Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

OMG Mijn zoon gaat nu ‘s avonds zijn schooltas al inpakken om de ochtendstress te verminderen…dat heb ik hem aan het begin van de brugklas al gelijk aangeraden, daarna nog vaak genoeg als tip, maar nu de ambulant begeleider het zegt, gaat ie het doen…! Hij heeft wel tegen de begeleider gezegd dat mama dat ook al vaak gezegd had. Ik heb maar gereageerd met: liever laat dan nooit, fijn dat je dan dit laatste schooljaar minder ochtendstress hebt 🤭

Hahaha geweldig hoe dat kan werken! Mooi hoe je er mee omgaat Kaas.

Hier is de nieuwste rage stunten op de pumptrack. Ineens ben ik de jongens kwijt tot acht uur s avonds. Oudste vindt zelfs dat hij wel tot half tien buiten mag blijven. Dat is mij te gortig, het compromis is nu half negen 

Haha kaassoufflee, wat ik me herinner van mezelf is dat dingen aannemen van ouders en leraren écht niet cool was op die leeftijd. Sterker nog, als die iets zeiden, deed ik het juist uit recalcitrantie niet en zocht ik de randjes op wel binnen de grenzen te blijven, maar toch een beetje tegendraads te zijn.
Fijn dat het met de coach wel werkt. 

Hier momenteel toch wat spanning. Gisteren is dochter tijdens de atletiektraining lelijk gevallen en heeft ze een flinke schaafwond op haar gezicht en is haar bril scheef/beschadigd. En toen escaleerde het toch een beetje gisteren. Boos op zichzelf, verdrietig om hoe ze eruit ziet, frustratie over haar ogen, geen beugel willen dragen.
Voor mijn gevoel was ze wel makkelijker te kalmeren dan voor de medicatie. Vasthouden, knuffelen, laten huilen en geruststellen. We komen zonder zelfbeschadiging en met minder boosheid sneller tot de kern van haar verdriet en kunnen woorden geven aan haar gevoelens. Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt, maar het omgaan met de situatie/tegenslag kost haar wel energie. Ze wilde vanochtend eigenlijk ook niet naar school, maar dat is hier geen discussie, ze gaat gewoon.
Ze kwam wel opgelucht thuis en had een fijn gesprekje met de meester gehad.

Vrijdag hebben we nog een voortgangsconsult bij de tandarts en ortho waarbij er waarschijnlijk ook weer een aantal behandelingen op de planning komen aan haar gebit.

ik breek weer even in.
Kennen jullie dit boek: Gewone Mensen van Clara Tőrnvall

Over hoe je als autist/persoon met autisme met neurotypische mensen om moet gaan. Vanuit het perspectief van de autist. Heel grappig geschreven.

En heel herkenbaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/gewone-mensen/9300000188178933/?cid=1759432576952-8933882639315&bltgh=ed91c3a9-e625-495f-8cbd-90138a137063.ProductList_Middle.0.ProductTitle

Lijkt me een leuk/interessant boek Ysenda, bedankt voor de tip! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.