Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke limonadesiroop


aspartaam is slecht voor de eisprong. Als het de vruchtbaarheid van de mens verminderd is het ongezond. 

watertoren schreef op 18-03-2024 om 11:26:

Ik lees echt met verbazing dat er zo veel mensen zijn die Ranja drinken. Ik dacht echt echt dat dat iets van vroeger was. Als je zegt Ranja dan denk ik aan vroeger. Aan kinderfeestjes. Wij geven dat zelfs niet als activiteitencomissie bij de voetbal.

Zie je dan in de supermarkt de flessen siroop nooit staan?

watertoren schreef op 18-03-2024 om 11:26:

Ik lees echt met verbazing dat er zo veel mensen zijn die Ranja drinken. Ik dacht echt echt dat dat iets van vroeger was. Als je zegt Ranja dan denk ik aan vroeger. Aan kinderfeestjes. Wij geven dat zelfs niet als activiteitencomissie bij de voetbal.

Ik ook hoor. Ik durf die echt niet te proberen,  dat doet me altijd aan de vieze zoete plaklimonade van vroeger denken 😂

Wij hebben altijd siroop in huis, omdat beide tieners niet zo van prik houden. Tesseire is favoriet, maar de AH eigen merk in perensmaak of framboos zijn ook snel leeg. De vlierbloesemsiroop van de Hema vind ik zelf erg lekker, maar de Kids niet.

supergrappig. Er is juist heel veel aanmaaklimonade die zich echt op het volwassen segment richt. Met volwassen smaken. Is echt wel anders dan de raak van 40 jaar geleden. 
Cola, sinas etc is vaak niet veel anders dan aanmaaklimonade met al (koolzuurhoudend) water toegevoegd. 
Het is volgens mij vooral een kwestie van perceptie. 

Hier hebben ze nog nooit limonadesiroop gedronken.

watertoren schreef op 18-03-2024 om 11:26:

Ik lees echt met verbazing dat er zo veel mensen zijn die Ranja drinken. Ik dacht echt echt dat dat iets van vroeger was. Als je zegt Ranja dan denk ik aan vroeger. Aan kinderfeestjes. Wij geven dat zelfs niet als activiteitencomissie bij de voetbal.

Tijd voor een heroverweging. 

Herfstappeltaart schreef op 18-03-2024 om 11:30:

[..]

Zie je dan in de supermarkt de flessen siroop nooit staan?

waarschijnlijk niet. Ik wist op een gegeven moment ook niet waar de vlees-afdeling in de supermarkt was: jarenlang vegetarisch eten dus nooit in die hoek geweest... Dat je denkt, als iemand je de weg vraagt in de supermarkt, het zou wel eens in die hoek van de supermarkt kunnen zijn, want die ken ik niet...

Netherfield schreef op 18-03-2024 om 11:28:

Mijn man kan niet tegen zoetstoffen, dan slaan zijn darmen op hol. 

Ja, dat zijn met name de zoetstoffen die eindigen op -tol (zoals maltitol), die zijn berucht om het effect op de darmen. Maar als je er gevoelig voor bent zul je van andere ook wel last kunnen hebben. 

Dus dan gewoon suiker. Soms veel, in mijn thee. Suikerbietenthee noemt manlief dat.

Ik nam vroeger ook altijd suiker in mijn thee. En iedereen zegt altijd "gewoon stoppen, na een paar weken wil je niet anders meer". Maar dat werkte bij mij niet, na een maand had ik nog steeds het idee dat ik straf had, met die thee zonder suiker. Uiteindelijk ben ik gestopt door heel langzaam (hééél langzaam, extréém langzaam) te minderen. Heeft meer dan een jaar geduurd. Maar nu drink ik al weer jaren thee zonder. Misschien nog een mogelijkheid als je ervan af wil.

Herfstappeltaart schreef op 18-03-2024 om 11:30:

[..]

Zie je dan in de supermarkt de flessen siroop nooit staan?

Ik wist het ook niet hoor. Ik drink vrijwel nooit frisdrank, dus dat schap daar kom ik nooit. En wat je zelf niet drinkt, daar heb je ook niet echt oog voor. Ik kan je daarentegen goed voorlichten over welke soorten chocola er in de supermarkt liggen

Ginevra schreef op 18-03-2024 om 12:14:

[..]

Ik wist het ook niet hoor. Ik drink vrijwel nooit frisdrank, dus dat schap daar kom ik nooit. En wat je zelf niet drinkt, daar heb je ook niet echt oog voor. Ik kan je daarentegen goed voorlichten over welke soorten chocola er in de supermarkt liggen

Ik vond dat niet erg lekker maar als het onderin de yoghurt lag at ik beiden wel op. Maar in water vond ik er niet veel aan. Zoet water, nee, niet zo.

Je hebt ook magere vruchtenyoghurt zonder suiker. Die vond ik erg lekker.

watertoren schreef op 18-03-2024 om 11:26:

Ik lees echt met verbazing dat er zo veel mensen zijn die Ranja drinken. Ik dacht echt echt dat dat iets van vroeger was. Als je zegt Ranja dan denk ik aan vroeger. Aan kinderfeestjes. Wij geven dat zelfs niet als activiteitencomissie bij de voetbal.

Nu moet ík aan vroeger denken, waar ik bardiensten bij de hockey draaide en voor elk team als pauzedrankje 'meters' limonade moest voormaken.

Moederkareltje schreef op 18-03-2024 om 11:29:

aspartaam is slecht voor de eisprong. Als het de vruchtbaarheid van de mens verminderd is het ongezond.

En waar haal je die wijsheid vandaan?

Ik ben inmiddels aangeland bij pubmed maar kan het nog niet vinden.

Wel allerlei elkaar na pratende niet wetenschappelijk onderbouwde onderbuik gevoel volgers.

Netherfield schreef op 18-03-2024 om 11:28:

Mijn man kan niet tegen zoetstoffen, dan slaan zijn darmen op hol. Dus wij drinken ranja met suiker erin. Hier vaak de grenadine van Karvan Cevitam. De kinderen drinken vooral melk, water en thee. Soms willen ze ranja, dan dus die hierboven. Zelf houd ik ook niet zo van de zoetstoffen, ik vind suiker een stuk natuurlijker. Stevia is ook een plantje, alleen vind ik de smaak ervan niet lekker. Dus dan gewoon suiker. Soms veel, in mijn thee. Suikerbietenthee noemt manlief dat.

Zo ben ik als kind ook van de thee met melk en suiker afgekomen. Dat was bij ons een soort stap in de volwassen wereld ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.