Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Trainingspakken


Allison, ik weet inderdaad ook niet wat ik lees. Onze zoons (13, 16 en 18) gaan ook nooit in een trainingspak naar school of buiten. Ik ben daar ook een zeikerd in, blijkbaar. De oudste heeft volgens mij niet eens een trainingspak. De jongste zou graag in trainingspak op pad gaan, maar dat mag dus niet. Alledrie hebben ze verder echt een eigen kledingstijl ontwikkeld.

Ook op de school van jongens (waar ik werk) loopt 90% in gewone broeken en inderdaad, de jongeren in trainingspak zijn ook de jongens die je in de pauze in de gaten moet houden  

-Nienke- schreef op 23-12-2022 om 07:00:

Allison, ik weet inderdaad ook niet wat ik lees. Onze zoons (13, 16 en 18) gaan ook nooit in een trainingspak naar school of buiten. Ik ben daar ook een zeikerd in, blijkbaar. De oudste heeft volgens mij niet eens een trainingspak. De jongste zou graag in trainingspak op pad gaan, maar dat mag dus niet. Alledrie hebben ze verder echt een eigen kledingstijl ontwikkeld.

Ook op de school van jongens (waar ik werk) loopt 90% in gewone broeken en inderdaad, de jongeren in trainingspak zijn ook de jongens die je in de pauze in de gaten moet houden

Er is ook wel meteen een verband die je hier ook neerlegt. 

AlisonH schreef op 23-12-2022 om 06:49:

Ik zal wel heel streng zijn maar bij mij is trainingskleding echt voor thuis en op het sportveld. Zeker niet naar school of studie. Moet wel zeggen dat het bij hem op school en nu op vervolgopleiding ook echt heel ongebruikelijk is om trainingspakken te dragen. Zijn vrienden dragen het ook alleen bij training en wedstrijd en zijn allerbeste vriend ook wel hier. Zoon loopt thuis ook het liefst de hele dag in zijn voetbal-trainingsoutfit. Die is gelukkig wel mooi en hij heeft drie identieke sets.
Ook bij mij op school is het zo ongebruikelijk dat we leerlingen als we de naam niet weten soms beschrijven als “dat brugklasmannetje dat altijd in een trainingspakje loopt.” We hebben er overigens geen regels voor - maar de leerlingen hebben er blijkbaar ongeschreven regels voor. Of alle ouders zijn van die zeurpieten als ik.

Ik heb niet verder gelezen dat dit bericht, maar bij ons op school (lyceum) hebben we het tegenwoordig af en toe over de optie van het invoeren van kledingvoorschriften. Het loopt echt de spuigaten uit met wat tegenwoordig als ‘ normaal ‘ wordt gezien. 

Als je blij kijkt doet dat  iets met je stemming

Als je rechtop zit ipv onderuitgezakt doet dat iets met je werkhouding

Kleding doet ook  iets met een mens.

En  los daarvan:

Er zijn genoeg kleren die lekker zitten en er niet uitzien alsof je net uit bed komt / er bijna weer in wilt. Ben net zo ‘ouderwets’ als Allison. Los van de invloed op je mindset: het is ook een stukje fatsoen.Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig,  grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder? 

En dan onderuit gezakt afwachtend of er nog  iets gaat gebeuren dat uur? 

Ingrid

Kledingvoorschriften op school, daar krijg ik kriebels van. 

IngridT schreef op 23-12-2022 om 07:35:

[..]

Ik heb niet verder gelezen dat dit bericht, maar bij ons op school (lyceum) hebben we het tegenwoordig af en toe over de optie van het invoeren van kledingvoorschriften. Het loopt echt de spuigaten uit met wat tegenwoordig als ‘ normaal ‘ wordt gezien.

Als je blij kijkt doet dat iets met je stemming

Als je rechtop zit ipv onderuitgezakt doet dat iets met je werkhouding

En los daarvan:

Er zijn genoeg kleren die lekker zitten en er niet uitzien alsof je net uit bed komt / er bijna weer in wilt. Ben net zo ‘ouderwets’ als Allison. Los van de invloed op je mindset: het is ook een stukje fatsoen.Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig, grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder?

En dan onderuit gezakt afwachtend of er nog iets gaat gebeuren dat uur?

Ingrid

Dat zouden ze daadwerkelijk niet erg vinden. En rechtop zitten en blij kijken kan je ook in je trainingspak. 

IngridT schreef op 23-12-2022 om 07:35:

[..]

Ik heb niet verder gelezen dat dit bericht, maar bij ons op school (lyceum) hebben we het tegenwoordig af en toe over de optie van het invoeren van kledingvoorschriften. Het loopt echt de spuigaten uit met wat tegenwoordig als ‘ normaal ‘ wordt gezien.

Als je blij kijkt doet dat iets met je stemming

Als je rechtop zit ipv onderuitgezakt doet dat iets met je werkhouding

En los daarvan:

Er zijn genoeg kleren die lekker zitten en er niet uitzien alsof je net uit bed komt / er bijna weer in wilt. Ben net zo ‘ouderwets’ als Allison. Los van de invloed op je mindset: het is ook een stukje fatsoen.Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig, grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder?

En dan onderuit gezakt afwachtend of er nog iets gaat gebeuren dat uur?

Ingrid

Ik heb geen idee wat de kledingstijl is van de docenten van mijn kinderen. Dat boeit me ook weinig. Zolang ze hun vak goed uitoefenen ben ik dik tevreden.

-Nienke- schreef op 23-12-2022 om 07:00:



Ook op de school van jongens (waar ik werk) loopt 90% in gewone broeken en inderdaad, de jongeren in trainingspak zijn ook de jongens die je in de pauze in de gaten moet houden

Bijzonder...

Dat doet mij denken aan de basisschool, waar de grote, grofgebouwde, twee keer gedoubleerde knul altijd op zijn falie kreeg van de juffen.

De boosdoener bleek echter dat snoezige, schattige ventje, dat zo geniepig was als de pest en de juffen om zijn gluiperige vingertjes wond.

Nadat de ouders van de grote knul hierover een kwade brief naar álle ouders en leraren (persoonlijk in de brievenbus) en het bestuur stuurden, kwam er een beerput open en werd het schatje zelfs overgeplaatst naar een andere school.

Dubbel i.p.v. typo's aanpassen.
IngridT schreef op 23-12-2022 om 07:35:

[..]

Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig, grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder?

Zolang het niet muf ruikt en jij als docent je tanden poetst, zal het mij (als ouder of leerling) niet boeien.

Mijn leraar Engels zag er uiterlijk keurig uit, maar bezat blijkbaar slechts twee overhemden en twee spencers. Van wol, dus die hoefden blijkbaar niet gewassen te worden, die hing hij buiten te luchten...

De school van mijn dochter heeft kledingvoorschriften. Korte broeken en rokjes moeten een bepaalde lengte hebben (niet meer dan x cm boven de knie, komt neer op halverwege bovenbeen), geen buik zichtbaar als je gewoon rechtop staat, geen diep decolleté (ook geen bouwvakkersvariant), geen tops met spaghettibandjes, geen hoofdbedekking, geen sport- of feestkledij in de klas (zo uit mijn hoofd). Ze houden de leerlingen daar niet heel streng aan, maar de regels kunnen wel worden ingeroepen als een leerling het echt te bont maakt. Aan het begin van het schooljaar worden altijd een paar leerlingen naar huis gestuurd om zich om te kleden, daarna is dat nauwelijks meer nodig. Mijn dochter vindt de regels niet zo boeiend, ze ziet het nut er wel van in.

IngridT schreef op 23-12-2022 om 07:35:

[..]

Ik heb niet verder gelezen dat dit bericht, maar bij ons op school (lyceum) hebben we het tegenwoordig af en toe over de optie van het invoeren van kledingvoorschriften. Het loopt echt de spuigaten uit met wat tegenwoordig als ‘ normaal ‘ wordt gezien.

Als je blij kijkt doet dat iets met je stemming

Als je rechtop zit ipv onderuitgezakt doet dat iets met je werkhouding

Kleding doet ook iets met een mens.

En los daarvan:

Er zijn genoeg kleren die lekker zitten en er niet uitzien alsof je net uit bed komt / er bijna weer in wilt. Ben net zo ‘ouderwets’ als Allison. Los van de invloed op je mindset: het is ook een stukje fatsoen.Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig, grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder?

En dan onderuit gezakt afwachtend of er nog iets gaat gebeuren dat uur?

Ingrid

Ik zou het doen!

Zilver_gray schreef op 23-12-2022 om 06:35:

[..]

Wat ik dan wel bijzonder vind; mijn middelste staat gerust een uur in de badkamer (tanden poetsen, gezicht wassen, haren wassen, haar masker, douchen etc) daarna wordt zorgvuldig elke centimeter van zijn lichaam ingesmeerd met bodylotion of een verzorgende olie…lekker geurtje op…..maar daarna wel diezelfde dusty, musty, crusty trainingsbroek weer aan..

Haha maar jouw kind verzorgt zich dus op en top. Die broek is gewoon zijn tweede ik, zo moet je ‘t maar zien 🤓

IngridT schreef op 23-12-2022 om 07:35:

[..]

Ik heb niet verder gelezen dat dit bericht, maar bij ons op school (lyceum) hebben we het tegenwoordig af en toe over de optie van het invoeren van kledingvoorschriften. Het loopt echt de spuigaten uit met wat tegenwoordig als ‘ normaal ‘ wordt gezien.

Als je blij kijkt doet dat iets met je stemming

Als je rechtop zit ipv onderuitgezakt doet dat iets met je werkhouding

Kleding doet ook iets met een mens.

En los daarvan:

Er zijn genoeg kleren die lekker zitten en er niet uitzien alsof je net uit bed komt / er bijna weer in wilt. Ben net zo ‘ouderwets’ als Allison. Los van de invloed op je mindset: het is ook een stukje fatsoen.Wat zouden jullie er van vinden als wij ( docenten) ook in smoezelig, slobberig, grijs joggingpak voor de klas zouden staan? Liefst met capuchon op? En dan slippers eronder?

En dan onderuit gezakt afwachtend of er nog iets gaat gebeuren dat uur?

Ingrid

Dat zien we ook op school. Het lijkt ook of dat sinds Corona erger is geworden. Ze zitten in de klas alsof ze thuis via een scherm een les volgen. 
Het maakt mij verder niet zoveel uit of leerlingen een trainingspak aan hebben. Ik zie geen één op één verband tussen een trainingspak en ongeïnteresseerd in de les zitten.

hebben jullie het nu echt over trainingspakken, dus die dunne gladde stof waar je ook in sport?

Want die Nike tech pakken (dikke joggingsstof) zijn in mijn mening geen trainingspakken. Dat is veel te dik om het als sportkleding te gebruiken. Tenminste zo zie ik het.

Helaas loopt mijn dochter van 13 alleen maar in Nike tech pakken of Nike sportleggings. Ze heeft vier verschillende Nike tech pakken en draagt ze schoon en heel. Zo zonde, want skinny jeans en leuke truitjes staan haar zo leuk.. Eerst staat ze uren haar haar te stijlen en dan z'n stom pak aan. Maar ik bemoei me er niet mee. Al haar vrienden en vriendinnen lopen er zo bij. Ik denk ook dat het status is? Want z'n pak kost €220. Zoon had ook z'n fase maar nu hij studeert draagt hij zijn joggingsbroeken alleen nog als hij in huis blijft en niet naar school of vrienden gaat.

Ik zie het zelf als een fase en gaat vanzelf over.

Pepperoni schreef op 23-12-2022 om 08:37:

[..]

Haha maar jouw kind verzorgt zich dus op en top. Die broek is gewoon zijn tweede ik, zo moet je ‘t maar zien 🤓

goeie: zijn 2e ik! Ik zal het mijn man zeggen (die zich er zo aan kan storen)  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.