Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


Ben je net als mijn moeder en heb je ooit geroepen "dat ze maar eens een vriendje mee moet nemen en dan gaat mama wel kijken of hij lekker kan zoenen"?

Dan begrijp ik je dochter.

Dat jullie niet kunnen bedenken dat er iets raar is aan jullie gezin betekent niet dat je dochter jullie ook doodnormaal vindt. Er zijn 1001 redenen om je ouders raar te vinden. Of het huis waar je woont. En er zijn 1001 redenen om te bedenken waarom je je vriendje niet mee naar huis wil nemen. Omdat hij een beetje raar is. Of omdat je ouders iets totaal anders verwachten. Laat het gaan en laat gekke ideeën over de rechten die je zogenaamd hebt los.

Hebben ze uberhaupt officieel een relatie? Of zijn ze aan het daten/hangen/met elkaar bezig?

Heb je al gevraagd waarom ze hem nooit een keer mee naar huis neemt?

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:15 Topicstarter

masatu schreef op 15-01-2023 om 21:00:

Wat is nu eigenlijk het probleem van je dochter? Dat haar vriendje ziet waar zij woont, of dat hij jullie ontmoet? Komt hij wel bij jullie thuis als jullie er zelf niet zijn?

Nee ook niet.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:17 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 15-01-2023 om 21:05:

Dat jullie niet kunnen bedenken dat er iets raar is aan jullie gezin betekent niet dat je dochter jullie ook doodnormaal vindt. Er zijn 1001 redenen om je ouders raar te vinden. Of het huis waar je woont. En er zijn 1001 redenen om te bedenken waarom je je vriendje niet mee naar huis wil nemen. Omdat hij een beetje raar is. Of omdat je ouders iets totaal anders verwachten. Laat het gaan en laat gekke ideeën over de rechten die je zogenaamd hebt los.

Hebben ze uberhaupt officieel een relatie? Of zijn ze aan het daten/hangen/met elkaar bezig?

Geen idee of ze officieel een relatie hebben. 

Ze slaapt vaak bij hem dus je zou denken van wel.

Even terugdenkend aan mijn puberbrein zou ik iemand nog langer niet voorstellen als mijn ouders zouden gaan drammen of straffen omdat ik hem niet voorstel. 

Als ze er aan toe is, stelt ze hem vanzelf voor. Respecteer haar grenzen.

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 21:15:

[..]

Nee ook niet.

Als het huis / de kamer van jullie dochter dan wellicht het "probleem" is zou je natuurlijk kunnen aanbieden om op neutraal terrein af te spreken, bijvoorbeeld ergens een kopje thee drinken of aanbieden hen weg te brengen met de auto naar een activiteit waar ze heen willen.

En natuurlijk aanbieden dat ze prima in jullie huis mogen zijn als jullie een weekendje weg zijn / naar een verjaardag oid. Hebben zij het huis alleen en is het voor haar maar 1 "drempel" tegelijkertijd. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:22 Topicstarter

Caroline80 schreef op 15-01-2023 om 21:05:

Heb je al gevraagd waarom ze hem nooit een keer mee naar huis neemt?

Destijds wel en toen vertelde ze dat ze nog niet zo goed wist. Kwam net uit een lastige tijd met een andere jongen en dit kwam iets te snel. Ze wilde het niet direct zo groot maken door hem hier te laten komen. Maar dat is al maanden geleden. Ik vraag er ook niet al te vaak naar maar het komt natuurlijk weleens ter sprake maar ik heb het niet zo op de man af gevraagd. Enkel gezegd dat we het weleens leuk zouden vinden om hem te ontmoeten, juist omdat ze zo enthousiast over hem is en dan klapt ze een soort dicht en zegt dat die wel een keer komt maar verder gebeurt er dan niks.

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 20:55:

Ik denk dat jullie het woord recht iets teveel opblazen. Wij zouden het gewoon eens fijn vinden om hem te ontmoeten.

Je hebt er anders wel een flinke consequentie aan verbonden. Dat klinkt toch wel anders dan gewoon ´we zouden het fijn vinden´.

Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 21:22:

[..]

Destijds wel en toen vertelde ze dat ze nog niet zo goed wist. Kwam net uit een lastige tijd met een andere jongen en dit kwam iets te snel. Ze wilde het niet direct zo groot maken door hem hier te laten komen. Maar dat is al maanden geleden. Ik vraag er ook niet al te vaak naar maar het komt natuurlijk weleens ter sprake maar ik heb het niet zo op de man af gevraagd. Enkel gezegd dat we het weleens leuk zouden vinden om hem te ontmoeten, juist omdat ze zo enthousiast over hem is en dan klapt ze een soort dicht en zegt dat die wel een keer komt maar verder gebeurt er dan niks.

Zou het nog kunnen dat ze jullie of haar huis beter heeft doen blijken dan het daadwerkelijk is? Bijvoorbeeld vertellen dat jullie in een vrijstaand huis wonen terwijl jullie in werkelijkheid in een flat zitten oid. En dat ze nu lastig onder het leugentje uit kan komen..

Hebben jullie eigenijk wel eens een foto van hem gezien?

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:27 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 15-01-2023 om 21:20:

Even terugdenkend aan mijn puberbrein zou ik iemand nog langer niet voorstellen als mijn ouders zouden gaan drammen of straffen omdat ik hem niet voorstel.

Als ze er aan toe is, stelt ze hem vanzelf voor. Respecteer haar grenzen.

We drammen helemaal niet. We hebben het er amper over en straffen is wel een heel groot woord.

Ik krijg in mijn omgeving zo vaak rare blikken als ik vertel dat ze bij een jongen slaapt die we nog nooit hebben gezien maar blijkbaar is het toch niet zo raar als ik hier de reacties lees.

Vertel om te beginnen haar dat het prima is als ze weer bij hem flikflooien logeren gaat.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:29 Topicstarter

masatu schreef op 15-01-2023 om 21:26:

[..]

Zou het nog kunnen dat ze jullie of haar huis beter heeft doen blijken dan het daadwerkelijk is? Bijvoorbeeld vertellen dat jullie in een vrijstaand huis wonen terwijl jullie in werkelijkheid in een flat zitten oid. En dat ze nu lastig onder het leugentje uit kan komen..

Hebben jullie eigenijk wel eens een foto van hem gezien?

Nee hoor, hij weet waar ze woont, hij fietst altijd mee naar huis als ze 's avonds naar huis gaat. Dan liggen wij al op bed. We hebben ook een foto van hem gezien. Leuke jongen.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:30 Topicstarter

haarklover schreef op 15-01-2023 om 21:28:

Vertel om te beginnen haar dat het prima is als ze weer bij hem flikflooien logeren gaat.

Ja ga ik inderdaad maar doen.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:32 Topicstarter

Aliva schreef op 15-01-2023 om 21:25:

[..]

Je hebt er anders wel een flinke consequentie aan verbonden. Dat klinkt toch wel anders dan gewoon ´we zouden het fijn vinden´.

Dat vind ik nogal meevallen als ik eerlijk ben. Het is niet alsof we zeggen dat ze hem niet meer mag zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.