Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog maar eens: leuke puberuitspraken

Ik vraag aan zoon wat voor muziek hij op heeft staan?
Zoon: Oh, Pablo Casals doet een 'cover' van Bach.


Half a twin

Half a twin

10-05-2016 om 11:03

18 laatste kansen zijn er 17 teveel

Wij zitten buiten te eten als de buren ook aan tafel gaan
Kees kom aan tafel zegt de buurvrouw tegen haar zoon van 5. Kees, kom! Als je nu niet kom ga je zonder eten naar bed! En dan begint het: laatste kans! Laatste kans! en nog een keer, nog een keer.
Zoon eet zwijgend zijn bami. En ondertussen stijgt het volume in de buurtuin.
Eindelijk wordt het stil en Kees zit kennelijk aan tafel.
Zegt mijn zoon: Tjonge 18 laaste kansen dat zijn er 17 teveel!

sanne

sanne

14-05-2016 om 12:44

luier

Terwijl mijn dochter met haar vader aan het stoeien is (en zij wint door hem te kietelen), roept hij: "beetje respect voor je oude vader, ik heb 4 jaar lang jouw Pampers verschoond" Reageert onze dochter: "Pardon?... jij hebt echt geen idee zeker hoelang ik straks jouw strontluiers mag verschonen"

Lou

Lou

15-05-2016 om 00:53

Na de dood

De begrafenis waar we naartoe waren, was een vrij streng gereformeerde toestand, met een preek vol over wij nietige zondaars en voor de overledene de jubelende eeuwigheid naast God. Op de terugweg leg ik dochter (15) wat meer uit over deze variant van het geloof. Haar reactie: "Ik vind reïncarnatie denk ik chiller."

huishouden

Dochter moest van mij even een stofzuiger pakken om de kruimels op te zuigen die ze zelf had laten vallen. Zucht ze dramatisch: "Ik ben het slachtoffer van huishoudelijk geweld..."

stoepkrijt

Oh, ik voel zo met je dochter mee. Ik voel me ook zo vaak slachtoffer van huishoudelijk geweld. Zou er een opvanghuis voor ons bestaan? O, dat noemen ze een hotel geloof ik. Zo'n zelfde ding als waar mijn kinderen in denken te wonen

Zei ik ook al

Ik zei: "Mijn leven wordt bepaald door huishoudelijk geweld. Wen er maar vast aan."

aq72

aq72

20-05-2016 om 09:56

Keuzestress

Ik stuur m'n zoon, toen 14 jaar naar de winkel om maandverband voor mij en z'n zus te kopen. Ondanks dat ik duidelijk had verteld wat hij moest kopen, was hij het natuurlijk alweer vergeten. Dus belt hij vanuit de winkel wat hij moet kopen.
Komt hij thuis, zegt hij: "Ik als ik ongesteld zou zijn zou ik ook chagrijnig zijn maar dan van de keuzestress je wordt niet goed van al die verschillende soorten maandverband"

Triva

Triva

20-05-2016 om 10:01

sorry hoor

maar ik stuur geen jongen van 14 naar de supermarkt voor maandverband voor zijn moeder en zusje. Dat doe ik een kind niet aan, vind ik ook niet nodig ook. Een kind stuur ik naar de winkel voor iets wat ik dringend nodig heb en maandverband heb ik altijd op voorraad.

De kans dat mijn puber in de winkel klasgenoten tegenkomt is mij te groot. Dat risico doe ik hem niet aan ook al zou hij willen.

Niki73

Niki73

20-05-2016 om 11:54

Andere mening

Heel fijn dat aq72 haar zoon nu al leert dat dat heel normale boodschappen zijn! Iedere klasgenoot zal begrijpen dat het niet voor eigen gebruik is.

Leen13

Leen13

20-05-2016 om 12:04 Topicstarter

Ja gelukkig maar

Hier ook geen probleem. Zoon kan maandverband voor zus en vroeger voor vriendinnetje meenemen. Hier geen keuzestress. Ik stuurde hem op de aanbieding af van de Kruidvat, die lag prominent op de kop van het schap.
Zou mooi worden. Ik haal ook weleens condooms. Dan kijkt ook niemand mij vreemd aan of ik ze zelf ga gebruiken.

Astrid

Astrid

20-05-2016 om 12:04

ik herhaal

mijn posting nr 12 nog maar eens: het is ook een gave iemands plezier te vergallen.

Verder eens met Niki, eindelijk eens een moeder van een zoon die haar zoon leert dat dit net zo'n normale boodschap is als toiletpapier.

Alicia

Alicia

20-05-2016 om 15:16

hulde

Hulde voor je zoon, aq72. Ik zie mijn dochter dat nog niet doen, ook al gebruikt ze het zelf!

Theeleut

Theeleut

20-05-2016 om 15:36

Nou

Eerlijk gezegd gingen bij mij ook de wenkbrauwen omhoog bij het lezen er van. Nu heb ik zelf geen zoon maar nee. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een zoon met zo'n boodschap naar de winkel te laten gaan. Maar goed, dit is geen discussiedraadje

Tango

Tango

20-05-2016 om 16:33

Ook niet

Ik zou mijn zoon ook geen maandverband laten halen. Niet dat hij het zo'n probleem zou vinden hoor, maar hij zou het echt niet kunnen vinden en inderdaad al helemaal niet weten wat hij mee zou moeten nemen. Wat dat betreft heeft zoon van Aq gelijk hoor, er zijn veel te veel soorten. Ik haal dit altijd zelf, ook voor dochter. Bij uitzondering moet ze weleens zelf halen, als het eerder op is dan verwacht.

Tango

Tango

20-05-2016 om 16:34

En dan..

Gebeurt het ook nog weleens dat dochter het niet kan vinden. Tijdje terug moest ze inlegkruisjes halen. Ze kon toch echt degene niet vinden die ze altijd heeft, terwijl die volgens mij nooit op zijn bij het kruidvat.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

20-05-2016 om 16:37

Ach,

als zoon van aq72 er zelf geen problemen mee heeft. Gaat bij ons altijd mee in de wekelijkse boodschappen, maar ik denk dat mijn zoon het ook geen probleem zou vinden. Toch eens aan 'm vragen straks.

Triva

Triva

20-05-2016 om 22:56

nee Astrid

Dit hoef je echt geen puber van 14 te leren. Het is vroeg genoeg om dat te doen als hij samenwoont met een meisje en de boodschappen doet. Echt waar. Dat heeft niets te maken met plezier vergallen. In mijn ogen zijn er grenzen en dit doe je een jongen gewoon niet aan, ik vind het al raar dat je op het idee komt. Zorg gewoon dat die voorraad niet op komt.

Elfje65

Elfje65

21-05-2016 om 11:11

Geen probleem

Als de jongen er zelf geen probleem mee heeft, waarom er dan een probleem van maken? Een knul van 14 laat zich niet zomaar sturen als hij hier geen zin in zou hebben. Zo te horen is hij gebekt genoeg. Dus deze hele discussie snap ik niet.

Rozemarie

Rozemarie

21-05-2016 om 11:19

och

Ik zou mijn eiegen zoon ook niet zo snel voor maandverband naar de winkel sturen maar een vriend van hem zie ik dat wel doen. Beetje afhankelijk van het kind.
Maar ik vind de opmerking van aq72 wel geniaal!

Wilgenroosje

Wilgenroosje

21-05-2016 om 11:34

Reactie zoon

Ik heb inmiddels aan mijn zoon gevraagd of hij voor mij maandverband wilde halen. Geen probleem, of het mag als 'ie straks klaar is met z'n huiswerk.

Zei dat het niet hoeft, maar dat ik alleen even z'n reactie wilde zien, omdat er hier een discussie over is. Zei 'ie: "wat een onzin zeg, wat maakt dat nou uit."

Weet ik dat ook weer.

Inanna

Inanna

21-05-2016 om 22:30

hier niet

Ik vroeg het mijn zoon en die zag het niet zitten, kon niet precies zeggen waarom. Ik probeerde nog een "ja maar, iedereen zal toch snappen dat het niet voor jouzelf is" maar hij zei dat ik dat niet kon weten, want hij wordt nog steeds regelmatig voor een meisje aangezien.

Duidelijk, mijn zoon ga ik dus niet op pad sturen voor maandverband, maar ik vind het op zich niet een belachelijk idee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2016 om 09:28

Geniale opmerking

Van je zoon aq!

Stenna

Stenna

27-05-2016 om 11:09

nieuwe oogst

Zoon (eigenlijk geen puber meer, maar hij blijft erg leuk) vertelt doodserieus dat een studiegenote helemaal van "Hoezee Overflakkee" komt en daarom niet zo vaak naar huis gaat.
Paar dagen later verspreekt hij zich over een poging een tamelijk onbereikbare nieuwe liefde te veroveren, en zegt: "mooi geschoten is altijd mis". Ik leg hem uit dat dit een soort van Freudiaanse verspreking is (en ook wat dat is en wie Freud is . Zijn reactie: Nou, dit was gewoon een autocorrectiaanse verspreking.

Noet

Noet

27-05-2016 om 11:27

ik zie ik zie

dochter nog net geen puber maar toch maar hier dan.

We zitten in de auto en doen het spelletje "Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet"

Het is geel, ik noem allerlei gele dingen op die ik kan zien. Allemaal fout.

Wat is het dan? Nou dit, een klein geel dingetje aan de andere kant van de midden console en dus absoluut uit mijn zicht.

Ik: maar dat kan ik toch helemaal niet zien.

Dochter: maar het is toch "ik zie, ik zie, wat jij NIET ziet?"

Ik veroorzaakte nog net geen ongeluk.

Film

Mijn dochter en ik keken laatst een horrorfilm, de hoofdpersoon was zwanger maar ook bezeten, de foetus werd er op een gegeven moment uitgetrokken door een vampier, mijn man en ik vonden het best wel griezelig totdat we mijn dochter ''Nou dat is een nieuwe manier van bevallen!'' hoorde zeggen, we maken er nog steeds grappen over

tictac

tictac

30-05-2016 om 09:12

niet grappig, wel lief

Via mijn werk was ik gevraagd om mee te gaan op kamp van groep 8. Ik vond dat erg leuk en was enthousiast. Helaas gaat het nu toch niet door, omdat er toch genoeg leiding was. Ik appte dit aan mijn kinderen. Krijg ik een reactie van de jongste (12): jammer voor je. Maar voor het kamp helemaal, ze weten niet wat ze missen!

Tango

Tango

03-06-2016 om 23:19

Rauwen

Van de week zaten we aan tafel. Ik had sla gekocht en daar kreeg je een bakje rauwkost bij. Dit stond dus op tafel. Dochter vroeg wat het was en ik antwoordde: rauwkost. Dochter keek me zeer verbaasd aan en vroeg: is er iemand dood dan???

Prei

Tijdens eten zegt jongste zoon dat hij prei niet lekker vindt. Mijn vrouw reageert met 'maar prei is hartstikke gezond.' Waarop mijn oudste zegt: 'Klopt. Ik heb nog nooit een prei bij de dokter gezien.'

Leen13

Leen13

19-06-2016 om 21:07 Topicstarter

Prei

Die zal ik proberen te onthouden.

zelfkennis

Ik tegen zoon van 16: er staat bij absentie op jouw schoolsite 'verwijderd'. Uhm hoezo?

zoon: o ja, ik ben er uit gestuurd bij geschiedenis.

Hmmm, en waarom dan wel?

zoon: ik was erg irritant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.