Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Afgesneden rietjes gevonden


het zal je nog verbazen hoe goed mensen kunnen verbergen dat ze gebruiken.
Als ze er eigenlijk geen geld voor heeft is het inderdaad goed mogelijk dat ze er een handeltje in heeft en dan wordt t ook meteen een stuk spannender allemaal.
En wat eerder werd geschreven, cm is echt overtreffende trap gevaarlijk maar ook moeilijk te krijgen en niet erg populair heb ik het idee. Tijd voor een heel goed en intensief gesprek. Sterkte, ik zou hier erg van schrikken.

Natje1812

Natje1812

24-05-2023 om 17:01 Topicstarter

Zoals verwacht wist ze niet waar de rietjes vandaan kwamen … Ik heb haar gezegd dat ik me zorgen maakte hierover nav het voorval van vorige keer toen ik de pillen vond.Ik moet me geen zorgen maken zegt ze… Ik vertrouw het uiteraard nog steeds niet maar meer kan ik nu voorlopig ook niet doen…Straks als ik de kans krijg zal ik wel nog eens haar schooltas / portefeuille controleren …

Ik sla vooral aan op CM. Hoe weet je dat? Dat is mega verslavend en geen party drugs. Daar moet je echt op doorvragen! 

Roodkapjeendewolf schreef op 24-05-2023 om 17:20:

Ik sla vooral aan op CM. Hoe weet je dat? Dat is mega verslavend en geen party drugs. Daar moet je echt op doorvragen!


dat is vast geen cm. Daar is niet zo makkelijk aan te komen.

Meer Amerika dat cm.

Waarschijnlijk gewoon speed(amfetamine)

Mano28 schreef op 24-05-2023 om 23:25:

[..]

dat is vast geen cm. Daar is niet zo makkelijk aan te komen.

Meer Amerika dat cm.

Waarschijnlijk gewoon speed(amfetamine)

'Vast geen' en 'waarschijnlijk gewoon' zou voor mij niet voldoende zijn als het om mijn kind ging. Alleen een flauw vermoeden dat het in haar vriendenkring gebruikt wordt zou al genoeg moeten zijn om de alarmbellen af te laten gaan.

Afgesneden rietjes doet me wel vermoeden dat ze deze gebruikt voor Crystal meth 

Wel vervelend zeg voor je, ik wens je veel sterkte!! 

Natje1812

Natje1812

25-05-2023 om 07:05 Topicstarter

Ik blijf het in de gaten houden uiteraard … het voordeel is dat ik weet dat er mogelijkheid is dat ze het doet en ik haar elke dag in de gaten kan houden … veranderingen in haar gedrag ofzo…Tot nu toe gaat ze gewoon naar school,stage,bijbaantje…Maar het is moeilijk want je twijfelt natuurlijk constant.

Ben ook wel benieuwd waar de verdenking van Crystal Meth vandaan komt. Is namelijk helemaal geen gangbare drugs in Nederland. Al komt het wel steeds vaker voor.
Zou nog eerder 3MMC of MDMA kristallen zijn verwacht ik. Dat komt veel vaker voor en snuiven ze ook.

Mano28 schreef op 24-05-2023 om 13:08:

crystal meth zal het vast niet zijn. Dat is hier niet zomaar aan te komen.
ik denk eerder aan speed.

ik heb zelf jarenlang gebruikt. Ging veel feesten.
Op een gegeven moment ben je uitgefeest en ga je fulltime werken en stopt het

Sorry, maar hier moest ik even om gniffelen. Zo werk het natuurlijk helemaal niet. Tenminste, voor een groot gedeelte niet. Dat jij er geen verslaving aan over gehouden hebt, of de discipline om het enkel en alleen bij feestjes te doen, is natuurlijk niet een goede raadgever van een gemiddelde drugsgebruiker.

Ik ken er zat die dat punt van "Stopt het" absoluut niet bereikt hebben. 

Dimitri_2001 schreef op 24-05-2023 om 23:51:

Afgesneden rietjes doet me wel vermoeden dat ze deze gebruikt voor Crystal meth


Nee hoor,word gewoon gebruikt bij speed snuiven

TheWu schreef op 25-05-2023 om 09:32:

Ben ook wel benieuwd waar de verdenking van Crystal Meth vandaan komt. Is namelijk helemaal geen gangbare drugs in Nederland. Al komt het wel steeds vaker voor.
Zou nog eerder 3MMC of MDMA kristallen zijn verwacht ik. Dat komt veel vaker voor en snuiven ze ook.


Mdma snuif je niet. Dat slik je.

@mano28
Wat een onzin, Heb het zelf ook vaak genoeg gebruikt. Ja veel mensen slikken of likken het. Maar een groot gedeelte snuift het ook omdat dit harder en sneller werkt.

je kan coke ook roken, en heroïne snuiven. Er zijn zo veel soorten van toediening.

TheWu schreef op 25-05-2023 om 10:34:

@mano28
Wat een onzin, Heb het zelf ook vaak genoeg gebruikt. Ja veel mensen slikken of likken het. Maar een groot gedeelte snuift het ook omdat dit harder en sneller werkt.

je kan coke ook roken, en heroïne snuiven. Er zijn zo veel soorten van toediening.


ik ken echt helemaal niemand die dat doet,alleen door het drinken of of in een vloeitje. Maar goed,het kan.

Maar al met al denk ik niet dat ze cm in handen heeft.

@natje; ik zou in dit geval helemaal niet afwachten en naar de huisarts gaan om advies in te winnen hoe je NU moet handelen en dat is niet afwachten.
Ik snap je schok bij ontdekking en je twijfel, maar dit is niet iets wat je op zijn beloop kan laten..... je hebt al bewijs in handen en je dochter heeft het toegegeven, dus actie. 

En nog belangrijker; bel ook zodra je dat gedaan hebt ouders uit haar zeer directe vriendengroep. Die zijn wellicht helemaal niet op de hoogte dat dit gebruikt wordt door hun kinderen. Jullie moeten nu handelen. En ja  dus ook die ouders...
Ik zou het echt heel erg waarderen en ook normaal vinden, dat stel zoiets zou spelen, dat ik hiervan op de hoogte wordt gebracht. 
Puberteit is een moeilijke fase en help elkaar met dit soort informatie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.