Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Nog maar eens: leuke puberuitspraken

Ik vraag aan zoon wat voor muziek hij op heeft staan?
Zoon: Oh, Pablo Casals doet een 'cover' van Bach.


Elfje65

Elfje65

21-08-2016 om 12:27

Lilian1

Heel herkenbaar. Zoon hier die heel lang uit principe geen stap in de Arena zette. Inmiddels gaat hij er wat volwassener mee om.

Elfje

Zoon gaat wel, hij vindt t veel te leuk,maar moet wel effe aangeven dat t toch erg raar is

Tango

Tango

21-08-2016 om 22:15

Haha, Lilian

Bij mijn zoon zou het precies andersom zijn. Al is hij ook al een keer in de Arena geweest voor het Nederlands Elftal. Maar hij zou liever naar het Philips Stadion gaan. Jammer dat het voor ons zo'n eind rijden is, te ver voor op een doordeweekse avond.
Veel plezier!

Tango

Tango

21-08-2016 om 22:17

En Elfje

Sommige jongens worden hierin nooit volwassen hoor. Ik sprak laatst een vriend van dochter, volgens mij is hij 16 of 17. Die was al 4 jaar niet in Amsterdam geweest om die reden. Vond ik wel erg ver gaan.

Elfje65

Elfje65

21-08-2016 om 22:57

Tango

Tja, dan zeg ik ook maar. Manlief zet nog steeds liever geen stap in de Arena. Helaas voor hem heeft hij er 20 jaar op uitgegeken vanuit zijn werkplek. Zoon is al verder dan zijn vader

marieke

marieke

24-08-2016 om 15:56

waarom zijn er pubers?

Dat vroeg mijn dochter mij laatst. Ik had geen idee en al snel kwam het antwoord: om ouders op de kast te krijgen! En bedankt...

Puck

Puck

30-08-2016 om 08:38

Niet op woensdag

Op vakantie in Oostenrijk zitten wij in een budgethotel waar ook veel werklui overnachten. 's morgens bij het ontbijt zitten die dus in hun werkkloffie te ontbijten. Kind leest op een shirt: Nou ja, wat doen die mensen hier, die hoeven maar 1 dag in de week te werken: er staat "Montag service" op hun shirt en het is vandaag al dinsdag. Nee schat, er staat "Montage service"....
Ons dyslectje had even de E niet opgemerkt.

Puck

Puck

31-08-2016 om 09:20

nog eentje

... wederom van ons dyslectje. Ik was gisteren de augurken aan het inmaken en vroeg aan haar of ze de toevoegingen wilde oplezen vanaf de laptop: er moesten gekneusde Jennifer-bessen in..... Ze lag vervolgens zelf in een deuk onder tafel van het lachen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-09-2016 om 19:14

Niet heel grappig

Jongste kwam uit school met: 'Mam, ik moet een oud omaatje spelen, kan ik iets van jouw kleren aan?'
Uiteindelijk is het een pantalon en blouse geworden van 15 jaar oud (paste precies) toen ik dus echt nog wel een jongedame was Maar ze was inderdaad net een oudere dame met haar grijze geruiten pantalon en blouse met grijze streepjes ín de broek gestopt.

Li

Li

10-09-2016 om 16:03

Cheap thrills

Dochters stonden gezellig te dansen op muziek van Sia. Toen ik mee begon te doen, vroeg oudste: "Door deze gordijnen heen kunnen ze ons toch ècht niet zien van buiten, hoop ik?"

Doenja

Doenja

10-09-2016 om 20:26

God

Vandaag zaten we lekker buiten en ik vroeg mn dochter in de oven wilde kijken of de spinazieflapjes al bruin waren. Komt ze terug en ik vraag of ze nog ff de peper en t zout wil halen.

God!!!! Zegt ze en wil naar binnen lopen, ik zeg nog ' je mag me ook Doenja noemen'

Jezus!!!! Roept ze.... ' dat mag ook' riep ik haar na
Hihihi

Niet echt n puberuitspraak alleen. Meer een een-tweetje .....

knor

knor

14-09-2016 om 21:39

knutsel

Ik zit aan tafel wat te knutselen en als het af is hou ik het omhoog, laat het zien aan dochter en zeg daarbij: "Ik zeg, niks meer aan doen"

Dochter werpt een blik op m'n knutsel en antwoordt droog: "Ik zeg, niks meer aan TE doen"

En bedankt....

Li

Li

15-09-2016 om 12:25

Knor

Au!

Pennestreek

Pennestreek

15-09-2016 om 12:46

Doe je daar nog van die dingen bij aan?

Had vorige week een leuk uitje. Het was mooi weer, dus ik trek een hüpsch kort jurkje aan. Vraag voor de zekerheid aan de pubers 'of dit jurkje wel kan, qua lengte op mijn leeftijd'. Ik word door 2 paar kritische ogen van boven tot onder bekeken. Gelukkig is het oordeel: ja hoor mam, dat kan prima. Staat je goed. Ik vond dat natuurlijk al , maar was toch blij met het commentaar. Komt zoon met een nabrander: "Maar je doet er toch nog wel van die dingen bij aan?" en kijkt daarbij naar mijn benen. Ik vraag of hij panty's bedoelt. Ja, dat was het. Nou, dat was ik met die temperaturen echt niet van plan, hoezo?
"Nou, je hebt van die oude benen".
En bedankt zoon...

Vogel

Vogel

03-10-2016 om 19:47

Generatiedingetje

Ik: Het staat op mijn netvlies gebrand.
Puber: Op je Netflix?!?!

Juno

Juno

03-10-2016 om 20:56

Was

Ik heb haast, moet weg met puber. Ik zeg dat hij de was even uit de machine moet halen, dan hangen we het samen op en kunnen daarna hup weg.
Kirt hij: "Joepie, ik heb qualtytime met mijn mama!"

caton

caton

05-10-2016 om 11:08

slips

Dochter is er bij als ik bh's koop. Op de vraag van de verkoopster of ik bijpassende slips wil, zeg ik nee. Buiten vraagt puber heel verbaasd: draag jij die dan wel eens? Dus ik zeg dat ik iedere dag ondergoed draag. Maar toch nooit slips? Oeps, zij had strings voor ogen (gesprek vond plaats in een drukke winkelstraat).

Tango

Tango

05-10-2016 om 14:39

Haha, caton

En andersom zou je zoiets echt niet met je puberdochter moeten bespreken! Als wij bh's gaan kopen voor dochter mag daar het liefst niet hardop over gesproken worden. Laat staan over slips of strings

Daar merk je ander niks van

Dochter, 16 en net begonnen aan haar MBO opleiding vraagt mijn hulp om iets in Excel te maken. Ze had net die les gemist.
"Moeke wil je me helpen?"
Natuurlijk wilde ik dat. Er moesten formules in Excel gebruikt worden. Dus ik aan het puzzelen. Het lukt me altijd wel maar ik moet wel even precies kijken welke formule ik moet gebruiken om het goede antwoord te krijgen zeg maar.
Zeg ik tegen puber: "Ha het is gelukt!" En: "Weet je wel dat ik zelfs een cursus Excel heb gedaan en een certificaat heb gekregen?"
Antwoord van dochter: "Nou daar merk je helemaal niets van.....!"

humor

Geen uitspraak, wel leuke humor. Zoon was gisteren jarig (19) en kreeg van twee vrienden (vriendschap dateert vanaf kleuterleeftijd) een origineel cadeau: Een oude schoongemaakte roze caviakooi, met warmhoudlamp erboven, voer en waterbakje en speciaal voor de jarige: niet één, maar twee chickies! Ze zijn echt te schattig.
We zijn inmiddels goede vrienden met het kippenforum en zoon kan alvast gaan starten met de bouw van een kippenren.

Triva

Triva

07-10-2016 om 13:30

Hier

We praten over dat Trivaman als peuter zijn moeder kwijtraakte in een supermarkt die maar twee gangpaden had. Puber van 17 komt niet meer bij van het lachen en zegt dat wij hem ooit eens verteld hadden dat wij NOOIT een winkel verlaten zonder hem. Hij vond het zo fijn dat hij vanaf toen gewoon vrij in een winkel kon lopen zonder bang te zijn ons kwijt te raken. Gewoon het vertrouwen dat je dan hebt had hij erg prettig gevonden.

Toch leuk als je hoort dat je íets goed hebt gedaan in de opvoeding

Niki73

Niki73

07-10-2016 om 14:11

Haha Silone

Wat een heerlijke puberhumor!!

Lucienne

Lucienne

07-10-2016 om 14:16

silone

Haha, dochter heeft ook 2 kipjes (serama) voor haar verjaardag gekregen en die heetten aanvankelijk ook chickies. Maar al snel werd het de Tokkies.

mijk

mijk

07-10-2016 om 22:00

spieren

Zoon 14,en dochter 11 kijken superkids en Yuri van Gelder komt voorbij. Zoon roept uit: Zie je die spieren?

Dochter:"natuurlijk zie ik die spieren. Ik ben een meisje ik heb de hele Olympische spelen alleen gekeken voor de turnspieren!!!!!"

Geen leesliefhebber, maar wel een dierenvriend

Dierendag bij de kinderboekenweek. Zoon: Onzin,een hele week kinderboekenweek! Je kan veel beter een kinderboekendag doen een Dierenweek!

Freya

Freya

10-10-2016 om 13:35

aardbeien

Na een discussie over gezond eten eerder deze week ...

Zoon komt thuis (was de hele namiddag bij een vriend) en zegt: 'ik heb bij x aardbeien gegeten' ... helemaal prima dus ... en dan voegt hij er met een grote grijns aan toe: 'maar er hing wel een stukje taart aan'

muts

muts

11-10-2016 om 14:35

vlindertjes

We hadden vlindertjes pasta bij het avondeten en terwijl ik opschep zegt zoonlief: "Ach mam, wat leuk voor je, heb je eindelijk ook weer eens vlinders in je buik".

Arawen

Arawen

13-10-2016 om 22:31

haha

Muts, geweldig.. Vind t een hele goeie van je zoon. Hoe komt ie er op!

Zoon op school

Zoon had vandaag een cultuurles bij Latijn. Hij vertelt er over tijdens het avondeten: en toen vertelde de docent over de Punaisische oorlogen.
Je kon me opvegen.
Sini

leerling van mij

Gisteren stond ik heel druk en driftig blaadjes uit te delen in een brugklas, na 2 minuten merkt ik dat ik de verkeerde blaadjes uitgedeeld had. Blijkbaar zag ik er bijzonder wanhopig uit, want een leerling zei tegen mij: "Rustig maar mevrouw het is niet zo erg! Adem door uw neus, en dan uit uw mond uitademen. En dan een paar keer." Na een paar seconden flabbergasted gestaan te hebben moest ik zo lachen dat mijn dag weer goed was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.