Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-09-2021 om 17:30

Wat krijgt jouw kind mee in de lunch en fruittrommel?


ShaunTheSheep schreef op 06-09-2021 om 18:57:

Mijn kinderen houden niet van verandering, dus elke dag 1 appel, 2 boterhammen en een beker water. Heerlijk eenvoudig 😂

Haha, hier ook niet. En ik ben daar wat blij mee, moet er niet aan denken om elke keer van die tropische bakjes klaar te maken.
Kind (7) is wel een flinke eter, dus er gaat wat meer mee. Maar eigenlijk altijd hetzelfde.

Fruit: appel + kiwi en meestal nog een paar druiven
Lunch: 2 volkoren boterhammen met ham en kaas, minikrentenbolletje met boter en een klein bakje rauwkost. 
Drinken: beker drinkyoghurt en een flesje water.

Als hij thuiskomt mag snoep of koek. Hij roept wel eens dat er ook wel koek mee naar school mag en dat hij dat ook wil, want die en die heeft dat ook altijd en blablabla. Maar daar ga ik niet aan beginnen.

Vandaag "feestbrood". Heel af en toe doet man dat.
Stelt niks voor maar dochter wordt er helemaal blij van. Een Boterham met pindakaas en pasta. Of pindakaas en hagelslag. Mag ze zelf kiezen welk "feestbrood" ze wil.

Er is hier geen koelkast op school. Tassen hangen gewoon aan de kapstok. Dochter neemt trouwens sojamelk mee, maar denk dat gewone melk ook wel kan voor een paar uurtjes.

Hier ook geen koelkast. Maar alles gaat koud mee (brood bevroren) en wordt uiterlijk tussen de middag opgegeten, dus ik heb daar niet zoveel moeite mee. Dat raakt echt niet in een halve dag zuur.
Als het echt heeeeeeeel warm is, geef ik het eten/drinken wel eens mee in een koeltasje.

ShaunTheSheep schreef op 06-09-2021 om 18:57:

Mijn kinderen houden niet van verandering, dus elke dag 1 appel, 2 boterhammen en een beker water. Heerlijk eenvoudig 😂

Volgens mij krijgt de hele school dit. 
mij heb weleens een eiermuffin erbij gegeven en daar kreeg ik zware klachten over van kind. Liever niet meer meegeven, want dat was veeeel te veel, 2 broodjes en zo’n muffin. 

Twee boterhammen, wat fruit (appel, druiven, mandarijn zijn favoriet) en water.
Bij thuiskomst krijgt ze altijd twee boterhammen / een tosti en wat lekkers, zoals een brownie of een minimarsje.

LydiaDietz schreef op 06-09-2021 om 22:53:

[..]

Op mijn vorige school werd ik ziek van alle kleine plastic waterflesjes 'Saskia' (van de aldi of lidl?). Elke dag hele bergen de prullenbak in. Ik heb toen bekers voor in de klas gekocht en ouders geïnformeerd dat ze water kunnen pakken uit de kraan. Maar 'Saskia' bleef komen. Want ouders vonden het heen hygiënisch idee. Ook eigen drinkbekers niet.

Zo'n bidon/drinkbeker kun je gewoon uitwassen. Niet meer of minder hygienisch dan een plastic flesje uit de supermarkt. 

Koekie1980 schreef op 06-09-2021 om 19:08:

[..]

Noujaa... Wat overdreven!

Met een gekookt ei is toch niks mis? Of je moet er klodders mayo bij gedaan hebben 😉 Bizar eigenlijk, dat de school zó ver gaat met bepalingen.

Nee, gewoon een gekookt ei. Hartstikke gezond. Uiteraard geen mayo. Niet eens zout. 

PinkFlower schreef op 06-09-2021 om 23:08:

[..]

Wat is er nou weer niet hygiënisch aan? Thuis drinken ze toch ook uit bekers/glazen neem ik aan.

En als ze bang zijn dat hun kind zijn eigen beker niet kan onthouden dan kunnen kinderen gewoon extra afspoelen.

Na de eerste lockdown was iedereen hartstikke bang en toen mochten kleuters opeens ook hun eigen drinkbeker niet mee, want die zou de juf dan wellicht moeten aanraken. Toen moest een pakje, maar al gauw werd dat: als je zelf je drinken maar open en dicht kan draaien. 

Mevrouw75 schreef op 08-09-2021 om 15:02:

[..]

Na de eerste lockdown was iedereen hartstikke bang en toen mochten kleuters opeens ook hun eigen drinkbeker niet mee, want die zou de juf dan wellicht moeten aanraken. Toen moest een pakje, maar al gauw werd dat: als je zelf je drinken maar open en dicht kan draaien.

Wow. De juf raakt de tafels/stoelen/deuren enz toch ook aan. Ik snap best dat sommigen corona, toen zeker, eng vinden/vonden maar dit is wel heel erg zeg. 

MMcGonagall schreef op 06-09-2021 om 18:33:

Ik gaf ze altijd koek mee. Fruit was voor thuis. Mijn jongste is nu 4 jaar van de basisschool. Destijds gaf meer dan de helft van de ouders koek mee. Heeft de fruitlobby nu gewonnen?

Ik sprak afgelopen week de bso-juf die bij de vorige school van haar zoon koek ‘moest’ meegeven. Het was natuurlijk geen verplichting, maar peer pressure enzo zorgde ervoor dat dus de hele school koek voor het 10-uurtje meenam. Dan kan je je eigen kind niet met goed fatsoen gewoon een appel meegeven. Ze was heel blij dat het op deze school dus fruit of groente voor het 10-uurtje is. 

PinkFlower schreef op 08-09-2021 om 15:04:

[..]

Wow. De juf raakt de tafels/stoelen/deuren enz toch ook aan. Ik snap best dat sommigen corona, toen zeker, eng vinden/vonden maar dit is wel heel erg zeg.

Die drinkbekers die de juf moet dichtdraaien (waar die kinderen absoluut zeker weten met hun mond hebben aangeraakt) zijn juist veel ‘viezer’ dan de tafels die toen zo ongeveer elk half uur gepoetst werden. 

Ik denk dat een hoop allang vergeten is hoe het er toen aan toe ging. 

dochter van 4 krijgt voor de eerste pauze bakje fruit of 1 stuks fruit mee. Wat ze ook graag heeft is appel met kaneel (geen suiker). En een Dopper met water maar die krijg ik bijna net zo vol terug. Voor de lunch 3 boterhammen en dan nog iets erbij kan rauwkost zijn of nootjes of peperkoek. En een halve beker suiker vrije ranja (slechte drinker drinkt ze thuis pas verder leeg). Ook een tijdje melk meegegeven (hebben hier koelkast) maar dan drink ze nog minder. Thuis drinkt ze dat wel. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

08-09-2021 om 16:15

Peperkoek/ ontbijtkoek en pakjes drinken mag niet op onze school en om 10 uur is het fruit eten en geen koek, alhoewel sommigen dan dus wel dat bij zich hebben.

Apiejapie schreef op 08-09-2021 om 13:25:

[..]

Nee, gewoon een gekookt ei. Hartstikke gezond. Uiteraard geen mayo. Niet eens zout.

Was het vooraf gepeld? Hier mogen we bijv geen hele mandarijn mee geven, omdat de juf dan die dingen kan gaan zitten pellen. Misschien ging het daar ook meer om de schaal dan het ei?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.