Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochters eerste vriend


Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 18:34:

[..]

Nee hoor. Mijn nu dertigers waren ook zo'n vijftien jaar.

Ja dat zeg ik juist. Jij zei dat ze tegenwoordig jonger zijn dan vroeger. Dat is niet zo. Ze zijn nu juist ouder als ze aan seks beginnen.  Staat overal op het nieuws dat de leeftijd stijgt

irmama schreef op 22-08-2021 om 10:42:

[..]

Ja dat zeg ik juist. Jij zei dat ze tegenwoordig jonger zijn dan vroeger. Dat is niet zo. Ze zijn nu juist ouder als ze aan seks beginnen. Staat overal op het nieuws dat de leeftijd stijgt

Mijn idee van "vroeger"is waarschijnlijk anders dan dat van jou 

Herfstappeltaart schreef op 22-08-2021 om 10:45:

[..]

Mijn idee van "vroeger"is waarschijnlijk anders dan dat van jou

Ik denk dat er in de middeleeuwen ook heus wel op 15 gesekst werd.

Tussen 2001 en 2017 is het aantal scholieren dat tussen 12 en 16 seks had gedaald en tussen 2012 en 2017 is de leeftijd van de eerste keer gestegen.


https://www.nji.nl/cijfers/seksueel-gedrag

Geen geneuk onder mijn dak.

Madeliefjes schreef op 22-08-2021 om 16:24:

Geen geneuk onder mijn dak.

Wat zonde! Hopelijk mag er op andere manieren wel lol gemaakt worden

Madeliefjes schreef op 22-08-2021 om 16:24:

Geen geneuk onder mijn dak.

jij zelf ook niet?

Doe inderdaad gewoon zoals altijd. Laat dochter kiezen wat er gegeten wordt. Beter geen ongemakkelijke spaghetti slierten
Overigens ken ik een aantal mensen die 15 waren en sexy hadden met hun toenmalige vaste vriend. Geen van allen had er een echt positief gevoel over. Teveel geleid door nieuwsgierigheid of druk vanuit vriend. Als beiden 15 zijn en het is voor beiden de 1e x is het wel echt heel anders. Dat kan uitmaken. 

Uhhh wat zijn vader doet?

Nee, niets speciaals vragen. Of...wat zou je willen vragen? Gewoon uit pure belangstelling?

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 15:49:

Ontvang die jongen gewoon gezellig en voeder hem met lekker eten. Stuur je dochter om de pil.

Inderdaad. En verder zou ik er enorm van genieten dat die twee het zo gezellig en fijn hebben met elkaar

Madeliefjes schreef op 22-08-2021 om 16:24:

Geen geneuk onder mijn dak.

Mam? 

😂

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 18:37

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 15:49:

Ontvang die jongen gewoon gezellig en voeder hem met lekker eten. Stuur je dochter om de pil.

Stuur haar om de pil? Echt? Als ze wijs genoeg zijn om seks te hebben,  kunnen ze dat toch ook zelf bedenken? Of moet moeders dan ook de huisarts bellen om voor dochter een afspraak te maken? 

Mijn dochter is 15, geen vriendje.  Maar ze weet dat ze gewoon de huisarts kan bellen daar voor en dat ze dat zonder overleg met mij kan doen. En ze weet genoeg over seks etc. En is verstandig,  dus ik denk dat dat wel los loopt.

Condooms is ook een optie. Vind het een beetje jammer dat elke vrouw maar aan de pil moet tegen zwangerschap. 

Suish schreef op 22-08-2021 om 18:49:

Condooms is ook een optie. Vind het een beetje jammer dat elke vrouw maar aan de pil moet tegen zwangerschap.

Gewoon voor dubbele bescherming gaan zolang een kind krijgen nog geen optie is.

En de pil en condoom.

Als één van de twee faalt (pil vergeten, condoom gescheurd) heb je altijd de andere nog als back-up.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 18:57

Suish schreef op 22-08-2021 om 18:49:

Condooms is ook een optie. Vind het een beetje jammer dat elke vrouw maar aan de pil moet tegen zwangerschap.

Alleen een condoom? Alsjeblieft niet. Zeker niet bij beginners in de liefde(En vaak ook niet bij gevorderden).

Suish schreef op 22-08-2021 om 18:49:

Condooms is ook een optie. Vind het een beetje jammer dat elke vrouw maar aan de pil moet tegen zwangerschap.

Zolang vrouwen niet de baas zijn van pharmaceutische bedrijven zal er nooit een pil voor mannen komen helaas. 

Gr Angela



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.