Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Irritante discussies met zoon


Op veel punten heeft hij toch echt gelijk. Wij als oudere generatie moeten nu eindelijk gaan luisteren naar deze geluiden ipv ze belachelijk te maken. 

Dat een puber iets zegt betekent niet dat het onzin is. Neem je kinderen serieus, daar kun je veel van leren. 

Julali schreef op 19-07-2021 om 11:33:

Op veel punten heeft hij toch echt gelijk. Wij als oudere generatie moeten nu eindelijk gaan luisteren naar deze geluiden ipv ze belachelijk te maken.

Dat een puber iets zegt betekent niet dat het onzin is. Neem je kinderen serieus, daar kun je veel van leren.

Nou ja, ik snap het wel, want hij zal het vast met een puberale stelligheid brengen. En als je hem vertelt dat hij met een gematigdere toon veel meer bereikt gaat er bij zo'n puber ook niet in

Ik zou er niet blij mee zijn als mijn oudste iedereen ging uitmaken voor racist. Maar de uitspraken van jouw zoon zijn wel degelijk ergens op gebaseerd. Als je geen zin hebt in een discussie zeg je toch gewoon dat je het er nu niet over wil hebben en negeer je het als hij blijft doordrammen?

Het is tegenwoordig heel hip om (buitensporig) bezig te zijn met veganisme, duurzaamheid en het milieu. Social media en internet staat er vol mee. Ook is het tegenwoordig booming om 'woke' te zijn en tegen de gevestigde orde aan te schoppen. Het afstoten van kapitalisme, extreem veganisme, etc., het zijn de moderne varianten van het eeuwenoude pubergedrag: wij zetten ons af tegen de status quo.

Marreined schreef op 20-07-2021 om 16:00:

Het is tegenwoordig heel hip om (buitensporig) bezig te zijn met veganisme, duurzaamheid en het milieu. Social media en internet staat er vol mee. Ook is het tegenwoordig booming om 'woke' te zijn en tegen de gevestigde orde aan te schoppen. Het afstoten van kapitalisme, extreem veganisme, etc., het zijn de moderne varianten van het eeuwenoude pubergedrag: wij zetten ons af tegen de status quo.

Ja hoor es, als die jongen het nog doet als hij 35 is.

Marreined schreef op 20-07-2021 om 16:00:

Het is tegenwoordig heel hip om (buitensporig) bezig te zijn met veganisme, duurzaamheid en het milieu. Social media en internet staat er vol mee. Ook is het tegenwoordig booming om 'woke' te zijn en tegen de gevestigde orde aan te schoppen. Het afstoten van kapitalisme, extreem veganisme, etc., het zijn de moderne varianten van het eeuwenoude pubergedrag: wij zetten ons af tegen de status quo.

Het is wellicht gaande, zeg maar, de stroming van veganisme en klinaatbewustzijn maar ik hoop van harte dat dat geen pubergedrag is, dat deze zoon het zn leven lang volhoudt, én een inspiratie (ipv irritatie) zal zijn voor velen. Gezien de feiten heeft ie groot gelijk namelijk! Je kunt het hip of woke noemen, maar ook bewust. 

Libertine schreef op 20-07-2021 om 17:31:

[..]

Het is wellicht gaande, zeg maar, de stroming van veganisme en klinaatbewustzijn maar ik hoop van harte dat dat geen pubergedrag is, dat deze zoon het zn leven lang volhoudt, én een inspiratie (ipv irritatie) zal zijn voor velen. Gezien de feiten heeft ie groot gelijk namelijk! Je kunt het hip of woke noemen, maar ook bewust.

precies, deze generatie mag gaan opruimen wat onze generatie heeft laten liggen. En min of meer bewust want in de 70er jaren was al bekend dat het de verkeerde kant op ging (rapport van de club van Rome) Ik ben al vijftig jaar vegetariër en met milieu bezig, maar blijkbaar een van de weinigen. 

Lexus schreef op 20-07-2021 om 17:35:

[..]

precies, deze generatie mag gaan opruimen wat onze generatie heeft laten liggen. En min of meer bewust want in de 70er jaren was al bekend dat het de verkeerde kant op ging (rapport van de club van Rome) Ik ben al vijftig jaar vegetariër en met milieu bezig, maar blijkbaar een van de weinigen.

Ik zocht het naar aanleiding van dit draadje even snel op: ongeveer 4% van de Nederlandse bevolking eet geen vlees en vis, en dat is inclusief veganisten.  4%!!! Dat is schrikbarend dramatisch weinig. Vanuit dat bezien is de toon van zoon een al meer te rechtvaardigen wat mij betreft. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-07-2021 om 19:55

Libertine schreef op 20-07-2021 om 17:31:

[..]

Het is wellicht gaande, zeg maar, de stroming van veganisme en klinaatbewustzijn maar ik hoop van harte dat dat geen pubergedrag is, dat deze zoon het zn leven lang volhoudt, én een inspiratie (ipv irritatie) zal zijn voor velen. Gezien de feiten heeft ie groot gelijk namelijk! Je kunt het hip of woke noemen, maar ook bewust.

Libertine schreef op 20-07-2021 om 17:46:

[..]

Ik zocht het naar aanleiding van dit draadje even snel op: ongeveer 4% van de Nederlandse bevolking eet geen vlees en vis, en dat is inclusief veganisten. 4%!!! Dat is schrikbarend dramatisch weinig. Vanuit dat bezien is de toon van zoon een al meer te rechtvaardigen wat mij betreft.

Hoezo? Het is geen religie waar geheelonthouding geldt

TO, ik heb er hier thuis eentje die voor verdere verspreiding van het Coronavirus is. Dat is pas lachen. Hij heeft zelfs al een politieverhoor gehad omdat hij cafe's die gingen sluiten heeft bedreigd. 
(hij vind stellig dat corona maar een verkoudheid is)
Wat jouw zoon doet vind ik dan nog vrij onschuldig maar ik waarschuw je wel om hem goed in de gaten te houden en iets eerder dan wij hulp te zoeken... 

Antonina schreef op 20-07-2021 om 21:31:

[..]

Hoezo? Het is geen religie waar geheelonthouding geldt

Geen religie (al geloof ik stellig in het nut van klimaatactivisme). Stoppen met vlees en vis eten, of zelfs vegan/plantaardig, is broodnodig als we niet nog meer natuurrampen willen bijvoorbeeld. Om maar te zwijgen over pandemieën. Of dierenleed. 

Voor vegans hoef je in z'n algemeenheid geen hulp te zoeken

Libertine schreef op 20-07-2021 om 21:37:

[..]

Geen religie (al geloof ik stellig in het nut van klimaatactivisme). Stoppen met vlees en vis eten, of zelfs vegan/plantaardig, is broodnodig als we niet nog meer natuurrampen willen bijvoorbeeld. Om maar te zwijgen over pandemieën. Of dierenleed.

jep en ook minder autorijden en vliegen. Klimaat heeft het nodig. 

Libertine schreef op 20-07-2021 om 21:37:

[..]

Geen religie (al geloof ik stellig in het nut van klimaatactivisme). Stoppen met vlees en vis eten, of zelfs vegan/plantaardig, is broodnodig als we niet nog meer natuurrampen willen bijvoorbeeld. Om maar te zwijgen over pandemieën. Of dierenleed.

Voor vegans hoef je in z'n algemeenheid geen hulp te zoeken

Ik lees het zo (of dat wil ik graag lezen): als je 1x per jaar een pannetje mosselen eet, hoor je al niet meer bij die 4%. Ook al eet je de rest van het jaar plantaardig. Die cijfers laten dus niet zien dat er mensen zijn die hun vleesinname beperken. Ik eet zelf bijvoorbeeld 90% veganistisch, maar ik hoor daarmee niet bij die 4%. En toch zou de wereld er heel anders uitzien als iedereen dat zou doen.

Wat een geweldige zoon heb jij! En wijs met zijn 15 jaar bovendien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.