Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

schoolspullen


BritgetJones007 schreef op 22-06-2023 om 07:01:

hoeveel rollen kaftpapier is er meestal nodig om alle boeken te kaften?

En als het om van die rekbare, kant en klaar stoffen kaften gaat; hoeveel heb je daar van nodig en hoeveel per welk formaat? A4, a3, a5 formaat?

Hangt af van wel niveau je kind gaat doen. Vmbo heeft minder boeken dan vwo en tegenwoordig zijn er ook nog eens veel flexmethoden op ongeveer a4 formaat met een slappe kaft. Die hoeft dan niet gekaft en als dat wel moet is een rekbare kaft meestal niet de beste keuze. 
Met twee rollen kaftpapier kom je meestal wel uit. 

Ik vind het meevallen (qua prijs). Maar ook de hoeveelheden. Ik dacht bij de pennen zal wel een multipack zijn. En dat is ook zo. Dan is dat goedkoper dan 5 gewone pennen. Dochter koopt ook vaak zo goedkoop multipack en dan een paar lekkere schrijvers. Schriften worden hier ook opgevreten. Doordat ze haar samenvattingen en leerwerk voor tentamen in een apart schrift maakt. Dus elke periode gaan er 2 schriften per vak door heen. En dan vaak nog 1 schrift voor het uitrekenen etc
Het lijkt veel, maar er gaat hier ook veel doorheen. 
Voordeel is aan het eind van het jaar, bewaart ze het tentamenschrift, waarvan ze weet dat dit onderwerp weer terug komt.

Schemerlampje schreef op 22-06-2023 om 07:24:

Over de hoeveelheid is al genoeg gezegd, maar voor wiskunde heb je echt wel een ruitjesschrift nodig. Zeker bij wiskunde-b moeten er toch regelmatig grafieken en figuren getekend worden. Dat gaat echt niet goed op lijntjespapier.

Nee, snap ook niet dat docenten er akkoord mee gaan dat ze dat in een lijntjesschrift maakt. Ik iig niet. 

ik vind 40 pennen wel erg veel! dat ais elke week een nieuwe pen (en in het examenjaar zelfs bijna 2 pennen per week). 
Schriften weet ik niet. Mijn dochter zit in de brugklas en heeft alleen haar wiskunde schrift (a4, ruitjes) helemaal volgeschreven. de rest amper.

We hebben rekbare kaften en vonden dat ook heel lastig om in te schatten. We hebben ze bij de hema gekocht, en nog heel veel over. Eerst met het idee om eventueel een pakje terug te brengen maar vervolgens moest dat ene boek toch ook geel (of zo). Ze gaan trouwens echt prima meerdere jaren mee. Ik denk dat we 3 pakjes hebben. Werkboeken hebben we niet gekaft. alleen boeken die terug moeten na een jaar of grote boeken.

Boeken met slappe kaften krijgen een dun kartonnetje. Gewoon uit een schoenendoos of zo geknipt. werkt perfect!

Wij hebben trouwens rekbare stoffenkaften. Die gaan om boeken die weer ingeleverd moeten worden. Die zijn 4 jaar geleden aangeschaft. Ik was ze in de zomervakantie. En dan kunnen ze weer een jaar mee. 

Ik vind het ook wel meevallen. Zo’n multipack van Hema is ideaal omdat daar ook correctiekleuren bijzitten. 
Mijn kinderen mogen in klas 1 een uitgebreid pakket kopen en voor de jaren daarna krijgen ze een vast budget voor de schoolspullen. 
En het is niet verwend als je de schoolspullen voor je kinderen koopt maar zelfs een plicht. (Nou ja, je kan ze ook je eigen oude spullen geven, maar ze moeten iig gewoon onderwijs kunnen volgen). 

Hier moesten ze ieder jaar een papieren agenda hebben. Tot een tientje betaalde ik, als ze een duurdere willen moest dat van het zakgeld. Overige schoolspullen werden aangevuld.  Eerst kijken wat er nog was van eerdere jaren en dan bijkopen wat miste.
Dochter schrijft graag met een bepaalde pen van de Hema en die gaan per doosje van 20 dus die kocht vaak ook 20 pennen tegelijk. Een etui of markers zijn niet ieder jaar nieuw nodig. Dochter heeft er heel veel,  omdat ze voor haar studie in haar logboek van practicum alleen grijs mag gebruiken en die is niet los verkrijgbaar maar alleen in een set van tig stuks.

Kaftpapier wordt hier niet gekocht. Vorig jaar had ik voor mijn dochter (brugklas) een groot aantal rekbare boekenkaften gekocht. Later bleek dat ze alleen maar flexboeken had en die heeft ze niet gekaft. Vorig jaar ook geen agenda voor haar gekocht, want ze kreeg er een via school. Zij vond dat ze er wel 1 nodig had (lees die van school was niet mooi), maar dat mocht ze wel zelf betalen.

Lotte78 schreef op 22-06-2023 om 07:32:

Wij hebben trouwens rekbare stoffenkaften. Die gaan om boeken die weer ingeleverd moeten worden. Die zijn 4 jaar geleden aangeschaft. Ik was ze in de zomervakantie. En dan kunnen ze weer een jaar mee.

En hoeveel heb je daar van nodig en welk formaat?

Lotte78 schreef op 22-06-2023 om 07:32:

Wij hebben trouwens rekbare stoffenkaften. Die gaan om boeken die weer ingeleverd moeten worden. Die zijn 4 jaar geleden aangeschaft. Ik was ze in de zomervakantie. En dan kunnen ze weer een jaar mee.

Hoeveel heb je daar van nodig?

Wat een heerlijk goed georganiseerd kind!!

Fijn toch, al die pennen? Je kan er niet genoeg hebben! In elke hoek/la/gat/rommelbakje een pen, en nog raak je ze kwijt. Precies wat Pippeltje zegt, heerlijk georganiseerd kind.

ik denk 10 kaften. 

Vergeet de speciale etiketten niet

Ik vind het aantal schriften, markeerstiften en kladblokken wel veel, maar het is inderdaad spul dat je altijd kunt gebruiken. Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Wel de afspraak maken dat dit het dan is voor het schooljaar, en als ze gedurende het jaar nog iets nodig heeft, dat het dan voor haar rekening is. 
Onze dochter (1e klas VMBO GL) gebruikt heel weinig van dit spul, bijna alles is digitaal, aantekeningen maakt ze bijna niet. Alleen het wiskundeschrift wordt veel gebruikt.
Pennen hebben we hier wel groot ingekocht (doos van 50 van die klikpennen van Bic), maar die zijn voor algemeen gebruik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.