Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Duur cadeau voor puber


Ik zou de 75 van opa en oma, de 150 van jullie zelf en dan kan hij de rest zelf bijleggen. 

letterkoekje schreef op 02-09-2021 om 11:10:

[..]

Ik vind mezelf waarschijnlijk weer heel leuk, en ik meen natuurlijk niet wat ik nu ga schrijven, maar als je het zo economisch opschrijft: je kunt ze op het einde van de rit nog wel in de pot doen! (Echt niet gemeend hoor, maar ik kon 'um niet laten liggen).

Siobhan, dat is toch een heel mooi kado: jaren plezier van en (omdat er hier in verschillende posts over het opvoedkundige aspect wordt gesproken) ze leert ook nog dat een konijntje krijgen niet voor 1 dag is, maar dat dat kado nog lang een kado is en je voor dat kado ook verantwoordelijkheid moet dragen. Dus, laat ze nog lang van haar beestjes genieten.

Onze konijnen gaan niet in de pot . Maar ben eerlijk dat het wel duurder was dan verwacht.  Maar zo leuk...dierenarts zei al....die konijnen zien er zo goed uit en worden zo goed verzorgd,  die kunnen wel 10 jaar worden.  Dus daar gaan we voor!

In dit geval denk ik dat je  cadeautjes met je hart geeft. De ene keer is het iets  €60 en nu van €400. Een kind wordt niet van 1 duur cadeautje verwend. 

En ik heb een partner die dit leuk vindt en het gewoon zou kopen voor kind om er dan later achter te komen dat het ook voor de verjaardag zou kunnen.  

Siobhan schreef op 02-09-2021 om 17:48:

[..]

Onze konijnen gaan niet in de pot . Maar ben eerlijk dat het wel duurder was dan verwacht. Maar zo leuk...dierenarts zei al....die konijnen zien er zo goed uit en worden zo goed verzorgd, die kunnen wel 10 jaar worden. Dus daar gaan we voor!


Da's toch fantastisch!!!!

-Nienke-

-Nienke-

02-09-2021 om 18:43 Topicstarter

letterkoekje schreef op 02-09-2021 om 17:22:

[..]

Doe eens niet zo zuur!


En TO: is de kogel al door de kerk? Is je man gezwicht? Heb je hem Viafora onder zijn neus geduwd? Laat eens iets weten.

Haha, ik had vandaag een lange en drukke werkdag, dus net pas weer bij kunnen lezen Oprecht leuk en interessant om alle standpunten te lezen! Ik ben nog meer gesterkt in m’n standpunt, nu nog man overtuigen We hebben elkaar nog niet rustig kunnen spreken. 

Het geld klotst hier trouwens niet zó tegen de plinten dat we alle vier de kinderen elk jaar zo’n duur cadeau kunnen geven. We kopen wel ook regelmatig voor onszelf (of voor elkaars verjaardagen) duurdere cadeaus. Ik zou man dus ook rustig zo’n horloge voor z’n verjaardag cadeau doen (wat hij dan vast óók veel te gek vindt). 

Wij hebben kinderen met dure hobby's en hoewel echt beslist geen geldboom in de tuin is een verjaardag wel het uitgelezen moment om te investeren in die dure hobby. Zo hebben wel al eens een piano gekocht, een dure (teken) tablet en dure sport dingen. Hier hebben ze jaren later nog heel veel plezier van. Dus ik zou het doen als je het kan missen. Maar ik zou geen 400 euro uitgeven aan onzin dingen. Het moet wel echt iets toevoegen.

Team man hier. 400 euro is veel te veel. Dan zou ik hem op z’n minst 200 euro zelf laten betalen. En dan nog vind ik 200 achterlijk veel voor een cadeau. Dus nee, zou het niet doen.

Mijn ouders gaven me ooit de helft van een computer cadeau. Dat betekende dat als ik een computer van 1000 euro wilde dat ik zelf 500 moest sparen (maar ook 500 cadeau kreeg). Wilde ik een goedkopere computer dan hoefde ik minder in te leggen, maar was de bijdrage van mijn ouders ook kleiner. Zo was het een mooi cadeau maar leerde ik ook wat de nieuwe computer waard was. 

Smart watches heb je in verschillende prijsklassen. Je zou dus iets vergelijkbaars kunnen doen. 

Als dat echt is wat hij graag wil zou ik het leuk vinden om hem een keer zo'n mooi, groot cadeau te geven. 

Gelijkheid met de andere kinderen is natuurlijk wel een punt. Hier proberen we de cadeaus ook redelijk gelijk te houden. In elk geval tussen de oudste kinderen. De jongste kinderen zijn nog heel klein en die snappen het waardeverschil niet echt. 

Maar het punt wat hier gemaakt wordt met betrekking tot hobby's en kampen vind ik wel een goed punt. Dat is hier dus echt niet gelijk. Ze mogen doen wat ze willen qua hobby's maar de een doet aanzienlijk meer en duurdere hobby's dan de andere twee. Dat is natuurlijk niet erg want dit is wat ze willen. 

Ook qua opleiding is het niet hetzelfde qua kosten. Mijn twee kinderen op het gymnasium gaan straks naar Rome en hebben al een reis naar Parijs en een uitwisseling met Engeland gehad. Mijn kind op het VMBO is gaan survivallen in de Ardennen met school. Heel oneerlijk maar het zijn andere scholen met andere uitjes... 

Dus als je zo naar het geheel kijkt is het helemaal niet raar dat je het ene kind een keer een duur verjaardagscadeau geeft en de andere kinderen niet. Misschien dat die ook ooit wat duurs krijgen als de gelegenheid zich voordoet maar ze moeten natuurlijk net wat weten en wat willen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.