Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bij elkaar laten slapen of niet?


Leene

Leene

23-08-2021 om 19:46

Alkes schreef op 23-08-2021 om 17:54:

Leene, het verschil tussen jou en mij is dat ik geen oordeel heb over mensen die slechts een partner willen of seks louter voor de liefde. Als je je daar fijn bij voelt, helemaal prima. Ik voel echter altijd een soort van veroordeling als het anders ligt, zeker als het vrouwen betreft.
Wat Smulders betreft, ik deel niet haar basis uitgangspunt dat vrouwen in een seksuele relatie de ontvangende partij zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je ideeën over seks anders zijn als je dat wel zo ziet.

Nee dat zie je fout. Als jij op een bepaalde manier met je seksualiteut wil omgaan veroordeel ik je niet. Waar zeg ik dat? Als ik zeg dat ik niet veel vrouwen heb gezien die gelukkig worden van veel wisselende contacten, veroordeel ik geen vrouwen die dat wel hebben. Het probleem is dat als je een mening hebt die wat afwijkt van het liberale gemiddelde anderen zich vaak veroordeeld voelen. Je hoeft het toch niet met iemand 100% eens te zijn om een ander persoon te respecteren. Respecteer jij mij eigenlijk? Mag ik een andere mening er op nahouden? Waarom moet iedereen ongeveer hetzelfde denken. Als een grote breiige massa.

 Ik zet vraagtekens bij de zgn seksuele vrijheid als in:het maakt niet uit met wie en waar ik seks heb. Want dat is maar al te vaak niet waar voor een flink gedeelte van vrouwen en mannen. Veel mannen en vrouwen zoeken naar een veilige basis en er zijn er niet zo heel veel die een open relatie aankunnen met onderling veel wisselende seksuele contacten.

Ik ben het niet altijd eens met Smulders hoor. Ik zou zelf de vrouw nooit als ontvangende partij beschrijven. Ik dacht zelf dat ze het meer als een biologisch feit ziet. Er komt iemand in jouw lichaam. Maar dat weet ik niet zeker. Biologisch gezien heeft ze wellicht gelijk. Maar psychologisch gezien denk ik dat je de beste seks hebt als je gelijkwaardig bent in een relatie 

Jouw vraagtekens zijn wat mij betreft van het kaliber geloven in God of niet. Geen gesprek mogelijk. Ondanks woorden over respect. Ik hoop dat je je dochter opvoedt tot een zelfdenkend wezen en dat je het opbrengt om te kunnen zeggen dat je met wisselende contacten en sex voor plezier ook gelukkig kunt zijn. En dat je het dus vooral bij jezelf houdt. Daar zal zij meer respect voor hebben dan wanneer je anderen wegzet als onwetend en jouw mening als "beter onderbouwd'.

Gr Angela

Leene

Leene

23-08-2021 om 20:06

Julali schreef op 23-08-2021 om 17:58:

[..]

Er was een reden dat jij die vrouwen begeleidde neem ik aan? De vrouwen met wie het prima gaat komen niet bij jou.

Ik heb hetzelfde beroep gehad als Beatrijs Smulders. Rondom bevallingen komen vaak oude trauma's naar boven o a op seksueel gebied. Als je bedenkt dat meer dan 33%van de vrouwen een vorm van misbruik heeft gemaakt dan hoor je heel wat en dan heb ik lang niet zoveel jaren gewerkt als Smulders. Overigens los van misbruik zie je dat het vaak vrouwen zijn die met de gebakken peren blijven zitten. En nog iets opvallends: Je hebt ook vrouwen die zelf niet zouden zeggen dat ze misbruikt zijn en dat oprecht niet vinden. Terwijl ik zelf soms dacht" hoe kan je dit laten gebeuren, waar is je zelfrespect ". Echt als ik mijn kinderen iets wil bijbrengen is het zelfrespect.

Echt seksuele vrijheid is soms echt een farce en pakt lang niet altijd goed uit zeker niet voor vrouwen. 

Voordat ik stop met deze discussie 👋 wil ik nog wel zeggen dat ik ook genoeg  stellen heb gezien met een goede gelijkwaardige relatie. En seks in zo'n relatie is vaak heel fijn. Weet ik ook uit ervaring. . Voor het geval dat jullie denken dat ik helemaal tegen seks ben.

Leene schreef op 23-08-2021 om 19:26:

[..]

Julali. Allereerst val ik een beetje over "jouw regels" alsof ik met een gummiknuppel achter mijn kinderen sta om ze af te rossen als ik het niet met hun keuzes eens ben.

Ik wil ze graag respect en waarden en normen meegeven. Wat betreft seksualiteit vind ik respect en trouw belangrijk. Respect voor een ander maar ook voor jezelf. Geen seks omdat anderen vinden dat dit op een gegeven moment moet. En ook dat het belangrijk is om rekening te houden met de gevoelens van anderen. En ja natuurlijk geld dat voor zowel dochters als zonen. Ik heb ook een zoon. Waarom denk je dat ik mijn zoon andere regels bij zou brengen dan mijn dochter. Daar zitten volgens mij een aantal vooroordelen van jou bij.

Waarom heb je het dan alleen over je dochter? 

En waarom koppel je allerlei negatieve zaken aan vrouwen die seks hebben? Ik vind het een beetje vreemd hoe je je eigen ideeën projecteert op andere vrouwen, alsof ze seks hebben omdat het van anderen moet? Dat is voor veel vrouwen met wisselende contacten niet het geval. 

Leene

Leene

23-08-2021 om 20:15

Angela1967 schreef op 23-08-2021 om 19:55:

Jouw vraagtekens zijn wat mij betreft van het kaliber geloven in God of niet. Geen gesprek mogelijk. Ondanks woorden over respect. Ik hoop dat je je dochter opvoedt tot een zelfdenkend wezen en dat je het opbrengt om te kunnen zeggen dat je met wisselende contacten en sex voor plezier ook gelukkig kunt zijn. En dat je het dus vooral bij jezelf houdt. Daar zal zij meer respect voor hebben dan wanneer je anderen wegzet als onwetend en jouw mening als "beter onderbouwd'.

Gr Angela

Maak jij je maar geen zorgen om mijn dochter! Het gaat heel goed met haar! Ik zet niemand weg als onwetend. Jij blijft daar over doorgaan. Om met jouw eigen woorden te zeggen : Geen gesprek mogelijk. Jij blijft mij zaken in de schoenen  schuiven die ik niet denk en niet zeg omdat ik het niet eens ben met jouw mening??? En jouw opvoeding is ook niet waarden en normen vrij. Niemands opvoeding.. dat kan helemaal niet. 

Ik stop met dit welles/nietes nu. 

Dat iemand een keer een vervelende ervaring heeft op seksueel vlak, betekent niet dat het allemaal kommer en kwel is. Misbruik komt trouwens echt niet alleen voor wanneer vrouwen wisselende contacten hebben, dus wat dat er precies mee te maken heeft? 

Volgens mij gooi je allerlei dingen door elkaar. 

Leene

Leene

23-08-2021 om 20:35

Julali schreef op 23-08-2021 om 20:19:

Dat iemand een keer een vervelende ervaring heeft op seksueel vlak, betekent niet dat het allemaal kommer en kwel is. Misbruik komt trouwens echt niet alleen voor wanneer vrouwen wisselende contacten hebben, dus wat dat er precies mee te maken heeft?

Volgens mij gooi je allerlei dingen door elkaar.

Nog een keer dan.... je hebt helemaal gelijk dat misbruik ook voorkomt in een vaste relatie. En zeker niet altijd te maken heeft met veel wisselende contacten. Het probleem met fora is dat je dit soort zaken niet in een paar zinnen duidelijk kan maken. Bovendien blijkt ook maar weer dan andere forumleden hun eigen gedachten bij een inbreng hebben en vervolgens dat een eigen leven gaat leiden. Wat ik heb gezegd is dat ik weinig goeds heb gezien van veel wisselende contacten en het mij moeilijk lijkt om je nog te kunnen binden. ( waar overigens echt wel onderzoeken naar zijn geweest) Dan kan iemand zeggen dat ze het er niet mee eens is en andere onderzoeken kent.. prima. Maar wat er gebeurt is dat je wordt weggezet als iemand die anderen wegzet allerlei oordelen heeft etc. Terwijl ik in allerlei toonaarden zeg dat jullie dat zelf moeten weten. Een van mijn broers staat hier heel anders in dan ikzelf. ( we agree to disagree) juist met hem heb ik een heel goede band.Dat kan echt! Maar mag ik van jullie ook een eigen mening hebben ook al is die anders dan van jullie,?

als je zou zien dat jouw mening net zo weinig waard is als die van iemand anders zou je geloofwaardiger overkomen. Dan zou je overkomen alsof het je mening is. Nu komt het op mij over dat jij gelijk hebt maar dat de rest vd wereld daar gewoon nog niet klaar voor is.... En dit is echt een onderwerp waar je ook met veel wetenschappelijk (!) onderzoek nog steeds heel weinig kan zeggen voor de gemiddelde vrouw.
Gr Angela

Leene schreef op 23-08-2021 om 20:35:

[..]

Nog een keer dan.... je hebt helemaal gelijk dat misbruik ook voorkomt in een vaste relatie. En zeker niet altijd te maken heeft met veel wisselende contacten. Het probleem met fora is dat je dit soort zaken niet in een paar zinnen duidelijk kan maken. Bovendien blijkt ook maar weer dan andere forumleden hun eigen gedachten bij een inbreng hebben en vervolgens dat een eigen leven gaat leiden. Wat ik heb gezegd is dat ik weinig goeds heb gezien van veel wisselende contacten en het mij moeilijk lijkt om je nog te kunnen binden. ( waar overigens echt wel onderzoeken naar zijn geweest) Dan kan iemand zeggen dat ze het er niet mee eens is en andere onderzoeken kent.. prima. Maar wat er gebeurt is dat je wordt weggezet als iemand die anderen wegzet allerlei oordelen heeft etc. Terwijl ik in allerlei toonaarden zeg dat jullie dat zelf moeten weten. Een van mijn broers staat hier heel anders in dan ikzelf. ( we agree to disagree) juist met hem heb ik een heel goede band.Dat kan echt! Maar mag ik van jullie ook een eigen mening hebben ook al is die anders dan van jullie,?

Interessant, heb je een linkje naar dat onderzoek? Ik wil het graag lezen. 

Leene

Leene

23-08-2021 om 23:19

https://www.ad.nl/binnenland/om-deze-redenen-sneuvelen-er-veel-meer-relaties-dan-vroeger~a825fd143/
Ik heb niet direct een linkje naar een neurowetenschappelijk onderzoek over seks en de hersenen. Veel wetenschappelijk onderzoek zit ook achter een pay wall
Via de  meegestuurde link kom je bij een interview in het AD met Eva Illouz, zij  is sociologe en beschrijft in haar boeken "waarom liefde pijn doet" en waarom liefde eindigt" de huidige situatie op relatiegebied. Dit zijn geen zelfhulpboeken maar zijn gebaseerd op wetenschappelijke studies die laten zien waarom ons liefdesleven de laatste 40 a 50 jaar zo veranderd is.
In de boeken komt ook duidelijk naar voren waarom ( seksuele) vrijheid niet perse altijd  gelukkiger maken.
Dat is dan vanuit sociologisch opzicht. Zij pleit overigens niet om terug te keren naar voor de jaren 60 ( wat ik ook niet doe!) dus wees gerust. Maar ik denk dat je ( we ) beter dit soort boeken kunnen lezen dan op een forum zoals deze, discussies te beginnen waar je elkaar niet direct spreekt en elkaar niet goed kan bevragen.
Ik zal kijken of ik nog ergens nog een goede link vindt naar neurowetenschappelijk onderzoek naar seks en de hersenen.

Mijn dochter had gemogen
Ik had mijn dochter wel laten slapen. Wel nog even tussen neus en lippen door weer herhaald, dat als ze dat wil condooms mee kan pakken uit de badkamer. Maar vooral benadrukt, dat als ze toch liever naar huis gaat, al is het om 4 uur nachts, ze moet bellen en dan halen we haar.
Misschien ben ik makkelijk. Maar seks kan ook tussen de bqq en lopen naar de bus op weg naar huis. Dus dat kan ik toch niet tegen houden.

Leene schreef op 23-08-2021 om 23:19:

https://www.ad.nl/binnenland/om-deze-redenen-sneuvelen-er-veel-meer-relaties-dan-vroeger~a825fd143/
Ik heb niet direct een linkje naar een neurowetenschappelijk onderzoek over seks en de hersenen. Veel wetenschappelijk onderzoek zit ook achter een pay wall
Via de meegestuurde link kom je bij een interview in het AD met Eva Illouz, zij is sociologe en beschrijft in haar boeken "waarom liefde pijn doet" en waarom liefde eindigt" de huidige situatie op relatiegebied. Dit zijn geen zelfhulpboeken maar zijn gebaseerd op wetenschappelijke studies die laten zien waarom ons liefdesleven de laatste 40 a 50 jaar zo veranderd is.
In de boeken komt ook duidelijk naar voren waarom ( seksuele) vrijheid niet perse altijd gelukkiger maken.
Dat is dan vanuit sociologisch opzicht. Zij pleit overigens niet om terug te keren naar voor de jaren 60 ( wat ik ook niet doe!) dus wees gerust. Maar ik denk dat je ( we ) beter dit soort boeken kunnen lezen dan op een forum zoals deze, discussies te beginnen waar je elkaar niet direct spreekt en elkaar niet goed kan bevragen.
Ik zal kijken of ik nog ergens nog een goede link vindt naar neurowetenschappelijk onderzoek naar seks en de hersenen.

Het lijkt me een interessant boek, bedankt voor de tip! 

Tsja. 

Leuk al haar argumenten, maar je weet wel waar het op uit gaat draaien natuurlijk. En als ze dat echt willen, dan gebeurt dat toch wel ergens. 

Leene schreef op 23-08-2021 om 23:19:

https://www.ad.nl/binnenland/om-deze-redenen-sneuvelen-er-veel-meer-relaties-dan-vroeger~a825fd143/
Ik heb niet direct een linkje naar een neurowetenschappelijk onderzoek over seks en de hersenen. Veel wetenschappelijk onderzoek zit ook achter een pay wall
Via de meegestuurde link kom je bij een interview in het AD met Eva Illouz, zij is sociologe en beschrijft in haar boeken "waarom liefde pijn doet" en waarom liefde eindigt" de huidige situatie op relatiegebied. Dit zijn geen zelfhulpboeken maar zijn gebaseerd op wetenschappelijke studies die laten zien waarom ons liefdesleven de laatste 40 a 50 jaar zo veranderd is.
In de boeken komt ook duidelijk naar voren waarom ( seksuele) vrijheid niet perse altijd gelukkiger maken.
Dat is dan vanuit sociologisch opzicht. Zij pleit overigens niet om terug te keren naar voor de jaren 60 ( wat ik ook niet doe!) dus wees gerust. Maar ik denk dat je ( we ) beter dit soort boeken kunnen lezen dan op een forum zoals deze, discussies te beginnen waar je elkaar niet direct spreekt en elkaar niet goed kan bevragen.
Ik zal kijken of ik nog ergens nog een goede link vindt naar neurowetenschappelijk onderzoek naar seks en de hersenen.

"

"Het feit dat we tegenwoordig vrij zijn om te kiezen wie we maar willen en economisch gezien geen partner meer nodig hebben om een leven op te bouwen, zorgt ervoor dat we gemakkelijker uit een relatie stappen. Op die manier kan onze vrijheid zich dus tegen ons keren, want het veroorzaakt ambivalentie.’’

Ik vind dat  dus juist meer vrijheid. Je hoeft nu niet meer in een ongezonde relatie te blijven. Ik begrijp niet wat er tegen je keert. 

(En wees gerust overgrote mensen die gaan scheiden, die uit een slechte relatie stappen, doen dat later dan wellicht wenselijk is, juist of misschien alleen vanwege de kinderen. Dus beeld dat mensen maar makkelijk scheiden is onzin)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.