Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog maar eens: leuke puberuitspraken

Ik vraag aan zoon wat voor muziek hij op heeft staan?
Zoon: Oh, Pablo Casals doet een 'cover' van Bach.


Li

Li

27-10-2016 om 21:19

Sinilind

Wat een schatje! Dat was hem vast ook wel eens gezegd, dat hij dat zo paraat had.

Op school..

Leerling vertelde me laatst dat ze bij scheikunde practicum hadden gehad met gedesillusioneerd water........,,

Probeer dan maar eens serieus te blijven kijken....

En uit mijn eigen les vsn gisteren.,,.

Opwaartse kracht. Moeilijk. Leerlingen moeten de zwaartekracht uitrekenen op de 'verplaatste vloeistof' . Ik werk een paar somnen uit op het bord. Veel schrijven. Bij de 2e opgave kort ik 'verplaatste vloeistof' af tot 'verpl. Vl.' En bij de derde zeg ik expliciet dat vanaf nu 'v.v.' staat voor die verplaatste vloeistof, omdat het anders zoveel tijd kost om op te schrijven.

Nog geen 10 tellen later steekt een van de onrustigste meiden van de klas haar vinger op en vraagt op verveelde toon waar dat 'v.v.' nou toch weer voor staat. Omdat t de zoveelste keer is dat ze haar aandacht er weer eens niet bij heeft barst ik los in een korte pittige tirade over haar gedrag. Word ik na 2 zinnen onderbroken door Joris op de eerste rij.,' nou mevrouw....helemaal uitschrijven had volgens mij toch minder tijd gekost'

Proest.

Ingrid

Ieder z'n ding

Puber moppert dat de natuurkundedocent weer ziek is terwijl een se-week voor de deur staat. Ik, met natuurkunde in pakket en bekend met de stof, bied aan hem te helpen. 'Nee, laat maar. Ik vraag het wel aan papa.'

Li

Li

27-10-2016 om 22:57

Flanagan

Wij hadden vroeger thuis het omgekeerde. "Vraag dat nu aan papa, het is zijn vak." "Nee, dan gaat hij het helemaal herschrijven en het moet morgen ingeleverd".

zoon vraagt wat we eten terwijl we in de keuken staan

ik zeg: kijk eens in de koelkast wat er nog is. Hij noemt van alles op: Nou....vlees,kaas, Een homp kip...
een homp? zoon, eeh dat zijn kippenpoten O zagt ie t ziet eruit als een berg.

Ik trek de groentenla open: hoo...das de verkeerde la hoor, we eten iets lekkers! Is zijn reactie

De homp kip met groenten is t niet geworden

Vogel

Vogel

22-11-2016 om 19:45

verkiezingen

Aan tafel vraag ik met nadruk even aandacht:
Jongens, luister even. De komende weken ga ik wat extra dagen werken. Dat betekent dat ik jullie regelmatig ga vragen om even te helpen met wat klusjes in huis.
Jongste zoon (13): Nou, ik vond de vorige president beter hoor!

LOL Vogel

Vogel, jij hebt echt een grappige zoon. Hij was toch ook degene van "Yo, pass die duif"? Zó leuk

Egel

Egel

23-11-2016 om 13:59

Ja die was geweldig

Ik denk nu nog wel eens aan Yo, pass die duif. Ik heb het toen ook aan mijn pubers voorgelezen. Geweldig.

Vogel

Vogel

23-11-2016 om 15:01

Klopt

Hij kan enorm grappig uit de hoek komen. Vaak zo onverwacht en alert dat ik even een seconde nodig heb voor ik in de lach schiet.

Tango

Tango

25-11-2016 om 23:19

Schoen zetten

Zoon van 12 vindt het nog altijd erg leuk om zijn schoen te zetten. Hij moet dan natuurlijk wel een liedje zingen, zeg ik. Geen probleem hoor. Sinterklaas Meloentje hoor ik hem vervolgens zingen. Tja, gelijk heeft hij hoor, wat is dan ook een kapoentje???

Beertje

Beertje

28-11-2016 om 11:52

@ Tango

Een kapoentje is een gecastreerde haan. Maar of we dat ook al zo noemde toen het liedje werd bedacht ik hoop het niet hahaha...

Puberzoon de seksist

Mijn vrouw roept van boven of ik ergens mee kan helpen.
Ik vanaf beneden: "Ik kom!"
Puberzoon: "Daar komen vlekken van."

marca

marca

16-01-2017 om 00:00

Niet grappig

zoon, die al in bed hoort te liggen en liefst slapend zie ik nog online op whatsapp. Ik app naar hem: ga eens slapen, ik hoor je nog rommelen boven. Appt hij terug: dat kun jij nooit horen, ik lig op de bank film te kijken.
Zou hij even niet hebben begrepen dat hij dat beter niet had kunnen zeggen?

Paddington

Paddington

16-01-2017 om 08:17

Een groot compliment

Uitspraak van mijn puberdochter:
"Als ik later zelf kinderen heb, heb ik jouw hulp met opvoeden nodig want ik vind het net als papa maar moeilijk."

Lou

Lou

17-01-2017 om 16:31

Ochtendhumeur

We bespreken ons ochtendhumeur. Ik geef toe dat ik er last van heb en zeg dat ik het liefst in stilte rustig wakker word. Ik zeg: "Dan denk ik: joh, zeg gewoon eerst even een half uurtje niets."
Puber: "Bij sommige mensen denk ik: joh, zeg gewoon eerst even een half jaartje niets."

Vogel

Vogel

19-01-2017 om 20:56

Moment

Ik probeer al een tijdje tevergeefs zoon naar bed te krijgen. Uiteindelijk vertrekt hij uit de huiskamer, maar ik hoor geen voetstappen op de trap, dus ik roep hem na: Ben je nou al naar boven?!
Hij antwoordt op gedragen toon: Momenteel verblijf ik op de trap, dus ik kan uw vraag helaas niet beantwoorden.

*proest*

Vogel, kun je ons niet gewoon met regelmaat op de hoogte gaan houden van wat je zoon allemaal zegt? Hij is zo grappig.
Ik ben fan

Vogel

Vogel

20-01-2017 om 16:24

@Anneque

Dank je. Hij (en ik ook) kan wel wat fans gebruiken; sinds november kan hij niet meer naar school en geen therapeut kan hem helpen.
Gelukkig kunnen we ook af en toe nog om hem lachen.

Oh Vogel

Dat gaat me nou echt aan het hart. Gek hè. Ik ken jullie totaal niet maar uit die spaarzame berichtjes van jou rijst het beeld van een zachtmoedige, geestige jongen.
Jee, getver. Kun je hier op het forum geen hulp vinden? Ik wil ook wel meedenken, voor wat het waard is?

Vogel

Vogel

21-01-2017 om 09:59

Dat is heel lief Anneque. Zo is hij namelijk ook. Maar daarnaast heeft hij een extreem angstige, onzekere en snel overprikkelde kant waardoor hij heel boos en agressief kan worden.
Maar ik zal onder Zorgenkinderen eens een draadje starten, wie weet heeft iemand de gouden tip.

Freya

Freya

25-01-2017 om 18:52

Schattig

Zoon is bijna dertien en zit in het eerste middelbaar. Hij chat vaak online, vooral met meisjes. Vnavond vroeg ik hem wie van die meisjes nu eigenlijk zijn vriendinnetje was.

Zijn reactie: maar mama ik kan nu toch nog geen lief hebben. Daar ben ik nog veel te klein voor. Het duurt nog veel te lang voor ik kan trouwen.
Letterlijk zijn woorden.

Meneer is een romanticus -- Hij is blijkbaar van plan om met zijn eerste liefje te trouwen

Li

Li

25-01-2017 om 21:45

owww

wat schattig! Mijn zoon zit anders in elkaar. Meisjes zijn te ingewikkeld, dus hij neemt een hond. En geen kinderen, maar puppies.

Wifi

Zoon had zijn pols gebroken tijdens de skivakantie met pa, gisteren gingen we naar het ziekenhuis om het gips te laten weghalen en controle. De gipsmeester merkt bij het wegsnijden van het gips: "oh grappig ze gebruiken glasfiber in Oostenrijk"... en gooit het gips in de prullenbak. Zoon merkt droogjes op: "Tja, ik dacht ook al dat mijn wifi veel sneller was de laatste weken"...

Sini

Trumpwaardig

Zoon, inmiddels niet meer puber, mengde zich in gesprek met oudste zoon en wilde zeggen dat wat hij hoorde louter speculaties waren, maar versprak zich en zei: Ja, maar dat zijn gewoon spectaculaties.
Vond ik wel een mooi Trumpwoord: Niet echt en waaaaaay over the top.

mama van twee

mama van twee

09-02-2017 om 12:49

Idols

Dochter (11) en vader zaten vorige week Idols te kijken en dochter vond het commentaar van de jury wat de deelnemers kregen soms wel echter hard en vond het zielig voor de deelnemers. Vader probeert uit te leggen dat dat programma zo in elkaar zit en dat, als hij mee zou doen, ook zo'n commentaar zou krijgen. Reactie van dochter: Ja dat is logisch.

Ik vertelde

pas aan tafel wat ik die middag allemaal in huis had gedaan.
Reactie van zoon (12): goed gedaan zeg! Wil je nu een sticker?
Ik lag helemaal dubbel

franmi

franmi

14-02-2017 om 13:49

Biologische hamburger

Op vrijdag eten we altijd patat en er schuift altijd weleuk een vriend of vriendin aan van de kids.
Het onderwerp gaat over vegetarisch zijn.

Onze dochter van 14 jaar is niet gek op vlees dus vegetarisch zijn lijkt haar wel handig. Zegt haar vriendin dat ze dan ook geen hamburger meer bij de Mac kan eten.

Dochter kijkt haar verbaast aan " natuurlijk wel, dan neem ik toch zo'n biologische hamburger "

Tuurlijk meid........

Li

Li

14-02-2017 om 13:55

doet me denken

aan Jan Jans en de kinderen. Catootje zegt: "ik wil best de hele dag vegetariër zijn, maar niet tijdens het eten!"

mac

mac

14-02-2017 om 20:46

de mac

heeft tegenwoordig ook vegetarische hamburgers

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.