Anouk1234
18-10-2025 om 11:09
Wat uitdelen met Sint Maarten
Wat geven jullie de kinderen als ze met Sint Maarten aan de deur komen. Ik weet dat mini snickers, marsjes enzo.veel worden aangeboden (Ook handig omdat we dat zelf ook lekker vinden en wat overblijft dan wel opkomt). Maar ben benieuwd of iemand nog orginele ideeën heeft.

Kampeerder
18-10-2025 om 11:13
Supermarkt heeft vaak aanbiedingen hier, dan pak ik inderdaad iets dat we zelf ook lusten. Ervaring uit eerdere jaren leert dat we moeten rekenen op twee tot veertig kinderen. Dus als ik achtendertig dingen overhoud is het fijn als we het zelf ook lusten.

Poezenmeisje
18-10-2025 om 11:19
Minimarsjes e.d.
Gemakkelijk en je kunt ze zelf óók opeten.
Toen het koud was, kon ik als meeloopmama een warme knakworst ook waarderen.
😄

afrodite05
18-10-2025 om 11:34
Ik zou in elk geval voor verpakt snoep gaan, ivm hygiëne. Je kan ook een mix doen: eerst wat snoepjes uitdelen die je zelf niet zo snel zou eten, zodat die als eerste op gaan, en daarna de marsjes enzo erbij pakken als er toch meer kinderen dan verwacht komen.

Lotd
18-10-2025 om 11:40
ja verpakt snoep mini marsjes twix ofzoiets bij hele kleintjes krentjes bijv.

Shirazi
18-10-2025 om 12:08
Ik had vorig jaar pakjes sinaasappel- en appelsap en chocolademelk, werd goed ontvangen.

Fiorah
18-10-2025 om 12:17
Shirazi schreef op 18-10-2025 om 12:08:
Ik had vorig jaar pakjes sinaasappel- en appelsap en chocolademelk, werd goed ontvangen.
Ooh dat is slim!

rionyriony
18-10-2025 om 12:31
Lastig om nog iets te vinden waarmee je kinderen een plezier kan doen. Minicandibars laat ik zelf liggen totdat ze wit uitslaan van frustratie.
Ferrero Rocher dan? Dropsleutels? Als kind vond ik alles met droppoeder erin lekker.
Haribo marshmellow muizen? Een heel klein chocoladelettertje? Hema had ze. Daar zitten er flink wat van in.

Tutututut
18-10-2025 om 13:02
Bekertjes warme chocomel. Voor de ouders een scheutje amaretto.
Mandarijntjes of appeltjes
Hier ook vaak gewoon de zakken snoep die bij de Lidl liggen, heet dat Trolli ? Uitdeelzakjes.

Gingergirl
18-10-2025 om 13:18
Hier best wel wat mensen uit andere culturen in de buurt die flink uitpakken. Vorig jaar kregen de kinderen naast de bekende mini-marsjes, lolly's, Maom snoep, mini- zakje gummi bears, chips zakjes, ook; verpakte stok met spekjes, kartonnenbekertje popcorn met dropveter erom, snoep - sushi, flesje liquid snoep spray, mini bakje baklava, cupcake zelf verpakt, zakje kruidnoten. Fruit of pakjes drinken eigenlijk nooit gezien. Ze krijgen best veel maar we doen er dan ook tot Pasen mee
Ik weet nog niet wat wij gaan doen, Gingerman is daar altijd heel crea in.

Nick90
18-10-2025 om 13:57
ik moest eerst even opzoeken wat Sint Maarten was maar tis dus net zoiets als Driekoningen?

Grindelwald
18-10-2025 om 14:05
Verpakt snoep, Haribo heeft van die kleine zakjes met snoep. Ideaal voor St Maarten.
Geen mandarijnen. Als kind zijnde vond ik dat nooit leuk.

ToetieToover
18-10-2025 om 14:20
Mandarijnen kan ik uitdelen, die eten we zelf ook. Ik verpak ze in een zelfgehaakt kleurig netje met een gelukspoppetje+kralen eraan, of een zwart spinnenweb net met een spookje eraan (de Halloween editie). Die heb ik nog liggen, want de laatste jaren kwam er….. niemand!

Bailey26
18-10-2025 om 14:35
Shirazi schreef op 18-10-2025 om 12:08:
O dat is leuk, en zeker ook weer eens wat anders.
To naast chocolade heb je ook uitdeelzakjes snoep. Geen idee wat je budget is en hoeveel kinderen er ongeveer komen, maar je hebt ook uitdeelzakjes popcorn, koekjes en chips. Maar dat is vaak wat duurder (hoewel chocolade nu ook niet echt goedkoop meer is). Zou wel kiezen voor iets dat al is voorverpakt.

Citroengraag
18-10-2025 om 15:15
Die mini-verpakkingen kruidnoten liggen al in de winter en zijn populair. De resterende zakjes verdwijnen in de schooltassen naar mbo en uni in recordtempo.