Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (15) gelooft in complottheorieën


Bijtje82

Bijtje82

14-11-2021 om 22:21

Lexus schreef op 14-11-2021 om 22:06:

[..]

ja echt joh? Is Willem Engel gevaccineerd? Dat lijkt me haast onmogelijk maar wel een mop als het zo is. Heb je een link?

Nee is hij niet. Ook dit is zo'n bericht dat half gelezen en verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Hij heeft zijn jeugd vaccinaties wel gehad, maar beweerd dat het corona vaccin gentherapie is en dus anders is ofzo.

Daarbij hebben jonge kinderen ook geen zeggenschap over wat ze toegediend krijgen natuurlijk. Ik ben ook braaf met m'n kinderen op consultatie geweest en laat ze zonder erover na te denken prikken. Ook omdat je niet beter weet. 

Maar toch zou ik ze nu niet zomaar laten enten tegen corona. Heb daar dan wel een ander gevoel bij. Niet omdat ik denk dat het vaccin niet goed is ofzo, maar meer omdat ik inmiddels het idee heb dat het niets uithaalt. 

Bijtje82 schreef op 14-11-2021 om 22:21:

[..]

Nee is hij niet. Ook dit is zo'n bericht dat half gelezen en verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Hij heeft zijn jeugd vaccinaties wel gehad, maar beweerd dat het corona vaccin gentherapie is en dus anders is ofzo.

Daarbij hebben jonge kinderen ook geen zeggenschap over wat ze toegediend krijgen natuurlijk. Ik ben ook braaf met m'n kinderen op consultatie geweest en laat ze zonder erover na te denken prikken. Ook omdat je niet beter weet.

Maar toch zou ik ze nu niet zomaar laten enten tegen corona. Heb daar dan wel een ander gevoel bij. Niet omdat ik denk dat het vaccin niet goed is ofzo, maar meer omdat ik inmiddels het idee heb dat het niets uithaalt.

Oh echt? Jeetje, ik heb dit al die tijd gewoon geloofd...

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2021 om 22:32

Athan schreef op 14-11-2021 om 22:26:

[..]

Oh echt? Jeetje, ik heb dit al die tijd gewoon geloofd...

Zat net eea te lezen. Zag zijn reactie op Twitter over het verschil tussen vaccinatie die je in je jeugd krijgt en het corona vaccin. Volgens hem is het corona vaccin geen vaccin maar gentherapie. 

Hij heeft idd een vakantiehuis in Spanje, maar daar was weer andere heisa over. 

Sommige mensen weten anderen zo goed te overtuigen dat ze erin mee gaan. Net als dat er eens in de zoveel jaar iemand verkondigt dat ze de belichaming van Jezus zijn ofzo.

Als je maar overtuigend genoeg bent, krijg je vanzelf mensen mee.

Kijk maar naar het huidige kabinet 😂


Athan schreef op 14-11-2021 om 22:26:

[..]

Oh echt? Jeetje, ik heb dit al die tijd gewoon geloofd...

Ja kijk en als je dat dan tegen een wappie zegt, is dat koren op hun molen. Toen ik tegen vriendin zei dat ik het zeer ongepast vond dat Engel binnen tien seconden begon te twitteren dat 'er een Deen dood neerviel op het voetbalveld' (Ericksen) zei ze meteen dat dat vast een nep twitteraccount moest zijn want ja hij werd op allerlei manieren in discrediet gebracht. Bijvoorbeeld over zijn land in Spanje. 

Dus ja, als je met iets komt wat niet of half klopt, is dat des te meer argument voor hen dat je een schaap bent. 

Pytha123 schreef op 14-11-2021 om 21:51:

Los laten zou ik zeggen. Het is haar leven en al is het onzin, ze doet niets wat haar (naar alle waarschijnlijkheid) in gevaar brengt dus zie het als een fase. Alsof ze ineens helemaal gothic geworden is en alleen nog maar geïnteresseerd is in mensen die (nep-) bloed drinken en heksen verheerlijken. Het is een fase en hoe harder jij duwt hoe harder zij er in blijft hangen.
Overigens lijkt het mij wel vreselijk, dus een dikke knuf. Oh en ik zou mijn planning er niet op aanpassen. Dus gewoon af en toe wat gaan drinken in de stad zonder haar en naar de Efteling zonder haar. Niet meer dan ik normaal zou doen, maar ook niet minder. En dan helemaal geen aandacht besteden aan dat zij niet mee mag.

Precies dit. Wel heel vervelend dat ze zo hardnekkig in dergelijke theorieën gelooft.
Ik ben zelf wel gevaccineerd maar heb grote moeite met de dwang en de QR-code die je tegenwoordig overal voor nodig hebt. Maar op het moment dat ik weiger die te gebruiken uit principe heb ik daar vooral mezelf mee. Want het zal Rutte en De Jonge echt aan hun reet roesten als ik nergens meer kom.

Ik zou het bij een 15-jarige denk ik maar een beetje loslaten. Ik denk dat het alleen maar averechts werkt als je gaat pushen of nog langer discussies aangaat en met argumenten komt. Op die leeftijd gaat iemand zich dan wellicht alleen nog maar meer afzetten. Bij een volwassene zou ik me zorgen maken, maar met een 15-jarige kan het (en zal het in de meeste gevallen) op termijn allemaal nog wel goed komen.
Jammer van die ouders van die vriendin. 

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2021 om 23:10

MamaE schreef op 14-11-2021 om 22:48:

[..]

Precies dit. Wel heel vervelend dat ze zo hardnekkig in dergelijke theorieën gelooft.
Ik ben zelf wel gevaccineerd maar heb grote moeite met de dwang en de QR-code die je tegenwoordig overal voor nodig hebt. Maar op het moment dat ik weiger die te gebruiken uit principe heb ik daar vooral mezelf mee. Want het zal Rutte en De Jonge echt aan hun reet roesten als ik nergens meer kom.

En dat weten ze idd. Het idee nergens meer in te mogen beangstigd veel mensen. Dus halen ze onder die dwang toch hun prik. Ergens dus best wel een eng idee. En dat voor schijnveiligheid naar mijn idee.

Ik ben vrijdag uit eten geweest, maar moest eerst testen omdat ik maar één prik heb gehad. Mijn test was negatief. Vervolgens zit ik wel met mijn negatieve test in een ruimte vol met mensen die mogelijk wel besmet zijn, maar een vrijwaring hebben om overal binnen te lopen.

Als je dit echt wilt indammen moet je geen QR code inzetten en tweedeling veroorzaken. Dan moet je gewoon een testplicht inzetten.

Iedereen weet hopelijk inmiddels wel dat het vaccin niet beschermt tegen besmetting van anderen. Virussen draag je altijd bij je. De een wordt gruwelijk ziek, de ander iets minder gruwelijk en weer een ander merkt niets.

Het vaccin zorgt er alleen voor dat je iets minder gruwelijk ziek wordt. Tenminste dat is de bedoeling. Verder doet het niets met hoe erg je iemand besmet. Jouw eigen weerstand bepaald hoe ziek je wordt.

Ik vergelijk het vaccin met een paar schoenen. Die beschermen je voeten tegen viezigheid etc. Dus als je in een hoop kak gaat staan blijven jouw voeten schoon. Maar bij iedere stap die je zet vervuil je de boel en lopen anderen het risico op vieze voeten. Maar zodra jij merkt (getest bent) dat je in de kak bent gaan staan, dan trek je die schoenen uit (blijf je thuis) en voorkom je dat je anderen tot last bent. 

Daar wringt de "schoen" mensen met een QR code, zonder klachten hebben besmettingsvrijheid.

Motto zou niet moeten zijn dat je alleen binnen komt met vaccinatie. Maar alleen binnen met negatieve test. Alleen zo kun je het beetje bij beetje onder controle krijgen.

Maar goed, we dwalen af van de vraag van TS. 

bijtje, gevaccineerden zijn ook nog eens minder besmettelijk. En daarbij heb ik indruk dat je je op de borst slaat omdat je geen wappie zou zijn maar skeptisch en daarom spijt hebt van je vaccinatie? Alsof het opeens  wetenschappelijk wel waar zou zijn wat jij denkt te weten omdat het uit een skeptische geest komt,? Je hebt toch dezelfde argumenten? En als er bolsters worden geregeld denk ik dat jij misschien die niet gaat halen? Dan maakt het toch niet uit of je jezelf wel of geen 'wappie' vindt?
Gr Angela

Iedereen overal voor testen is misschien het meest veilig maar volstrekt onwerkbaar als dat bijna dagelijks zou moeten. Voor ons is de dichtstbijzijnde teststraat 15 kilometer enkele reis. Dat ga je niet elke dag of om de dag doen. Bovendien wordt het daar dan stervensdruk. 
Ik vind het uitsluiten van mensen ook geen goed idee. Je creëert een tweedeling in een toch al gepolariseerde en steeds verder polariserende samenleving. We moeten echt uitkijken voor dehumanisering van 'de ander'. Maar goed, ik wil weer normaal kunnen leven en hoewel QR-codes niet normaal zijn doe ik er toch maar aan mee. Dan maar een schaap. Maar ik ga niet mezelf (en daarmee ook mijn kind) nog langer van alles ontzeggen als dat niet nodig is. Ik heb heel mijn jeugd gehoord dat ik veel te veel principes had maar ik kom er nu achter dat het toch best meevalt en ik ook een pragmatische opportunist kan zijn.

Bij je 15-jarige dochter lijkt het mij vooral belangrijk dat je stopt met haar zo vreselijk graag willen overtuigen. Dat werkt bij een puber sowieso nooit heel goed, als ze een ander standpunt hebben ingenomen. En bij een antivaxxer ook niet trouwens (een provaxxer kan overigens evenzeer stoppen met luisteren naar de ander).
Probeer respect te vinden voor haar mening. Dat is de enige manier waarop je haar dichtbij je houdt en mogelijk ooit nog inhoudelijk bereikt. Maar dat laatste zou niet je doel moeten zijn; in verbinding blijven met elkaar is zoveel belangrijker. 
Respect hebben voor elkaars mening kan overigens ook betekenen dat je naar elkaar uitspreekt dat je ergens beide anders over denkt, maar het belangrijk vindt dat het niet tussen jullie in komt te staan. 

Bijtje82

Bijtje82

14-11-2021 om 23:48

Angela1967 schreef op 14-11-2021 om 23:24:

bijtje, gevaccineerden zijn ook nog eens minder besmettelijk. En daarbij heb ik indruk dat je je op de borst slaat omdat je geen wappie zou zijn maar skeptisch en daarom spijt hebt van je vaccinatie? Alsof het opeens wetenschappelijk wel waar zou zijn wat jij denkt te weten omdat het uit een skeptische geest komt,? Je hebt toch dezelfde argumenten? En als er bolsters worden geregeld denk ik dat jij misschien die niet gaat halen? Dan maakt het toch niet uit of je jezelf wel of geen 'wappie' vindt?
Gr Angela

Onzin. Een virus is en blijft een virus. Alleen de weerstand van de gastheer bepaald hoe ziek je wordt. Het nemen van het vaccin zorgt ervoor dat je al antistoffen hebt, dus minder hevig ziek wordt.

Ik sla mezelf niet op de borst, maar ben zeker geen wappie. Ik probeer het alleen voor mezelf verkoopbaar te maken en dat vind ik het op dit moment nog niet.

Maar ik ben er zeker niet tegen en respecteer ieder ander om zijn/haar beslissing. Waar ik wel tegen ben is de dwang die opgelegd wordt op een manier die onverkoopbaar is. Tweedeling veroorzaakt en niets uithaalt.

Dat er nu zoveel nieuwe besmettingen zijn komt echt niet door de niet gevaccineerden. Er is een schijnveiligheid door die QR code. Mensen verspreiden het virus omdat ze voorgehouden wordt dat ze onaantastbaar zijn. Dat is gewoon fout. 

Ik zal iig nooit iemand af of aanraden het vaccin te nemen, dat is je eigen keuze. Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Alleen dat de QR code een dwangmiddel is terwijl inmiddels duidelijk is dat dit niet werkt.

Neem je vaccin om je eigen immune system een voorsprong te geven, maar laat je testen als je naar een gelegenheid gaat met grote aantallen mensen. Liefst ook als je naar de supermarkt gaat.

Maar men wil hier niet voor betalen, zelf testen worden niet als aanvaardbaar gezien en continu blijven testen is vele malen duurder dan de QR.

Ik snap de beslissingen wel, ze werken alleen niet. En daar zijn de nieuwe maatregelen het bewijs van. 

Bijtje, lees je eens goed in, zou ik zeggen. 

Bijtje82 schreef op 14-11-2021 om 23:10:

[..

Ik vergelijk het vaccin met een paar schoenen. Die beschermen je voeten tegen viezigheid etc. Dus als je in een hoop kak gaat staan blijven jouw voeten schoon. Maar bij iedere stap die je zet vervuil je de boel en lopen anderen het risico op vieze voeten. Maar zodra jij merkt (getest bent) dat je in de kak bent gaan staan, dan trek je die schoenen uit (blijf je thuis) en voorkom je dat je anderen tot last bent.

Maar goed, we dwalen af van de vraag van TS.

Of we spreken af dat iedereen schoenen draagt... Want anti-schoeners hebben natuurlijk wel veel meer last van die kak als ze er met hun onbeschermde blote voeten in gaan staan.

Bijtje82

Bijtje82

15-11-2021 om 00:14

Meesje schreef op 15-11-2021 om 00:09:

[..]

Of we spreken af dat iedereen schoenen draagt... Want anti-schoeners hebben natuurlijk wel veel meer last van die kak als ze er met hun onbeschermde blote voeten in gaan staan.

Of we spreken af dat iedereen netjes zijn voeten veegt en schoenen controleert. Dan heeft niemand last van elkaar 😉

Als je dan op blote voeten loopt en vieze voeten krijgt, moet je ook niet achteraf zeuren. 😜

Waarschuwing: Graag weer on-topic. Discussies als deze kunnen in de Coronapijler worden gevoerd. Terug naar de 15-jarige dochter van TO.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.