Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke limonadesiroop

Welke limonadesiroop kopen jullie voor de kinderen of voor jezelf? Ik heb een lange tijd die van g'woon gehad. Hierin zat wat minder suiker, want was deels vervangen door steviacliglycosisen. En er waren ook nog eens extra vitaminen aan toegevoegd. Deze variant bestaat echter niet meer. Ik zie nu alleen nog stropen met meer suiker of met kunstmatige zoetstoffen. Ik ben tegen kunstmatige zoetstoffen, naar wil ook graag de hoeveelheid suiker beperken.


Meestal die van Raak, maar soms ook die goedkope van eigen merk.
Merendeel van wat er in een glas aanmaak zit is water uiteindelijk. Ik doe daar niet zo moeilijk over. Toegevoegde vitamines etc in een glas ranja vind ik flauwekul, vitamines haal je uit fruit en groenten. Dinken is gewoon wat het is en soms is dat ongezond.

Hier karvan cevitam met suiker. Ik ben ook geen voorstander van de versies met aspartaam. Maar hier drinken ze vrij weinig ranja, ene kind heeft bijvoorbeeld meestal liever melk. 

Karavan cevitam en dan dun aangemaakt.  Nog steeds, ze zijn inmiddels 22 en 19.

De voordelen van suiker en niet de nadelen van zoetstof en als je het dunner maakt dan het advies heb je niet zoveel suiker te pakken.  Met siroop kan dat ook zonder dat het vies wordt. 

Raak suikervrij. Op advies diëtist en kinderarts ivm ziekte kind.

Ik kocht altijd slimpie suikervrij.

Limonadesiroop is ranja toch ? Dat kreeg je vroeger op kinderfeestjes. Ik ben 58 en mijn  moeder was de eerste bij kinderfeestjes die geen vieze ranja schonk maar coca cola en Fanta . Ik ben wel verbaasd over een topic over limonadesiroop anno 2024.

watertoren schreef op 18-03-2024 om 07:11:

Limonadesiroop is ranja toch ? Dat kreeg je vroeger op kinderfeestjes. Ik ben 58 en mijn moeder was de eerste bij kinderfeestjes die geen vieze ranja schonk maar coca cola en Fanta . Ik ben wel verbaasd over een topic over limonadesiroop anno 2024.

Tegenwoordig is de keuze reuze ipv vroeger. 

Hier Karvan Cevitam zero.

watertoren schreef op 18-03-2024 om 07:11:

 Ik ben wel verbaasd over een topic over limonadesiroop anno 2024.

Is best hip heel veel frisdrank is natuurlijk gewoon ranja met water er al in. Zonder water is vaak goedkoper én voelt beter voor milieu. En je kunt zelf bepalen hoe zoet iets is. 

Ik drink zelf vooral water, en als ik iets anders drink, leng ik het graag aan, omdat ik het megazoet vind. Behalve wijn dan.


dit was mijn favoriete, maar volgens mij is deze niet meer verkrijgbaar:

images?q=tbn:ANd9GcRZpKedINRtTybjNzSAbWlb4XlAxvMevkWnlK7uNLWrrw&s


watertoren schreef op 18-03-2024 om 07:11:

Limonadesiroop is ranja toch ? Dat kreeg je vroeger op kinderfeestjes. Ik ben 58 en mijn moeder was de eerste bij kinderfeestjes die geen vieze ranja schonk maar coca cola en Fanta . Ik ben wel verbaasd over een topic over limonadesiroop anno 2024.

Mijn kinderen drinken nog steeds het liefst aanmaaklimonade. 16 en 18. Mijn zoon woont niet eens meer thuis maar heeft ook alleen maar limonade op zijn kamer.  Mijn kinderen vinden beide cola en Fanta vies.  Veel te zoet.  

Ik drink zelf liever één glas (heel waterige) limonadesiroop met suiker dan drie glazen siroop met chemische zoetstoffen. Ik proef die zoetstoffen ook direct, heel vies. 

Leer kinderen vanaf jonge leeftijd thee (zonder suiker) drinken, je kunt prima met rooibos of kruidenthee beginnen. Dat heeft meer smaak dan water, maar geen calorieën of zoetstoffen. 

Schommelstoel schreef op 18-03-2024 om 08:02:

Ik drink zelf liever één glas (heel waterige) limonadesiroop met suiker dan drie glazen siroop met chemische zoetstoffen. Ik proef die zoetstoffen ook direct, heel vies.

Leer kinderen vanaf jonge leeftijd thee (zonder suiker) drinken, je kunt prima met rooibos of kruidenthee beginnen. Dat heeft meer smaak dan water, maar geen calorieën of zoetstoffen.

Dit ja ik proef het gelijk.  Maar om de suikertaks te ontwijken gaat overal tegenwoordig zoetstof in. 🤮 En krijg je ongevraagd in de horeca ook cola zero. Gatverdamme! Liever 1 echte chips en de rest van de avond water dan die zoetstoffen. 

watertoren schreef op 18-03-2024 om 07:11:

Limonadesiroop is ranja toch ? Dat kreeg je vroeger op kinderfeestjes. Ik ben 58 en mijn moeder was de eerste bij kinderfeestjes die geen vieze ranja schonk maar coca cola en Fanta . Ik ben wel verbaasd over een topic over limonadesiroop anno 2024.

We leven niet meer in de 70’s. Er zijn zoveel meer smaken dan vroeger en het is hier 1 van de meest gedronken drankjes onder de kinderen. Wat is daar mis mee? En hoezo vieze ranja? Er wordt hier geen vieze ranja gedronken hoor, maar gewoon lekkere. 

vorige week hier nog een kinderfeestje. Op tafel stond cola, fanta en een kan aanmaaklimonade.  Op 1 na dronk iedereen enkel het laatste 

ik koop zelf altijd huismerk framboos, vind ik zelf ook het lekkerst.  

als ik toevallig sap in huis heb zoals perensap krijgt kind daar wat van met water. Soms koopt man sinaasappelsap of andere sap en dan daar iets van. Ik begin niet aan speciaal siroop kopen. Water, melk met soms wat cacoa en thee zijn goed genoeg. Straks wil kind alleen nog drinken als het zoet is. 

Bakblik schreef op 18-03-2024 om 08:06:

[..]

Dit ja ik proef het gelijk. Maar om de suikertaks te ontwijken gaat overal tegenwoordig zoetstof in. 🤮 En krijg je ongevraagd in de horeca ook cola zero. Gatverdamme! Liever 1 echte chips en de rest van de avond water dan die zoetstoffen.

We hebben in Nederland (nog?) geen suikertax. De belasting op frisdrank geldt ook voor suikervrije dranken. (De manier om het te ontwijken in Nederland is zuivel toevoegen, dan valt het namelijk niet onder de frisdrankbelasting).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.