Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zwemmen in alleen broekje


Bij het zwembad waar mijn jongste leste was de regel voor zwemlessen dat je de kleedkamer koos die bij het geslacht van de kinderen hoorde. Daar kwam ook een meisje dat al behoorlijke borstontwikkeling had en ik vond het zo sneu voor haar dat ze zich dan in het bijzijn van mannen moest omkleden, zelfs als ze er zelf geen last van had.
Mijn dochter had weinig gedachten bij haar (redelijk vroege) borstgroei, ze ging zich in elk geval niet anders gedragen. Het goede gesprek was dus gelijk een verbod op topless rondlopen in het openbaar. Je moet die meisjes beschermen. Als ze eenmaal ruimschoots puber zijn, mogen ze zelf bepalen voor wie ze in hun blootje willen rondlopen.

Ja, die uv-shirtjes zijn handig inderdaad.
Ik zie hier eigenlijk nooit kinderen met ontbloot bovenlijf buitenspelen, ook geen jongens. 

Wel mensen die op de camping staan en die dan in de bikini en op slippers boodschappen gaan doen. Dan denk ik ook van 'joh, trek effe wat aan of zo'.

Ik zou ook niet weten waarom je je kinderen naakt zou laten zwemmen en aanleren dat dat normaal is. Die mobieltjes waren er tien jaar geleden ook al wel. En ook voor de mobieltjes was er zoiets als je private zone. Bepaalde lichaamsdelen zijn privé en die laat je niet zomaar aan jan en alleman zien. Je laat je kind ook niet naakt over straat lopen en je wil ook niet dat ze zomaar ergens hun broek omlaag trekken. 

Mama-Irene

Mama-Irene

23-08-2023 om 23:02 Topicstarter

Malm schreef op 23-08-2023 om 22:26:

mijn dochter van bijna 10 wil ook geen topje aan. Ze loopt al van jongs af aan in alleen een broekje. Er is nog geen borstvorming maar ze verandert al wel. Ze komt nu zelf bijna op het punt dat ze haar tepels wil bedekken maar wil absoluut geen topje of badpak. Het liefst een jongenszwembroek. Dus we gaan ons maar eens beraden op wat opties.

Grappig dat er dan ook meiden zijn die gewoon een jongenszwembroek willen, we hebben het aan beide onze dochters voorgesteld maar beide waren ze heel stellig, wel het bikini broekje maar niet het topje

Ik zwem en zon bloot, mijn man en zoon ook. Zoon heeft gelukkig nooit problemen gekregen met bloot. Die zat gezellig met zijn schooljuf te kletsen in de sauna, nadat juf van de schrik bekomen was.

Op niet-naturistische locaties trekken we braaf zwemkleding aan. Dan heb ik meestal geen zin om mee te gaan of er gaan vier setjes mee zodat ik steeds iets droogs aan kan trekken.

Mama-Irene

Mama-Irene

23-08-2023 om 23:08 Topicstarter

Toevallig vanavond eens met mijn man er over gehad en of hij vond dat het nog kon, was wel eens benieuwd wat een man hiervan vind.
Hij was heel stellig en zei dat hij er echt geen probleem in zag.
Hij vertelde gelijk dat zijn zusje tot haar 12 op de camping in alleen een broekje rond liep. Dus denk dat we hier thuis lekker het tempo van dochter lief hanteren en zolang zij zich er prettig bij voelt ze het lekker mag doen van ons. 

absor schreef op 23-08-2023 om 22:26:

vind het zo bevrijdend in scandinavie naar een zwembad. Mannen en vrouwen zijn gescheiden en er zijn geen kleedhokje Gewoon grote ruimte met kluisjes. En iedereen trekt lekker zijn badpak uit en staat gewoon te douchen

in engeland in het zwembad hing een bordje; verboden naakt te douchen

doe mij de scandinavische spirit maar. Als ik mij op het strand omkleed ga ik niet spastisch met een handdoek staan. Gewoon even hup. Nou dan zien ze toch mijn tieten of blote kont even, who cares. Iedereen is naakt geboren

En echt elke puber gaat door een schaamfase hoor, je dochter trekt vanzelf ineens een topje of badpak aan.

Precies; koning, keizer, admiraal; eenblootje hebben we allemaal 😁

MamaE schreef op 23-08-2023 om 22:33:

Ja, die uv-shirtjes zijn handig inderdaad.
Ik zie hier eigenlijk nooit kinderen met ontbloot bovenlijf buitenspelen, ook geen jongens.

Wel mensen die op de camping staan en die dan in de bikini en op slippers boodschappen gaan doen. Dan denk ik ook van 'joh, trek effe wat aan of zo'.

Ik zou ook niet weten waarom je je kinderen naakt zou laten zwemmen en aanleren dat dat normaal is. Die mobieltjes waren er tien jaar geleden ook al wel. En ook voor de mobieltjes was er zoiets als je private zone. Bepaalde lichaamsdelen zijn privé en die laat je niet zomaar aan jan en alleman zien. Je laat je kind ook niet naakt over straat lopen en je wil ook niet dat ze zomaar ergens hun broek omlaag trekken.

Ik vind het juist heel erg jammer dat bloot tegenwoordig direct gelinkt lijkt te worden aan seksualiteit. Zéker bij jonge kinderen vind ik dat echt een nare ontwikkeling. Bloot is normaal, zo worden we allemaal geboren.

Ik ben nog van de generatie die topless op het strand lag. Ik lig ook altijd topless in mijn achtertuin. Als de buren dat niet willen zien kijken ze maar de andere kant op.

Ik link bloot niet aan seksualiteit maar ik vind wel dat dat iets is dat je niet met iedereen deelt. 

MamaE schreef op 23-08-2023 om 23:27:

Ik link bloot niet aan seksualiteit maar ik vind wel dat dat iets is dat je niet met iedereen deelt.

Mee eens. 


mijn dochter van bijna 7 wilt zowiezo niet met blote bovenkant zwemmen oa omdat ze al sinds kleins afaan heeft geleerd dat bepaalde plekken op haar lichaam alleen van haarzelf zijn en niemand anders dat mag zien. op school vragen sommige kindjes weleens mag ik je borsten zien , kinderen van toen 5, of een jongentje die in de klas zijn plasser laat zien dus ze heeft al vroeg geleerd dat ze dat niet mogen zien en dat dat haar prive plekken op haar lichaam zijn. Of ze nou als borstvorming heeft of niet. Het gaat om het idee.

En het idee dat er bij geneen viezerik, viezerik op hun voorhoofd staat speelt natuurlijk ook een rol, zij krijgen echt niet de kans om naar mijn halfblote - kindje te kijken brr . En nee ik heb ook geen social media met foto’s van mijn kinderen. De wereld word steeds gekker en gekker tegenwoordig dus ik vind mijn manier van opvoeden op dat gebied dan ook wel gepast.


hierbij mijn verhaal 😄 en iedereen bepaald natuurlijk zelf hoe je je kind(eren) opvoed dus doe wat voor jou goed voelt je bent een moeder en herkent op zulke momenten zelf wel wat verstandig is of niet

Jonagold schreef op 23-08-2023 om 23:18:

[..]

Ik vind het juist heel erg jammer dat bloot tegenwoordig direct gelinkt lijkt te worden aan seksualiteit. Zéker bij jonge kinderen vind ik dat echt een nare ontwikkeling. Bloot is normaal, zo worden we allemaal geboren.

Ik ben nog van de generatie die topless op het strand lag. Ik lig ook altijd topless in mijn achtertuin. Als de buren dat niet willen zien kijken ze maar de andere kant op.

Ja erg jammer. Vroeger was alles anders, tegenwoordig leven we helaas in een hele andere tijd. 

Bloot slaat dood.
Niets is zo onerotiserend als een verzameling blote lijven. 

Dus iedereen voortaan lekker bloot naar zwembad/strand.

Poezenmeisje schreef op 24-08-2023 om 00:23:

Bloot slaat dood.
Niets is zo onerotiserend als een verzameling blote lijven.

Dus iedereen voortaan lekker bloot naar zwembad/strand.

Nee dankje ik pas 😄



Helaas betaalmuur.
Ik probeer een paar stukjes tw knippen.

https://www.telegraaf.nl/vrouw/1932569686/voor-het-eerst-naar-de-naaktcamping-ik-begin-blootlopers-steeds-beter-te-begrijpen

...Voorafgaand aan deze reis hebben Bien en ik al flink gelachen. Want ondanks dat we elkaar al ruim vijftien jaar kennen, meerdere keren met elkaar op reis gingen, zij al ervaring heeft met naturisme én we zelfs met de deur open plassen zodat we verder kunnen kletsen, hebben we elkaar niet eerder volledig naakt gezien.

We vinden het best een beetje spannend. En dat zorgt voor gegiechel, ook al zijn we 50. We hebben in de weken voorafgaand aan de trip allerlei melige foto’s van kunstig geverfd en geknipt schaamhaar naar elkaar ge-appt. Want als je gewend bent om je met je kleding te onderscheiden, hoe doe je dat dan naakt? Met een paars geverfde bliksemschicht?...

...En het is echt zo veel lekkerder om in je blootje in de zon te liggen. Geen natte of striemende bikini...

...
Ik begin blootlopers ook steeds beter te begrijpen. Dit is echt wel heel ontspannen. En mijn inmiddels streeploos gebruinde huid heeft nog meer vitamine D aan kunnen maken door de algehele blootstelling aan de zon. In de media zie je toch vaak de alternatieve types die wel een vest en laarzen aantrekken vanwege de kou, maar koste wat het kost in hun blote fluit de tuin gaan harken.

Hier trekken ze gewoon wat aan als het koud is, en doen ze alles uit als dat de meest comfortabele optie is. Dat geeft toch een ander beeld. Ik ben er in ieder geval anders in gaan staan. Het zou zomaar eens voor herhaling vatbaar kunnen zijn...

Eigenlijk is het raar dat vrouwen en meisjes geacht worden een bovenstukje te dragen of er nou wel of geen borstvorming is maar mannen met borsten kunnen daar maar gewoon open en bloot mee rondlopen.

En zo gaan we lekker verder met het sexualiseren van kinderen… koop gewoon een badpak uit een stuk alla speedo, dan ben je van het gezeur af. Maar god, dat mensen vinden dat een 10 jarige meisje haar niet bestaande borsten moet verbergen vind ik veelzeggend over hoe twisted sommigen zijn
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.