Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bij elkaar laten slapen of niet?


Leene

Leene

17-08-2021 om 13:53

Alkes schreef op 17-08-2021 om 09:43:

Leenie: " Ik geloof helemaal niet dat al die losse sex contacten goed zijn voor een mens. Op een gegeven moment kun je je dan toch helemaal aan niemand meer binden?"
Wat mij altijd blijft verbazen hoe mensen het seksleven van anderen denken te moeten veroordelen. Leef je eigen leven volgens je eigen normen, maar of ik 3 of 33 verschillende sekspartners heb gehad, is volslagen irrelevant voor jou. Dus onthoud je van een oordeel.

Je mag van mij doen wat je wilt. Ik houd je niet tegen en veroordeel je ook niet al denk je dat misschien. Maar op dit forum mag iedereen zijn of haar mening geven. Dat mag jij maar ik ook,  toch?   Ik heb zelden positieve verhalen gehoord van vrouwen met veel verschillende seksuele partners, integendeel. En ik heb honderden vrouwen begeleid. Ik heb geen enkele van deze vrouwen veroordeeld, ook al leefden ze een leven wat ik zelf nooit zou kiezen en waarvan ik hoop dat mijn dochter dat ook niet zal overkomen.

Dat is mijn ervaring en wat dat binden betreft daar zijn onderzoeken naar geweest... meer dan 1. Als je daar op zoekt vindt je er heel wat. 

Waarin veroordeel ik jou of anderen dan? Je vindt het wellicht niet leuk of bent het niet met mij eens. Prima, als jij vindt dat 33 verschillende partners geen probleem is,  als ik dat maar niet hoef te denken en gelijk naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik anderen veroordeel als ik het daar niet mee eens bent.

Leene schreef op 17-08-2021 om 13:53:

[..]

Je mag van mij doen wat je wilt. Ik houd je niet tegen en veroordeel je ook niet al denk je dat misschien. Maar op dit forum mag iedereen zijn of haar mening geven. Dat mag jij maar ik ook, toch? Ik heb zelden positieve verhalen gehoord van vrouwen met veel verschillende seksuele partners, integendeel. En ik heb honderden vrouwen begeleid. Ik heb geen enkele van deze vrouwen veroordeeld, ook al leefden ze een leven wat ik zelf nooit zou kiezen en waarvan ik hoop dat mijn dochter dat ook niet zal overkomen.

Dat is mijn ervaring en wat dat binden betreft daar zijn onderzoeken naar geweest... meer dan 1. Als je daar op zoekt vindt je er heel wat.

Waarin veroordeel ik jou of anderen dan? Je vindt het wellicht niet leuk of bent het niet met mij eens. Prima, als jij vindt dat 33 verschillende partners geen probleem is, als ik dat maar niet hoef te denken en gelijk naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik anderen veroordeel als ik het daar niet mee eens bent.

Punt is dat je dit soort megalomane uitspraken over anderen nooit waar kunt maken en er zeker geen volgers mee krijgt. Dus houd het bij jezelf: jij hebt gemerkt dat je bij zoveel sekspartners niet meer blabla blabla. Dat is veel geloofwaardiger dan iets denken te weten over anderen (en dus hen te veroordelen want je dicht hen een probleem toe dat ze volgens jouw levensovertuiging hadden kunnen verkomen). 

 Gr Angela

ps en misschien is het wel helemaal andersom, heb je dat al eens 'onderzocht'? Dat er een gemeenschappelijk element in het karakter van mensen is waardoor ze kiezen voor meer dat het door jou toegestane quotum sekspartners? Oorzaak, gevolg, totaal geen relatie, etc.

Gr Angela

Leene

Leene

18-08-2021 om 22:51

waarom zou ik volgers willen? En jij dicht mij ook iets toe. Dat ik zou vinden dat iedereen volgens mijn levensovertuiging zou moeten leven. Zeg ik dat ergens dan?  Ook geef ik nergens  een quotum van 1of 2 is oke alles meer is fout en kan nooit goed zijn. Jou reactie is er eentje van 'ik denk dat jij denkt dat'
Het enige wat ik heb gezegd dat ik nou niet bepaald goede dingen heb gezien en gehoord ( dus niet in mijn gedachten toegedicht maar gehoord van vrouwen zelf)van veel wisselende seksuele contacten.Ik veroordeel helemaal niemand. Ik houd het bij mijzelf, ik zou het niet willen en ik.denk dat al die los vast contacten niet goed zijn voor een mens. Op basis van wat ik gezien en gehoord heb. PUNT. Ik vind mijzelf niet beter of meer of wat dan ook. Mag ik van jou mijn mening hebben dat het mijns inziens niet goed is om veel wisselende contacten te hebben? 

Leene schreef op 18-08-2021 om 22:51:

waarom zou ik volgers willen? En jij dicht mij ook iets toe. Dat ik zou vinden dat iedereen volgens mijn levensovertuiging zou moeten leven. Zeg ik dat ergens dan? Ook geef ik nergens een quotum van 1of 2 is oke alles meer is fout en kan nooit goed zijn. Jou reactie is er eentje van 'ik denk dat jij denkt dat'
Het enige wat ik heb gezegd dat ik nou niet bepaald goede dingen heb gezien en gehoord ( dus niet in mijn gedachten toegedicht maar gehoord van vrouwen zelf)van veel wisselende seksuele contacten.Ik veroordeel helemaal niemand. Ik houd het bij mijzelf, ik zou het niet willen en ik.denk dat al die los vast contacten niet goed zijn voor een mens. Op basis van wat ik gezien en gehoord heb. PUNT. Ik vind mijzelf niet beter of meer of wat dan ook. Mag ik van jou mijn mening hebben dat het mijns inziens niet goed is om veel wisselende contacten te hebben?

Je kunt echt helemaal niet bepalen wat goed of slecht voor een ander is op dit vlak. Dat is jouw illusie, dat jij causale verbanden ziet. De vrouwen van wie jij ervaringen hoorde zijn totaal niet representatief om dergelijke meningen op te baseren. Als je dat niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op óf je komt uit een bepaalde cultuur/bepaald geloof waarin dit niet als positief werd gezien en de verhalen van die vrouwen bevestigden iets voor jou? Geen idee, het is allemaal speculatie. Zeker dat van jou!

gr Angela

Leene

Leene

18-08-2021 om 23:33

Zucht ... ik bepaal toch niet voor jou wat jij moet doen of laten? Ik heb niet zoveel positieve dingen er van gezien  en gehoord. Mij lijkt het niet goed voor een mens. En nee dan ben je niet gelijk iemand die in het zwart loopt met een Bijbel onder de arm of zwaar gesluierd rondloopt ( bedoelde je dat te zeggen ??)
Zijn jouw ervaringen wel representatief dan? Waarom zijn die vrouwen die ik heb gesproken opeens  niet representatief wat weet jij daar nu van?  Waarom heb jij er moeite mee dat ik moeite heb met veel wisselende contacten. Waar zitten mijn speculaties dan?
Mijn mening is een andere dan die van jou. Dat kan in Nederland, gelukkig. Ik leg je niets op ik verbiedt je niets. Maak je geen zorgen.

 

Leene schreef op 18-08-2021 om 23:33:

Zucht ... ik bepaal toch niet voor jou wat jij moet doen of laten? Ik heb niet zoveel positieve dingen er van gezien en gehoord. Mij lijkt het niet goed voor een mens. En nee dan ben je niet gelijk iemand die in het zwart loopt met een Bijbel onder de arm of zwaar gesluierd rondloopt ( bedoelde je dat te zeggen ??)
Zijn jouw ervaringen wel representatief dan? Waarom zijn die vrouwen die ik heb gesproken opeens niet representatief wat weet jij daar nu van? Waarom heb jij er moeite mee dat ik moeite heb met veel wisselende contacten. Waar zitten mijn speculaties dan?
Mijn mening is een andere dan die van jou. Dat kan in Nederland, gelukkig. Ik leg je niets op ik verbiedt je niets. Maak je geen zorgen.

zucht. jij scheert menselijk gedrag over 1 kam gebaseerd op verhalen van vrouwen in bepaalde omstandigheden. Dat is toch oogkleppengedrag? Waarom wil je je wereldbeeld zo nauw maken? Waarom erken je niet dat jij een causaal verband ziet wat er misschien niet is? En waarom moet je per se een mening uit wat voor 'mensen' niet goed zou zijn? Als jouw dochter supergelukkig is met 30 wisselende contacten op haar 24e, herzie je dan je mening?

gr Angela

Leene

Leene

19-08-2021 om 00:23

Tip lees het boek Bloed eens van Beatrijs Smulders. Die kan het beter verwoorden dan ik kan.  Ben benieuwd of je haar ook oogkleppen gedrag en een nauw wereld beeld toekent.

Leene schreef op 19-08-2021 om 00:23:

Tip lees het boek Bloed eens van Beatrijs Smulders. Die kan het beter verwoorden dan ik kan. Ben benieuwd of je haar ook oogkleppen gedrag en een nauw wereld beeld toekent.

Ik heb het interview met Smulders in VK gelezen. Mijn eerste reactie was "goh ik ben geen typische vrouw volgens Smulders". Mijn tweede reactie was "wat is Smulders weer van de absolute uitspraken". Dat laatste geeft ze zelf ook toe trouwens in dat interview. De kern is als een vrouw geen moeite heeft met een onenightstand of seks die gepaard gaat met eeuwige liefde, dan is het dat toch prima. Los van wat jij ervan vindt of Beatrijs Smulders. Wat zowel in jouw berichten als in die van Smulders ontbreekt is het causaal verband waar Angela op wijst. Smulders begint het interview ook dat ze in haar praktijk veel kwam bij vrouwen die te maken hadden met seksueel geweld, incest, misbruik etc. Dat dat gevolgen heeft voor het beleven van je seksualiteit staat buiten kijf.

Maar los van dat alles, leven en laten leven is echt een goed motto. En je kinderen een goede seksuele voorlichting/opvoeding geven, zowel onze zonen als dochters. 

Nog een opmerking over Beatrijs Smulders. In zelfde interview in de Volkskrant zegt ze:

Mannelijke seksualiteit is bovendien iets heel anders dan vrouwelijke seksualiteit. Het grootste verschil is dat een man seksuele ervaringen makkelijk kan objectiveren. Hij kan met een vrouw naar bed gaan zonder met haar een band te voelen. Voor een vrouw is dat haast onmogelijk, en dat is niet zo vreemd. Je bent de ontvangende partij, gastvrouw – en je moet maar afwachten hoe de bezoeker zich zal gedragen. Je kunt er zwanger van worden, zélfs met de pil.

Ik heb mijzelf nooit als de ontvangende partij gezien die maar moet afwachten hoe de bezoeker zich gedraagt. Seks is wat mij betreft iets dat je met zijn tweeën doet. Smulders heeft daar duidelijk andere opvattingen over. 

Leene

Leene

21-08-2021 om 15:19

Alkes schreef op 21-08-2021 om 13:54:

[..]

Ik heb het interview met Smulders in VK gelezen. Mijn eerste reactie was "goh ik ben geen typische vrouw volgens Smulders". Mijn tweede reactie was "wat is Smulders weer van de absolute uitspraken". Dat laatste geeft ze zelf ook toe trouwens in dat interview. De kern is als een vrouw geen moeite heeft met een onenightstand of seks die gepaard gaat met eeuwige liefde, dan is het dat toch prima. Los van wat jij ervan vindt of Beatrijs Smulders. Wat zowel in jouw berichten als in die van Smulders ontbreekt is het causaal verband waar Angela op wijst. Smulders begint het interview ook dat ze in haar praktijk veel kwam bij vrouwen die te maken hadden met seksueel geweld, incest, misbruik etc. Dat dat gevolgen heeft voor het beleven van je seksualiteit staat buiten kijf.

Maar los van dat alles, leven en laten leven is echt een goed motto. En je kinderen een goede seksuele voorlichting/opvoeding geven, zowel onze zonen als dochters.

Je hebt vast het hele verhaal gelezen... het klopt dat ze veel vrouwen heeft gesproken die te maken hebben gehad met seksueel geweld. Ik ook.. wij hebben nml hetzelfde beroep (gehad). Maar verderop schrijft ze dat o.a haar vriendinnen nu niet echt ongeschonden door de seksuele revolutie zijn gekomen. Die vriendinnen  en andere vrouwen die niet perse seksueel misbruikt zijn hebben lang niet allemaal goede ervaringen opgedaan met veel wisselende seksuele contacten. Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik niemand iets wil verbieden. Ik schrijf dat ik niet veel vrouwen heb gezien die gelukkig worden van veel wisselende relaties.  Ik moet er ook niet aan denken dat mijn dochter op haar 24 al meer dan 30 sekspartners zou hebben gehad omdat ik oprecht denk dat dit niet veel goeds voortbrengt. ( nav vraag van Angela 67)Dat betekent niet dat ik haar zal dwingen om mijn ideeën te volgen. En ik houd tijd mijn deur open voor mijn kinderen ook al leven ze een ander leven dan ik graag zou zien.

Zeker moet je zowel je zonen als dochters een goede seksuele voorlichting geven.  

Leven en laten leven prima maar wat nu  als je regelmatig hebt gezien dat een bepaalde keus nu niet bepaald goed uitpakt. 

Het valt mij regelmatig op dat als je ook maar iets zegt wat een ander als aantasting van vrijheden ziet je gelijk als een veroordelende benepen zeloot in een hoek wordt gedrukt. Terwijl ik alleen maar een andere kant wil laten zien.  Ik zeg toch niet Alkes dat jij je aan een bepaald aantal sexpartners moet houden? Dezelfde vragen die jullie mij stellen kun je ook aan jezelf stellen: Je hebt het maar over causale verbanden maar hoe weten jullie zo zeker dat die er niet zijn. En waarom zijn alleen jullie ervaringen representatief. Hoeveel vrouwen hebben jullie gesproken die dolgelukkig zijn met tig wisselende seksuele contacten?  Wat als blijkt dat jullie dochters doodongelukkig blijken te zijn met meer dan 10 sekspartners... had je dan meer tegengas willen bieden?

Maar goed de beginvraag was heel anders  

het moge TO duidelijk zijn ik zou mijn dochter weer ophalen of bij mijn zus laten slapen Voordat iedereen begint te sputteren:. Ik weet dat je overal seks kunt hebben en ja hoor. Ik heb mijn kinderen voorgelicht.

Leene, het verschil tussen jou en mij is dat ik geen oordeel heb over mensen die slechts een partner willen of seks louter voor de liefde. Als je je daar fijn bij voelt, helemaal prima. Ik voel echter altijd een soort van veroordeling als het anders ligt, zeker als het vrouwen betreft.
Wat Smulders betreft, ik deel niet haar basis uitgangspunt dat vrouwen in een seksuele relatie de ontvangende partij zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je ideeën over seks anders zijn als je dat wel zo ziet.

Leene schreef op 17-08-2021 om 13:53:

[..]

Je mag van mij doen wat je wilt. Ik houd je niet tegen en veroordeel je ook niet al denk je dat misschien. Maar op dit forum mag iedereen zijn of haar mening geven. Dat mag jij maar ik ook, toch? Ik heb zelden positieve verhalen gehoord van vrouwen met veel verschillende seksuele partners, integendeel. En ik heb honderden vrouwen begeleid. Ik heb geen enkele van deze vrouwen veroordeeld, ook al leefden ze een leven wat ik zelf nooit zou kiezen en waarvan ik hoop dat mijn dochter dat ook niet zal overkomen.

Dat is mijn ervaring en wat dat binden betreft daar zijn onderzoeken naar geweest... meer dan 1. Als je daar op zoekt vindt je er heel wat.

Waarin veroordeel ik jou of anderen dan? Je vindt het wellicht niet leuk of bent het niet met mij eens. Prima, als jij vindt dat 33 verschillende partners geen probleem is, als ik dat maar niet hoef te denken en gelijk naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik anderen veroordeel als ik het daar niet mee eens bent.

Er was een reden dat jij die vrouwen begeleidde neem ik aan? De vrouwen met wie het prima gaat komen niet bij jou. 

En ik weet niet of je alleen een dichter hebt, of ook een zoon/zonen, maar ik ben heel erg benieuwd of jouw regels ook voor mannen gelden. 

Leene

Leene

23-08-2021 om 19:26

Julali schreef op 23-08-2021 om 18:04:

En ik weet niet of je alleen een dichter hebt, of ook een zoon/zonen, maar ik ben heel erg benieuwd of jouw regels ook voor mannen gelden.

Julali.  Allereerst val ik een beetje over "jouw regels" alsof ik met een gummiknuppel achter mijn kinderen sta om ze af te rossen als ik het niet met hun keuzes eens ben.

 Ik wil ze graag respect en waarden en normen meegeven. Wat betreft seksualiteit vind ik respect en trouw belangrijk. Respect voor een ander maar ook voor jezelf. Geen seks omdat anderen vinden dat dit op een gegeven moment moet. En ook dat het belangrijk is om rekening te houden met de gevoelens van anderen. En ja natuurlijk geld dat voor zowel dochters als zonen. Ik heb ook een zoon. Waarom denk je dat ik mijn zoon andere regels bij zou brengen dan mijn dochter. Daar zitten volgens mij een aantal vooroordelen van jou bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.