Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog maar eens: leuke puberuitspraken

Ik vraag aan zoon wat voor muziek hij op heeft staan?
Zoon: Oh, Pablo Casals doet een 'cover' van Bach.


Vogel

Vogel

20-06-2016 om 20:40

Dierenvriend

Met zoon van 13 breng ik een gewonde duif naar de vogelopvang. Zoon is een echte dierenvrind en vol zorg voor de patiënt: er wordt een doosje geregeld met een zacht dekentje, wat denk je mam, zou de deksel dicht fijner voor hem zijn of toch open? En dan houd ik hem wel op schoot.
Zoon stapt in de auto en ik sta op het punt hem doos met duif aan te geven als,hij zich ineens herinnert dat hij een stoere puber is: "Yo. Pass die duif."

Vogel

die is erg lief!

en hier

heb ik een geval "mishandelde puber". Over 8 dagen proefwerkweek en voor Grieks en Duits staat zoon een vijf. Dus hard aan het werk. Puber (14 en heel erg puberend de laatste weken) zucht demonstratief en zegt: "ik voel me net een kruising tussen Orange is the new black en white collar. Where is my freedom?". Dit met dramatische rollende ogen. Wie zei dat alleen meiden dramaqueens waren...
Sini

tictac

tictac

21-06-2016 om 07:23

puber van 14

'Je moet gewoon roeien met de dingen die je hebt' als antwoord op een vraag van haar jongere zusje over school.

tictac

tictac

21-06-2016 om 07:46

stom van mij

Bovenstaande was niet wat puber zei. Ze zei: je moet het doen met de roeien die je hebt.

Pass die duif LOL!

Vogel, die vind ik echt geweldig, zo mooi die puberiaanse onverschilligheid en toch lieve zorgzaamheid in zich verenigd

Vogel

Vogel

22-06-2016 om 07:49

@Anneque

Inderdaad de puberteit in een notendop, het schakelen tussen kind en volwassene zijn. (Niet zo gek dat wij dat als ouders niet altijd kunnen volgen.)

Sanne

Sanne

24-06-2016 om 02:20

Pass die duif

Echt hardop gelachen met tranen in de tranen. Te leuk!

@Emma

@Emma

17-07-2016 om 16:53

Dement

Na een reclamespot in de auto over demetie en verzekeringen zeg ik tegen mijn 15-jarige dochter dat ze mij, als ik ook zo word, maar in een verzorgingstehuis moet doen.
Rollende ogen: "Jahaa, dat was ik zowiezo al van plan"

Paasei

Paasei

18-07-2016 om 11:55

Woorden verkeerd

Het valt me op in de stukje hier boven; veel puberuitspraken gaan over verkeerde woorden. Ik herken dat wel; zoon (16) weet nog wel eens wat komisch te verhaspelen. En doet dat dan nog heel serieus ook.. zo had hij het eens over de 'carnivoren' in de tuin (we hebben een coniferen-haag) en de 'vitrines' voor het raam (toen we net nieuwe vitrages hadden).

Ik vraag me altijd af hoe hij nou daar bij komt.. ik bedoel, het is een intelligente jongen .. is dat nou iets 'des pubers'? Stukje desinteresse in hoe iets nou daadwerkelijk heet ('dus maak ik er maar wat van')?
Herkennen jullie dat?

Vinnie

Vinnie

18-07-2016 om 16:33

Theedoek/pleedoek

Gisteravond was het mijn zoon zijn beurt om af te wassen, maar omdat het nog al een grote berg was besloot zijn stiefzus te helpen. Eenmaal bezig was de theedoek die ze gebruikten helemaal door weekt, toen vroeg zoon dus aan stiefzus kun je een pleedoek pakken? Ik schrok natuurlijk en rende de keuken binnen omdat ik dacht dat ze de doek die we die ochtend hadden gebruikt om de plee schoon te maken en bij de was hadden gegooid hadden gepakt. Maar zoon versprak zich blijkbaar. Een hartaanval verder maar we konden er uiteindelijk om lachen.

Vinnie

Jakkes. Wat zal jij je geschrokken zijn.

Helaas ook hier vaak van dit soort verspreken.
Met een dyslect en een slechthorende geeft dat soms komische situaties.
Dan moet ik echt even doen of ik het niet gehoord heb. Heel nonchalant vraag ik dan of ze het aub nog een keer kunnen zeggen. Vaak snappen ze dan al dat er iets anders gezegd is dan bedoeld

Lou

Lou

18-07-2016 om 21:12

klinkt als

Die vitrines en carnivoren zijn leuk! Gevalletje 'klinkt als..... maar wat was het ook alweer'. Logisch toch? Zou mijn dochter in elk geval ook kunnen zeggen. Laatst zocht ze de tekentang maar kon niet op het woord komen en zei daarom 'hebben we wel een teek-remover?' Ook duidelijk. Het pincet werd daarop meteen een splinter-remover maar dat zei ze volgens mij expres, omdat ik zo moest lachen om haar teek-remover.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

20-07-2016 om 14:26

Onderhandelingsvaardigheden

Eigenlijk wel een nieuw draadje waard, maar hier kan het ook best tussen.
Oudste (17) heeft vakantie en geen geld. Nu heeft ze wel wat uitstapjes gepland met vriendinnen waarvoor geld nodig is. En waar haal je dat? Of althans probeer je dat te halen... Bij je moeder. Dus kwam ze met 'ik heb geen geld'. Ik: 'da's lastig. Hoe ga je dat oplossen.' 'Nou als ik nu vast mijn zakgeld van oktober kan krijgen, hoef ik het dan niet.' Dus ik bood aan om alvast haar vakantiegeld (15 euro) te storten. Vond ze geen goed idee want dat wilde ze tijdens de vakantie besteden. Of ze dan lunchvergoeding kon krijgen, want thuis moet ze ook eten. Dat roep ik zelf ook wel eens, maar drie keer 10 euro was dan niet helemaal de bedoeling.
Uiteindelijk is ze nu toch mopperend op pad met slechts 15 euro. Belachelijk natuurlijk want 'jij durft niet eens de deur uit zonder creditcard en dan stuur je mij met de trein het land in met 17 euro op mijn rekening.'

zebra

zebra

20-07-2016 om 17:16

geld hard nodig

onze zoon is vanmiddag vertrokken naar zijn bijbaan en had afgesproken met mijn ouders om barbecue benodigdheden mee te nemen voor hen omdat ze er zelf niet zoveel verstand van hebben (hebben die bbq onlangs gewonnen bij een loterij). Zoon zei dat hij na het werk die spullen even afgeeft bij opa en oma en dan wel hoopt dat hij het geld snel krijgt want: "ik heb het hard nodig".

Elfje65

Elfje65

20-07-2016 om 18:58

Zebra

Is dat niet waar dan?

Elfje65

Elfje65

20-07-2016 om 19:00

Vesper

Lunchvergoeding haha, ik vind het een goeie!!!

Ali

Ali

21-07-2016 om 11:09

Lippenbalsem

Man had lippenbalsem van zijn werk meegekregen (promotie) en gaf die aan zoon. Zoons opgetogen reactie: 'Dit is precies wat ik nodig had in mijn leven!'

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-07-2016 om 11:42

Ruimte

Onze dochter van 13 was boos om het feit dat wij het niet zomaar goed vonden dat ze in november éven op een doordeweekse dag 's avonds met een vriendinnetje naar Brussel gaat om naar een concert van 21pilots te gaan.
" Ja, je moet me wel ruimte geven om te groeien"

Zoon wil de naar eieren bakken

En doet de eierdooier open,kijkt me even verdwaasd aan en vraagt : waarom zitten er veren op?
Ik schiet inde lach en zeg dat t wel eens gebeurt. Waarom hij dat vraagt?
Je weet zeker dat er geen kip in zit he als ik m openmaak ? is het benauwde antwoord....

Huh eierdooier?

Die IPad blijft maar eigen initiatief tonen eierdoos dus.

Jennifer Lopez

Met dank aan haar laatste nummer 'I aint your momma'. Is op de radio als zoon 16 en ik in de auto zitten. Zijn reactie "wat een geluk dat jij wel mijn moeder bent, dus jij doet dat allemaal wel voor mij".

Juno

Juno

15-08-2016 om 23:02

Rimpels

Zoon is verrukt als hij op mijn voorhoofd rimpels ontdekt: "O mam, je hebt WIFI!! Al twee streepjes.

Emmawee

Emmawee

15-08-2016 om 23:05

Helpen herinneren

Of hij het niet vervelend vond dat ik hem hielp herinneren, vroeg ik.
"Nee hoor, handig juist. Ouders zijn eigenlijk een soort levende memory-blaadjes!"

Els

Els

16-08-2016 om 06:47

Juno

Geweldig!

Leen13

Leen13

17-08-2016 om 14:06 Topicstarter

tegenspreken

Bij een gezellig debat waarin ik hem wat wil bijbrengen meldt zoon: ik heb maar 1 lieve moeder en die spreek ik graag tegen.

mijk

mijk

17-08-2016 om 17:30

dochter na enorme klierbui

Het is zo fijn dat ik bij gewoon onredelijk kan doen. Jij houdt toch wel van me!

Mijk

ik heb voor zoon kaartjes

op de kop getikt voor het NL elftal. Hij helemaal blij.... tot dat ter sprake komt dat t bij PSV is ( is ook nooit, is altijd in Arena)
Ik zeg: dat is toch fijn, das dichterbij.
Dat meen je niet mam,echt? Wat is dat nou weer voor raars, moet ik dààr naar binnen.....
( ja buiten kijkt zo lastig )

Emmawee

Emmawee

19-08-2016 om 00:11

Mijk

Wat een "heerlijk" compliment!!

Pennestreek

Pennestreek

19-08-2016 om 14:38

Haha Mijk wat een prachtopmerking van je dochter

Dat zeg ik nou altijd zelf tegen dochter na/tijdens zo'n bui, dat ik vreselijk veel van haar hou, ook al kan ze zich nog zo drakerig gedragen! Ik hoop altijd maar dat dat haar helpt. Ze heeft het nog nooit gezegd, maar ik hoop dat ze het net zo voelt als jouw dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.