig, Wilgenkatje! 
Dat zijn toch verhalen die nog lang kunnen verteld worden! Foto van maken om eeuwig te bewaren! Haha, Papa, je bent een scheet. Van je kleine drol.
Echt geweldig!

Die is leuk. Hier kwam peuter thuis met een tekening van een peer waar ze groene snippers op had geplakt met er bij geschreven "mijn papa is een toffe peer". 

Grandioos! 

Kleinkind hier had een das van karton versierd voor zn vader. Hij was erg trots en bleef m steeds opnieuw geven.
Een kei met: je bent een kei van een pappa zag ik ook eens voorbij komen.

Tara82 schreef op 22-06-2022 om 23:12:

Die is leuk. Hier kwam peuter thuis met een tekening van een peer waar ze groene snippers op had geplakt met er bij geschreven "mijn papa is een toffe peer".

Hey, hier ook. Maar dan had juf de vingers van baby in vingerverf gestopt en het daarmee ingekleurd. 

Dit doet me denken aan vroeger toen ik kind was. De juffen en meesters waren toen wat inspiratieloos en mijn vader kreeg bijna elk jaar een asbak van klei.

Ik maakte vroeger altijd asbakken en die kwamen goed van pas....

Dat zal nu niet meer gebeuren op scholen, gelukkig!


Bij ons op school waren ze ook altijd wat conservatief tot kinderen een lading nieuwe juffen kregen. Toen kwamen inderdaad de kei-papas etc.

Ik had met mn groepje peuters een placemat gemaakt met de tekst; mijn papa is een spetter. Ze mochten zelf het vel helemaal vol spetteren met dunne verf. De vellen zaten goed vol…en de tafel,de bank etc ook. Eèn had zo hard gespetterd dat ik later t rood op de muur tegenkwam. Leek wel een crimescene.😂

Hier zijn de kinderen inmiddels 20 een 17. In de kleuterjaren hebben ze regelmatig voor hun vader en supporterspakket gemaakt. Dit omdat er een EK, WK of Olympische spelen aan zaten te komen. 
Daar zat dan in:

  • Een rood wit blauwe zonneklep
  • Een oranje voorhang stropdas
  • Een versierde plastic bak voor de chips
  • Een vlaggenlijntje om het huis te versieren
  • Vlaggetjes op stokjes om mee te zwaaien

1 keer bij de fanatieke juf het hele pakket en soms de helft of minder naar gelang de juf er zijn in had of niet.

Dan moest papa verplicht een keer een wedstrijd kijken om het pakket te kunnen gebruiken. Er wordt hier al 30 jaar geen voetbal gekeken. 

Een zakdoek van zijn kleine snotaap van de peuter. 

Beide kinderen hadden witte sokken waar ze op hadden getekend.

Piew schreef op 23-06-2022 om 10:22:

Beide kinderen hadden witte sokken waar ze op hadden getekend.

want papa is een ouwe sok? 

een "koekje van eigen deeg". 
Ze had een grote lekkere koek gebakken. 
Ook wel fijn om iets te hebben dat niet jaren in de kamer staat haha. Daar staat al heel veel van haar. 
Het inpakpapier had ze zelf geverfd. 

Ik kan me een geschilderd potje herinneren een sleutelhanger en een steen. 

Vanaf groep 4 geen Vaderdag knutsels we dachten dat het dankzij corona was maar het bleek toch echt afgelopen te zijn.

Dat is een leuk idee. Hier gingen we even 40 jaar terug in de tijd en kreeg pappa een stropdas

Ben ik de enige die echt cringe neigingen krijgt van dit soort zogenaamd ludieke en grappige dingen? Ik vind vaderdag en moederdag sowieso commerciële onzin dus wat mij betreft mogen scholen het afschaffen.
Zo'n rol wc papier is nog best prima, daar hebben we nog wat aan.

Dochter haar vaderdagscadeau is nog op school. Ze wilde het voor zijn verjaardag meenemen maar dat mocht niet en daarna werd ze ziek. We zien het wel een keer verschijnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.