Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


Ingrid18 schreef op 15-01-2023 om 21:27:

[..]

We drammen helemaal niet. We hebben het er amper over en straffen is wel een heel groot woord.

Ik krijg in mijn omgeving zo vaak rare blikken als ik vertel dat ze bij een jongen slaapt die we nog nooit hebben gezien maar blijkbaar is het toch niet zo raar als ik hier de reacties lees.

Het kan best ongebruikelijk zijn, maar ik denk dat je er niets tegen doen moet (zolang je erop vertrouwt dat jouw dochter goede keuzes kan maken)

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:33 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 15-01-2023 om 21:01:

Ben je net als mijn moeder en heb je ooit geroepen "dat ze maar eens een vriendje mee moet nemen en dan gaat mama wel kijken of hij lekker kan zoenen"?

Dan begrijp ik je dochter.

Nee natuurlijk niet.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:35 Topicstarter

haarklover schreef op 15-01-2023 om 21:33:

[..]

Het kan best ongebruikelijk zijn, maar ik denk dat je er niets tegen doen moet (zolang je erop vertrouwt dat jouw dochter goede keuzes kan maken)

Dat vertrouwen heb ik zeker in haar. 

We zijn gewoon nieuwsgierig en gunnen het haar juist.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:37 Topicstarter

Marty1984 schreef op 15-01-2023 om 20:37:

Hoe geraakt ze bij haar vriendje in 't weekend?

Ik zou haar de volgende keer als het pijpestelen giet zelf met de auto brengen.

Gewoon met de fiets

ik snap je wel hoor Ingrid, lijkt me heel logisch dat je haar vriend wilt zien waar ze al vaak bij is wezen slapen. Ik snap eerlijk gezegd je dochter niet wat het probleem is.

woont hij op zichzelf? Dat lijkt mij ook veel fijner dan bij pa en ma op de bank.... mijn moeder ging altijd heel veel vragen stellen. En als ik daar wat van zei vond ze zichzelf niet nieuwsgierig maar belangstellend... 

Joszy schreef op 15-01-2023 om 21:40:

woont hij op zichzelf? Dat lijkt mij ook veel fijner dan bij pa en ma op de bank.... mijn moeder ging altijd heel veel vragen stellen. En als ik daar wat van zei vond ze zichzelf niet nieuwsgierig maar belangstellend...

Aangezien zijn moeder de eerste keer opgebeld heeft ... lijkt het mij stug dat hij alleen woont  .

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:47 Topicstarter

Kikki39 schreef op 15-01-2023 om 21:38:

ik snap je wel hoor Ingrid, lijkt me heel logisch dat je haar vriend wilt zien waar ze al vaak bij is wezen slapen. Ik snap eerlijk gezegd je dochter niet wat het probleem is.

Ik ben blij om te lezen dat mijn gedachten niet helemaal raar zijn.

We drammen niet, we zeuren niet, ik betrek het niet op mezelf.

Het enige wat we willen is dat we hem een keertje ontmoeten. 

Gewoon eens een praatje maken en ik snap werkelijk ook niet wat haar probleem is.

Ik heb het zelden over hem en 9 van de 10x begint ze zelf over hem te vertellen. 


Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 21:48 Topicstarter

Joszy schreef op 15-01-2023 om 21:40:

woont hij op zichzelf? Dat lijkt mij ook veel fijner dan bij pa en ma op de bank.... mijn moeder ging altijd heel veel vragen stellen. En als ik daar wat van zei vond ze zichzelf niet nieuwsgierig maar belangstellend...

Woont gewoon thuis bij zijn ouders en 2 broertjes.

ik begrijp je volledig, maar is dit echt de ‘hill you want to die on’ bij je dochter die bijna 18 is?
Als hij haar thuis brengt kun je toch eens naar buiten spieken om te checken dat hij geen 50 is. Daar zou ik het voor nu bij laten, en wachten tot je dochter er klaar voor is. 

maar de reden waarom hij niet komt heeft ze dus nog niet gezegd?


Ik moet wel zeggen, ik had vroeger ook 2 jaar een vriend en die is volgens mij ook amper bij ons thuis geweest. Hij had thuis een zolder en daar konden we mooi zitten. Bij mij thuis zou ik niet eens met hem naar boven mogen toendertijd. Is dat bij jullie misschien ook aan de orde?

Weet je zeker dat ze nog steeds naar dezelfde jongen gaat?

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:01 Topicstarter

Montblanc schreef op 15-01-2023 om 21:56:

ik begrijp je volledig, maar is dit echt de ‘hill you want to die on’ bij je dochter die bijna 18 is?
Als hij haar thuis brengt kun je toch eens naar buiten spieken om te checken dat hij geen 50 is. Daar zou ik het voor nu bij laten, en wachten tot je dochter er klaar voor is.

Haha, hij is sws geen 50 hoor 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:03 Topicstarter

Kikki39 schreef op 15-01-2023 om 21:56:

maar de reden waarom hij niet komt heeft ze dus nog niet gezegd?


Ik moet wel zeggen, ik had vroeger ook 2 jaar een vriend en die is volgens mij ook amper bij ons thuis geweest. Hij had thuis een zolder en daar konden we mooi zitten. Bij mij thuis zou ik niet eens met hem naar boven mogen toendertijd. Is dat bij jullie misschien ook aan de orde?

Nee hoor, wij zijn daar helemaal niet moeilijk over. Met haar vorige vriendje zat ze ook gewoon boven op haar kamer. Ik heb daar geen problemen mee.

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 22:07 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-01-2023 om 21:59:

Weet je zeker dat ze nog steeds naar dezelfde jongen gaat?

Daar ga ik wel vanuit.

Ze Snappen veel met elkaar en ze liet pas haar beste vriendenlijst zien en hij staat op 1 dus dat zit wel goed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.