Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gepest door vriendin van zoon

SibellaxMonty

SibellaxMonty

11-01-2026 om 19:13 Topicstarter

snoepjeharibo22 schreef op 11-01-2026 om 16:54:

[..]

Ik vind dit ook wel. Dat meisje wordt helemaal afgebrand door volwassenen. Misschien is ze onzeker, onhandig. Mensen bestempelen haar gelijk als borderliner, ziek, manipulatief en dan die opmerkingen over bewust zwanger worden. Wie wilt nou zwanger worden op die leeftijd bewust of gaat condooms prikken, rare ideeën en topic. Hoe oud is dit kind überhaupt?

19 ze zit wel in hetzelfde jaar als mijn zoon. 

SibellaxMonty schreef op 11-01-2026 om 19:13:

[..]

19 ze zit wel in hetzelfde jaar als mijn zoon.

Oke ze is net iets ouder, ik zou er niet vanuit gaan dat ze je bewust pest of hem probeert te onttrekken bewust. Eerste liefdes probeersels blijven sowieso maar weinig lang hangen. Wees lief voor ze en kill them with kindness. Laat je niet onzeker maken steeds, ook over dat weekendje weg, waarom is het de laatste keer? Hij kan volgend jaar toch ook weer mee en het jaar daarna toch als dat jullie ding is? Het stopt toch niet omdat hij 18 wordt allemaal. Vind je het lastig dat hij 18 wordt, ben je bang controle te verliezen? 

tsjor schreef op 11-01-2026 om 13:43:

'Die meid is of zeer manipulatief of zeer gebrekkig opgevoed.' Niet meteen wijzen naar de opvoeding.

Het komt ergens vandaan. Nurture of nature. 1 van de 2.

SibellaxMonty schreef op 11-01-2026 om 13:44:

[..]

Ik vind haar ook ontzettend impulsief. Dat cadeau was 150 en dat ze dat gewoon voor haar vriendje van een paar maanden koopt verontrust mij. Misschien heeft dat met haar leeftijd te maken. Daarom ben ik ook bang voor een mogelijke zwangerschap. Ook al is dat wel het ergste nachtmerrie scenario

Mijn eerste vriend heb ik ook iets belachelijk duurs gegeven. Op die leeftijd is de waarde van geld en wat normaal is voor cadeaus aan partners nog iets vager.

Je speelt mee, je zwijgt.
Dit is de prijs die je betaalt voor het nooit open hebben leren communiceren met je zoon. Als alles bespreekbaar was en jullie open en vrij met elkaar communiceren was dit niet gebeurd.
Je kan dit alsnog proberen te leren, maar dat betekent dat je iets aan zelfontwikkeling moet gaan doen.

Het lijkt erop alsof je veel met hem via whatsapp communiceert. Omdat je denkt in termen als 'screenshots' doorsturen. Zou nooit in me opkomen in dit geval. Als zoiets gebeurt en je wil het bespreken, dan trek je hem toch naast je op de bank en laat je op je eigen telefoon het whatsapp-gesprek zien?
Wás dat whatsapp-gesprek wel zo duidelijk voor de vriendin-van, zoals jij nu schetst? Of laat je het niet lezen omdat het op meer dan één manier uitgelegd zou kunnen worden?

SibellaxMonty

SibellaxMonty

11-01-2026 om 19:39 Topicstarter

Courage schreef op 11-01-2026 om 19:30:

Je speelt mee, je zwijgt.
Dit is de prijs die je betaalt voor het nooit open hebben leren communiceren met je zoon. Als alles bespreekbaar was en jullie open en vrij met elkaar communiceren was dit niet gebeurd.
Je kan dit alsnog proberen te leren, maar dat betekent dat je iets aan zelfontwikkeling moet gaan doen.

Het lijkt erop alsof je veel met hem via whatsapp communiceert. Omdat je denkt in termen als 'screenshots' doorsturen. Zou nooit in me opkomen in dit geval. Als zoiets gebeurt en je wil het bespreken, dan trek je hem toch naast je op de bank en laat je op je eigen telefoon het whatsapp-gesprek zien?
Wás dat whatsapp-gesprek wel zo duidelijk voor de vriendin-van, zoals jij nu schetst? Of laat je het niet lezen omdat het op meer dan één manier uitgelegd zou kunnen worden?

Het was duidelijk. Ik had geappt dit gaan wij voor hem kopen. Doe je mee hieraan? En ze antwoordde nee, ik wil zelf een cadeautje voor hem kopen. En toen gaf ze hem een dag te voren hetzelfde. Mijn zoon helemaal blij, maar ik baal omdat wij iets anders last minute moesten halen. Ik wilde hier niet over beginnen omdat ik geen drama wilde tijdens zijn verjaardag. 

nee, dit is toch niet normaal, echt bizar dat ze dat kado gekocht heeft, dit heeft niks met onzekerheid te maken, als je dit doet ben je echt niet in orde. De dag na zijn verjaardag had je het wel kunnen vertellen. Maar goed, dat is nu al gebeurd. De eerst volgende keer zou ik het wel meteen zeggen mocht er weer iets voorvallen. Hoe doet ze nu tegen jullie als ze bij jullie is?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.