Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wanneer stoppen met zwemles?


Hmm ik vind een huilend kind dat al goed kan zwemmen toch naar zwemles sturen veel meer een loedermoederactie

Gewoon stoppen. Dit slaat op deze manier nergens op. Wat leer je haar nu? Dat je over je eigen grenzen moet gaan. Zonder resultaat. Als ze nu stopt, kan ze toch gewoon wel zwemmen? Zo’n diploma doet daar niets aan af hoor. 

en als ze straks toch een sportopleiding  wil gaan doen kan ze ook in groep 8 nog die diploma's in rap tempo halen.

Jullie hadden samen afgesproken dat ze tot de kerst nog door zou zwemmen toch?
Ik vind dan eerlijk gezegd dat je haar daar best aan mag houden. Als mijn kind huilt omdat ze ergens geen zin in heeft of niet heen wil, dan moet het soms toch. Ik vind het belangrijk dat mijn kind leert om afspraken na te komen. Ook als ze later bedenkt dat ze die afspraak liever niet had gemaakt. Dat is dan een leermoment.
Niet dat het erg is als je wel stopt, maar ik ben er niet zo voor om kinderen hun zin te geven zodra ze gaan huilen.

ervaren moeder hier....stop pas na de kerst zoals is afgesproken.  Wij zijn ook vaak gezwicht voor huilen etc,  maar uiteindelijk geeft dat ook geen goed signaal zijn we achtergekomen. 

Afspraak was tot de kerst en dan lekker dansen.  Zo zou ik het doen als ik nu terugkijk naar onze kids.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-11-2021 om 08:42

Echt vervelend dat er wegens corona waarschijnlijk niet de kans is om de zwemleraar zelf te spreken. Misschien toch even drammen, met mondkapje en op afstand. Het is wel normaal om een kind even los aandacht te geven als één onderdeel al zo lang niet lukt en de rest prima gaat.

Op zondagmorgen hangen alle drie de gaten er hier in het sportbad, zodat je zelf met je kind kan oefenen. Vaak is er dan ook een docent om even wat aanwijzingen te geven als het niet wil lukken. Ik neem aan dat meer sportbaden die mogelijkheid bieden.

Eens met Siobhan: zwichten voor huilen is niet hetzelfde als luisteren naar je kind.

Ysenda schreef op 26-11-2021 om 18:45:

en als ze straks toch een sportopleiding wil gaan doen kan ze ook in groep 8 nog die diploma's in rap tempo halen.

Kinderen in groep 8 die al een keuze voor een sportopleiding maken???

HumpieDumpie

HumpieDumpie

27-11-2021 om 13:21 Topicstarter

Gisteren naar zwemles geweest en ze hebben zowaar duikinstructie gehad. Bij dochter ging het al beter, dan de vorige keer (maar nog niet op voldoende niveau). Dochter werd er in ieder geval wel blij van. 😀

Met haar hebben we afgesproken dat ze nog 1x zou proefzwemmen en dat valt voor de kerst. Dat wil zeggen, dat was zo voor de aangekondigde coronamaatregelen gisteren. Eens kijken wat het zwembad gaat doen. De B-zwemles start in het reguliere schema namelijk om 17:00 uur.

Dat je zelf mee gaat zwemmen lijkt me wel belangrijk. Tijdend het vrijzwemmen kun je vragen of het voorwerp waar doorheen gedoken moet worden in het zwembad mag hangen. Samen zwemmen maakt ook dat het leuker wordt meestal. Succes samen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.